Welke Harmony

Started by johan d, March 4, 2011, 07:58:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

johan d

Beste,

Ik zoek een remote die ik kan gebruiken op al mijn toestellen, lieftst een Harmonu, maar ik zou niet weten welke ik moet kiezen.

TV: Pana TX-P42S20E
BD: Pana BMP-BD65
DVD HDD: Pana DMR-EH65
A/V Receiver: Pioneer VSX-917V

Optioneel (ouder toetel) CD-Speler Technics SL-PG320A
Optioneel een PC (die achter de muur van de TV staat) met XBMC-software – Dus hier met zender – ontvanger denk ik?

Waar moet ik letten?

Vin_cent

Alle Harmony modellen werken met dezelfde software en werken eigenlijk het zelfde. Je betaalt meer voor het aantal apparaten/fucties die je kan instelen, de grootte van het scherm, touchbediening etc. Ik zou gewoon de duurste nemen die binnen je budget ligt. Wel een traditionele AB nemen, niet een tablet AB zoals de 1100. Dat valt veel mensen tegen.

Ik heb zelf al 2 jaar een 885 en die bevalt me prima.
Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

johan d

#2
en kan elke Harmony een PC bedienen die achter een muur staat (dmv zender-ontvanger)?

johan d

http://nl.kapaza.be/vi/54274132.htm?
deze zal dus volstaan voor mijn noden?
Zijn hier minpunten voor?

Vin_cent

#4
De 885 heeft geen touchscreen, ik vind de gevraagde 166 euro wel heel veel. Ik heb er 2 jaar geleden veel minder voor betaald. Komt denk ik omdat hij blijkbaar nergens meer verkocht wordt. Ik zou voor de One gaan als ik nu een nieuwe zou moeten kopen.

Wat betreft je vraag over de pc, IR gaat niet door muren, maar er zijn wel IR/RF extenders, ik heb er zelf geen ervaring mee en heb me er ook nooit in verdiept. Er zijn wel topics over, zoek maar even op "Marmitek"
Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

johan d

Quote from: Vin_cent on March  5, 2011, 09:00:12
De 885 heeft geen touchscreen, ik vind de gevraagde 166 euro wel heel veel. Ik heb er 2 jaar geleden veel minder voor betaald. Komt denk ik omdat hij blijkbaar nergens meer verkocht wordt. Ik zou voor de One gaan als ik nu een nieuwe zou moeten kopen.

Wat betreft je vraag over de pc, IR gaat niet door muren, maar er zijn wel IR/RF extenders, ik heb er zelf geen ervaring mee en heb me er ook nooit in verdiept. Er zijn wel topics over, zoek maar even op "Marmitek"

hij vraagt 85€
de IR zou via een draadje bnaast de TV kunnen (enkel de PC staat achter de muur - dan ok?

denoontje

er zijn ook harmonies met rf die wel door de muren en deuren etc gaan, je krijgt dan een blaster extender erbij die het rf omzet in ir.
In de extender kun je dan indien nodig led oogjes stoppen of via een kabeltje direct in bijv een de room to room op bijv je versterker aansluiten

thxselect