Naim Reference op Sonus Faber Cremona Auditor

Started by ThijsG, February 21, 2011, 19:29:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

garmtz

Arcam A32/A38 is zeker een mooie match met de SF CA (M).

Alex Groningen

Quote from: Midcall on September  6, 2011, 11:24:39
Natuurlijk. Maar als meerdere mensen met kennis van zaken (waaronder een dealer van SF) het expliciet afraden, en de persoon in kwestie (hey, Alex!  ;)) zijn SF speakers vanwege mismatch verkoopt, lijkt het me niet heel erg handig om iemand zonder deze informatie MF te adviseren voor zijn SF speakers, vind je ook niet?

Toch wel grappig dat we het er nog steeds over hebben, en dat gaat al sinds de zomer van 2009. ;D.

Of het nou een mismatch was of niet laat ik maar in het midden. Wat ik wel had is dat ik snel was uitgekeken op de sound van SF. Het enige wat ik er leuk op vond klinken was akoestische live muziek, lichte pop en jazz. Maar op zijn tijd hou ik ook van stevige rock of dance muziek en daar hielden de SF jes niet zo van. Achteraf kreeg ik ook wel eens meningen te horen van mensen dat ze voor het geld meer hadden verwacht, of dat ze dachten dat ¾ van de kosten zat in het uiterlijk van de kast.

Met de set zoals die er nu staat, en waar ik zeer tevreden mee ben heb ik alleen nog maar positieve reacties gehad.

garmtz

Een Concerto Domus is ook gewoon een ietwat beperkte speaker, simpel... Ik heb hem altijd te lief gevonden, te ingetogen. Een Grand Piano was veel dynamischer, maar erg moeilijk goed te krijgen in het laag.

De huidige Liuto en Liuto Monitor zijn enorm veel beter dan de Domus serie. Ze hebben wel een kleinere vloerstaander (zoals een Concerto) weggelaten uit de lijn, op zich is dat jammer.

vanzomereng

Quote from: garmtz on September  7, 2011, 08:53:56
De huidige Liuto en Liuto Monitor zijn enorm veel beter dan de Domus serie. Ze hebben wel een kleinere vloerstaander (zoals een Concerto) weggelaten uit de lijn, op zich is dat jammer.

Met een LIUTO is zelfs zeer goed rockmuziek te draaien en luid ook  ;D
Alhoewel met de Cremona M,s ook best rock te genieten is

Verder ben ik van mening dat het met speakers altijd een compromis is.
Ze blinken vaak uit met bepaalde muziekstijlen en met andere stijlen "klinkt"
het minder (lees: redelijk tot goed)

Dit betekent dat bij allrounders hier en daar concessies zijn gedaan
Concessies die sowieso een luidsprekerfabrikant in acht moet nemen,
omdat ie gebonden is een een kostenplaatje.

Grosso modo schaar ik de meeste luidsprekers die men nu heden
ten dage kan kopen onder de "allrounders" 





Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD