Mobiel Datalimiet Iphone 4

Started by Frank.V, January 16, 2011, 22:30:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Frank.V

Hallo allemaal,

Ik wil een Iphone 4 aanschaffen bij Vodafone, maar zag dat zij een datalimiet hebben op het mobiele internet. Wat betekent dit voor mij? Ik zou een abonnement nemen met een datalimiet van 500 gb. Ik heb totaal geen verstand van hoe snel ik aan dit limiet zal komen? Zou iemand mij een idee kunnen geven hoe snel je bij zo'n limiet kan komen? Voor mij is het namelijk gelijk de eerste smartphone die ik ga kopen.

Mvg,

Frank

VlisChris

Och. Gebruik hem best veel voor internet en ik zit nu sinds 23 november op 205 mb ontvangen.
Valt dus reuze mee. Moet wel zeggen dat ik geen youtube gebruik ofzo.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Frank.V

Quote from: Christiaan S on January 16, 2011, 22:32:11
Och. Gebruik hem best veel voor internet en ik zit nu sinds 23 november op 205 mb ontvangen.
Valt dus reuze mee. Moet wel zeggen dat ik geen youtube gebruik ofzo.

Gebruik je hem dan wel voor e-mail? En af en toe nu.nl en dat soort dingen?

VlisChris

Klopt helemaal.
Gebruik hem ook veel als ik op bed lig en nog even wil forummen. Dan gaat het natuurlijk wel via wifi iPv 3g.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

negotiata

Quote from: Frank.V on January 16, 2011, 22:30:03
Hallo allemaal,

Ik wil een Iphone 4 aanschaffen bij Vodafone, maar zag dat zij een datalimiet hebben op het mobiele internet. Wat betekent dit voor mij? Ik zou een abonnement nemen met een datalimiet van 500 gb. Ik heb totaal geen verstand van hoe snel ik aan dit limiet zal komen? Zou iemand mij een idee kunnen geven hoe snel je bij zo'n limiet kan komen? Voor mij is het namelijk gelijk de eerste smartphone die ik ga kopen.

Mvg,

Frank

Ik denl dat je 500MB bedoelt ?

500Gb krijg je nooit op of je moet 124 dvdees downloaden per maand op je phone  ;D
- To be or not to be, thats the question -

Frank.V

Haha, ja ik bedoel 500 mb natuurlijk;)

rbormans

ruim voldoende voor surfen en e-mail (youtube en radio streamen zullen sneller aantikken)

MaxxMark

Ik ben ook overgestapt naar vodafone en ben wel voor een abo gegaan met 1GB per maand ipv 500mb.

Voor mijn Iphone 4 had ik een 3G. Over de periode gezien dat ik het toestel had (1.75 jaar) kwam ik gemiddeld iets onder de 1GB uit. Dit betekent dus naar alle waarschijnlijkheid dat ik een aantal keer (waarschijnlijk in het begin en/of tijdens tethered sessies (ofwel op je laptop via iphone internetten)) over de 1gb heen ben gegaan en een aantal keer er onder.

Ik denk dat ik een redelijk gemiddelde gebruiker ben met af en toe wat (bandbreedte) uitspattingen. Surfen, twitteren, apps downloaden, af en toe een videotje streamen, etc etc. En alleen door mn tether sessies ben ik er boven uit gekomen.

Persoonlijk denk ik dat voor mij 500mb vaak genoeg is maar dat er zeker momenten zijn dat het eigenlijk te weinig is. Om die reden (en omdat het zakelijk betaald wordt) ben ik voor een duurder abo met 1GB gegaan.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

J.A.F._Doorhof

thuis en op werk zit je neem ik aan op wifi.
Dus 3G gebruik je als je mobiel bent of als je niet bij wifi in de buurt bent.

Ik gebruik met 3G niet meer dan 100MB per maand, wifi enkele meer :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Frank.V

Ja dat scheelt natuurlijk ook wel weer. Op mijn werk, studie en thuis heb ik wifi. :)