The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Dirk

Quote from: Mitch-- on May 10, 2014, 15:53:37
In de zin van een 'warmer' karakter?

hij zet een ronder, grootser geluidsbeeld neer dan de 30.1, die imo toch wat meer focust op de details (zonder te overdrijven) en de muziek iets meer uitkleed  ;)

ik gebruik niet graag termen als warm of kil, want dan gaan mensen al snel denken dat hij kleurt als de pest, wat imo allesbehalve het geval is
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Jumping Jack

Er staat een setje op hifi.nl voor een iets zachtere prijs  :D.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Mitch--

Quote from: Dynky on May 10, 2014, 16:03:49
hij zet een ronder, grootser geluidsbeeld neer dan de 30.1, die imo toch wat meer focust op de details (zonder te overdrijven) en de muziek iets meer uitkleed  ;)

ik gebruik niet graag termen als warm of kil, want dan gaan mensen al snel denken dat hij kleurt als de pest, wat imo allesbehalve het geval is

precies zoals ik inderdaad het verschil ook heb ervaren tussen beiden!

kan je de vergelijking ook nog maken tussen je Isobariks en de S-HL5, of is dat te ver terug in de tijd ;) ?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Dirk

Quote from: Mitch-- on May 10, 2014, 17:04:16
kan je de vergelijking ook nog maken tussen je Isobariks en de S-HL5, of is dat te ver terug in de tijd ;) ?

wow, dat wordt ff graven in m'n geheugen ;D
zover ik me herinner waren de Misobariks bovenal absoluut eerlijke weergevers, ze deden maw niks fout, wat me op den duur ook stilletjes deed verlangen naar wat anders...of dat ietsje meer zo je wil.
ik had ze natuurlijk ook full aktiv aangestuurd, wat als ik Garmt & C° mag geloven een wereld van verschil is tov een passief aangestuurde set, die mogelijk een heel plaatje neerzet, maar zo heb ik ze dus zelf nooit beluisterd.

wat ik me nog wel herinner als de dag van gisteren is de manier waarop de S-HL5 me "hooked" had vanaf de eerste noten bij de luisterdemo in H'sum, en me sindsdien ook niet meer heeft losgelaten of ooit verveelt.
de reden dat ik het nu ook zo lastig heeft met het verlaten van dat Harbeth-pad is imo ook net die verslavende manier van muziek maken, zonder hem op wat voor manier ook in de weg te staan.

een S-HL5 doet dat zeker anders dan een 30.1, die dat wslk weer anders doet dan een 40.1, maar ik ben eigenlijk wel overtuigd dat ook die laatste het onmiskenbare karakter heeft wat me inmiddels zo aanspreekt in de ontwerpen van Alan Shaw.

de Barefoot doet vanuit louter technisch oogpunt wslk vele dingen beter, maar ook hiermee blijkt voor mij maar weer dat een meet-technisch betere speaker niet persé een prettiger speaker is om dag in dag uit mee te leven  8)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Nahpets

Quote from: Jumping Jack on May 10, 2014, 16:04:50
Er staat een setje op hifi.nl voor een iets zachtere prijs  :D.

Volgens mij staan die in Australië als ik zo naar de foto's kijk.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Dirk

Quote from: Nahpets on May 10, 2014, 17:37:17
Volgens mij staan die in Australië als ik zo naar de foto's kijk.
idd, het geeft me alvast geen zin om even contact met die (professionele) zaak op te nemen, jammer...maar daar ben ik dus gevoelig voor, de zorg (of het gebrek eraan) om je spullen netjes te adverteren
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

VlisChris

Quote from: Kingpin on May  1, 2014, 11:56:27
Bose ?

Zeg, jij wilt zeker zo'n mooie ban aan je broek :P :devil:
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

tompj

Quote from: Dynky on May 10, 2014, 15:38:47
de 30.1 is een heel andere weergever dan mijn HL5, maar ik zou met het karakter van de 30.1 best wel kunnen leven schat ik zo...als hij wat meer grunt zou hebben in het laag en ik dus zonder sub uit de voeten zou kunnen.

misschien moet de 40.1 maar eens wat van dichterbij worden bekeken ;)
Ik kan me voorstellen dat een wat meer 'full range' luidspreker een mooie verbetering zou zijn. Zeker omdat je dat in je ruimte zo te zien gemakkelijk kunt hebben. Kennelijk houd je nogal van een wat gebalanceerd geluid zonder aangezet hoog of midhoog (gezien je kennelijke voorliefde voor Harbeth). Dat i.c.m. full range zou een M40.1 inderdaad een mooie kandidaat maken. Ik kan zelf, na een flinke tijd met Harbeth M30 te hebben gedraaid, je de Master Contemporary C van harte aanbevelen. Voor mij was dat na wat luisterwerk een prachtige combinatie van (bijna) full range, geweldig veel detail, en muzikaliteit.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

newday

Quote from: Dynky on May 10, 2014, 13:49:23
ik heb de indruk dat de laagdrivers stilaan wat zijn ingespeeld (ze hebben volcontinu gespeeld sinds donderdagavond)
het laag lijkt me in elk geval stabiel te blijven tov gisterenavond...en is nu dus beduidend beter dan de eerste avond, die lichtjes teleurstellend was vwb de allereerste indruk.

het heeft niet dezelfde frequentiediepgang als de S-HL5 ism de 15" sub, maar dat mag ik denk ik ook niet verwachten.
wel gaan ze een behoorlijk stuk verder door dan de S-HL5 an sich, maar ook dat is weer niet verwonderlijk als je de gehele opbouw van deze MM27 in acht neemt.
agressief of analytisch klinken ze imo absoluut niet, maar ze geven wel exact weer wat je ze voedt (zoals het volgens velen hoort bij een studiomonitor), wat maakt dat mindere opnames al sneller gaan opvallen.

qua laagweergave zou het in mijn ruimte dus zeker wel kunnen zonder aanvullende sub, maar ik ben nog niet overtuigd dat de MM27 hier het eindstation wordt...hij "ticked" namelijk nog niet alle vakjes aan die ik op m'n wishlist heb gezet als het gaat om "de ideale set" in mijn situatie  ;)

fwiw : de handvaten die je bovenaan ziet zitten op elke kast zijn netjes te verwijderen, maar precies omdat ik ze de voorbije uren al zo vaak heb verplaatst en ze toch >30kg/stuk wegen, leek het me wel slim om die er ff op te laten ;D

let even niet op de rotzooi, want er is al aardig wat geschoven qua opstelling (goed excuus om alle kabels & C° even zo te laten liggen :D), maar blijkt dat ze nu op haast dezelfde plek zijn komen te staan als de Harbeths voorheen...omdat ze daar het best hun capaciteiten tentoon spreiden.




Zelfs de LP's staan symmetrisch opgesteld  ;)
Wat zijn dat voor (absorberende?) panelen die aan beide zijmuren hangen?

Dirk

Quote from: newday on May 11, 2014, 13:25:31

Wat zijn dat voor (absorberende?) panelen die aan beide zijmuren hangen?

de dunne (4cm) panels zijn breedband absorbers van Mutrox, eigenlijk hetzelfde type als wat ook aan het plafond hangt, maar daar hangen ze dan "zwevend" zodat de werkingsgraad wordt verhoogd.

de dikkere (11cm) panels, die L&R van het raam hangen, zijn afgestemde LowRes paneelresonatoren, ook van Mutrox.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

MAW

#1461
Quote from: Dynky on May 10, 2014, 17:35:29
de Barefoot doet vanuit louter technisch oogpunt wslk vele dingen beter, maar ook hiermee blijkt voor mij maar weer dat een meet-technisch betere speaker niet persé een prettiger speaker is om dag in dag uit mee te leven  8)

Quoteagressief of analytisch klinken ze imo absoluut niet, maar ze geven wel exact weer wat je ze voedt (zoals het volgens velen hoort bij een studiomonitor), wat maakt dat mindere opnames al sneller gaan opvallen.

Ik vind het mooi om Barefoot gebruikers te zien op het forum aangezien ik zelf MM35's gebruik.

Ze geven accuraat weer bij elke frequentie binnen hun bereik en geven daardoor ook imperfecties in een mix duidelijk weer als die er zijn. Dit maakt ze echter ook alles behalve vergevingsgezind waardoor je niet of minder kan genieten van opnames met fouten die op vergevingsgezinde speakers niet opvallen. Als een mix niet goed is wil je hem ook niet meer luisteren op de Barefoots (dat kan een confronterend moment zijn) maar als een mix goed is dan klinkt het weergaloos.

Dat ze fouten laten horen betekent overigens niet dat ze vermoeiend zijn om naar te luisteren. Integendeel!

Ik hoop dat de onverbloemde eerlijkheid van de Barefoots je kan bekoren.  :)
Gr. Martijn

Dirk

Ik speel met de gedachte om binnenkort toch een akoestisch spanplafond te gaan (laten) plaatsen, puur omwille vh feit dat ik dan ook één en ander (plasma of beamerlift oa + nieuwe kabels) wat makkelijker kan wegwerken
Dat betekent dat de "zwevende" absorber panels van Mutrox, die ik nu heb hangen, wel worden weggehaald en verkocht...dus mocht er iemand serieuze interesse hebben, dan weten jullie mij en de panels wel te vinden ;D

btw ; de verlichting-hardware die in 6 vd de grote panels zit (= 8 richtbare 12V MR16 halogeen) blijft er ook gewoon in, omdat ik die gaten natuurlijk niet terug kan dichtmaken.
Het gaat in totaliteit om 8 witte panelen van 120cm (dit formaat past niet in de gemiddelde auto!) en 8 panels van 60cm, die allen naar een nieuw baasje mogen.

als je wil zien hoe dat er kan uit zien, kijk dan ff terug naar bvb post #1338 in dit draadje  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

lynch1979

Heb je het idee dat een spanplafond meer gaat doen dan wat je nu hebt hangen?

Ik heb helaas geen plek meer, anders had ik het wel geweten  ;)

Dirk

nee hoor, het gaat er me ook niet om dat het iets meer of wat anders moet doen (liefst niet zelfs, het is nu imo perfect!)...maar ik wil louter om esthetische redenen (zoals hierboven aangehaald) nu naar een spanplafond. ;)

Mutrox is momenteel één en ander voor me aan het bekijken en her-uitrekenen mbt dat vooropgestelde resultaat met spanplafond, maar als hun berekend model hetzelfde resultaat oplevert als wat ik nu heb hangen, dan komt het er zeker.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

lynch1979

Quote from: Dynky on May 24, 2014, 12:11:38
nee hoor, het gaat er me ook niet om dat het iets meer of wat anders moet doen (liefst niet zelfs, het is nu imo perfect!)...maar ik wil louter om esthetische redenen (zoals hierboven aangehaald) nu naar een spanplafond. ;)

Mutrox is momenteel één en ander voor me aan het bekijken en her-uitrekenen mbt dat vooropgestelde resultaat met spanplafond, maar als hun berekend model hetzelfde resultaat oplevert als wat ik nu heb hangen, dan komt het er zeker.

Oké, maar zelf heb de voorkeur dat het wat speelser eruit ziet, maar ik kan het mij wel voorstellen dat je een spanplafond erin wil hebben, zeker gezien de redenen die je geeft  ;)

Ben benieuwd waar ze op uit gaan komen.

Dirk

idd...en ik heb niet de vrije hoogte die jij in je ruimte hebt (en zo mooi benut), dus als ik hier wat qua techniek wil gaan toevoegen tegen/in het plafond, dan wordt het al gauw een rommeltje met die zwevende panelen.

vandaar dus het idee voor een spanplafond  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

even ter afronding m'n laatste post in dit topic en op dit forum.

ik ga me niet bezighouden met het leegmaken van post oid, maar heb geen zin om weggezet en behandeld te worden als een klein kind, dus ik trek m'n conclusies en zoek andere liefhebbersfora op waar wel wat relativeringszin heerst vanuit de mods.

diegenen die me al irl hebben ontmoet, weten me meer dan wslk wel weer te vinden mocht dat nodig zijn  ;)

verder ga ik niet meer reageren op posts in eigen of andere topics, of op PM's ontvangen via dit forum, van wie dan ook.

salukes en geniet ze!
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

eddy135

Quote from: Dynky on June  7, 2014, 13:11:47
even ter afronding m'n laatste post in dit topic en op dit forum.

ik ga me niet bezighouden met het leegmaken van post oid, maar heb geen zin om weggezet en behandeld te worden als een klein kind, dus ik trek m'n conclusies en zoek andere liefhebbersfora op waar wel wat relativeringszin heerst vanuit de mods.

diegenen die me al irl hebben ontmoet, weten me meer dan wslk wel weer te vinden mocht dat nodig zijn  ;)

verder ga ik niet meer reageren op posts in eigen of andere topics, of op PM's ontvangen via dit forum, van wie dan ook.

salukes en geniet ze!
Jammer van je vertrek, wellicht tot ziens...
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Joris1971

Quote from: Dynky on June  7, 2014, 13:11:47
even ter afronding m'n laatste post in dit topic en op dit forum.

ik ga me niet bezighouden met het leegmaken van post oid, maar heb geen zin om weggezet en behandeld te worden als een klein kind, dus ik trek m'n conclusies en zoek andere liefhebbersfora op waar wel wat relativeringszin heerst vanuit de mods.

diegenen die me al irl hebben ontmoet, weten me meer dan wslk wel weer te vinden mocht dat nodig zijn  ;)

verder ga ik niet meer reageren op posts in eigen of andere topics, of op PM's ontvangen via dit forum, van wie dan ook.

salukes en geniet ze!

Huh.. Wat is er voorgevallen?

newday

Jammer dat jullie er niet uit kunnen komen, verbaast me ...  :confused:
Nou, tot ziens dan maar.

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

LABO

Jammer Dinky, want ik genoot altijd van jouw bijdrage hier op het forum. Maar als dit jouw besluit is dan moet het maar zo zijn. We zullen je missen.
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

MarkD

Jammer, ik zou er nog een nachtje over slapen.
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers