The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

garmtz

Quote from: Jumping Jack on May  1, 2014, 14:08:13
Ze zouden erg mooi staan bij jou.

En weinig last hebben van de zijmuren...

rovinggecko

Toch geen relapse in het Meridian gebeuren neem ik aan.

Een paar actieve monitors?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Dirk

is er dan een aanleiding voor zo'n relapse, wat nieuws in hun aanbod dat ik gemist heb?

actieve speakers idd...maar dat was al geraden  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

katwax

Mijn eerste gedacht was Linn Exact, maar als je zegt dat het niet vaak voorbij komt tja :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

rovinggecko

De nieuwe DSP8000 Special Edition?
Slechts 43k gbp.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Dirk

Quote from: rovinggecko on May  1, 2014, 21:10:21
De nieuwe DSP8000 Special Edition?
Slechts 43k gbp.
ik wordt niet warm van de Meridian sound, althans vwb hun speakers
een dikke DSP wordt het dus zeker niet
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

vanavond voor het eerst kort naar de nieuwkomers geluisterd...en ze vallen me niet tegen.

alvast een kleine sneak preview, later meer  ;)

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Mitch--

mag het raden alweer beginnen ? ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Dirk

nee hoor, het zijn Barefoot Sound Micromain 27 gen1's

meer eigen foto's en indrukken volgen later  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

BuSpu

Lijkt me wel heeeel anders dan de Harbeth's.

Mitch--

Quote from: Dynky on May  8, 2014, 22:51:57
nee hoor, het zijn Barefoot Sound Micromain 27 gen1's

meer eigen foto's en indrukken volgen later  ;)

Wow die zie je niet vaak, en dat na Harbeth ;) ! Veel plezier met luisteren  :music:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Marino

Dat ziet er goed uit, actief en een aardige laag unit erin!
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

Dirk

Quote from: Marino on May  8, 2014, 23:07:09
Dat ziet er goed uit, actief en een aardige laag unit erin!

het laag is dan ook de hoofdreden waarom ik voor dit specifiek model ben gegaan in het gamma van Barefoot.
ik had vooraf de kleine versie (MM35) gehoord bij een forumgenoot en was dusdanig onder de indruk, dat ik deze MM27 eigenlijk "blind" gekocht heb.

dat ze goed klinken is één ding, maar ik leg de lat momenteel wel hoog, wil ik de Harbeths van de hand doen.
ze moeten me namelijk zien te overtuigen zonder de hulp van een sub, wat de S-HL5'en hier dus wel hebben, meer bepaald van een Tempest X 15", dus da's geen kleine uitdaging  ;)
het uiterlijk is wat heel anders tov de Harbeths, maar ik vind de look van deze MM27 best passen in een moderne woonkamer als de mijne, dus da's alvast geen issue  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Marino

Die naam kwam mij ook al bekend voor, heb daar op het forum iets over gelezen.
Het actieve laag in een luidspreker is ook qua plaatsing misschien wel een voordeel, het scheelt in ieder geval kabels en een sub van formaat.
Erg leuk die 'blinde' aankopen!
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

garmtz

Quote from: Dynky on May  8, 2014, 22:45:22
vanavond voor het eerst kort naar de nieuwkomers geluisterd...en ze vallen me niet tegen.

alvast een kleine sneak preview, later meer  ;)



Zo te zien iig een Scanspeak tweeter... :)


Dirk

ik heb de indruk dat de laagdrivers stilaan wat zijn ingespeeld (ze hebben volcontinu gespeeld sinds donderdagavond)
het laag lijkt me in elk geval stabiel te blijven tov gisterenavond...en is nu dus beduidend beter dan de eerste avond, die lichtjes teleurstellend was vwb de allereerste indruk.

het heeft niet dezelfde frequentiediepgang als de S-HL5 ism de 15" sub, maar dat mag ik denk ik ook niet verwachten.
wel gaan ze een behoorlijk stuk verder door dan de S-HL5 an sich, maar ook dat is weer niet verwonderlijk als je de gehele opbouw van deze MM27 in acht neemt.
agressief of analytisch klinken ze imo absoluut niet, maar ze geven wel exact weer wat je ze voedt (zoals het volgens velen hoort bij een studiomonitor), wat maakt dat mindere opnames al sneller gaan opvallen.

qua laagweergave zou het in mijn ruimte dus zeker wel kunnen zonder aanvullende sub, maar ik ben nog niet overtuigd dat de MM27 hier het eindstation wordt...hij "ticked" namelijk nog niet alle vakjes aan die ik op m'n wishlist heb gezet als het gaat om "de ideale set" in mijn situatie  ;)

fwiw : de handvaten die je bovenaan ziet zitten op elke kast zijn netjes te verwijderen, maar precies omdat ik ze de voorbije uren al zo vaak heb verplaatst en ze toch >30kg/stuk wegen, leek het me wel slim om die er ff op te laten ;D

let even niet op de rotzooi, want er is al aardig wat geschoven qua opstelling (goed excuus om alle kabels & C° even zo te laten liggen :D), maar blijkt dat ze nu op haast dezelfde plek zijn komen te staan als de Harbeths voorheen...omdat ze daar het best hun capaciteiten tentoon spreiden.

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

tompj

Blijft een gave ruimte en een mooie opstelling.

Ik heb zelf ook gemerkt hoe vergevingsgezind Harbeths zijn. Dat maakt ze mooi en bruikbaar en ze vermoeien nooit, maar ze laten wel het e.e.a. qua analytisch vermogen liggen. Een (nog) betere luidspreker geeft meer detail zonder klinisch te worden. Sommige studiomonitors gaan wat mij betreft te ver in het analytische. Hoog en midhoog aangezet ten faveure van detail, maar ten koste van natuurlijkheid. Hopelijk hebben jouw nieuwe aanwinsten daar geen last van. Have fun!
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

Mitch--

maakt de styling je ook nog uit, wat eigenlijk zijn je harbeths kwa uiterlijk wel mooier imo ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Dirk

Quote from: tompj on May 10, 2014, 14:35:26
Blijft een gave ruimte en een mooie opstelling.

Ik heb zelf ook gemerkt hoe vergevingsgezind Harbeths zijn. Dat maakt ze mooi en bruikbaar en ze vermoeien nooit, maar ze laten wel het e.e.a. qua analytisch vermogen liggen. Een (nog) betere luidspreker geeft meer detail zonder klinisch te worden. Sommige studiomonitors gaan wat mij betreft te ver in het analytische. Hoog en midhoog aangezet ten faveure van detail, maar ten koste van natuurlijkheid. Hopelijk hebben jouw nieuwe aanwinsten daar geen last van. Have fun!
Harbeths zijn idd vrij vergevingsgezind, al is de S-HL5 dat toch meer uitgesproken dan de anderen uit de line-up, imo.
vandaag daarom nog even de 30.1 beluisterd in Zevenbergen, wat me toch weer nieuwsgierig heeft gemaakt. 
de 30.1 is een heel andere weergever dan mijn HL5, maar ik zou met het karakter van de 30.1 best wel kunnen leven schat ik zo...als hij wat meer grunt zou hebben in het laag en ik dus zonder sub uit de voeten zou kunnen.

misschien moet de 40.1 maar eens wat van dichterbij worden bekeken ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Quote from: Mitch-- on May 10, 2014, 15:37:52
maakt de styling je ook nog uit, wat eigenlijk zijn je harbeths kwa uiterlijk wel mooier imo ;)
ik ben niet blind, maar kan met beide sets perfect leven qua looks...dus vwb het uiterlijk zouden ze absoluut niet weg hoeven 8)
irl zien ze er trouwens echt wel imposant uit, veel meer dan zo op foto
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Mitch--

Quote from: Dynky on May 10, 2014, 15:38:47
Harbeths zijn idd vrij vergevingsgezind, al is de S-HL5 dat toch meer uitgesproken dan de anderen uit de line-up, imo.
vandaag daarom nog even de 30.1 beluisterd in Zevenbergen, wat me toch weer nieuwsgierig heeft gemaakt. 
de 30.1 is een heel andere weergever dan mijn HL5, maar ik zou met het karakter van de 30.1 best wel kunnen leven schat ik zo...als hij wat meer grunt zou hebben in het laag en ik dus zonder sub uit de voeten zou kunnen.

misschien moet de 40.1 maar eens wat van dichterbij worden bekeken ;)

In de zin van een 'warmer' karakter?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Jumping Jack

Dirk, heb je al eens de orangutan van devore fidelity gehoord? Die zouden nl erg mooi staan in jouw ruimte en hebben serieus wat 'slam' in huis. Ook niet analytisch maar rete-muzikaal.

Mijn excuses mocht ik herhaling vallen, maar mocht ik ze kunnen plaatsen stonden ze hier wss al  ;).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Dirk

Quote from: Jumping Jack on May 10, 2014, 15:54:28
Dirk, heb je al eens de orangutan van devore fidelity gehoord? Die zouden nl erg mooi staan in jouw ruimte en hebben serieus wat 'slam' in huis. Ook niet analytisch maar rete-muzikaal.

Mijn excuses mocht ik herhaling vallen, maar mocht ik ze kunnen plaatsen stonden ze hier wss al  ;).

die ken ik eerlijk gezegd niet, dus moet het antwoord schuldig blijven.

maar als ik de prijs zo ff bekijk, zou ik wslk eerder de Zero 1 gaan beluisteren, die lijken me (althans op papier) meer geschikt voor mijn smaak  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea