Denon AVR 3311 plus eindversterking tbv stereogeluid

Started by Willy83, December 19, 2010, 21:11:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Willy83

Zoals de titel al aangeeft zoek ik een eindversterker voor aan de Denon. Nu is de vraag niet welke versterker, maar, kan ik Later voor de eindversterker nog een goede stereo voorversterker hangen zodat ik de AVR bypass als ik muziek luister?
De AVR kan er dan niet tussenuit ivm de HT set.

De voorboxen zijn B&W CM9's
| Denon AVR 3311 | CM9 | CMC2 | CM5 | ASW10CM |
| Musical Fidelity M6i | Musical Fidelity M6CD | Oppo BDP-93 |
| Transrotor Zet 3 | SME 309 | Benz Micro Glider SM | Musical Fidelity M1 VINL |
| Sonos ZP90 | Sonos Play 5 |  Sonos Play 3 | Sonos Bridge |

Jurgen79

Is dan niet makkelijker om een goede geintegreerde stereoversterker met HT functie te nemen? Iets als een Lyngdorf sdai2175 of een Musical Fidelity A5 bijvoorbeeld. Hebben ruim voldoende vermogen om als eindversterker te dienen en brengen gelijk een hele grote verbetering in stereo.
Marantz SR7009 | Musical Fidelity A5.5 | Marantz SA7001KI | Marantz UD5005 | Marantz HD-DAC1 | Yamama WXC50 | SVS SB1000 | B&W 805D3 | B&W 685S2 | LG 65E8 OLED

Willy83

Wel een erg mooie bak. Hoe kan je deze aan je AVR koppelen dan? De Denon 1510 en 2010 kunnen ook als einversterker gebruikt worden, maar bij MF zie ik geen input voor de pre-out van de AVR.
| Denon AVR 3311 | CM9 | CMC2 | CM5 | ASW10CM |
| Musical Fidelity M6i | Musical Fidelity M6CD | Oppo BDP-93 |
| Transrotor Zet 3 | SME 309 | Benz Micro Glider SM | Musical Fidelity M1 VINL |
| Sonos ZP90 | Sonos Play 5 |  Sonos Play 3 | Sonos Bridge |

denoontje

Ik heb met een stereo versterker primare I30 op een avr 3802 gespeeld op een B&W 604 set.

Ging ook prima: AVR via preouts dorogelust op de tape in van de Primare.
CD speler in de primare en fronts op de primare.
DVD/bluray op de denon

In stereo via de primare luisteren, in HT via de Denon en de Primare

Geluid in stereo ging klappen vooruit

Zoek een stereo versterker waarvan je de volume instelling kunt zien: bijv via display of een streepje bij de knop.
Dan kun je na het instellen tbv HT de setting steeds weer reproduceren.
Of inderdaad een versterker met een HT-throughput.


Willy83

Misschien een hele gekke vraag, maar de pre-outs bevatten voor linksvoor en rechtsvoor 2x2 rca stekkers. De tape bevat maar 1x2 rca stekkers. Hoe kan je dat dan aansluiten?
| Denon AVR 3311 | CM9 | CMC2 | CM5 | ASW10CM |
| Musical Fidelity M6i | Musical Fidelity M6CD | Oppo BDP-93 |
| Transrotor Zet 3 | SME 309 | Benz Micro Glider SM | Musical Fidelity M1 VINL |
| Sonos ZP90 | Sonos Play 5 |  Sonos Play 3 | Sonos Bridge |

denoontje

Je hebt toch per kanaal 1 tulpplug voor de preouts (tenminste bij mijn 3802)???

heb je foto van de achterzijde dan?

wijziging toegevoegd:

dus Fr en Fl verbinden met Tape in op de stereoversterker



Willy83

ow stom, ik haalde een gewone output met een pre-out door de war.

Ik ben er alleen nog niet uit of ik een goede geïntegreerde versterker neem of dat ik beide onderdelen apart neem (voor+eind).

ht-throughput zou wel het mooiste zijn, hoef je niet elke keer de versterker op bijv -35 db terug te zetten.
| Denon AVR 3311 | CM9 | CMC2 | CM5 | ASW10CM |
| Musical Fidelity M6i | Musical Fidelity M6CD | Oppo BDP-93 |
| Transrotor Zet 3 | SME 309 | Benz Micro Glider SM | Musical Fidelity M1 VINL |
| Sonos ZP90 | Sonos Play 5 |  Sonos Play 3 | Sonos Bridge |

Henk Risch

Quote from: denoontje on December 20, 2010, 09:00:34
Ik heb met een stereo versterker primare I30 op een avr 3802 gespeeld op een B&W 604 set.

Ging ook prima: AVR via preouts dorogelust op de tape in van de Primare.
CD speler in de primare en fronts op de primare.
DVD/bluray op de denon

In stereo via de primare luisteren, in HT via de Denon en de Primare

Geluid in stereo ging klappen vooruit

Zoek een stereo versterker waarvan je de volume instelling kunt zien: bijv via display of een streepje bij de knop.
Dan kun je na het instellen tbv HT de setting steeds weer reproduceren.
Of inderdaad een versterker met een HT-throughput.




2 verschillende merken? hoe pakte dat dan uit,de een is toch anders van klank dan de ander?

Groet,Richard

denoontje

Ging best, de 4 achterspeakers/surrounds waren dipolen en die hadden toch wel een wat andere karakteristiek.
Niet de 4g's inderdaad ;-)
Maar prio was een betere stereo te creëren en die ging klappen vooruit.


Daarbij wist ik dat ik ooit de ht zou splitsen van de stereo (zoals nu) ;-)
Daarbij speelde de dvd speler geen cd's meer dus had ik ook al een dedicated cd speler

tja als je stereo en ht wil is het natuurlijk compromissen sluiten, al is het het budget...

Willy83

Wat is dan het verschil tussen bijvoorbeeld een Denon PMA-2000AE en een Musical Fidelity A5.5 beide zijn ongeveer even duur.

Handleiding Denon

Handleiding MF A5.5

voor mij als onbekende met audio klinkt 80 + 80 watt (Denon) vs 250 watt per channel (MF) wel als een erg groot verschil. Ik heb op dit moment een AVR 3311 en een DCD-1500 dus vandaar ik de Denon in dit vergelijk mee neem.
| Denon AVR 3311 | CM9 | CMC2 | CM5 | ASW10CM |
| Musical Fidelity M6i | Musical Fidelity M6CD | Oppo BDP-93 |
| Transrotor Zet 3 | SME 309 | Benz Micro Glider SM | Musical Fidelity M1 VINL |
| Sonos ZP90 | Sonos Play 5 |  Sonos Play 3 | Sonos Bridge |

Henk Risch

link,http://www.audioproducts.com.au/downloadcenter/DOCs/Review/Denon/PMA2000AE%20Smarthouse%20Review.pdfhttp://www.audioproducts.com.au/downloadcenter/DOCs/Review/Denon/PMA2000AE%20Smarthouse%20Review.pdf

De denon pma 2000ae is een beest van een versterker.

Richard

Willy83

Bedankt voor de link, die gaan we zo eens bestuderen.

Kan iemand mij de "grote" verschillen tussen de A5.5 en de 2000 uitleggen? Ik weet dat watt niet zaligmakend is want een buizen versterker komt met het aantal watts ook niet ver maar geeft ook goed geluid.
| Denon AVR 3311 | CM9 | CMC2 | CM5 | ASW10CM |
| Musical Fidelity M6i | Musical Fidelity M6CD | Oppo BDP-93 |
| Transrotor Zet 3 | SME 309 | Benz Micro Glider SM | Musical Fidelity M1 VINL |
| Sonos ZP90 | Sonos Play 5 |  Sonos Play 3 | Sonos Bridge |

denoontje