Jumping Jack

Started by Jumping Jack, March 14, 2011, 10:58:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JCL

Wauw! Dat ziet er echt geweldig uit :thumbs-up:

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Jumping Jack

Quote from: JCL on March 21, 2011, 20:39:54
Wauw! Dat ziet er echt geweldig uit :thumbs-up:

Jouw ht-setup ziet er anders ook niet onaardig uit! Tevreden van de Van den Hul-kabels?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Quote from: The Vampire on March 21, 2011, 21:05:05
kwijl :inlove: :wub: :wub: :wub:

Ze zijn mooi hé... En ze klinken niet onaardig, ook al zijn ze nog niet ingespeeld (daar zijn we dan ook druk mee bezig, momenteel met Dan Auerbach - Keep it Hid).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

JCL

Ja de VDH's voldoen prima. Vind zelf zilveren kabels erg fijn, heel helder in het hoog en prima laag. Er zijn vast betere kabels, maar voor het geld zijn deze prima! Heb eerst de Twinn gehad, maar dit is een heel simpele, basis koper kabel. Voldoet prima voor een simpele luidspreker maar voor dit sigment mag het wel een stap hoger.

Robbert54

Quote from: Jumping Jack on March 21, 2011, 21:14:03
Ze zijn mooi hé... En ze klinken niet onaardig, ook al zijn ze nog niet ingespeeld (daar zijn we dan ook druk mee bezig, momenteel met Dan Auerbach - Keep it Hid).
zijn ze zeker, maar niet alleen de speakers. Je hele set-up is  :worship: ze staan er prachtig! (niet nog iets te dicht op de muur?)

Dan Auerbach. Lekker rauw
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Unicum

Mooie set, ook erg strakke inrichting zo!

Jumping Jack

Binnenkort nieuwe bekabeling:

Kimber 4tc speakerkabel en PBJ-interlinks... Ben benieuwd naar het resultaat!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

tompj

#33
Erg mooi. Smaakvolle opstelling. Mooi meubel ook tussen de speakers. Mag ik vragen waar dat vandaan komt?
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

Jumping Jack

Quote from: tompj on March 27, 2011, 07:55:18
Erg mooi. Smaakvolle opstelling. Mooi meubel ook tussen de speakers. Mag ik vragen waar dat vandaan komt?

Dank u,

het meubel is maatwerk, net zoals de stereo-/boekenkast...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

tompj

Quote from: Jumping Jack on March 27, 2011, 08:21:37
Dank u,

het meubel is maatwerk, net zoals de stereo-/boekenkast...

Da's jammer voor mij, ik zoek zoiets. Mooi werk hoor!
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

Jumping Jack

#36
Nog maar eens een nieuwe upgrade (we zijn goed op dreef), ditmaal op vlak van versterking: een Roksan Caspian M2 komt de Rotels vervangen en doet dat met brio. Wegens het ontbreken van een hoofdtelefoonaansluiting op de Roksan, ook een V-Can-versterkertje geplaatst...

De Roksan laat de CM8 volledig tot hun recht komen en trekt de muziek echt open. Ik ben een tevreden man...  :pompom:

Foto's volgen nog.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

-> beginpost aangepast met recente foto's van de nieuwe versterker

+ een ssc-flat base toegevoegd onder de Pro-ject en het snoer van de Roksan vervangen door een Audioquest NAG 2EU...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Robbert54

Prachtig spul toch! :worship:

Wat is dat boven de Pro-ject? is dat een lampje?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Jumping Jack

Quote from: The Vampire on April  7, 2011, 21:18:30
Prachtig spul toch! :worship:

Wat is dat boven de Pro-ject? is dat een lampje?

Klopt, simpel lampje met drie ledjes op batterijen uit de Hubo (hebben jullie die in Ned ook? Zoniet: uit de dhz)... Het hoeft niet altijd high-tech te zijn!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Robbert54

Dat vraagt dan natuurlijk wel om nog een sfeerfoto'tje  :wub: :popcorn:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Jumping Jack

#41
Dit is zo ongeveer het beste wat ik er op kreeg:

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Ik heb trouwens gezien dat je ook bent toegetreden tot de wondere wereld van het vinyl met een mooie Pro-ject speler...  :clapping:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Robbert54

#43
Quote from: Jumping Jack on April  7, 2011, 21:36:51
Dit is zo ongeveer het beste wat ik er op kreeg:


Moooooi! :clapping:

Quote from: Jumping Jack on April  7, 2011, 21:40:33
Ik heb trouwens gezien dat je ook bent toegetreden tot de wondere wereld van het vinyl met een mooie Pro-ject speler...  :clapping:
Inderdaad, de RPM 1.3, Instap modelletje volgens mij, maar ben erg benieuwd naar de sound. Misschien trekt me ook gelijk wel over de surround of stereo streep ;D

Kom er trouwens wel achter dat ik me nog aardig moet inlezen in het vinyl wereldje.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Jumping Jack

Net telefoontje gekregen van de vriendin die momenteel thuis aan het werken is: er is een pakje toegekomen van Hifisupply!  :pompom:
Dat betekent: zo vroeg mogelijk stoppen op het werk, als een speer naar huis en prullen met de nieuwe kabels (Kimber 4tc LS en PBJ-interconnects). Voorlopig wel maar 1 paartje PBJ maar de rest volgt...  :clapping:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Ben gisteren toch wel even bezig geweest met het vervangen van de luidsprekerkabel, vooral het strippen van de aparte strengen van de 4tc nam behoorlijk wat tijd in beslag.

Mijn voorlopige indrukken (kabels zijn nog niet ingespeeld): frisser klankbeeld, meer detail en een bredere staging. Ik ben benieuwd wat het gaat geven na enige tijd spelen...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Robbert54

Quote from: Jumping Jack on April 13, 2011, 08:14:30
Ben gisteren toch wel even bezig geweest met het vervangen van de luidsprekerkabel, vooral het strippen van de aparte strengen van de 4tc nam behoorlijk wat tijd in beslag.

Mijn voorlopige indrukken (kabels zijn nog niet ingespeeld): frisser klankbeeld, meer detail en een bredere staging. Ik ben benieuwd wat het gaat geven na enige tijd spelen...
Klinkt voor alsnog erg goed dus. :thumbs-up: meestal wordt t na verloop van tijd alleen maar beter
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Jumping Jack

#47
Ik heb besloten om toch de matchende cd-speler bij de Roksan aan te schaffen. Het is een smak geld, maar daarvoor heb je dan wel een prachtig toestel en een sublieme combi... Dus morgen mss een ritje naar Zeeland, aangezien Roksan in België zo goed als niet te vinden is  >:(

De Rotel cd-speler is bij deze ook toegevoegd aan de set versterkers die reeds in de marktsectie werd aangeboden.

Ook de Onkyo am/fm-tuner kan de deur uit aangezien ik de squeezebox touch van Kalimero heb overgenomen. Bovendien was de fm-ontvangst hier bij mij thuis verre van optimaal te noemen. De tuner krijg je eigenlijk gratis en voor niets bij de set die ik aanbied in de marktsectie (Rotel, Onkyo en Thorens td190)...

Update: vandaag onverwacht vroeg thuis van het werk en even gebeld naar dhr. Horstman van HollandLink en ik kon gelijk langskomen. Dat hoef je mij geen twee keer te zeggen -> dus zit ik momenteel te luisteren naar de Caspian M2 cd-speler  :wub:
De speler is gebalanceerd aangesloten op de versterker met een setje Harmonic Technology Truthlink Copper...

Nu nog een stroomkabel voor de cd-speler en een deftig stekkerblok (zou de vd Hul Mainstream powerblock iets zijn?) en dan heb ik het gevoel dat ik ben waar ik zijn moet  :pompom:

Ben nog maar eens Dan Auerbach aan het luisteren, jonges toch, kippevel!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Robbert54

heb je de cd speler dus gekocht??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Jumping Jack

Ja, het vlees is blijkbaar heel zwak  :blush:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs