Het Primare topic

Started by VlisChris, January 19, 2011, 23:37:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jayhawk

Ik hoor wel een kleine klik, maar doet niet elke versterker dat?
Primare I32, Primare CD32, Olive 4HD, Marantz 7004, B&W 803D boxen en VdH The Rock 3T

Berend van Til

Quote from: jayhawk on July  3, 2011, 09:39:58
Ik hoor wel een kleine klik, maar doet niet elke versterker dat?

Nee, niet 1 versterker met goed werkende inschakelklik beveiliging doet dit. Ik heb er zelf over geklaagd, misschien als meer eigenaren dit zouden doen lossen ze het op in de firmware.

Test de HT passtrough mode ook eens, dat weet je helemaal niet wat je overkomt....

denoontje

#102
Zie mijn stereo topic voor kleine test vs de arcam 600

denoontje

Iemand de I30 al eens naast de I32 gehoord?

MJR

Of de I32 naast de A33.2 icm de PRE30?
Ik ben voornemens de PRE30 met een mooie eindversterker aan te schaffen, bijv, de A33.2. Ik lees echter ook veel positiefs over de nieuwe I32, kan iemand er iets over zeggen?
Primare pre30 - A33.2 - cd31 - B&W 804s

Berend van Til

Ik heb de Primare i30 niet op mijn huidige speakers gehoord, maar ik vond het wel een schitterend klinkende versterker.

Over de i32 was ik eigenlijk zeer terughoudend vanwege de matige review op WhatHifi. Eigenlijk de reden om naar wat anders te kijken toen ik een stereo versterker wilde kopen.

Ik kwam uit bij een Moon i3.3 die de naam heeft wat warmer te klinken. Nou, ik heb ze beide tegelijk een week mogen beluisteren en ik kan nauwelijks zeggen dat ik de Moon warmer vond klinken dan de i32. Dat de i32 zo analyitsch en klinisch zou klinken kon ik niet waarnemen. Eigenlijk hoorde ik maar weinig verschil met de Moon. Bij de ene cd was De Moon licht in het voordeel, bij de andere cd was de i32 weer in het voordeel.
Uiteindelijk ben ik voor de i32 gegaan, de klank is neutraal maar voor mij zeer fraai. En in elk geval beter dan de Hypex Class D modules, die klinken me net te doods. Functionaliteit als de mediamodule en het feit dat de Moon ook als hij uit staat nog steeds 30Watt verbruikt hebben mij doen besluiten om een i32 te kopen.

Heb ik op de bugs na erg veel plezier van.

peterbr

Tja, zo zie je maar. Reviews zijn ook maar het beeld van degene die de review maakt. Die zal ook een bepaalde smaak hebben. Overigens is in andere bladen de I32 de hemel in geprezen.
Ik heb bij het inschakelen trouwens ook een lichte 'klik', echt heel zacht.
Op welke speakers draai je als ik vragen mag?

pvanderlinden

Ik was degene die als eerste melding maakte van de inschakelklik. Deze is nog steeds aanwezig.

Tijdens mijn audit voor een nieuwe versterker het ik de Moon i3.3, Cyrus 8 qpdx, Linn Majik voor- en eindcombo en de Primare i32 naast elkaar geluisterd. De Linn en Moon vielen snel af. Vergeleken met de andere twee vond ik ze te warm en te weinig detail hebben. Uiteindelijk voor de Primare gekozen omdat deze helderder en rustiger klonk. De Cyrus + externe PSU was ook een stukje duurder.

Devialet D1000, Vivid Audio B1, Roon, Cambridge CXUHD, Pioneer 5090

Berend van Til

#108
Quote from: pvanderlinden on July  7, 2011, 14:33:53
Ik was degene die als eerste melding maakte van de inschakelklik. Deze is nog steeds aanwezig.


Ik heb je daar destijds ook een pm over gestuurd, maar die werd niet beantwoord. Punt is dat het weinig effect zal hebben om het hier te melden. Een mailtje naar More Music zal hoop ik meer effect hebben, die kunnen er misschien iets mee. Maar tot op dit moment was ik de enige die het gemeld had, zeiden ze. Dus, als het niet te veel gevraagd is graag een berichtje bij MM achterlaten, ze zijn zeer ontvankelijk voor commentaar.

Zelf ik het ook rechtstreeks bij Primare gemeld.

Wat ik van de i32 ook erg prettig vind is dat je hem niet hard hoeft te zetten om toch een "vol" geluid te hebben. Dat was bij de i30 wel zo.
In de Moon zat wel een mooi klinkend DAC-je, ik hoop dat dat straks ook zo is bij de media module.

denoontje

Vandaag even de primare I32 gezien.

Met zeggen dat ik qua design de I31 mooier vind, maar ja die heeft natuurlijk geen display.
Met digimodule komt al snel op de 3200 euri's.

Bij de winkel gaven ze aan dat hij toch wel een ander geluid heeft dan de i31.
Wat agressiever en nog meer open....
Las ook dat ie wat eerder opkomt dan de I31

Wellicht maar eens een luistersessie doen door mijn I31 eens mee te nemen.

Of woont er iemand in de buurt van Den Bosch met een I32 die een 1 op 1 vergelijk wil doen?

Berend van Til

Quote from: denoontje on July 10, 2011, 01:00:07
Of woont er iemand in de buurt van Den Bosch met een I32 die een 1 op 1 vergelijk wil doen?

Ik denk dat de Primare dealer jou de i32 best een week in bruikleen wil geven om hem thuis te horen. Dat is nu eenmaal het voordeel van de betere hifi zaak. Wil de zaak dat niet zou ik er sowieso niks kopen.

Senna

#111
Beste mensen,

Mijn eerste bericht op deze site (beter laat dan nooit). Dit topic, en dus jullie reacties, hebben mijn interesse gewekt in de Primare i32. Waarvoor dank. Een bevriende hifi-dealer was zo vriendelijke om hem mee te geven om te beluisteren. Resultaat: overmorgen zal er nieuw model bij mij in huis staan. De Cyrus en PSX mogen, na jaren trouwe dienst, met pensioen.

Nu maar hopen dat zsm de media-module uitgebracht wordt hetgeen een vereiste was/is vanwege streaming audio. Zonder dat ik een aparte dac hoef te kopen of de dac van de MacBook Pro hoef te gebruiken.
Mac Mini mid 2011, Primare i32, Scan-Speak Reference Plus, AudioQuest DragonFly, AudioQuest Gibraltar, AudioQuest Angel, AudioQuest NRG-10, AudioQuest NRG-1.

jayhawk

Wow Senna! Gefeliciteerd met je aankoop. Welke versterker gebruikte je hiervoor?
Primare I32, Primare CD32, Olive 4HD, Marantz 7004, B&W 803D boxen en VdH The Rock 3T

Springbank

Gefeliciteerd Senna! Heel veel luistergenot gewenst met de I32!  :clapping:

Senna

#114
Quote from: jayhawk on July 19, 2011, 19:31:31
Wow Senna! Gefeliciteerd met je aankoop. Welke versterker gebruikte je hiervoor?

Beste Jayhawk,

Dat was een mooi gemodificeerde Cyrus II incl. PSX. Het geluid van de Primare is een stuk opener, breder en het laag is strakker. Dat mag ook wel gezien de techniek van toen en nu, vind ik. De Primare heeft overigens geen enkele moeite met de ScanSpeak Reference Plus (Speakerland) die ik gebruik.

.... Bedankt Springbank
Mac Mini mid 2011, Primare i32, Scan-Speak Reference Plus, AudioQuest DragonFly, AudioQuest Gibraltar, AudioQuest Angel, AudioQuest NRG-10, AudioQuest NRG-1.

Berend van Til

De Primare zal denk ik geen moeite hebben met welke speaker dan ook omdat het een klasse-d ontwerp is. Vermogen meer dan genoeg voorhanden onder alle omstandigheden. Het is een superversterker en ook ik ben benieuwd naar de mediamodule...

peterbr

Hoi Senna,

Goeie keuze  :)
Veel luisterplezier!

stevieB

Hoi,

Ik ben in het bezit van een primare A30.5 en een lexicon MC1. Ik lees veel over "matchen" tussen voor-en eindversterker. Wellicht dat in dit topic iemand een soortgelijke ervaring heeft, zodat ik mijn vraag kan beantwoorden. Ben gewoon tevreden, maar je wilt natuurlijk altijd "beter"  :blush:

Nu mijn vraag: stel ik zou een primare voorversterker voor surround kopen en de lexicon verkopen, zou dit dan veel schelen? Maw is de match dan beter? Zo ja, wat kan ik dan verwachten? Speakers JAMO D7 surround set met 1 subwoofer.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Mvg,
StevieB
Under construction.....

Willy83

Ik heb even in de handleiding zitten kijken van de i32 en mij is niet helemaal duidelijk of ik hem ook kan gebruiken icm mijn receiver (Denon AVR-3311), zodat de fronts als stereo of als 5.1 gebruikt kunnen worden? Ik weet dat je een gewone ingang kan gebruiken, maar zit er ook HT-Througput op de i32?

Weet iemand de adviesprijs van de DAC?

Ik heb namelijk net als peterbr cm9's en twijfel tussen een denon pma-A100(even kijken of ik deze kwijt kan), de MF m6i en de primare i32, zelfde keuze dus.
| Denon AVR 3311 | CM9 | CMC2 | CM5 | ASW10CM |
| Musical Fidelity M6i | Musical Fidelity M6CD | Oppo BDP-93 |
| Transrotor Zet 3 | SME 309 | Benz Micro Glider SM | Musical Fidelity M1 VINL |
| Sonos ZP90 | Sonos Play 5 |  Sonos Play 3 | Sonos Bridge |

peterbr

Hoi Willy83,

Ja, je kan hem als 'eindversterker' gebruiken in een HT opstelling. Ben benieuwd wat je keuze wordt.......

Suc6

Willy83

Bedankt, eens kijken waar ik deze versterkers alle drie kan beluisteren en eventueel 1 thuis nog eens beluisteren.

Ik dub al een tijd wat ik nou wil, denk dat ik toch eerst de overige cm speakers en een versterker haal en daarna pas een andere phono trap, DAC, element, phono speler, betere bekabeling enz.
| Denon AVR 3311 | CM9 | CMC2 | CM5 | ASW10CM |
| Musical Fidelity M6i | Musical Fidelity M6CD | Oppo BDP-93 |
| Transrotor Zet 3 | SME 309 | Benz Micro Glider SM | Musical Fidelity M1 VINL |
| Sonos ZP90 | Sonos Play 5 |  Sonos Play 3 | Sonos Bridge |

Willy83

Nu ben ik zoals je al kan lezen ook aan het kijken voor een DAC richtprijs 400-700 euro, hoe verhoud de kwaliteit zich normaal gesproken (bij andere merken) tussen een losse DAC van X euro en een uitbreidingskaart van het zelfde bedrag?

Ik snap dat er nog niets bekened is over hoe goed of hoe slecht deze dac is voor de i32.
| Denon AVR 3311 | CM9 | CMC2 | CM5 | ASW10CM |
| Musical Fidelity M6i | Musical Fidelity M6CD | Oppo BDP-93 |
| Transrotor Zet 3 | SME 309 | Benz Micro Glider SM | Musical Fidelity M1 VINL |
| Sonos ZP90 | Sonos Play 5 |  Sonos Play 3 | Sonos Bridge |

denoontje

Ik zie net op i-net dat de i32 voortaan zijn aan/uitknop op de achterzijde heeft.
Vind de optie  onderplaat voorzijde handiger.

Iemand al nieuws vernomen over de losse streamer?

Lazybird

Hoi Allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en volg dit topic met veel plezier.
Ben zelf aan het kijken naar de PRE30 in combi met A.32 of SP32HD in combi met A 30.7

Omdat de specs for de A 30.7 in 4ohm onduidelijk waren heb ik met primare contact opgenomen.
Ik heb tevens geïnformeerd naar de Media module, die verwachten ze rond de jaarwisseling en komt alleen beschikbaar voor de I32 en als losse module.
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Berend van Til

Ja, de power schakelaar aan de onderkant was een nettere oplossing.

Aan de andere kant, dit apparaat verbruikt niets in standby, dis waarom zou je hem helemaal uit willen zetten?
Tegen bijvoorbeeld blikseminslag helpt alleen de stekker er uit, dus dat doe ik zelf op die manier.

De media module is alweer naar oktober opgeschoven hoorde ik om alle digitale inputs hi-res gereed te maken, dus de streamer zal wel mee naar achteren schuiven.

Het is overigens wel degelijk mogelijk om de kleuren van het i32 display zelf in te stellen, zoals in bijvoorbeeld groen. Hoe weet ik nog niet.