usher vervanging tweeter berylium of diamond

Started by spvanderpluijm, February 26, 2011, 17:45:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

moet je je usher speaker laten modificeren als je een andere tweeter erin plaatst

ja
10 (62.5%)
nee
6 (37.5%)

Total Members Voted: 16

Peerless Monster

Quote from: ajbeefde on February 27, 2011, 07:47:59

Omdat het bij toeval Usher betreft welke de hemel ingeschreven worden door een aantal personen?

Zo gebeurd dat met alle merken geloof ik ...
Het is zoiets als een religie, je probeert wat mensen te overtuigen zodat je een groep kan vormen.
In dit geval lijkt het mij geheel onschuldig...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

spvanderpluijm

Quote from: Peerless Monster on February 27, 2011, 17:36:06
Zo gebeurd dat met alle merken geloof ik ...
Het is zoiets als een religie, je probeert wat mensen te overtuigen zodat je een groep kan vormen.
In dit geval lijkt het mij geheel onschuldig...


ik ben degene die deze post neergezet heeft. ik heb zelf de usher 6371 speaker. ik heb de gewone tweeter vervangen destijds vervangen door de berylium. ik moet zeggen dat dit een ernorme verbetering was. nu heb ik de dmd tweeter erin zitten en zelfs dat is een ernorme verbetering tegenover de berylium. nu heb ik iemand ontmoet die mijn speaker modificeerd met kloppende waardes. ik moet zeggen dat het plaatsen van zomaar een andere tweeter niet slecht klinkt, maar heb bij een vriend van mij gehoord die wel zijn 6371 usher gemodificeerd heeft een enorme verbetering is. modificatie kun je natuurlijk bij alle speakers toepassen. ik moet wel toegeven als je dit door een commercieel bedrijf laat doen is dit niet te betalen

Former member 78

Quote from: spvanderpluijm on February 27, 2011, 18:48:01
ik ben degene die deze post neergezet heeft. ik heb zelf de usher 6371 speaker. ik heb de gewone tweeter vervangen destijds vervangen door de berylium. ik moet zeggen dat dit een ernorme verbetering was. nu heb ik de dmd tweeter erin zitten en zelfs dat is een ernorme verbetering tegenover de berylium. nu heb ik iemand ontmoet die mijn speaker modificeerd met kloppende waardes. ik moet zeggen dat het plaatsen van zomaar een andere tweeter niet slecht klinkt, maar heb bij een vriend van mij gehoord die wel zijn 6371 usher gemodificeerd heeft een enorme verbetering is. modificatie kun je natuurlijk bij alle speakers toepassen. ik moet wel toegeven als je dit door een commercieel bedrijf laat doen is dit niet te betalen


Dus eigenlijk heeft dit topic niks met de tweeters te maken.
Puur en alleen met de upgrade van het filter.

Maar ik ben erg benieuwd hoe het voor jou gaat uitpakken!

spvanderpluijm

Quote from: ArjanR1 on February 27, 2011, 19:01:00
Dus eigenlijk heeft dit topic niks met de tweeters te maken.
Puur en alleen met de upgrade van het filter.

Maar ik ben erg benieuwd hoe het voor jou gaat uitpakken!

ik laat het nog wel weten als het weer aangesloten staat

bones

Be to diamond replacement is not a problem. I'll think about it maybe after 1 year of use. BTW, I received a reply from Usher, they said that be20s' impedance is 4ohm and the model with beryllium tweeter's desing, crossover and cabinet are the exact same of DMD version. I'm really confused about its impedance. Usher USA's website stated 8ohm.

Zojuist van AVSForum gehaald. Ik weet natuurlijk niet of het echt een opmerking van Usher is of niet. Van onze vrienden van W&W had ik in ieder geval begrepen dat zij bij de be10 geen andere wijziging, dan de wijziging van de tweeter verwachten.

