Skyfox's Little Cinema

Started by skyfox, January 3, 2011, 17:44:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

papaleo

Mooi man,leuk om te lezen veel plezier.  :popcorn:

En voor de 'complot denkers' wbt mijn PLC150  :D
Deze is opgehaald door iemand die ook een liefhebber is en passie voor zijn hobby heeft...mijn Platinum center staat op dit moment in het hoge noorden in Leeuwarden...
dat is een 'stief kwartiertje' flink eind rijden vanaf Den Haag maar hij had het er graag voor over.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

MLCinema

Quote from: fluissie on December 22, 2020, 17:00:14
Leuk te horen als een upgrade ook echt een upgrade is en zo ervaren wordt ! Houd de hobby levend  :popcorn:

Ik heb de 8012 of 15 niet gehad dus kan je daar weinig over zeggen .. wel de av8802a en mm8077 en kan je zeggen dat ik gewoon net zo blij ben met de denon

Altijd lastig om iemand te 'adviseren' want de 1 zijn de ander zijn oren niet tenslotte

Kan je wel zeggen dat de 6700 muzikaler is geworden wat Kamidioblitz ook al aangaf met zijn 8500 ten opzichte van de vorige modellen en dat beiden gewoon echt top receivers zijn waarin de 8500 gewoon nog een stapje verder gaat qua power (verwacht qua klank GEEN schokkende verschillen)

Maar je bent altijd welkom om naar de 6700 te komen luisteren hoor  :thumbs-up:, je hoort regelmatig de 8500 begrijp ik dus dan heb je tenmiste een idee waarop je verder kan borduren
Hij heeft de Denon nog niet gehoord[emoji13].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

fluissie

Quote from: Kamidioblitz on December 22, 2020, 17:44:11
Hij heeft de Denon nog niet gehoord[emoji13].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ok, ik dacht dat jullie regelmatig over de vloer kwamen bij elkander  :D

Tsja als ie jouw 8500 hoort zal hij zeker verkocht zijn  :clapping:

MLCinema

Quote from: fluissie on December 22, 2020, 17:59:40
Ok, ik dacht dat jullie regelmatig over de vloer kwamen bij elkander  :D

Tsja als ie jouw 8500 hoort zal hij zeker verkocht zijn  :clapping:
Spreken elkaar wel regelmatig maar af en toe over de vloer[emoji13].

Ik denk ook wel dat hij dan verkocht is. Maar de Denon is nieuw en speakers. Dus veel verandering ineens.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

skyfox

Quote from: papaleo on December 22, 2020, 17:37:46
Mooi man,leuk om te lezen veel plezier.  :popcorn:

En voor de 'complot denkers' wbt mijn PLC150  :D
Deze is opgehaald door iemand die ook een liefhebber is en passie voor zijn hobby heeft...mijn Platinum center staat op dit moment in het hoge noorden in Leeuwarden...
dat is een 'stief kwartiertje' flink eind rijden vanaf Den Haag maar hij had het er graag voor over.

thnx! En ik moet zeggen dat ik wel heel erg in de verleiding werd gebracht door jouw center... Maar goed, mijn Gold center ben ik erg tevreden over en de beamer upgrade lonkte enorm, dus uiteindelijk daar voor gekozen. Ik moest wel even lachen toen ik las dat jouw nieuwe center ook uit de Gold lijn gaat komen. Die zag ik even niet aankomen, maar het geeft wel aan hoe mooi de sweet spot van de Gold serie eigenlijk wel niet is. Gaaf!

Quote from: fluissie on December 22, 2020, 17:00:14
Leuk te horen als een upgrade ook echt een upgrade is en zo ervaren wordt ! Houd de hobby levend  :popcorn:

Ik heb de 8012 of 15 niet gehad dus kan je daar weinig over zeggen .. wel de av8802a en mm8077 en kan je zeggen dat ik gewoon net zo blij ben met de denon

Altijd lastig om iemand te 'adviseren' want de 1 zijn de ander zijn oren niet tenslotte

Kan je wel zeggen dat de 6700 muzikaler is geworden wat Kamidioblitz ook al aangaf met zijn 8500 ten opzichte van de vorige modellen en dat beiden gewoon echt top receivers zijn waarin de 8500 gewoon nog een stapje verder gaat qua power (verwacht qua klank GEEN schokkende verschillen)

Maar je bent altijd welkom om naar de 6700 te komen luisteren hoor  :thumbs-up:, je hoort regelmatig de 8500 begrijp ik dus dan heb je tenminste een idee waarop je verder kan borduren

Ik snap wel wat je zegt over de Denon vs je proc/eindversterking en de vergelijking. Iedereen hoort anders, dat is gewoon zo. Het is meer dat ik erg benieuwd ben of losse eindversterking met later een processor voor meer verschil gaat zorgen dan een all-in-one. Maar ik ben de enige die dat kan beoordelen in mijn eigen ruimte. Alleen wil ik van tevoren weten dat wat ik koop ook echt verschil maakt. En dat kan dus niet, tenzij ik nieuw koop, maar die krijg ik er bij de missus (en mezelf) niet doorheen.

Haha, vroeger woonde ik bij Marc in de stad, maar sinds ik verhuisd ben zie ik hem vaker dan toen. Moet er nu wel een drie kwartier voor in de auto zitten. We appen elkaar regelmatig, maar zien elkaar eens in de twee maanden ofzo. Gewoon druk met werk en gezin, gaat teveel tijd allemaal inzitten.

Quote from: Kamidioblitz on December 22, 2020, 18:36:48
Ik denk ook wel dat hij dan verkocht is. Maar de Denon is nieuw en speakers. Dus veel verandering ineens.

Ik vraag het me af of ik meteen verkocht ben. Ik hou van 1 op 1 vergelijkingen, en dit is nou net zo'n product waarbij dat verdraaid lastig is. Dus dan moet ik het doen op geheugen, wat eigenlijk ondoenlijk is. Eerlijk is eerlijk, ik vind de 7011 echt niet slecht. Of beter: gewoon goed. Maar ik heb geen goed vergelijkingsmateriaal. Ik ben wel héél nieuwsgierig naar hoe de Denon presteert, en of ik direct verschil hoor! Het feit dat Marc nu op 7.x.x draait ipv 5.x.x én nieuwe fronts heeft maakt vergelijken inderdaad ook weer lastiger. We gaan het meemaken na de jaarwisseling.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

skyfox

Woendag eens Kamidio's nieuwe Denon en speakerlayout bewonderen en beluisteren. Ik ben benieuwd wat de Denon doet!

Voor mezelf heb ik besloten om begin volgend jaar nog wat Aixfoam toe te passen in de ruimte. Ik heb nog last van room ring, dus daar wil ik wat mee. Ook pak ik de 1e reflectiepunten van de fronts nog aan. Ik hoop dat ik daarmee het "probleem" voldoende kan oplossen. Daarnaast is het plan om het audiomeubel te upgraden. Ik wil dat de versterker en UHD speler steviger staan en ik wil een plekje voor m'n platenspeler.

Losse eindbakken zijn voor mij voorlopig van de baan. Neemt teveel ruimte in, genereert weer extra warmte, en eigenlijk wil ik gewoon één oplossing in één doosje qua versterking (en streaming).

Op de lijst der mogelijkheden staan dan nog een upgrade naar de Marantz 8015 en misschien een Spalluto masking scherm. De Marantz is optioneel omdat, hoe langer ik erover nadenk en luister naar de set, ik het eigenlijk wel prima vind zo. Het scherm is optioneel omdat ik mijn zelfbouw masking prima vindt, maar me soms even erger aan het de- en monteren ervan. Maar ik vind meteen 900/1000 euro voor een masking scherm dan wel weer een hele hoop geld. Voor een ongemak die me drie minuten kost en de helft van de tijd gewoon gemonteerd blijft.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Jean Sibelius

Leuk dat je deze week bij Marc langs gaat. Misschien kom je met wat extra ideeen qua aanpassingen thuis ;). De akoestische panelen die je noemt lijken me een no-bruiner voor het effect en de prijs. Kan me goed voorstellen dat een alles in 1 oplossing je voorkeur heeft, want anders heb je ook weer extra signaal en stroomkabels nodig en dan blijf je aan de gang. Als het je slechts 2 - 3 minuten kost, dan zou ik andere dingen doen met het geld :colgate: Maar allereerst veel plezier komende woensdag, ben benieuwd!
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

fluissie

#1107
Laat je dan niet gek maken omtrent de versterking als je voor jezelf er al uit bent dat je geen losse eindbakken wilt hebben erbij ...

