The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

katwax

MAW: Het is heel simpel ik heb de MM27 ook mogen horen bij Dynky thuis en ik zou ze ook weg gedaan hebben. De ruimte zal zeker niet het probleem zijn want deze is akoestisch zeer goed, hier zullen vele dealers zelfs achter kunnen komen met hun luisterruimtes.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Streamz

Quote from: MAW on July  5, 2014, 20:56:19
Gemaw? Lekker op de persoon weer. Een inhoudelijke reactie zou meer z'n plek zijn. Een loze post zonder argument met aanval op de persoon komt geen enkele discussie ten goede.

MAW, er is geen sprake van een discussie. Het is eenieder allang duidelijk dat je niet openstaat voor andere meningen en dat je alleen je gelijk wil halen. Wat je niet hebt, maar dat had je nog vast niet begrepen. Nu nog steeds niet. En nu niet.

garmtz


Quote from: Christiaan S on July  5, 2014, 19:48:17
Makkelijke manier als een dealer meewerkt om vaak een nieuwe audioset neer te plempen. Gewoon in het kader van "ik zoek iets nieuws" gewoon bij BB&G een set mooie speakers neerzetten :P

Heb deze post een paar keer gelezen, maar snap nog steeds niet precies wat je bedoelt.

Joris1971

Quote from: garmtz on July  6, 2014, 00:22:47
Heb deze post een paar keer gelezen, maar snap nog steeds niet precies wat je bedoelt.

Denkt dat hij bedoeld

Zo, ik wil wat nieuwe sets thuis luisteren, ik bel beter beeld en geluid wel, die lenen dat wel uit.

twani

Quote from: garmtz on July  6, 2014, 00:22:47
Heb deze post een paar keer gelezen, maar snap nog steeds niet precies wat je bedoelt.
Dat ligt zeker niet aan jou Garmt :)

MAW

#1680
Quote from: katwax on July  5, 2014, 21:51:51
MAW: Het is heel simpel ik heb de MM27 ook mogen horen bij Dynky thuis en ik zou ze ook weg gedaan hebben. De ruimte zal zeker niet het probleem zijn want deze is akoestisch zeer goed, hier zullen vele dealers zelfs achter kunnen komen met hun luisterruimtes.

Iedere ruimte is een probleem. Ik heb zelf aardig wat aan de akoestiek gedaan, maar ik zou nooit zeggen dat mijn woonkamer een perfecte akoestiek heeft. De ideale akoestiek heeft niets te maken met een woonkamer met wat panelen zoals die van Dinky of een dempend plafond mijne woonkamer. Bij het niveau van alle speakers waar Dinky naar kijkt is de akoestiek bij verre!!! de bottleneck die bepaalt of een speaker het wel of niet doet. Inclusief de Barefoots.

Quote from: Streamz on July  5, 2014, 22:53:56
MAW, er is geen sprake van een discussie. Het is eenieder allang duidelijk dat je niet openstaat voor andere meningen en dat je alleen je gelijk wil halen. Wat je niet hebt, maar dat had je nog vast niet begrepen. Nu nog steeds niet. En nu niet.

Ik sta wel open voor andere meningen, maar ik reageer inhoudelijk op een mening en wat ik daar van vind. Dat wordt als een aanval opgenomen. Er wordt dan op mijn persoon gereageerd maar niet op WAT ik zeg. Iedere inhoudelijke reactie op WAT ik zeg ontbreekt. Naast aanvallen op mijn persoon krijg ik nog wat een loze reacties zoals bovenstaande met 'je hebt geen gelijk' zonder enige reden waarom je dat vindt.

Het is jammer dat er totaal niet inhoudelijk wordt gereageerd op m'n post van een vergelijkend experiment in deze toepassing.
Het raakt de kern van de discussie en wat ik terugkrijg is een reactie dat ik nergens voor opensta en dat ik geen gelijk heb (zonder daar ook maar enige argumentatie voor te geven).

Quote from: Dynky on July  5, 2014, 21:36:52
redeneer maar ff pragmatisch verder in je eentje...ik heb er m'n buik van vol

no worries.. i'm out. Ik ben er ook wel klaar mee om hier als indringer behandeld te worden omdat ik een inhoudelijke reactie start die mensen aan het denken kan zetten, maar mensen duidelijk alleen maar oncomfortabel maakt en weerstand oproept.

Dat is niet mijn bedoeling maar is duidelijk wel het gevolg (naar de feiten kijkend). Daar zal ik iets mee doen. Ws. in de vorm van helemaal niet reageren, of niet inhoudelijk kritisch. Ik ben oprecht geinteresseerd in wat je gaat doen. Al heb ik ook niet echt het idee dat dat zo overkomt.

Nouja, succes! :)
Gr. Martijn

garmtz

De Crux bij MAW is dat hij de 'beste speaker' verward met de voor een specifiek persoon 'meest geschikte speaker'. De Barefoot zou goed de beste (tecnisch gezien) speaker ter wereld kunnen zijn, maar wat heeft iemand daaraan als diegene er niet mee van muziek kan genieten. Thuis wil je muziek beleven, niet geluid analyseren. Althans, ik weet dat velen (incl. dynky) daar zo over denken. Niemand heeft hier ongelijk, de invalshoek is gewoon compleet anders.

MAW

#1682
Quote from: garmtz on July  6, 2014, 10:52:06
De Crux bij MAW is dat hij de 'beste speaker' verward met de voor een specifiek persoon 'meest geschikte speaker'.

De Barefoot zou goed de beste (tecnisch gezien) speaker ter wereld kunnen zijn, maar wat heeft iemand daaraan als diegene er niet mee van muziek kan genieten. Thuis wil je muziek beleven, niet geluid analyseren. Althans, ik weet dat velen (incl. dynky) daar zo over denken. Niemand heeft hier ongelijk, de invalshoek is gewoon compleet anders.

In een vergelijk (zoals ik het beschrijf) op basis van gehoor sluit je smaak niet uit. Dus het beste wat eruit kan komen is een beoordeling van een persoon over wat voor hem de beste optie is. Volgens mij zeg ik dat hier ook:

Quote from: MAW on July  5, 2014, 13:39:29A/B vergelijkingen in de ruimte waar de speakers (komen te) staan is een niet voor niets een 'proven concept' in een zoektocht naar nieuwe speakers dat houvast biedt om werkelijk tot iets te komen wat beter bij je behoeften past.

Voor de beste speaker in absolute zin zou ik een vergelijk doen op basis van metingen (en niet op basis van gehoor om smaak uit te sluiten). Maar dan is het maar de vraag of alle meetbare aspecten samen wel genoeg zijn om werkelijk te kunnen zeggen wat de beste speaker 'is'.

Dat je smaak niet kan uitsluiten in zo'n vergelijk maakt volgens mij niet uit want de smaak is ook van belang zoals je ook in je post omschrijft. Maar ik ben helemaal met je eens dat smaak heel bepalend is voor de uiteindelijke keuze (en dat metingen daar heel weinig tot niets over kunnen zeggen).

Gr. Martijn

LABO

Een pitbull is er niets bij
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

paaj

Conclusie: je hebt gelijk, het is alleen niet praktisch.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

VlisChris

#1685
Quote from: Joris1971 on July  6, 2014, 00:55:09
Denkt dat hij bedoeld

Zo, ik wil wat nieuwe sets thuis luisteren, ik bel beter beeld en geluid wel, die lenen dat wel uit.

Probeerde een geintje te maken, maar door mijn bijzonder cryptische omschrijving komt mijn geintje niet helemaal over geloof ik  :angel:
Op naar de volgende poging.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Dirk

omdat we niet altijd positief moeten zijn  :D

JEZUS wat klinkt het hier slecht  :crazy:

mocht ik nog getwijfeld hebben of akoestische aanpassingen nou wel zoveel meerwaarde hadden, dan is die twijfel sinds afgelopen zaterdag (= toen alle panelen hier werden weggehaald) absoluut voor 200% weggeveegd.

gelukkig is het nog maar een dikke week eer het spanplafond er komt...en vandaag heb ik ook alvast wat verdere akoestische zaken besteld, dus het komt "weer" helemaal goed  :thumbs-up:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Deleted Member 2

Quote from: Dynky on July  9, 2014, 20:20:22
omdat we niet altijd positief moeten zijn  :D

JEZUS wat klinkt het hier slecht  :crazy:


Ik hoop voor je dat hij het kan oplossen ;D

Mitch--

Quote from: Dynky on July  9, 2014, 20:20:22
omdat we niet altijd positief moeten zijn  :D

JEZUS wat klinkt het hier slecht  :crazy:

mocht ik nog getwijfeld hebben of akoestische aanpassingen nou wel zoveel meerwaarde hadden, dan is die twijfel sinds afgelopen zaterdag (= toen alle panelen hier werden weggehaald) absoluut voor 200% weggeveegd.

gelukkig is het nog maar een dikke week eer het spanplafond er komt...en vandaag heb ik ook alvast wat verdere akoestische zaken besteld, dus het komt "weer" helemaal goed  :thumbs-up:

:D
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

lynch1979

#1689
Quote from: Dynky on July  9, 2014, 20:20:22
omdat we niet altijd positief moeten zijn  :D

JEZUS wat klinkt het hier slecht  :crazy:

mocht ik nog getwijfeld hebben of akoestische aanpassingen nou wel zoveel meerwaarde hadden, dan is die twijfel sinds afgelopen zaterdag (= toen alle panelen hier werden weggehaald) absoluut voor 200% weggeveegd.

gelukkig is het nog maar een dikke week eer het spanplafond er komt...en vandaag heb ik ook alvast wat verdere akoestische zaken besteld, dus het komt "weer" helemaal goed  :thumbs-up:

Geef Jezus maar weer de schuld  :D

Ik ga binnenkort eens luisteren bij degene die ze van je heeft overgenomen, als hij uit gepuzzeld is  ;)

Ben wel erg benieuwd wat het spanplafond je gaat brengen.....

Welke akoestische zaken zijn er nog meer besteld (ben niet nieuwsgierig, maar weet graag alles)  ;)

newday

Dynky's panelen versie 2.0 ;)

Na (een beetje) bloed, (veel) zweet en (net geen) tranen hangen ze, in eerste instantie wilde ik het zelfde patroon gebruiken maar na wat puzzelen toch gekozen voor een uitgeklede diamant, dus één in het midden en zes er om heen, dat past eigenlijk veel beter in onze ruimte. Ze hangen op de maximale afstand van wat met deze beugeltjes mogelijk was. Alleen nog de lampjes monteren en de beugels wegwerken.

Akoestisch hier het omgekeerde effect als (bij het weghalen van de panelen) bij Dirk ;), erg tevreden dus.

Visueel heeft het ook erg goed uitgepakt en is het zelfs een vooruitgang, ook vanwege het contrast met het zwarte plafond. Het projectiescherm valt er netjes achter. Er kwam net al iemand langs die het erg mooi vond (niet gezegd dat het akoestische panelen zijn ;) )

Dirk

heel mooi idd om te zien tegen dat zwarte plafond van je  :thumbs-up: ...en erg blij dat het ook bij jou nu beter klinkt.

en ach, straks klinkt het hier helemaal niet meer, want dan worden de MM27's opgehaald  :tongue2:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Mitch--

en is er al een thuisdemo geregeld voor de opvolgers ?? :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Dirk

Quote from: Mitch-- on July 11, 2014, 14:38:46
en is er al een thuisdemo geregeld voor de opvolgers ?? :)
vraag is gesteld, wacht nog ff op de mogelijkheden  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Mitch--

Quote from: Dynky on July 11, 2014, 14:41:36
vraag is gesteld, wacht nog ff op de mogelijkheden  ;)

Ben benieuwd! :) zit je straks helemaal zonder muziek  :nopompom: of heb je nog wat achter de hand ? ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Dirk

Quote from: Mitch-- on July 11, 2014, 14:43:41
Ben benieuwd! :) zit je straks helemaal zonder muziek  :nopompom: of heb je nog wat achter de hand ? ;)
ik heb m'n beul speakers hier nog achter de hand, dus echt zonder muziek val ik niet
dat zijn oude cheap ass Magnats die ik ook tijdens de verbouwingen had opgesteld staan, dus ze zien er al niet meer uit  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

MAW

#1696
Quote from: Dynky on July  9, 2014, 20:20:22
omdat we niet altijd positief moeten zijn  :D

JEZUS wat klinkt het hier slecht  :crazy:

mocht ik nog getwijfeld hebben of akoestische aanpassingen nou wel zoveel meerwaarde hadden, dan is die twijfel sinds afgelopen zaterdag (= toen alle panelen hier werden weggehaald) absoluut voor 200% weggeveegd.

gelukkig is het nog maar een dikke week eer het spanplafond er komt...en vandaag heb ik ook alvast wat verdere akoestische zaken besteld, dus het komt "weer" helemaal goed  :thumbs-up:

ja akoestische achteruitgang is balen. Aan de andere kant;  te zien aan de totale oppervlakte/inhoud van het dempend materiaal kom je vast met het plafond vast evengoed of beter uit dan waar je was met de panelen. Maargoed, dat zul je alleen zelf kunnen beoordelenen zullen we snel genoeg horen. Ik vond de panelen er trouwens wel erg mooi en strak uitzien, en ook bij de nieuwe eigenaar zien ze er mooi en strak uit.

Een spanplafond is ook erg strak. Wellicht wat minder opvallend (of dat mooier of minder mooi is zal persoonlijk zijn) maar zeer zeker strak :)

Ik ben benieuwd hoe het eruit komt te zien en hoe het gaat bevallen.

M.
Gr. Martijn

Dirk

#1697
gisteren is het akoestisch spanplafond geplaatst en het resultaat is in één woord geweldig, zowel qua looks als wat betreft de akoestische eigenschappen.





speakers klinken weer als speakers, niet als weergevers die door een kamer in een houdgreep worden gehouden.
simpelste bewijs daarvan is dat het volume weer net als voorheen (vaak onbewust) opgeschroefd wordt, zonder dat de kamer roet in het eten komt gooien...heerlijk is dat  :music:

nu nog een paar akoestische zaken aan de zijwanden (zijn besteld en moeten als het goed is binnen een week arriveren) en dan is het imo weer een werkelijk genot om naar de set te luisteren.

en dan te bedenken dat ik dit al vind bij het luisteren naar een stel afgeragde MB Quart speakers, dus ik ben razend benieuwd wat de nieuwkomers hier straks gaan doen.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Geweldig Dirk! :worship: Ik zal je binnenkort eens mailen voor meer informatie. En gewoon voor de gezelligheid! ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Ziet er goed. Als ik het goed zie, is er een koof rondom?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs