Vergeet Sammy, vergeet The Hobbit, maar check die dansfilms "Streetdance" en "Step Up" eens. Als er iets geschikt is als 3-D demomateriaal voor je home theater, dan zijn deze dansfilms het wel. Dit soort films hoeft daarvoor niet je smaak te zijn. Ronduit spectaculair is Step Up 5, chapter 17 en verder. In mijn woonkamer op mijn 55 inch LCD "doen" deze films niet zoveel, zelfs niet in 3D, maar in mijn bioszaaltje, op 3 meter breed geprojecteerd (ik heb een zilver scherm voor de 3D helderheid) en met een sub en vier tactile transducers onder de vloer krijg je een ervaring die ik "buitenshuis" nog niet heb meegemaakt, zelfs niet in Futuroscope in Poitiers. De diepte van deze films varieert op 4 meter van het scherm van tot in handbereik (Step Up 4) tot zo diep in het scherm, dat je als het ware het gevoel hebt door het scherm heen ver in de aangrenzende ruimte te kijken.
Even proberen hoeft niet zoveel te kosten: de 3 D box van Streetdance (3 films) kost bij de MM maar 12 euro (vorige week zelfs 3 voor de prijs van 2). Speciaal aanbevolen: deel 2. Deel 3 is wat infantiel. Wel even opletten: er zijn abusievelijk boxen gedistribueerd waarvan de 3D van deel 1 anaglyph is. Maar de distributeur vervangt die versie zonder problemen voor een echte 3D versie.