Als je blij bent met je sr7011 dan gaat een x6700h/x8500 of een Marantz sr8015 je echt niet ZOVEEL meer brengen

Goed, als je het geld over cq teveel hebt ja waarom dan niet maar met kinderen heb je vaker niet over dan wel

Koop dan als je vervanging wilt een 7015 en stop de rest van je centen in de zaken die je opnoemt

Slechts mijn bescheiden mening

MLCinema

Die sr7011 is echt geen straf. Het is dat ik graag naar 7.2.4 wilde en een voorkeur heb voor een single box solution vanwege het gemak dat ik de Denon heb gekocht.

Ben heel benieuwd naar het beeld van je Benq. Toen ik de 1070 had was ik ook tevreden. Dlp is lekker scherp en je hoeft niet te rommelen met spiegels.

Gewoon woensdag ervaren of het wat is die gekke Denon[emoji13].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

skyfox

Quote from: Jean Sibelius on December 28, 2020, 21:01:02
Leuk dat je deze week bij Marc langs gaat. Misschien kom je met wat extra ideeen qua aanpassingen thuis ;). De akoestische panelen die je noemt lijken me een no-bruiner voor het effect en de prijs. Kan me goed voorstellen dat een alles in 1 oplossing je voorkeur heeft, want anders heb je ook weer extra signaal en stroomkabels nodig en dan blijf je aan de gang. Als het je slechts 2 - 3 minuten kost, dan zou ik andere dingen doen met het geld :colgate: Maar allereerst veel plezier komende woensdag, ben benieuwd!

Haha, Marc en ik delen ook voldoende ideeën over de whatsapp. Maar het is altijd leuk om elkaar te bezoeken. Zijn ruimte is erg fijn toeven. Zijn idee voor meer Aixfoam heeft het ook bij mij weer aangewakkerd. Dat, en de room ring die ik af en toe ervaar.

Qua versterking, het aan de gang blijven is inderdaad iets wat me tegenhoudt, maar ook enthousiasmeert. Ik vind het leuk om dingen te proberen en te horen of er verandering is en wat dat dan is. De enorme stap van Monitor Audio Silver naar Gold was enorm. De echtheid die ik hoorde was zo'n enorme stap vooruit. Waar ik bang voor ben met nieuwe versterking is dat de vooruitgang minimaal is. Of gewoon niet hoorbaar (voor mij althans). Dat houdt me tegen om geld uit te geven aan nieuwe versterking.

Quote from: fluissie on December 28, 2020, 21:09:05
Laat je dan niet gek maken omtrent de versterking als je voor jezelf er al uit bent dat je geen losse eindbakken wilt hebben erbij ...

Als je blij bent met je sr7011 dan gaat een x6700h/x8500 of een Marantz sr8015 je echt niet ZOVEEL meer brengen

Goed, als je het geld over cq teveel hebt ja waarom dan niet maar met kinderen heb je vaker niet over dan wel

Koop dan als je vervanging wilt een 7015 en stop de rest van je centen in de zaken die je opnoemt

Slechts mijn bescheiden mening

Mja, ik kan heel goed mezelf ermee gek maken. Nog mooier of beter of echter geluid spreekt me heel erg aan, maar hoeveel beter en echter kan het nog voor een bescheiden budget. Het is wat je zegt, ik spendeer ook graag geld aan het gezin. Ik hoef niet per sé vervanging, ik zie de 7011 al als een écht solide basis. Het geluid klinkt al heel erg goed. Maar is er voor een bescheiden investering nog echt wat te halen, of is het nu alleen nog rommelen in de marge?

Quote from: Kamidioblitz on December 28, 2020, 22:04:24
Die sr7011 is echt geen straf. Het is dat ik graag naar 7.2.4 wilde en een voorkeur heb voor een single box solution vanwege het gemak dat ik de Denon heb gekocht.

Ben heel benieuwd naar het beeld van je Benq. Toen ik de 1070 had was ik ook tevreden. Dlp is lekker scherp en je hoeft niet te rommelen met spiegels.

Gewoon woensdag ervaren of het wat is die gekke Denon[emoji13].

Je hebt gelijk hoor, de 7011 is zeker geen straf! Voor een receiver vind ik em gewoon erg goed, zeker gezien het prijspunt.

Ik denk dat de BenQ je wel gaat verbazen, een erg goede beamer voor het geld. Zouden ze een nieuwe versie maken dan mag het natuurlijk zwarter enzo, maar dit niveau voor deze prijs had ik niet verwacht. Mijn verwachting was een kleine upgrade ten opzichte van de Optoma, maar dit bleek een flinke stap te zijn!

Morgen is het Denon Day, haha, heb er zin in!

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

skyfox

#1110
Zo, 31 december 2020. Wát een bijzonder jaar was dit. Ik wilde schrijven bizar, en dat was het óók, maar nog meer bijzonder denk ik, omdat ik als persoon en wij, als mensheid, in mijn mening heel veel gedaan en vooral geleerd hebben. Over hoe we werken, hoe we ontspannen, wat écht belangrijk is in het leven en wat bijzaak is. Iets wat ik graag meeneem in de rest van mijn leven. En dat forenzen voor kantoorvolk als ikzelf maar iets van het verleden mag zijn. Wereldwijd.

Goed, dat was m'n oudejaarsspeech. Nu belangrijke dingen. Wat gaat er komend jaar in fase 2 gebeuren in de Little Cinema?

1. Aixfoam! Ik wil af van m'n room ring. De handjeklaptest mag een stukkie droger.

2. Versterkerupgrade. Deze twijfel ik sterk over. De 7011 doet het gewoon goed. Écht goed. Als upgrade overweeg ik álleen een 8015. Gaat die machine in mijn ruimte het verschil maken? Om diverse redenen twijfel ik daaraan. Of in ieder geval twijfel ik genoeg om me af te vragen of ik er een goede 2000 euro aan uit wil geven.

3. Nieuw meubel tussen de fronts. Lekker zelf bouwen, denk ik, en hiermee zorgen dat ook m'n platenspeler een plekje in/op een meubel c.q. rack heeft. Liefst iets met een beetje oud-engelse stijl, zodat ie goed past bij m'n Chesterfield.

4. Genieten!! Ik heb voldoende content liggen om 2021 tevreden te zijn, en daar komen komend jaar echt nog wel een paar schijfjes bij. Dat zijn upgrades op zich!

5. Mijn gezondheid. Ik heb al decennia overgewicht en al decennia jojo ik me er doorheen. Ik wil daar dit jaar klaar mee zijn en voor eens en altijd een gezond gewicht bereiken én behouden. Voor mezelf.

Ik wens jullie allemaal een geweldige jaarwisseling toe, en laat 2021 je smaken!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

fluissie


PascalP

Hetzelfde Richard!
En puntje 5, tja daar zit ik ook op het randje tegenaan zullen we maar zeggen, echter blijf ik stug volhouden dat ik gewoon te klein ben voor mijn gewicht ipv te zwaar voor mijn lengte :P
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

skyfox

Opgestookt door Kamidio ( :tounge:) en me ergerend aan nog een stuk room ring... heb ik de knoop doorgehakt en nog wat extra Aixfoam besteld. Twee pakken sh001 gaan mij hopelijk helpen om de laatste stukjes akoestiek onder controle te krijgen. Hopelijk levering met een week of twee, maar dat is bij onze Duitse vrienden altijd even afwachten.

Ik twijfelde nog om het geld apart te houden om Pascal z'n 3 kanaler over te nemen... Maar ik denk met de akoestiek net even meer te winnen dan met andere versterking. Los van het feit dat ik andere versterking eigenlijk eerst eens wil proberen in de set voordat ik er ruim duizend euro voor neerklap.

En zo draait het wiel rustig door...  :inlove:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

MLCinema

Hoop dat het brengt wat je zoekt. Betere versterking ben ik nog steeds wel voorstander van alleen ik zou persoonlijk voor een stereo versterker met ht passtrough gaan als je toch meer muziek wilt luisteren in de ruimte. Bijvoorbeeld Atoll?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

PascalP

Testen mag altijd vrijblijvend Richard ;)

Ik ben juist geen voorstander van stereo versterkers om de LCR gelijk te houden kwa versterking.
Maar bij mij ligt de focus dan ook 98% op HT
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

skyfox

Een mooi aanbod, Pascal, daar zou ik nog wel eens op in willen gaan een keer :)
Ik ben erg benieuwd of betere en dedicated versterking een upgrade in het geluid teweeg brengt.

Qua stereo amps met HT Passthrough... dat kan alleen een Moon zijn... [emoji3059] mijn focus ligt momenteel voor 90% op film en zakt in andere tijden niet onder de 70%, dus de focus ligt bij mij ook echt op HT. Maar Moon... [emoji3059][emoji3059]
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

skyfox

Kleine upgrade gedaan. Ik heb wat SH001 Aixfoam besteld om de room ring eruit te krijgen. Heb nu in de lengte van de kamer aan elke zijde 2 panelen opgehangen. De vingerknip test is nu bijna droog, erg fraai. Een stukje film gekeken (Blade op UHD) om te bepalen hoe het allemaal klinkt. In het kort: de bubbel is ronder, de plaatsing is ietsje beter geworden en vooral de stemmen uit de center zijn een stuk duidelijker geworden. Winst!

Alleen komt dan nu de gedachte in mij op: wanneer weet ik dat ik aan het overdempen ben? Want dat is ook niet de bedoeling.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

jahtari

Je kunt niet overdempen.

Je surround geluid komt uit de speakers en is zo goed verdeeld dat je zeker geen wanden nodig hebt om het levendiger te laten klinken.

Ik luister stereo en surround met veel demping, heerlijk. Sommige tracks zijn klein en "intiem" tussen de speakers, andere gaan vee breder, hoger, lager, dieper.  :headbanging:
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

MVG

Ik heb Eric Desaert eens zien schrijven dat je in een kleine ruimte niet snel/niet kunt overdempen.
Waar je wel tegenaan kunt lopen, is dat in een 'overdempte' ruimte het niet prettig verblijven is.
Je 'voelt' de demping dan als het ware, maar dit is pas in een dode ruimte.

Mijn vorige ruimte was wat dat betreft net op of over het randje. Ruimte van 3.70 m lang en 2.9 breed, 2.4m hoog.
Vloerbedekking, houtwolplaten plafond met rockwool erboven, zware gordijnen langs 1 wand, en aan elke zijmuur 3 panelen van 60x120 van 10 cm dik. Tevens achter me nog 2 van deze zelfde panelen.
De klank was super, en helemaal niet te gedempt, maar om er te zitten was het misschien net een beetje teveel van het goede, omdat echt alle leven uit de ruimte was..

Dus kort antwoord  :D : je dempt niet gauw teveel..

skyfox

Duidelijk verhaal heren, ik ga dan gewoon lekker door met experimenteren. Ik heb nog vier panelen over, twee wil ik nog op de deuren monteren, de laatste twee moet ik nog even over nadenken. Mogelijk achter de fronts in de hoeken monteren.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Martijnst1990

Quote from: skyfox on February 20, 2021, 18:39:38
Duidelijk verhaal heren, ik ga dan gewoon lekker door met experimenteren. Ik heb nog vier panelen over, twee wil ik nog op de deuren monteren, de laatste twee moet ik nog even over nadenken. Mogelijk achter de fronts in de hoeken monteren.
Lekker bezig hoor! Welke kleur SH001 heb je gekocht? Mocht je ze nou toch niet allemaal gebruiken hoor ik het wel  :clapping:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

CinéHome

In de hoeken achter de fronts lijkt me de meest logische plek!
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
Specialist in "high mid end" hifi aan "real world" prijzen :-) & Home to A*Brand NewBox speakers & subs
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston,  Denon, Marantz, M&K Sound, Dali, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.
PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.

skyfox

Deze week maar eens regelen. #zinin
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster