Ervaringen Netgear WNDR3700 (vandaag op IBOOD)

Started by Vin_cent, March 17, 2011, 06:01:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vin_cent

Ik heb thuis momenteel een hopeloos verouderde maar zeer degelijke linksys router staan, eigenlijk is het wel een tijd voor een nieuwe en nu wordt op IBOOD het onderstaande router aangeboden, heeft men hier ervaring mee?

QuoteNetgear WNDR3700 – High Performance Dual Band Wireless Gigabit Router

•Merk: Netgear
•Type: WNDR3700
•High Performance Dual Band Wireless Gigabit Router
•Dualband draadloos:
•iEEE 802.11 b/g/n op 2.4 GHz
•iEEE 802.11 a/n op 5.0 GHz
•Krachtige 680 MHz MIPS 32-bit processor
•16 MB flash en 64 MB RAM geheugen
•5 Gigabit Ethernet 10/100 poorten (1x WAN, 4x LAN) met auto-sensing technologie
•Geavanceerde Quality of Service (QoS)
•Ondersteund op Wireless Multimedia (WMM) gebaseerde QoS
•Wireless beveiliging: WPA/WPA2-PSK en WEB
•Dubbele firewall (SPI en NAT)
•Denial-of-service (DoS) aanval preventie
•IPv6 gecertificeerd
•DLNA ondersteuning
•WPS ondersteuning (Push'N'Connect)
•Live Parental Control met flexibel aan te passen filters
•High-speed USB poort
•ReadyShare™ - Sluit een USB medium aan op de USB poort om te delen via het netwerk (ondersteund FAT16/32, NTFS R/W, Ext 2 R/W, Ext 3 R/W)
•Meerdere SSID gastennetweken
•Breedband dataverbruik meter voor rapportages over je dataverbruik en datalimiet
•WiFi On/Off knop
•Inclusief standaard, Ethernet kabel, Netgear Genie™ Installatie CD, Adapter
•Levertijd: 4-7 werkdagen
•Afmetingen: 223 x 153 x 31 mm
•Gewicht: 0,5 kg
•Wettelijke garantie: 2 jaar

Prijs: € 79,95
 
Meer Informatie
Aanschouw de WNDR3700. Bijgenaamd de Router der Routers, of de sportwagen onder de routers, of De Ultieme Netwerk Machine. Dat deze Netgear router deze bijnamen draagt is niet zomaar. De WNDR3700 is namelijk zowel bedraad als draadloos megasnel te noemen. Draadloos komt dat doordat het een Dualband router is. Wat wil zeggen dat hij uitzendt op zowel 2,4 GHz als 5 GHz. Hierdoor ben je zeker van de hoogst mogelijke snelheden, het grootste bereik en de minste storing. Dat komt mede doordat ze bij Netgear geen genoegen namen met 1, 2 of 3 maar kozen voor maarliefst 8 interne antennes om je draadloze netwerk in de lucht te houden! Daarmee is de Netgear uiterst geschikt voor gebruik in grotere woningen met meerder verdiepingen. Dankzij de hoge Wireless-N snelheden kun je met deze router, die ook DLNA ondersteund, zonder problemen HD video's streamen, meerdere gelijktijdige downloads hebben lopen of online gamen! Voor de doorvoer van WAN naar LAN bijvoorbeeld haalt de WNDR3700 snelheden tot maarliefst 300Mbps! Behalve dat hij overdonderd met zijn draadloze snelheid heeft de Netgear ook 5 Gigabit Ethernet poorten (1 WAN en 4 LAN) voor een fenomenaal snel bedraad netwerk. Maar daarmee zijn we er nog niet. De Netgear WNDR3700 heeft namelijk ReadyShare™. Hiermee maak je elk USB opslagmedium beschikbaar voor je hele netwerk. Sluit bijvoorbeeld een USB harde schijf aan op de USB poort van de Netgear, en hij is in no-time beschikbaar voor het hele netwerk! Wat ook fijn is, is de gasten functie. Zo kun je een draadloos gastennetwerk in de lucht hebben naast je eigen netwerk, waarop gasten bijvoorbeeld wel gebruik kunnen maken van je internetverbinding, maar niet bij je andere netwerkapparaten kunnen. Voor wie kinderen heeft die actief zijn op internet is de Live Parental Control de ideale tool om het internet voor hun veilig te houden. Nog zo'n mooie extra van Netgear is de Broadband verbruiksmeter. Deze geeft niet alleen per dag, week of maand aan wat je datagebruik is, maar stuurt je ook rapportages per mail zodat je nooit je datalimitiet te buiten gaat zonder het te weten. Als leek denk je nu misschien dat de Netgear WNDR3700 veels te ingewikkeld is om aan te sluiten, maar niets is minder waar. Met de Netgear Genie installatie CD sluit je hem stap-voor-stap aan, en met de Push'N'Connect knop kun je eenvoudig beveiligde verbindingen maken. Kortom, de met mogelijkheden afgeladen Netgear WNDR3700 is een must-have voor iedereen die het maximale uit zijn netwerk en internet wil halen en klaar wil zijn voor de toekomst!
Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

htandre

HT-ruimte: Yamaha RX-A780, Dune H4K Pro, Sony UBP X800M2, JVC D-ILA X7900BE, 4 x Totem Kin mini, 4 x Atacama Duo 7,Totem Kin mini Flex (Centre), Sub SVS PB1000
Wooonkamer: Yamaha N603, Totem Kin Mini, Rel Quake II, LG55B7.
Keuken: Yamaha BAR400, Sony KD 43X8307C

gsuk

Bij mij staat die ook werkt erg goed
Ik heb er vorige maand 107 euro er voor betaald
Dus voor die prijs zou ik het Zeker niet laten

Groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

Vin_cent

Welke provider en modem heb je?

Heb je ook een HD op de router aangesloten?
Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

denoontje

draait bij mij als een zonnetje en er kan geloof ik een hd aan

Vin_cent

Heeft een van jullie deze router met Ziggo?
Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

CoSo

Ik heb hem ook met UPC.

Er kan idd een HD aan, ik gebruik dit verder niet.

denoontje


Harry HT

Quote from: CoSo on March 17, 2011, 13:55:47
Er kan idd een HD aan, ik gebruik dit verder niet.
Een Bericht van de Ibood site: 17-03-2011 06:39

En voor iedereen: dit is een goede router. Verwacht alleen niet veel van de usb-aansluiting! Je zult maar een paar MB per seconde halen erop.

;D

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

AnubisNefer

Al meer dan een jaar aanstaan en heb hem nog nooit hoeven te rebooten !

Simultaan wifi (iphone als iMac) werkt perfect !

HD-streamen gaat uitstekend, niks op aan te merken. Heb zelf de usb-aansluiting niet in gebruik.
Mea mihi conscientia pluris est quam omnium sermo

gsuk

Quote from: Vin_cent on March 17, 2011, 13:48:52
Heeft een van jullie deze router met Ziggo?
ja zeker alles in een extra 120MB

groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

papaleo

Quote from: Vin_cent on March 17, 2011, 13:48:52
Heeft een van jullie deze router met Ziggo?
Ik gebruik deze 3700 ook in combinatie met het alles in een 120mb pakket van Ziggo,werkt perfect.
Ik vind deze 3700 een van de stabielste routers die ik ooit heb gehad...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

EfDee

Werkt tot boven op zolder prima (router staat in de hal). Bereik helemaal echter in de tuin (25 meter verderop) is beperkt. Voor zover je van stabiliel kunt spreken: ik heb nagenoeg geen problemen ondervonden.

WilcoL

Voor iedereen die gisteren te laat was: bij -mag dit mods?- www.dunnet.nl marginaal (8 euro ex.verzending) duurder...
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Yoda2005

Snelle router, alleen valt het draadloze bereik mij tegen (in vergelijk met een oudere linksys WRT160Nv2)
gebruik van 2.4GHz + 5GHz band met elk een eigen gastnetwerk is ideaal.