Met betrekking tot de kwaliteit van de onderdelen op de crossover van de BE 10 stond een paar jaar geleden een post Op Audiogon met handleiding hoe je deze op een hoger plan kon krijgen. Volgens die post zou een upgrade van de crossover de speakers in een andere leag verplaatsen. Jammer dat ze bij Usher daar niets mee doen...
CAT SL-1 Ultimate mk 2  CAT JL-2 MK 2.SE
PS powerplant Premier    PS Audio Directstream
Wilson Audio Sasha         Virtual Dynamics Master

spvanderpluijm

Quote from: ArjanR1 on February 27, 2011, 19:01:00
Dus eigenlijk heeft dit topic niks met de tweeters te maken.
Puur en alleen met de upgrade van het filter.

Maar ik ben erg benieuwd hoe het voor jou gaat uitpakken!

mijn speakers zijn gemodificeerd en ze klinken fenomenaal. ik herken ze qua geluid niet meer terug.
mijn filter is compleet hierzien. waardes klopte niet. er zijn duurdere componenten in de plaats gekomen
ik heb nog een beitel in mijn speakerkast gezet om mijn bassport er uit te slopen, zodat ik er een nieuwe pijp in kan stoppen die volgens een berekening er een aantal centimeters uitsteekt, zodat mijn laag nu klopt. verder zit er een netwerkje op mijn bass woofer zodat mijn mid en bass meer tot elkaar komen. het klinkt nu allemaal als één geheel en dat was eerst niet. beide speakers zijn qua filter exact identiek aan elkaar. dit karwei is wel gedaan door een echte techneut, want anders zou je een hoop schroot overhouden

Former member 78

Goed om te lezen dat het geslaagd is! ;D
Heb je nog foto's van de operatie?


spvanderpluijm

Quote from: ArjanR1 on March  6, 2011, 23:30:44
Goed om te lezen dat het geslaagd is! ;D
Heb je nog foto's van de operatie?



nee dat niet. ik geloof wel dat degene die ze modificeerd heeft wel
even afwachten...

Kingpin

Quote from: spvanderpluijm on March  6, 2011, 23:19:06
mijn speakers zijn gemodificeerd en ze klinken fenomenaal. ik herken ze qua geluid niet meer terug.
Waarom ben je destijds dan voor deze Usher gegaan  ;)

Quote
mijn filter is compleet hierzien. waardes klopte niet. er zijn duurdere componenten in de plaats gekomen
ik heb nog een beitel in mijn speakerkast gezet om mijn bassport er uit te slopen, zodat ik er een nieuwe pijp in kan stoppen die volgens een berekening er een aantal centimeters uitsteekt, zodat mijn laag nu klopt. verder zit er een netwerkje op mijn bass woofer zodat mijn mid en bass meer tot elkaar komen. het klinkt nu allemaal als één geheel en dat was eerst niet. beide speakers zijn qua filter exact identiek aan elkaar. dit karwei is wel gedaan door een echte techneut, want anders zou je een hoop schroot overhouden
Had je dan niet beter een geheel eigen ontwerp kunnen maken (heb ik ooit ook eens gedaan, klonken fenomenaal maar waren te groot om ook maar ergens neer te zetten in de huiskamer)?
Daarnaast heb ik toch een raar gevoel bij dit merk toen ik las dat tijdens de introductie van de Be tweeters destijds het summum waren terwijl achteraf bleek dat het percentage Be bijna of geheel niet voorkwam in deze tweeters (als ik me niet vergis) :hmmm:
Eigenlijk zouden ze hier alleen al om de eigenaren tegemoet moeten komen voor een upgrade (kleine bijdrage) om over te stappen naar de DMD tweeter.
Ook lees ik de gigantische prijsverschillen voor dezelfde tweeter (2 a 300 euro in china en 3000 bij W&W) vaag allemaal.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Former member 78

Quote from: Kingpin on March  6, 2011, 23:44:14
Waarom ben je destijds dan voor deze Usher gegaan  ;)
Had je dan niet beter een geheel eigen ontwerp kunnen maken (heb ik ooit ook eens gedaan, klonken fenomenaal maar waren te groot om ook maar ergens neer te zetten in de huiskamer)?
Daarnaast heb ik toch een raar gevoel bij dit merk toen ik las dat tijdens de introductie van de Be tweeters destijds het summum waren terwijl achteraf bleek dat het percentage Be bijna of geheel niet voorkwam in deze tweeters (als ik me niet vergis) :hmmm:
Eigenlijk zouden ze hier alleen al om de eigenaren tegemoet moeten komen voor een upgrade (kleine bijdrage) om over te stappen naar de DMD tweeter.
Ook lees ik de gigantische prijsverschillen voor dezelfde tweeter (2 a 300 euro in china en 3000 bij W&W) vaag allemaal.

Ik vraag me af waar jij het verhaal van €3000,- weg haalt.
De tweeters kosten met inruil van de oude Be €600,- bij W&W.

Dat er te weinig Beryllium in zat heb ik vaker gelezen. Maar die
Be tweeter was toen ook gewoon erg goed, en is dat nog steeds.

Kingpin

Quote from: ArjanR1 on March  6, 2011, 23:53:57
Ik vraag me af waar jij het verhaal van €3000,- weg haalt.
De tweeters kosten met inruil van de oude Be €600,- bij W&W.

Dat er te weinig Beryllium in zat heb ik vaker gelezen. Maar die
Be tweeter was toen ook gewoon erg goed, en is dat nog steeds.

Volgens mij meende ik dat te lezen op dit forum ... zal eens nazoeken.
Was al een beetje laat, maar inderdaad toch nog een behoorlijk prijsverschil: "...taiwan kosten ze 200$ en in de usa 1000$".
Ik zeg niet dat de Be tweeter wel of niet goed is (dat hoor je mij ook niet zeggen) het ging mij meer om het verhaal erachter.
Niets ten nadele van de Ushers, blijven mooie speakers.
Als ik speakers ga kopen zal het mij een worst wezen wat erin zit zolang ze mij maar kunnen verkoren, maar blijf het een vreemd verhaal vinden.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Martijn M

Ik heb metingen van Usher zelf. De impedanties van de BE-tweeter en de DMD-tweeter zijn bijna gelijk. De DMD heeft een iets lager rendement en zal dus iets minder luid spelen. De verschillen in frequentieresponse zijn niet zo groot.

Helaas heb ik nog geen eigen metingen kunnen doen. Zoals gezegd zitten de beide tweeters meettechnisch heel dicht bij elkaar, maar zijn ze niet exact gelijk. Ik denk dat je de tweeters zonder al te veel problemen moet kunnen verwisselen, maar waarschijnlijk verandert de response wel iets. Wil je dat de klank van de speakers niet verandert, dan zul je inderdaad in het filter moeten ingrijpen.

Overigens vraag ik mij af of de DMD-tweeter werkelijk van diamant is. Hij heeft een flinke resonantie bij ongeveer 23 khz. Bij diamant zou je dat bij een veel hogere frequentie verwachten.
Dutch & Dutch

bones

Quote from: keyser on March  7, 2011, 11:27:12
Ik heb metingen van Usher zelf. De impedanties van de BE-tweeter en de DMD-tweeter zijn bijna gelijk. De DMD heeft een iets lager rendement en zal dus iets minder luid spelen. De verschillen in frequentieresponse zijn niet zo groot.


Inmiddels heb ik dmd tweeters besteld. Om de bestelling te kunnen plaatsen moest ik eerst mijn tweeter uit de speaker halen om aan het opgegeven rendement door te geven. Dat staat achter op de tweeter. Ik neem aan dat daarmee het probleem van het minder luid spelen uit de wereld is.
CAT SL-1 Ultimate mk 2  CAT JL-2 MK 2.SE
PS powerplant Premier    PS Audio Directstream
Wilson Audio Sasha         Virtual Dynamics Master

Former member 78

Quote from: bones on March 12, 2011, 20:43:50
Inmiddels heb ik dmd tweeters besteld. Om de bestelling te kunnen plaatsen moest ik eerst mijn tweeter uit de speaker halen om aan het opgegeven rendement door te geven. Dat staat achter op de tweeter. Ik neem aan dat daarmee het probleem van het minder luid spelen uit de wereld is.

Wat waren jouw waardes?
Mijn Be20 had 91dB +0.6

Had jij ze trouwens al beluisterd Bones?
Of gewoon ''blind'' besteld?

frank2

Omdat Bones een BE10 heeft zal zijn waarde waarschijnlijk lager liggen, zo heb ik het tenminste begrepen van Karel.
Mijn waarde van de BE10 was/is: 89 DB, 0,0
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

bones

Ik had ook 91 en 0,6. Een vriend van mij heeft dancer 2 be speakers. Bij Karel heb ik de 2 twee keer met dmd beluisterd. De ruimte van Karel is wel een stuk meer gedempt dan de mijne, maar ik had wel de indruk dat de dmd tweeters een klasse verschil kunnen uitmaken. Dat in combinatie met de doorgaans erg lovende kritieken en de positieve inruilervaring met WenW hebben mij over de streep getrokken. Ik heb al eerder dingen teruggegeven die een enorm verschil zouden maken, ik zie wel.
CAT SL-1 Ultimate mk 2  CAT JL-2 MK 2.SE
PS powerplant Premier    PS Audio Directstream
Wilson Audio Sasha         Virtual Dynamics Master

bones

 Vandaag is het de tweede dag dat ik met de DMD tweeter luister. Het is natuurlijk maar afwachten hoe het zich verder ontwikkelt, maar op dit moment vind ik de investering meer dan zijn geld waard. Ik heb Eric Bibb opstaan met de cd Painting Signs. Als hij Delia's Gone speelt hoor je dat hij niet vrij door zijn neus kan ademen, op Walkin' Home plukt hij zijn gitaar, dat is nog niet helemaal prettig. Daar zit een hardheid in, die ik naar ik aanneem met het verder inspelen wel zal verdwijnen.

Als het met het inspelen verder in deze richting gaat dan gaan mijn plannen om de versterking aan te pakken nog even op de lange baan. Wie weet...

CAT SL-1 Ultimate mk 2  CAT JL-2 MK 2.SE
PS powerplant Premier    PS Audio Directstream
Wilson Audio Sasha         Virtual Dynamics Master

Former member 78

Bones,

Het gaat allemaal nog net wat makkelijker spelen.
Mijn DMD's zijn compleet ingespeeld, en ken geen enkele hardheid in mijn sound.

Al is €600,- natuurlijk veel geld, maar je krijgt er erg veel voor. Zeker als je deze prijs
tegenover een leuke kabel zet, welke in mijn ogen nooit zo'n groot verschil kan bewerkstelligen.

frank2

eerste review (uit mijn topic gehaald:)

eerste review na 50 uur inspelen:

Na ongeveer 5 jaar kan ik wel stellen dat ik mijn speakers goed ken, in die tussentijd zijn er hier veel dingen veranderd, eigenlijk bijna alles behalve de speakers. Deze waren tot voor kort altijd hetzelfde de Usher Be 10 met beryllium tweeter. Door alle veranderingen in de loop van de tijd werd het geluid steeds zuiverder, strakker, dieper met meer diepte werking en een mooi stereo geluid. Wel bleef ik consequent problemen houden met bepaalde hoge stemmen van zangeressen, hoewel dit een groot stuk verbeterd werd door de laatste stroomaanpassingen van Snowmaster. Toch bleef er een bepaalde hardheid in het hoog, Kate Melua, Alison Krauss bleven bij uithalen van hun stemmen een bepaalde scherpte  houden die ik zeker niet prettig vond. Helaas was er tot voor kort geen remedie tegen behalve andere speakers kopen en ik vind nog steeds het geluid van de Ushers erg goed. Na aankoop van een equalizer was gelukkig deze hardheid tot een minimum beperkt vooral ook omdat de middentonen in deze huiskamer iets te iel werden weergegeven, na metingen.  Toch bleef er een bepaalde hardheid in de hoge stemmen zitten, dit hoorde je ook wel bij andere hoge tonen maar dat is/was niet irritant.
Snowmaster merkte hetzelfde op als ik als we het over hoge tonen hadden tijdens onze luistersessies. Het werd/wordt veroorzaakt door de BE tweeter, hoewel deze erg accuraat is is hij tevens hard, hoge tonen komen er strak uit maar er zit weinig spreiding in, een bekken hoor je strak maar het uitsterven van klanken  valt nauwelijks tot niet op.

Na een zeer enthousiast telefoontje van ArjanR1 dat hij nieuwe tweeters in zijn BE20 had, de DMD (daimond tweeters) besloot ik even naar Enschede te rijden om bij hem thuis te luisteren. "mijn mond viel open van verbazing" . Hoewel destijds nog niet ingespeeld, klonk het al zo hemels, zo groots, breed en totaal geen hardheid de bekkens stereven mooi uit.... ik dacht hoewel ik mijn vrouw had beloofd niets meer te zullen kopen dit moet ik in mijn eigen set horen....

Karel gebeld en dan weet je het wachten, langer wachten dan beloofd, maar na 4 weken waren ze er dan.

De eerste indrukken heb ik al vermeld.

Nu na 50 uur spelen hoor je wat zo'n DMD tweeter doet. Veel heel veel. De hardheid in de stemmen is weg, de bekkens sterven zeer mooi uit, micro detaillering, breder stereobeeld en meer diepte in de muziek. Deze DMD zijn nog niet goed ingespeeld dat is pas het geval eind volgende week, maar ik heb bij ArjanR1 pas geleden ook weer geluisterd en dan weet je wat er nog gaat gebeuren; muziek gaat nog verfijnder worden, losser, met meer gemak.

Het totale plaatje wat je hoort wordt eerlijker, aanmerkelijk natuurgetrouwer een bekken klinkt als een bekken, sterft zacht uit, de stemmen van Kate en Alison klinken nu niet hard meer zelfs bij uithalen waar ik door veel luisteren verwacht ah daar komt ie weer, gebeurt er nu    niets, het blijft voor het eerst mooi klinken, eerlijk, natuurlijk, met diepte in de muziek. Ik heb net de versterker maar eens op 12 uur gezet en heerlijk muziek geluisterd, natuurlijk Dire staits, zo heerlijk opeens meer helder natuurlijk hoog maar toch softer dan de oude BE tweeter. De harpmuziek van Andreas Vollenweider met al z'n diverse toontjes in het hoog zo mooi, helder en weer die natuurlijkheid en het uitsterven van die tonen.

Ja ook na 50 uur is de tweeter nog niet ingespeeld, er is soms nog iets hardheid maar door de luistersessie bij Arjan weet ik al dat deze verdwijnt. Maar de hardheid die je nog af en toe hoort staat compleet in de schaduw van wat ik gewend was.

Voor 600 euro bijbetaling een hoop geld upgrade je de Usher BE serie behoorlijk, er komt bijna een andere speaker te staan met dezelfde eigenschappen die je juist van deze speakers zo mooi vind, terwijl de brilliantie juist mooier wordt. Ja een zeer goede aankoop zo'n tweeter. Het is het geld wel waard.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Peerless Monster

Quote from: frank2 on April 10, 2011, 10:58:57
eerste review (uit mijn topic gehaald:)

eerste review na 50 uur inspelen:

Na ongeveer 5 jaar kan ik wel stellen dat ik mijn speakers goed ken, in die tussentijd zijn er hier veel dingen veranderd, eigenlijk bijna alles behalve de speakers. Deze waren tot voor kort altijd hetzelfde de Usher Be 10 met beryllium tweeter. Door alle veranderingen in de loop van de tijd werd het geluid steeds zuiverder, strakker, dieper met meer diepte werking en een mooi stereo geluid. Wel bleef ik consequent problemen houden met bepaalde hoge stemmen van zangeressen, hoewel dit een groot stuk verbeterd werd door de laatste stroomaanpassingen van Snowmaster. Toch bleef er een bepaalde hardheid in het hoog, Kate Melua, Alison Krauss bleven bij uithalen van hun stemmen een bepaalde scherpte  houden die ik zeker niet prettig vond. Helaas was er tot voor kort geen remedie tegen behalve andere speakers kopen en ik vind nog steeds het geluid van de Ushers erg goed. Na aankoop van een equalizer was gelukkig deze hardheid tot een minimum beperkt vooral ook omdat de middentonen in deze huiskamer iets te iel werden weergegeven, na metingen.  Toch bleef er een bepaalde hardheid in de hoge stemmen zitten, dit hoorde je ook wel bij andere hoge tonen maar dat is/was niet irritant.
Snowmaster merkte hetzelfde op als ik als we het over hoge tonen hadden tijdens onze luistersessies. Het werd/wordt veroorzaakt door de BE tweeter, hoewel deze erg accuraat is is hij tevens hard, hoge tonen komen er strak uit maar er zit weinig spreiding in, een bekken hoor je strak maar het uitsterven van klanken  valt nauwelijks tot niet op.

Na een zeer enthousiast telefoontje van ArjanR1 dat hij nieuwe tweeters in zijn BE20 had, de DMD (daimond tweeters) besloot ik even naar Enschede te rijden om bij hem thuis te luisteren. "mijn mond viel open van verbazing" . Hoewel destijds nog niet ingespeeld, klonk het al zo hemels, zo groots, breed en totaal geen hardheid de bekkens stereven mooi uit.... ik dacht hoewel ik mijn vrouw had beloofd niets meer te zullen kopen dit moet ik in mijn eigen set horen....

Karel gebeld en dan weet je het wachten, langer wachten dan beloofd, maar na 4 weken waren ze er dan.

De eerste indrukken heb ik al vermeld.

Nu na 50 uur spelen hoor je wat zo'n DMD tweeter doet. Veel heel veel. De hardheid in de stemmen is weg, de bekkens sterven zeer mooi uit, micro detaillering, breder stereobeeld en meer diepte in de muziek. Deze DMD zijn nog niet goed ingespeeld dat is pas het geval eind volgende week, maar ik heb bij ArjanR1 pas geleden ook weer geluisterd en dan weet je wat er nog gaat gebeuren; muziek gaat nog verfijnder worden, losser, met meer gemak.

Het totale plaatje wat je hoort wordt eerlijker, aanmerkelijk natuurgetrouwer een bekken klinkt als een bekken, sterft zacht uit, de stemmen van Kate en Alison klinken nu niet hard meer zelfs bij uithalen waar ik door veel luisteren verwacht ah daar komt ie weer, gebeurt er nu    niets, het blijft voor het eerst mooi klinken, eerlijk, natuurlijk, met diepte in de muziek. Ik heb net de versterker maar eens op 12 uur gezet en heerlijk muziek geluisterd, natuurlijk Dire staits, zo heerlijk opeens meer helder natuurlijk hoog maar toch softer dan de oude BE tweeter. De harpmuziek van Andreas Vollenweider met al z'n diverse toontjes in het hoog zo mooi, helder en weer die natuurlijkheid en het uitsterven van die tonen.

Ja ook na 50 uur is de tweeter nog niet ingespeeld, er is soms nog iets hardheid maar door de luistersessie bij Arjan weet ik al dat deze verdwijnt. Maar de hardheid die je nog af en toe hoort staat compleet in de schaduw van wat ik gewend was.

Voor 600 euro bijbetaling een hoop geld upgrade je de Usher BE serie behoorlijk, er komt bijna een andere speaker te staan met dezelfde eigenschappen die je juist van deze speakers zo mooi vind, terwijl de brilliantie juist mooier wordt. Ja een zeer goede aankoop zo'n tweeter. Het is het geld wel waard.


Hele nette review Frank!
Erg goed dat je dat verleden aan het begin erbij hebt gezet voor de beeldvorming. Erg compleet.
En die 600 euro? Wat is dat voor geld als je de nieuwwaarde bekijkt van zo'n speaker? Peanuts...
Ten minste als je 600 kan betalen natuurlijk, maar relatief gezien aan de speaker makkelijk te betalen ;D ;D ;D

Have fun Frank!!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Xander32

De vraag is dan in hoeverre jouw set met de voormalige BE-tweeters wel "hardheid" kende.
Ik lees veel positiefs over de nieuwe DMD tweeters maar ik blijf toch wat voorzichtig (en reuze nieuwsgierig  ::)).


Heeft er bijvoorbeeld al iemand gedurende langere tijd een 1 op 1 vergelijk gedaan van een set identieke speakers waarvan de 1 is voorzien van de BE- en de ander van de DMD-tweeters ¿


Sander.
Quote from: ArjanR1 on April 10, 2011, 10:43:55
Bones,

Het gaat allemaal nog net wat makkelijker spelen.
Mijn DMD's zijn compleet ingespeeld, en ken geen enkele hardheid in mijn sound.

Al is €600,- natuurlijk veel geld, maar je krijgt er erg veel voor. Zeker als je deze prijs
tegenover een leuke kabel zet, welke in mijn ogen nooit zo'n groot verschil kan bewerkstelligen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Sorry dat ik het zeg maar je schrijft alsof je niet kunt geloven dat een BMW X5 toch echt beter rijdt dan een Fiat 500. En hoewel iedereen het daarmee eens is blijf jij vragen of de BMW toch echt beter rijdt.

De DMD tweeter klinkt gewoon een stuk opener een stuk beter dan de BE tweeter, ik kan er niet meer van maken, dit is nu door 3 mensen bevestigd die de tweeter in huis hebben.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

Wie heeft er dan feitelijk vastgesteld dat je de BE kan beschouwen als een Fiat en de DMD als een BMW ?


Sander.
Quote from: frank2 on April 10, 2011, 15:55:41
Sorry dat ik het zeg maar je schrijft alsof je niet kunt geloven dat een BMW X5 toch echt beter rijdt dan een Fiat 500. En hoewel iedereen het daarmee eens is blijf jij vragen of de BMW toch echt beter rijdt.

De DMD tweeter klinkt gewoon een stuk opener een stuk beter dan de BE tweeter, ik kan er niet meer van maken, dit is nu door 3 mensen bevestigd die de tweeter in huis hebben.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Alex Groningen

Quote from: frank2 on April 10, 2011, 15:55:41
Sorry dat ik het zeg maar je schrijft alsof je niet kunt geloven dat een BMW X5 toch echt beter rijdt dan een Fiat 500. En hoewel iedereen het daarmee eens is blijf jij vragen of de BMW toch echt beter rijdt.

De DMD tweeter klinkt gewoon een stuk opener een stuk beter dan de BE tweeter, ik kan er niet meer van maken, dit is nu door 3 mensen bevestigd die de tweeter in huis hebben.


Frank, ik vind de vraag van Sander niet zo raar hoor. Wat dat betreft denk ik eigenlijk wel hetzelfde als hij. Er kunnen zoveel mensen zijn die de DMD tweeter beter vinden dan de BE tweeter, maar zou dit zelf in een vergelijk tussen beide willen horen.

S@m

Quote from: frank2 on April 10, 2011, 10:58:57
Na ongeveer 5 jaar kan ik wel stellen dat ik mijn speakers goed ken,

Wel bleef ik consequent problemen houden met bepaalde hoge stemmen van zangeressen,

Toch bleef er een bepaalde hardheid in het hoog, Kate Melua, Alison Krauss bleven bij uithalen van hun stemmen een bepaalde scherpte  houden die ik zeker niet prettig vond.

Toch bleef er een bepaalde hardheid in de hoge stemmen zitten, dit hoorde je ook wel bij andere hoge tonen maar dat is/was niet irritant.

Snowmaster merkte hetzelfde op als ik als we het over hoge tonen hadden tijdens onze luistersessies. Het werd/wordt veroorzaakt door de BE tweeter, hoewel deze erg accuraat is is hij tevens hard, hoge tonen komen er strak uit maar er zit weinig spreiding in, een bekken hoor je strak maar het uitsterven van klanken  valt nauwelijks tot niet op.

Dus eigenlijk zijn die BE10's met BE tweeter gewoon slechte luidsprekers (voor het geld)..?