The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Bas Akkerman

Quote from: Dynky on June 26, 2014, 20:56:09
naah...ik heb visueel toch ook m'n grenzen, ttz die komen niet door mijn interieurfilter  :D
Begrijp ik. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

newday

Quote from: Rudi64 on June 26, 2014, 20:58:56
Misschien qua budget geen optie...maar de Linn Akubariks hebben bij mij ook een goede indruk nagelaten.. :wow:

Qua budget passen ze er redelijk netjes tussen denk ik (als je de prijs van de eindversterking er in meeneemt), of het je smaak is is natuurlijk een andere vraag  ;D

Mitch--

Quote from: Rudi64 on June 26, 2014, 20:58:56
Misschien qua budget geen optie...maar de Linn Akubariks hebben bij mij ook een goede indruk nagelaten.. :wow:

Denk zomaar dat die het niet worden, dirk heeft natuurlijk de isobariks als eens gehad dus kent het linn geluid wel, denk nog steeds dat het de m40.1 word hehe ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Dirk

zelf ben ik vooral erg benieuwd naar de Zero1, mede wegens Garmt's enthousiasme, maar in de eerste plaats omdat dat hele concept me aanspreekt...maar binnen pakweg 48h weet ik dus hopelijk meer  ;)
wat mij betreft kan het echt alle kanten uit, ik ga er met weinig specifieke verwachtingen aan beginnen en laat me graag verrassen
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

rovinggecko

Ben heel benieuwd. De Zero 1 is in ieder geval een heel ander gezicht dan de andere twee kandidaten. Op looks wint ie dik (wat mij betreft:)).
Het concept er achter spreekt ook aan. Kortom, dus benieuwd hoe je hem ervaart.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Jumping Jack

Quote from: Dynky on June 26, 2014, 22:13:09
zelf ben ik vooral erg benieuwd naar de Zero1, mede wegens Garmt's enthousiasme, maar in de eerste plaats omdat dat hele concept me aanspreekt...maar binnen pakweg 48h weet ik dus hopelijk meer  ;)
wat mij betreft kan het echt alle kanten uit, ik ga er met weinig specifieke verwachtingen aan beginnen en laat me graag verrassen

Grootste gebrek aan de Zero imo: de afstandsbediening en het gebrek aan feedback over het volume. Maar voor de rest: schitterend systeem. Ware het niet dat ze te breed zijn, anders stonden ze hier wss wel...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

#1606
Quote from: Jumping Jack on June 26, 2014, 23:01:06
Grootste gebrek aan de Zero imo: de afstandsbediening en het gebrek aan feedback over het volume. Maar voor de rest: schitterend systeem. Ware het niet dat ze te breed zijn, anders stonden ze hier wss wel...
Innovatief en zeer fraai, echter voor "hij" die een SHL5 op waarde weet te schatten vééls te steriel. (Ucd power)

Ik zeg, dat gaat storen bij langere luistersessies ;)

Dirk

ik zeg...ik luister al meer dan 2 jaar naar UCD power (eerst de gewone UCD en tot recent op de Harbeths de nCore), maar stoorde me nergens aan, wel integendeel  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

twani

#1608
Quote from: Dynky on June 26, 2014, 23:34:18
ik zeg...ik luister al meer dan 2 jaar naar UCD power (eerst de gewone UCD en tot recent op de Harbeths de nCore), maar stoorde me nergens aan, wel integendeel  ;)
Je snapt prima wat ik bedoel als ik het heb over de verschillen tussen de AA en de harbeths... ;)


En zeg nou zelf...

Dirk

Quote from: Jumping Jack on June 26, 2014, 23:01:06
Grootste gebrek aan de Zero imo: de afstandsbediening en het gebrek aan feedback over het volume. Maar voor de rest: schitterend systeem. Ware het niet dat ze te breed zijn, anders stonden ze hier wss wel...
ik ben (op basis vd foto's) ook geen fan van de "stick-remote", maar als je bedoelt dat je geen visuele feedback hebt van de volumestand, dan vind ik dat laatste niet zo'n gemis.
ik vind persoonlijk de matzwarte uitvoering trouwens wel mooi, ook weer louter afgaand op de foto's op internet  8)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Quote from: twani on June 26, 2014, 23:38:05
Je snapt prima wat ik bedoel als ik het heb over de verschillen tussen de AA en de harbeths... ;)


En zeg nou zelf...
is idd niks, dat rosewood  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

twani

 :dozingoff:
Quote from: Dynky on June 26, 2014, 23:39:51
is idd niks, dat rosewood  :D

Daar waar die andere speaker het prima doet op een "tupperware party".

Nahpets

Prachtig juist die Zero's.

Niet iedereen gaat voor de Rivièra Maison look.  :o
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

twani

#1613
Ik vind ze ook mooi ;). Maar aangezien we toch stom aan het "lullen" waren :tounge:

Joris1971

Quote from: twani on June 26, 2014, 23:38:05
Je snapt prima wat ik bedoel als ik het heb over de verschillen tussen de AA en de harbeths... ;)


En zeg nou zelf...

Wat een beroerde opstelling, zeker die linker Harbeth.. dacht dat die Harbeths altijd veel ruimte om zich heen nodig hadden....

garmtz

De Zero 1 heeft overigens alleen UCD op het laag. Op midden en hoog een klasse A ontwerp...

Nahpets

Quote from: Joris1971 on June 27, 2014, 08:00:27
Wat een beroerde opstelling, zeker die linker Harbeth.. dacht dat die Harbeths altijd veel ruimte om zich heen nodig hadden....

Gokje. De Harbeth staan normaal gesproken op de plek waar nu de Zero's staan. Ze hebben die plek nu alleen tijdelijk even moeten afstaan.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

AbZ

#1617
Quote from: Nahpets on June 27, 2014, 09:30:36
Gokje. De Harbeth staan normaal gesproken op de plek waar nu de Zero's staan. Ze hebben die plek nu alleen tijdelijk even moeten afstaan.
Ze zullen idd wel verschoven zijn voor die beauties
maar kleed, kast en ruimte vertonen toch een asymmetrie naar links.
Ook de linker Zero staat minder vrij dan de rechter.
Lijkt me niettemin prettig toeven in die ruimte, rosewood or no  :)

twani

Quote from: Nahpets on June 27, 2014, 09:30:36
Gokje. De Harbeth staan normaal gesproken op de plek waar nu de Zero's staan. Ze hebben die plek nu alleen tijdelijk even moeten afstaan.

Tijdelijk inderdaad, zeker weten :D

Nahpets

Heb jij die Zero's daar gehoord dan?
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

garmtz

Even alvast wat aan het proefdraaien... ;)

Nahpets

 :nervous: :crazy: :blink:

maar vooral

:wub:  O0  :inlove:  :headbanging:  :pompom:  :clapping:  :worship:
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

twani

Quote from: Nahpets on June 27, 2014, 13:47:35
Heb jij die Zero's daar gehoord dan?
Nee, kan dus ook niet goed oordelen. Stel me echter bij een actief "gedreven hoornconcept" alles voor, behalve de "warme deken sound" van de SHL5.

Zou me echt verbazen als daar grote overeenkomsten zijn.

Staaled

Quote from: twani on June 27, 2014, 18:30:47
Nee, kan dus ook niet goed oordelen. Stel me echter bij een actief "gedreven hoornconcept" alles voor, behalve de "warme deken sound" van de SHL5.

Zou me echt verbazen als daar grote overeenkomsten zijn.
Mooi ! ;)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

rovinggecko

Kan garmtz daar niet alvast een professioneel vergelijk voor neerzetten?
Zou Dynky helpen focussen tijdens de luister sessie en ons 'virtuele luisteraars' eea wat beter kunnen laten plaatsen.
Hetgeen Dynky dan in zijn luister verslag (er vanuitgaande dat hij ons dat niet gaat onthouden ;) ) verder kan uitdiepen op basis van zijn ervaringen en smaak.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer