Freak1's HT. Ruimte gevonden, nu ontwerpen

Started by freak1, June 3, 2012, 15:03:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

freak1

Dames en Heren van het HT Forum;
eindelijk is het zo ver, mijn HT kan gebouwd worden :)

ik heb een ruimte gevonden, en ben nu met de planningsfase bezig. ik zit echter met een en ander in mijn maag, en kan wat tips gebruiken.

allereerst, de ruimte:






het plattegrondje:

Maten in MM

en de hoogtes

Maten in MM

dat is dus in het kort wat ik heb aan ruimte :) de buiten en zij muren zijn gewapend\gehard beton en de muur richting de gang is 10CM dik gasbeton.

nou, wat wil ik daar nu mee doen.
ik heb klaarstaan:
een Sony VW90ES
een Onkyo TR5800
een Teufel Theater 8 speaker set bestaande uit 2 dipolen en 5 "gewone" Ultra 2 THX speakers
een SVS PC12 Plus
een HTPC
een lading consoles
een Kingpin scherm van 2m30 breed


het is echt een dedictated HT. de eisen die ik heb zijn : geluidsoverlast beperken; akoestisch en lichttechnisch zo dicht mogelijk tegen perfectie voor een acceptabel bedrag, ruimte om mijn collector editions van games te plaatsen en plaats voor 5 stoelen.

het idee wat ik had:
voorzetwand voor de wand rechts te maken (waar de rookgasafvoer zit) en in die wand de 3 front speakers te verwerken, evenals ruimte voor het scherm tegenaan te plaatsen.
het plafond wil ik bekleden met akoestische panelen, en de projector aan het plafond hangen.
vervolgens tapijt op de vloer, een podium maken voor de stoelen (2 voor, 3 achter) waarbij het podium op rubberen moeren staat (te krijgen bij overtoom, is een lange bout die eigenlijk bout-rubber-bout is)
dan kan ik later ook eventueel shakers in het podium maken. verder dikke gordijnen voor de ramen (kunnen verduisterd worden met rolluiken, maar gordijnen ook voor akoestiek en echt donker) en aan de andere kant planken hangen waarop ik mijn spullen kwijtkan, collectors editions en games.

ik zit nu vooral met de volgende vragen;
is dit qua wanden e.d. wel een goed plan?
moet ik extra isoleren?
welk tapijt is het beste te gebruiken, en wat voor akoestische panelen op het plafond? is daar een soort van systeemplafond systeem voor?
moet ik meer akoestische panelen plaatsen?

het moge duidelijk zijn, ik heb nog niet echt een idee hoe ik het ontwerp moet aanpakken, hier hoor ik graag suggesties over...

freak1

vanmiddag maar eens beginnen met de eerste schetsen..

maar hoop nog steeds op suggesties van mensen die me kunnen helpen :)

heb geen idee hoe ik nu het beste de muren kan aanpakken, of ik de vloer moet verhogen of niet..

larzie

Je zou eens naar topics van bijv. HTip of Sonic Circle moeten kijken. Daar staan al heel veel tips in, in die topics. Zo zijn er meer. Maar je zou hun altijd om advies kunnen vragen.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT