riwi's woonkamer hometheater

Started by riwi, January 16, 2011, 23:03:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kermit

Mooie screenshots hoor. En vooral die van Shooter. :D
En ik heb zaterdag genoten van de X5000. Wat een lichtkanon. Ik moet zeggen dat ik de bewegingsscherpte ook heel mooi vind.De x500 was al verbeterd maar de x5000 serie is wel echt perfect. Veel plezier hiermee. En welkom bij de JVC Club.   :D :D

riwi

#601
Quote from: Audioloog on December 21, 2015, 14:42:26
Wat bedoel je met screenshots Richard? Een foto met een fototoestel gemaakt?

Ziet er geweldig goed uit trouwens!  :headbanging:

Ja inderdaad, misschien foute omschrijving. Foto'tjes gemaakt met een compacte kamera Canon Powershot G12
Je kan er niet zo veel mee (met die screenshots), maar is toch altijd leuk om te kijken :)

En die Resident Evil screenshot maak ik met elke projector weer opnieuw.

riwi

Inderdaad kermit. Ik voel me helemaal welkom in de jvc familie :)

kermit

Quote from: riwi on December 21, 2015, 15:08:19
Inderdaad kermit. Ik voel me helemaal welkom in de jvc familie :)
:pompom:


riwi

#604
En over het iris manueel en auto.

Als je hem eerst op manueel op standje -8 zet en daarna op auto. Dan beweegt het iris tussen de -15 en de -8. Hij gaat dan nooit verder open dan -8
Is wel handig om te weten. Jij hebt dus met stand 0 en auto2 de volledige iris opening maar hij gaat wel volledig dicht bij een fade to black.
Ik vind -6 of -8 + auto wel prettig anders zit je zo met de ogen te knijpen af en toe.

williams

Ik heb de jvc verleden week in het echt gezien bij Riwi en ik kan je zeggen dat de foto's mooi zijn maar in het echie is toch wel mooier .
Hier ga de komende jaren veel plezier aan beleven .
Gr.Wil
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

master30

HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

scoc

Ik zet de manuele iris op de X7000 ook op -6 op low lamp mode. Ik vond dit eerst iets teveel licht geven en heb dan kort op -8 gespeeld. Maar ik vond -6 toch net iets beter ivm de extra helderheid. Maar het blijft nog altijd even wennen om zo'n helderheid met een projector te halen met behoud van zwartwaardes etc. en zonder op high lamp te moeten draaien. Ik moet maar een 92 inch vullen maar toch  ;)

Ik heb nog niet gespeeld met de auto iris omdat ik denk dat dit gewoon overbodig is met een dergelijk native contrast waarom wil je dan nog het risico lopen dat er soms een lichtere flikkering is van donker naar helder bvb. (dit is op basis van mijn vorige Sony VW95).
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

riwi

Ik zie het iris ietsje pompen bij bv aftiteling waar je een zwart beeld heb met af en toe witte letters er op. In normale scenes niet. Het is vergelijkbaar met de vw95 denk ik.

Je kan dus zoals ik hierboven beschreef een combinatie van manueel en auto toepassen. Maar in principe heb je genoeg contrast inderdaad.

dvd-fan

Heb je al series in 4k bekeken? Zag hele seizoenen van Netflix voorbij komen oa Marco polo. Ben benieuwd of je nu verschil ziet tov 1080p.
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

williams

Ik heb bij Riwi een stukje breaking bad in 4K gezien en dit zag er erg mooi uit .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

riwi

#611
Quote from: dvd-fan on December 25, 2015, 11:50:43
Heb je al series in 4k bekeken? Zag hele seizoenen van Netflix voorbij komen oa Marco polo. Ben benieuwd of je nu verschil ziet tov 1080p.

Ik heb Jessica Jones in 4k en ook Narco's en 1 aflevering van Breaking Bad.
Veel materiaal wat 4k is is niet erg veel mooier dan de 1080p netflix versie. Er is wel verschil hoor (1 aflevering +-14-18GB) en bitrates van 65-80 Mbit/s (Bluray gaat tot max 40Mbit/s voor video).
Ik heb een paar 4k clips die wel erg mooi zijn. Maar kwa netflix series ben ik nog niet overtuigd. Marco Polo zag ik langs komen en Sense8. Die moet ik nog eens bekijken.

Laatst vroeg je ook naar HDR. Ik krijg dat niet goed weergegeven op de x5000. Maar ik denk nu dat het aan de Popcorn ligt. Want de x5000 zou op gamma stand D HDR weer moeten kunnen geven.
HDR materiaal is 10 bit. De mediaspeler moet dat decoderen en dan ook als 10 bit uitsturen. Ik denk dat de popcorn er intern 8 bit van maakt en dat de x5000 met gamma D ook niets meer van kan bakken. Ik heb met williams zitten proberen maar we kregen er geen fatsoenlijk HDR beeld uit. Kan ook liggen aan het feit dat het 4k HDR materiaal was. Misschien dat 1080p HDR materiaal wel werkt.

Omdat de popcorn 2160p30 maximaal kan weer geven. En dat is volgens mij 8 bit en niet 10bit wat je voor HDR nodig hebt. Ik heb ook een gewone file 2160p24 met 10bit die niet wil spelen.

Kjelt

Gisteren ben ik naar Riwi geweest om daar zijn Classe SSP800 in een 5.1 opstelling te vergelijken met mijn Marantz 7702 in een 7.2.4 opstelling en zijn nieuwe projector te bekijken.
Dit nav een topic discussie hier op het forum.
De bron was in mijn geval een Oppo 103 bij hem een Oppo 95 beiden via hdmi aangesloten.
Sourcemateriaal: Oblivion bluray DTS HD MA 7.1 track bij 0:16:20 tot het doek wordt weggetrokken (dit is de newyork library scene).
Bij Riwi worden er 5.1 van de 7.1 kanalen gebruikt, ik denk onveranderd dus geen processing.
Bij mij worden de 7.1 kanalen via de DTS+ Dolby Surround (DSU) naar 7.2.4 geprocessed.
Ik heb express geen Atmos materiaal genomen om puur eens te kunnen vergelijken met de SSP en te kijken of de DSU echt wat meer brengt.

Bij mij thuis heb ik deze scene die zeer rustig is en veel subtiele details bevat een stuk of 6 keer beluisterd en ook heb ik alle 7 floorchannels
een keer uitgezet om te luisteren wat nou eigenlijk via de height channels (plafond) wordt weergegeven (door de DSU).
In mijn opstelling klinkt het alsof ik echt in de ruimte ben overal om me heen (voor, achter, zij en boven) galmt de ruimte en geeft mij de indruk midden er in te staan.
De homingbeacon piep van de drone komt bij mij precies van rechts (als de hoofdrolspeler niet de camera in kijkt) anders van voren, ook hoor ik een zachte galm/echo van deze beacon rechts boven me.
Als ik alleen de height channels beluister dan lijkt in eerste instantie niet zo heel veel geluid, het is heel zachtjes (zeker 6 keer zachter dan de andere kanalen) en bevat voornamelijk
galmen van de ruimte, waterdruppels, en de soundeffecten(zoals de metalen kabels als hij over een balk loopt) maar nogmaals zeer zachtjes.
Zeer subtiel vergeleken met de grondlaag maar (dat zal zo blijken) toch wel belangrijk.

Bij Riwi klinkt de ruimte nog steeds indrukwekkend maar wat me meteen opviel is dat het plat klinkt in die zin dat ik van boven echt informatie mis.
Ook wat me meteen opviel was dat de beacon nu van rechtsachter komt (waar zijn surround back speaker staat) ipv rechts waar deze bij mij vandaan komt.
Dus de plaatsing is anders. Eigenlijk is het hele gevoel in de ruimte wat anders, ik vind dit moeilijk uit te leggen maar het luistert als een andere ruimte terwijl het bronmateriaal gelijk is.

Mijn conclusie: ik ben erg blij met de DSU wat deze met dit materiaal tenminste teweeg brengt. Het voegt een extra dimensie van de ruimte toe en doet dit heel subtiel.

Ook heb ik het beeld van mijn HW50 met de nieuwe X5000 van Riwi vergeleken. Daar kan ik simpel over zijn, de X5000 is een stuk beter in zwartwaardes, contrast en overall picture.
Gewoon een betere projector, zelfs iets scherper, dus ik vermoed dat hij ook een betere lens heeft dan de HW50.
Ik heb genoten van het sublieme beeld. 4k heb ik nog wat demo's gezien, ik ben er nog niet over uit. De scenes die met een 4k videocamera zijn opgenomen zijn echt dia-scherp en lijken soms
wel wat onecht (alsof je een game speelt zo smooth), de series van netflix in 4k hangt het van de content af, in donkere scenes merk ik weinig winst tov 1080p moet ik zeggen.
In 1080p mode heeft de JVC bij Riwi een lichte interpolatie aanstaan wat wel tot een verbetering leidt, in de 4k mode staat deze niet aan en valt zo nu en dan een kleine smeer op bij snel bewegende objecten in beeld.

Riwi weer bedankt en tot een volgende keer :)

papaleo

Interessant om je ervaring te lezen dat het wezenlijk uitmaakt...
Ik ga mij 'volgend jaar' ook eens meer verdiepen in de verschillende nieuwe geluids formaten...,er zitten in iedergeval hier zat jongens die al een rijke ervaring hebben.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

riwi

Bedankt kjelt.
De film Sicario was ook tof vond ik. Spannend en erg mooi beeld  :ph34r:

De enige processing die de SSP800 doet met een 7.1 bron en een 5.1 speaker config is een soort downmix naar 5.1 volgens mij. Maar PrologicII of iets dergelijks heeft geen invloed bij een 5.1 luidspreker setup en is niet actief dan. Als je PLIIx activeert bij een 5.1 bron en 7.1 LS setup dan up-mixed de SSP het 5.1 geluid naar 7.1.
Ik denk dat je bij alle vormen van up-mixen niet kan spreken van "correct" maar dat je het eind resultaat gewoon moet beoordelen op "of je het mooier vind". En ik denk zeker dat de DSU dat mooi doet. Ik zou zeker als ik 7.2.4 luidsprekers in de ruimte had ze willen gebruiken zo veel als mogelijk en mooi is. Ik heb 5.1 omdat ik 7.1 niet goed kan plaatsen. Misschien dat er ooit nog 5.1.2 van komt ;) Alles met mate he  ::)

papaleo

Ik ben een leek wbt het atmos gebeuren het zal welin jullie oren een vreemde vraag zijn,maar ik lees in jullie verslag steeds 'DSU' en 'upmixen...'
Mag ik aannemen en vrij vertalen dat DSU 'Dolby Surround Upmixen' betekend?!
En toch niet 'n een of ander apparaat is die je evt nodig heb voor Atmos
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

riwi

#616
Quote from: papaleo on December 30, 2015, 20:35:02
Ik ben een leek wbt het atmos gebeuren het zal welin jullie oren een vreemde vraag zijn,maar ik lees in jullie verslag steeds 'DSU' en 'upmixen...'
Mag ik aannemen en vrij vertalen dat DSU 'Dolby Surround Upmixen' betekend?!
En toch niet 'n een of ander apparaat is die je evt nodig heb voor Atmos

Ja inderdaad Leo. DSU is de Dolby Surround Upmixer. Dwz van minder kanalen meer kanalen maken. Dus van 5.1 naar 7.1 of van 5.1 naar 7.2.4. Of zelfs van 2.0 naar 7.2.4 of 7.1
Eigenlijk wat vroeger Dolby Prologic, PLII, PLIIx heette. Dat hebben ze nu Dolby Surround genoemd die 'processing'. Jammer en verwarrend genoeg exact dezelfde benaming als de eerste surround versie destijds in de bioscoop en op videobanden heette.

Erik

Is als het geluid van boven subtiel?
kan me voorstellen dat als een ruimteschip van boven-voor op je afkomt je geen subtiel geluid wilt maar keihard je kamer binnenkomt.

lijkt me wel heel mooi om zoiets te hebben maar je ontkomt zo steeds minder aan een aparte HT kamer en dat is wel jammer.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Kjelt

Bij de DSU wel want daar ontbreekt de atmos meta data voor de bovenkanalen en zal deze info via de vloerkanalen weergegeven worden zoals het oorspronkelijke signaal dat ook gecodeerd heeft.
Bij een echte Atmos soundtrack kan dat natuurlijk wel en kun je zelfs iets van bovenrechtsmidden naar bovenlinksmidden laten gaan, of zowiezo overal naar toe, iets dat tot Atmos niet kon.

riwi

Net de lichtopbrengst na 100 uur kijkplezier opgemeten en die is amper gedaald gelukkig :

na 1 uur (16-12-2015) : High Lamp : 550 Lux, Low Lamp : 390 Lux
na 104 uur (06-01-2016) : High Lamp : 543 Lux, Low Lamp : 385 Lux

Nieuwe lamp voor de X5000 (PK-L2615U) zie ik op de JVC site voor 600 dollar  :wow: En in Engeland 480 pond... Dus die zijn niet goedkoop  :nopompom: Gaan dan wel weer 4500 uren mee als alles mee zit.  :hehe:

Kjelt

Quote from: riwi on January  6, 2016, 01:01:32
Nieuwe lamp voor de X5000 (PK-L2615U) zie ik op de JVC site voor 600 dollar  :wow:
:o zo zeg dat is echt serieus veel geld voor een gewone lamp of zijn dit van die speciale xenon lampen? Lijkt HP wel met zijn inktcartridges verdien model dan  :tounge2:

kermit

#621
Quote from: riwi on January  6, 2016, 01:01:32
Net de lichtopbrengst na 100 uur kijkplezier opgemeten en die is amper gedaald gelukkig :

na 1 uur (16-12-2015) : High Lamp : 550 Lux, Low Lamp : 390 Lux
na 104 uur (06-01-2016) : High Lamp : 543 Lux, Low Lamp : 385 Lux

Nieuwe lamp voor de X5000 (PK-L2615U) zie ik op de JVC site voor 600 dollar  :wow: En in Engeland 480 pond... Dus die zijn niet goedkoop  :nopompom: Gaan dan wel weer 4500 uren mee als alles mee zit.  :hehe:

Nu al 104 uur ? jij gaat zeker voor de 4500uur dan. :D :D JVC gaat aan je verdienen. :crazy:

Kjelt

Quote from: kermit on January  6, 2016, 10:07:40
Nu al 104 uur ?
Vrijgezel  ;)  ;D Bovendien einde van het jaar toch weer upgraden  :tounge:

kermit

#623
Quote from: Kjelt on January  6, 2016, 10:11:47
Vrijgezel  ;)  ;D Bovendien einde van het jaar toch weer upgraden  :tounge:
Dan wil ik de x5000 alvast reserveren voor eind van het jaar. Maar dan met een nieuwe lamp.  :blush:

riwi

Misschien worden ze over een poosje wel wat goedkoper. Wie weet.
@Kermit : jij gaat nou toch voor een 4k Sony ? :)