Het Primare topic

Started by VlisChris, January 19, 2011, 23:37:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Streamz

Beetje raar stukje. Een "zeer betaalbare" update. Hoeveel gaat 'ie kosten dan? Ik zie nergens en richtprijs en ook de importeur waagt zich niet aan prijsinfo. En de eerste indruk is zeer positief. Waarom dan? Omdat die module er leuk uitziet of omdat ze het ding in werking lieten zien en goede resultaten gaf?

En er wordt niet gesproken over de op handen zijnde losse streamer. (MB1)

peterbr

Hi,

Heeft iemand ervaring met de I32/CD32 combi op b&w cm9? Heeft de I32 voldoende power om ze aan te kunnen sturen? Weet iemand ook het verschil qua geluid met de Arcam A38/CD37? Misschien laidback of juist frisser?

Alvast bedankt.


jayhawk

Quote from: peterbr on May 29, 2011, 18:56:22
Hi,

Heeft iemand ervaring met de I32/CD32 combi op b&w cm9? Heeft de I32 voldoende power om ze aan te kunnen sturen?

Lijkt me wel, bij mij stuurt de I32 B & W 803 D  boxen aan en dat gaat prima.
Primare I32, Primare CD32, Olive 4HD, Marantz 7004, B&W 803D boxen en VdH The Rock 3T

ener


peterbr

Hoi,

Van het weekend ga ik (als alles doorgaat) de i32/cd32 beluisteren op B&W CM9. Ik probeer dan ook de arcam a38/cd37 en musical fidelity M6i/M6CD te beluisteren.
Ik hou jullie op de hoogte.



jayhawk

In de laatste Music & Emotion een recensie en adviezen over het aansturen van B & W 804 D en 805 D.
Primare I32, Primare CD32, Olive 4HD, Marantz 7004, B&W 803D boxen en VdH The Rock 3T

jayhawk

Quote from: peterbr on June  5, 2011, 12:31:32
Hoi,

Van het weekend ga ik (als alles doorgaat) de i32/cd32 beluisteren op B&W CM9. Ik probeer dan ook de arcam a38/cd37 en musical fidelity M6i/M6CD te beluisteren.
Ik hou jullie op de hoogte.

Ben benieuwd waar de Primare I32 staat t.o.v. de Musical Fidelity M6. Veel luistergenot.
Primare I32, Primare CD32, Olive 4HD, Marantz 7004, B&W 803D boxen en VdH The Rock 3T

peterbr

Hoi jayhawk,

Heb net geprobeerd dat music & emotion magazin te pakken te krijgen maar ik kan het hier nergens vinden ('t is zowiezo mager qua aanbod van hifi bladen). Werden er nog bepaalde merken genoemd? Of waren het meer algemene tips?

Alvast bedankt!

jayhawk

Quote from: peterbr on June  8, 2011, 13:52:07
Hoi jayhawk,

Heb net geprobeerd dat music & emotion magazin te pakken te krijgen maar ik kan het hier nergens vinden ('t is zowiezo mager qua aanbod van hifi bladen). Werden er nog bepaalde merken genoemd? Of waren het meer algemene tips?

Alvast bedankt!
Wat betreft de 804 D: Een goede match met Naim Nait 5i. Verder de aanwezige DK Design MKiii, Ayre KXR/MXR, Spectral DMC-30 en DMa-260 en de prijstechnisch heel goed bijpassende Musical Fidelity M6 500 en Bryston B100 SSt als meest ideale partners. Ik dacht dat de M6 ook genoemd werd. Afgeraden wordt om buizenversterkers te gebruiken: Unison Research Performance, Octave V70 en Prima Luna Premium.  De 805 D was moeilijker aan te sturen. Ik speel zelf met de Primare I32 op B & W 803 D en dat gaat prima.
Primare I32, Primare CD32, Olive 4HD, Marantz 7004, B&W 803D boxen en VdH The Rock 3T

peterbr

Hoi,

ik heb de Primare I32 kunnen vergelijken met de Musical Fidelity M6i. Ook heb ik de Arcam A38 geluisterd. De Arcam was de rustigste. Misschien wel té rustig. Aan de andere kant kan je daar denk ik wel uren naar luisteren. De Primare en MF leken toch wel veel op elkaar hoewel ik denk dat de Primare ietsje meer helder/levendiger is dan de MF maar dat weet ik eigenlijk niet zeker. Het lijkt er op dat die wel aan elkaar gewaagd zijn. Qua WAF scoort de Primare erg hoog; m'n vrouw had 'm zo mee willen nemen :-)
De dealer zij overigens dat de CM9's best wel wat leven kunnen gebruiken . Volgende week nog maar is luisteren.  Misschien ook nog een Rotel voor/eind combi luisteren? Lastig hoor........

Ik hou je op de hoogte.

jayhawk

Quote from: peterbr on June 12, 2011, 16:26:52
Hoi,

ik heb de Primare I32 kunnen vergelijken met de Musical Fidelity M6i.  De Primare en MF leken toch wel veel op elkaar hoewel ik denk dat de Primare ietsje meer helder/levendiger is dan de MF maar dat weet ik eigenlijk niet zeker. Het lijkt er op dat die wel aan elkaar gewaagd zijn.


Ik had dezelfde ervaring toen ik de Musical Fidelity A5 met de Primare I32 vergeleek, maar natuurlijk staat de M6i weer een trapje hoger.
Primare I32, Primare CD32, Olive 4HD, Marantz 7004, B&W 803D boxen en VdH The Rock 3T

peterbr

Hoi,

Ik heb de I32/CD32 thuis staan om te proberen. Heb een groot deel van het weekend kunnen luisteren. M'n eerste indruk was heel positief. Een rijk, vol, helder geluid, niet scherp, dynamisch, mooi gedetaileerd. Met name Katie Melua, Diana Krall, Dire Straits, Ruben Hein, Miles Davis en diverse klassieke muziek klonken heel erg goed (heel veel beter dan m'n huidige set)  :)
Wat een beetje tegenvalt is toch de wat oudere popmuziek, bijv. Roxy Music (Avalon) en Bowie (AladdinSane etc.). Hier miste toch echt wel wat details (of misschien had ik die verwacht maar zijn die er niet) of misschien 'sprankelt' het minder. Dit kwam bij m'n huidige versterker/cd (Denon) toch beter uit de verf. Ook bij Sting had ik het gevoel dat er iets miste. Nu zijn de B&W's sowieso wat laidback en ik heb het gevoel dat het niet aan de electronica ligt maar meer aan de speakers. Anyway, Omdat ik het meeste naar Jazz en Klassiek luister denk ik dat het toch een goede keuze zal zijn. Ik ga er nog is goed over nadenken.
Overigens, m'n huidige verseterker (Denon) klinkt toch écht wel en stuk minder.
De Musical fidelity had ik overigens nog een keer in de winkel geluisterd en vond nog steeds dat die wat doffer klonken dan de Primare. Vandaar dat ik gekozen had voor de Primare.

jayhawk

Wat voor CD speler had je eerst? Hoe klonk die in vergelijking met de CD32?
Primare I32, Primare CD32, Olive 4HD, Marantz 7004, B&W 803D boxen en VdH The Rock 3T

peterbr

Denon dcd1500.
Hij klinkt wat rommeliger heb ik het idee. In elk geval doffer/minder helder. Wat opvalt bij de primare is helderheid, strakheid, en plaatsing die mooier/beter zijn. maar dus niet bij popmuziek. Misschien komt het doordat de primare analytischer klinkt? Misschien maakt de denon er iets mooiers van dan het werkelijk is?

denoontje

Welke B&W's heb je (ik ben van 604's naar WB square gegaan op de primare --> wereld van verschil
Maar slechte opnames worden nu ook duidelijk slecht --> bijv Kane.

denoontje

Wat bij mij nog veel deed bij de combi (thx Garmt):
plaatsingspeakers
polairen netstekker
vervangen net kabel door een goede
luidsprekerkabels (cardas)
apparatuur stond op glas maar nu daartussen berkenhout

geluid zit nu heel 3d rond me heen (bijv Vollenweider cd)
Bas niet voldoende maar dat is accoustiek helaas

peterbr


peterbr

Ik had het over missende datails maar eigenlijk missen ze niet maar ze zijn zachter dan ik gewend ben. Een mooi voorbeeld (voor degenen die het nummer kennen) is jean Genie van Bowie. daar hoor je een mondharmonica. Die zou in mijn ogen prominent en fel aanwezig moeten zijn maar hij wordt wat in de achtegrond gedrukt. Nou weet ik wel dat dit niet echt een audiofiele opname is of zo maar het gaat even om het idee  :)

peterbr

Hoi,
Heb net nog ff geluisterd op m'n Denon en nog wat oude speakers die ik hier nog heb staan (oude b&o's). En wat blijkt, de details zijn daar ook heel zacht. Ik moet eerlijk zeggen dat het cd's waren die ik al tijden niet meer beluisterd had. Kennelijk zit er een bepaald iets in je hoofd en verwacht je dat dan terug terwijl het er in werkelijkheid niet is. Komt waarschijnlijk omdat ik die muziek vroeger wél heel veel luisterde op midi setje thuis bij m'n ouders.  Enfin, Ik heb net nog even naar wat goede opnames die ik de afgelopen tijd wel regelmatig op de denon beluisterd heb (Melua, Bocelli, Krall etc.) en daar springt de Primare er toch écht uit zoals ik al eerder had vastgesteld.
Ik denk ook dat de Primare eerlijker is (maakt het niet mooier dan het is, slechte opnames klinken slecht, goede des te beter).
Morgen moet de set terug, helaas. Maar ik heb m'n keuze gemaakt. Het wordt dus de toch de Primare. Ik ga hem morgen direct bestellen.
Bedankt voor jullie input.




denoontje


Berend van Til

Zijn hier eigenlijk bezitters van een i32, actief?

jayhawk

Quote from: Berend van Til on June 29, 2011, 00:02:29
Zijn hier eigenlijk bezitters van een i32, actief?
Jawel. Ben trouwens benieuwd of de mediamodule van de I 32 dezelfde is als van de I22.
Primare I32, Primare CD32, Olive 4HD, Marantz 7004, B&W 803D boxen en VdH The Rock 3T

peterbr

Ik ook sinds een paar dagen :)
Ik heb de I32 icm de CD32.

jayhawk

Net gehoord van Hobo Hifi Rotterdam: Primare media-module voor I32 uitgesteld naar begin augustus, want App voor I-pad was nog in de maak, plus uitbreiding naar 192 Hz. Module is niet dezelfde als in I22.
Primare I32, Primare CD32, Olive 4HD, Marantz 7004, B&W 803D boxen en VdH The Rock 3T

Berend van Til

Dan herhaal ik mijn eerdere vraag nog een keer:

Hebben de i32 bezitters ook een (kleine) klik uit de luidsprekers precies op het moment dat het relais ook klikt in het apparaat? Ik vind het niet netjes en de importeur zegt dat er nooit over geklaagd is. Maar m.i. hoort het niet bij een versterker van deze tijd.