Pc , ipad als remote?

Started by aron225, December 11, 2010, 11:51:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

aron225

Allen..
Ik heb een htpc aan mijn tv staan die tevens als muziek apparaat fungeert.
Deze staat dus aan een receiver, met dac er tussen.
Nu heb ik ook een ipad..

Kan ik mijn ipad gebruiken als muziek agstandsbediening?
Ik heb windows xp, en vlc remote werkt daar niet goed op, maar in principe ben ik naar zoiets op zoek..

En is er een goedkope mogelijkheid om bijvoorbeeld hier ook het licht mee aan/uit te zetten?

Ik dank u hartelijk voor de genomen moeite

Ottovw

Ik heb een windows 7 machine met xbmc. Met xbmc remote op mijn ipod kan ik de pc mee bedienen. Licht is een andere verhaal. Ipod werkt dan namelijk via het netwerk geen rf of ir signalen.

aron225

En dat xbmc werkt goed?
Ik was erg tevrede met vlc en vlc remote, alleen wil die op 1 of andere vage reden niet meer..

Ik heb nu itunes en de apple remote, maar dat vind ik een rot programma..

Ik ga eens kijken of e een xbmc voor ipad is,

Dankje voor de tip :thumbs-up:

aron225

Als app in windows ziet dat er super gelikt uit..
Alleen wil de hd remote app even niet.. Eens een andere source vinden, want betalen doen we uiteraard niet

theoderks

Kijk eens naar iRidium Mobile als de ultieme ab: www.iridiummobile.nl
Niet alleen audio/video (standaard geschikt voor xbmc), maar ook voor X10, KNX, Modbus, Global Cache-produkten, etc.



Theo

eduard

Ik ben ook zoekende na de juiste soft en hardware om mijn pc te gebruiken als universele AB.
Wie heeft hier ervaring mee en wat raden jullie aan om te gebruiken?

Eduard

StefaanD

Quote from: theoderks on December 11, 2010, 23:46:56
Kijk eens naar iRidium Mobile als de ultieme ab: www.iridiummobile.nl
Niet alleen audio/video (standaard geschikt voor xbmc), maar ook voor X10, KNX, Modbus, Global Cache-produkten, etc.

Daar hebben we natuurlijk geen fluit aan, want alleen te bestellen door installateurs.

eduard


maxtrash

welke software gebruik je nu om muziek af te spelen?
Er zijn meerdere mogelijkheden om je Ipad als remote in te zetten.

de Itunes remote oplossing (meest voor de hand liggend denk ik)
squeezeserver/softsqueeze en op de ipad squeeze
de al genoemde xbmc oplossing

licht zet ik zelf aan en uit met x10. Hardwarematig heb je dan in ieder geval een cm11 of cm15 nodig, de nodige lampmodules en op je ipad iets als x10commander

Ottovw

Xbmc remote voor iPod of ipad kost 2 euro op iTunes. daarnaast heb ik een ion 330 met Linux en xbmc erop voor beneden. Dat is een heel klein pc. In mijn ht room heb ik Windows 7 met xbmc pc. Tevens heb ik een nas staan met database van xbmc. Boven als beneden identiek muziek en film database.

Beneden kan ik via iPod xbmc remote pc aanzetten en zonder tv zie ik mijn muziek album op iPod. Perfect!
Mijn verloofde :) wou het wat simpel hebben. Als wij in de serre zitten met vrienden kan ik makkelijk van nummer/cd/volume veranderen zonder op te staan. Wat klinkt dat toch lekker lui :pompom:

Ro

Heeft iemand ervaring met Command Fusion http://www.commandfusion.com/? Ik kwam dit programma tegen en dit ziet er zeer interessant uit. Binnen kort komt er een grote update met ondersteuning van Javascript. Daardoor kun je je configuratie inrichten zoals je zelf wil. Hierdoor wordt het ook mogelijk dat anderen modules kunnen schrijven die je gemakkelijk kan toevoegen aan je eigen configuratie, vergelijkbaar met Prontoscript op de Philips Pro modellen. Er wordt al gewerkt aan een javascript module om XBMC te integreren. Je zou dan zoiets krijgen als in het filmpje hieronder. Het nadeel is misschien de prijs van EUR 100,- per licentie, maar vergelijk je de aanschaf van een iPad en de licentie met een Pronto Pro, dan valt het wel weer mee.

Het nadeel van alle oplossing die ik tot nu toe heb gezien is dat ze of standalone zijn, en maar een apparaat kunnen bedienen, of niet flexibel genoeg zijn in te richten. Command fusion lijkt op de goede weg.


Classe SSP-800 + CA-5300, Phonar, Velodyne DD15, Dune D1, Humax 5050c, Sony KLD55HX920

maxtrash

gebruik de ipad al als remote voor muziek (squeezebox) en XBMC. Ga nu ook eens experimenteren met touch ir + (http://www.touch-ir.com/) icm een usb-uirt. Zal mijn ervaringen posten als ik zover ben