welke video-editing software raden jullie aan voor Windows 7 64 bits?

Started by Charlemagne, December 7, 2010, 00:00:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

papaleo

Quote from: tiptop on December 10, 2010, 14:43:35
Kijk op de site. daar staan filmpjes. En ook op youtube.
Dan laten ze zien wat er allemaal voor opties zijn in het menu. Je kan dan uit verschillende formaten kiezen en binnen die formaten weer de resolutie kiezen. Staat dan gewoon HD 1080p tussen. Ook de optie om naar BD te branden enz...

Ik het nog niet nagekeken....,maar de optie HD 1080p en wegschrijven naar BD is nog steeds geen antwoord op jouw bewering dat Pinnacle 1080/50p aan kan om te bewerken,want HD 1080p zal wel 25p zijn dus 50i,en branden/ wegschrijven naar BD betekend dat dit 1080/24p is en nog steeds geen 1080/50p
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

tiptop

Quote from: papaleo on December 10, 2010, 18:45:43
Ik het nog niet nagekeken....,maar de optie HD 1080p en wegschrijven naar BD is nog steeds geen antwoord op jouw bewering dat Pinnacle 1080/50p aan kan om te bewerken,want HD 1080p zal wel 25p zijn dus 50i,en branden/ wegschrijven naar BD betekend dat dit 1080/24p is en nog steeds geen 1080/50p
Wat is dit nou voor geneuzel? Geen idee of het OOK 1080p/50p kan zijn. Moet dat da persé? Is het dan inferieur aan iets anders?  :sleepy:
Ik heb nooit gezegd dat het 1080p/50p kan doen. Ik heb gezegd dat het 1080p aan kan. Lijkt me voldoende!

De rest is een beetje rommelen in de marge. Er zijn zoveel manieren en formaten tegenwoordig. Is het echt zo belangrijk voor je?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

papaleo

Quote from: tiptop on December 10, 2010, 19:09:52
Wat is dit nou voor geneuzel? Geen idee of het OOK 1080p/50p kan zijn. Moet dat da persé? Is het dan inferieur aan iets anders?  :sleepy:
Ik heb nooit gezegd dat het 1080p/50p kan doen. Ik heb gezegd dat het 1080p aan kan. Lijkt me voldoende!

De rest is een beetje rommelen in de marge. Er zijn zoveel manieren en formaten tegenwoordig. Is het echt zo belangrijk voor je?


Lees je reaktie hier nog maar 'n keer
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107009.msg1846538#msg1846538

Nu is het weer geneuzel en rommelen in de marge....,je probeer je er nu weer uit te draaien met moet dat dan persè je moet eerst is leren lezen vòòr dat je een reaktie plaatst.

Ik wilde alleen maar wat bijdragen in dit draadje,en de ts waarschuwen voor wanneer die toevallig 1080/50p camcorder materiaal wil gaan editen Pinnacle links moet laten liggen,maar dat was volgens jouw reaktie onzin,want hoe kom je daar nu bij was jouw reaktie op mijn informatie naar de ts toe dat Pinnacle GEEN 1080/50p native materiaal kan editen.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

donaldk

Leo's camera doet 50P op 28 Mbit/s (inclusief audio) max., die mode geeft een duidelijke verbetering geeft ten opzichte van de 1080i@50 AVCHD mode in die camera en vergelijkbare camcorders, dat je dan de kwaliteit wil bewaren lijkt me goed indenkbaar... De NLE moet ook profile 4.2 kunnen lezen. Overigens doet de 5DMkII niet meer dan 30P, dus daar hoef je je dus geen zorgen over te maken.

tiptop

Quote from: papaleo on December 10, 2010, 21:38:58
Lees je reaktie hier nog maar 'n keer
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107009.msg1846538#msg1846538

Nu is het weer geneuzel en rommelen in de marge....,je probeer je er nu weer uit te draaien met moet dat dan persè je moet eerst is leren lezen vòòr dat je een reaktie plaatst.

Ik wilde alleen maar wat bijdragen in dit draadje,en de ts waarschuwen voor wanneer die toevallig 1080/50p camcorder materiaal wil gaan editen Pinnacle links moet laten liggen,maar dat was volgens jouw reaktie onzin,want hoe kom je daar nu bij was jouw reaktie op mijn informatie naar de ts toe dat Pinnacle GEEN 1080/50p native materiaal kan editen.
Ik heb het gelezen en heb het daar nog steeds niet over 50p gehad! Alleen 1080p! Ik probeer me nergens uit te draaien. Ik zeg alleen dat hij in avchd de optie 1080p geeft in het menu. Dat het 50p verhaal voor jou belangrijk is kan ik niks aan doen. Ik keek alleen naar het 1080p verhaal en ben daar in geïnteresseerd. jij voegt steeds 50p toe.
Dus misschien is het beter dat jij eerst leert lezen en het belang van de ander is dus niet persé gelijk aan je eigen belang.
begrijp niet dat je je er zo in vast grijpt. Ik vind de toevoeging 50p erg onbelangrijk. 1080p tov 1080i vind ik belangrijker.
Dus voor mij is het geneuzel.

En tuurlijk mag je wat bijdragen. maar laat dan wel meteen even weten WAAROM de toevoeging 50p zo belangrijk is voor de TS tov andere vormen van 1080p. Misschien werd het dan beter begrepen.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

papaleo

Pfff...,laten we het hier maar bij laten en dit topic niet verder vervuilen met dat vinger gewijs  :threadclosed:

Dus voor alle duidelijkheid,mocht de ts starter evt zijn camcorder 1080/50p materiaal native willen bewerken moet hij dus vooral niet aan Pinnacle beginnen,want het was voor mij niet duidelijk om welk HD materiaal het dus ging.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107009.msg1844256#msg1844256
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Charlemagne

Quote from: tiptop on December 11, 2010, 14:07:35
OK :yin-yang:

Wat vind Charles zelf?

Charlemagne is nu pas bij de les, want ik was vandaag naar een gezellige spelletjesbeurs met vooral vriendelijke mensen. Dus dit gehakketak overvalt me een beetje.

Kortom, hier zit een tevreden klant te snorren die liever niet ziet dat jullie on zijnentwille met elkaar gaan ruzien. Peace man!

Ik heb e.e.a nog even gecheckt. Mijn camera doet idd 30p en dat wordt goed ingelezen en verwerkt. Wegschrijven kan in Mpeg2 alleen als 50i of als 25p in full HD, dat heb ik in de opties nog eens uitgevogeld. Beide worden met dezelfde bitrate weggeschreven i.e 30.000 Kb per seconde. Mijn scherm (de Pio/zie footer) kan alleen 50i weergeven, dus mij maakt het niet zo uit. Ik ben er dik tevreden mee; het ziet er adembenemend mooi uit, maar dat schreef ik al.

Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die nog hogere eisen stellen, omdat ze nog betere opname/weergave-apparatuur hebben. Die moeten dan maar met een ander programma aan de slag wat eerst 2 maanden voorstudie vereist, maar dat is aan mij niet zo besteed. De Pinnacle die nu proefdraait lijkt wel te voldoen, hoewel ik nog steeds interesse heb in de Cyberlink Powerdirector 64 ultra. Een gebruiksvriendelijk programma lijkt het dat echt 64 bits is en wat meer opties, zoals een gekoppelde wave-editor. En echt multilayer, bijna tot in het oneindige.

Toevallig heb ik dinsdag een afspraak met een oude vriend die nogal ervaren is met het video-editen met verschillende programma's. Hij gaat me met raad en daad bijstaan en ik sta open voor alle goedbedoelde adviezen.

Ik hoop wel dat het geruzie nu is afgelopen, hartelijke groet van Charlemagne
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Charlemagne

Toch nog wat vragen:

Hieronder nog wat screenshots met de diverse opties in de settings van Pinnacle.

Het eerste plaatje is de instelling zoals je die maakt aan het begin van het project. Welke settings raden jullie aan met mijn 30p camera? Bij het opstarten van het project voor een optimaal resultaat bij het later wegschrijven naar HDD of optische disk (BR)?

Het tweede plaatje is de setting bij het branden naar schijf. Welke is de optimale setting voor een mediaplayer (die ik nog niet heb maar wel denk aan te gaan schaffen)

Het derde plaatje is de setting voor het branden naar Blu-Ray. 40 Mb/seconde bitrate. Lijkt me wel OK, toch? Die BR's ga ik pas branden, als ik daar content voor heb. Dus ik moet nog even voort priegelen.

Any (friendly) comments? ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

celerontje

1080p30 wordt niet officieel ondersteund op Blu-ray, maar je kunt prima 1080i60 gebruiken, je gebruikt dan gewoon fields voor je frames, wat op zich geen kwaliteitsverlies op moet leveren.

Bitrate... Zolang het op de disc past en binnen de specs blijft... zo hoog mogelijk! (want de encoder in Pinnacle zal wel niet zo heel erg geraffineerd werken)

Btw, kan je ook nog een andere codec selecteren behalve MPEG2? Da's de minste codec die je kan gebruiken op BD! (Pinnacle is sowieso niet optimaal voor zulk werk)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Charlemagne

Quote from: celerontje on December 12, 2010, 00:23:04
1080p30 wordt niet officieel ondersteund op Blu-ray, maar je kunt prima 1080i60 gebruiken, je gebruikt dan gewoon fields voor je frames, wat op zich geen kwaliteitsverlies op moet leveren.

Bitrate... Zolang het op de disc past en binnen de specs blijft... zo hoog mogelijk! (want de encoder in Pinnacle zal wel niet zo heel erg geraffineerd werken)

Btw, kan je ook nog een andere codec selecteren behalve MPEG2? Da's de minste codec die je kan gebruiken op BD! (Pinnacle is sowieso niet optimaal voor zulk werk)

@celerontje: dank voor je antwoord. Ik heb nog even gezocht naar wat ik kan instellen ivm codecs. Onderstaande screenshot is het enige dat ik kan vinden. Zowel in de settings als in de helpfile die erover heb doorgespit. Dus ik vrees dat ik het daarmee moet doen.

Heb nog wel even een vraag over dat 60i verhaal. Is het niet zo dat PAL het beste is met 50i of 25p en NTSC met 60i of 30p of heeft dat er helemaal niets mee te maken?

En wat is de beste setting voor het wegschrijven naar HDD? Het mediaplayerverhaal?

ChM

■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

roeleken

Wanneer je met de camera 30p hebt opgenomen, is het verstandig om deze ook bij het begin van het project zo in te lezen.
Het eindresultaat wegschrijven kun je op allerlei manier achteraf doen. Interlaced geeft vaak wel een iets rustiger beeld, maar je gaat dan nu van progressive naar interlaced. Denk dat het rekenwerk dat ie hier voor nodig heeft niet bevorderlijk is voor je eindresultaat.......
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Marsh

Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema