Marantz "kloon"

Started by audiolover, November 25, 2010, 11:33:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audiolover

Op Ebay worden buizen voorversterkers aangeboden van een vaag merk "Music Angel", de omschrijving geeft aan dat het om een Marantz kloon lijkt te gaan:

"Marantz 7 Modified Class A Vacuum Tube Pre-Amplifier MA"
(http://cgi.ebay.com/Marantz-7-Modified-Class-Vacuum-Tube-Pre-Amplifier-MA-/180579788077?pt=UK_AudioTVElectronics_HomeAudioHiFi_Amplifiers&hash=item2a0b64e52d)

Kent iemand deze dingen en/of heeft er ervaring mee?
Meridian M-30 speakers; dedicated audio-pc
S.M.S.L-U-9DAC/voorversterker;
Audioquest kabels: Carbon USB - Mackenzie RCA, Supra Lo-Rad, Supra MK-06

WickedGame

Het zegt mij niets, maar zo op de foto's ziet het er wel erg gelikt uit. Ook binnen in ziet het er keurig uit.

Pjotr27

Het uiterlijk is mooi, maar kan me niet voorstellen dat dit een Marantz 7 benaderd..
De Ebay china kloon versterkers ( er zijn er ook van Sun Audio) zijn klankmatig gezien vaak dramatisch..
Aan de andere kant, het is absoluut niet duur en met weinig verlies wel weer te verkopen...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

koosnaampje-audiofiel

Quote from: Pjotr27 on November 25, 2010, 11:46:07
Het uiterlijk is mooi, maar kan me niet voorstellen dat dit een Marantz 7 benaderd..
De Ebay china kloon versterkers ( er zijn er ook van Sun Audio) zijn klankmatig gezien vaak dramatisch..
Aan de andere kant, het is absoluut niet duur en met weinig verlies wel weer te verkopen...

Chinezen hebben tegenwoordig ook erg mooi spul, wat zeker niet onder doet of zelfs beter is (Gezien de prijs/kwaliteits verhouding) oa; MHZS, Meixing Mingda, Xindak allemaal leuk spul....en redelijk waarde vast.

Maar natuurlijk zit er ook een hoop prul tussen.
Klipsch, Denon.

BernHardN

heb dit ook al eens uitgezocht en kwam op een forum met als conclusie dat dit een gewoone versterker is en marantz in de verste verte niet in de buurt komt (marantz is beter dus)
het lijkt in geen zins op een marantz welke dan ook.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

S@m

Over uitgangsvermogen wordt volgens mij geen melding gemaakt...

SB MARANTZ

Dit omdat het een pre is.  :D
Marantz tube gear.

Klipsch RF-7 modified by SB Marantz
classicmarantz@gmail.com

SB MARANTZ

Quote from: Pjotr27 on November 25, 2010, 11:46:07
Het uiterlijk is mooi, maar kan me niet voorstellen dat dit een Marantz 7 benaderd..
De Ebay china kloon versterkers ( er zijn er ook van Sun Audio) zijn klankmatig gezien vaak dramatisch..
Aan de andere kant, het is absoluut niet duur en met weinig verlies wel weer te verkopen...



Ik heb een 7 staan samen met de 8b.
Tevens die kloon in huis gehad.
Een vriend kwam er mee aanzetten.

Marantz tube gear.

Klipsch RF-7 modified by SB Marantz
classicmarantz@gmail.com

jrjhoe

Quote from: SB MARANTZ on November 25, 2010, 13:33:52

Ik heb een 7 staan samen met de 8b.
Tevens die kloon in huis gehad.
Een vriend kwam er mee aanzetten.



...en?

Ik kan me bijna niet voorstellen dat deze versterker op een vergelijkbaar niveau zit.
Stereo: TAD CE-1 | REL B1 | Mark Levinson No. 332 | Krell KRC-HR | Luxman EQ-500 | Pyon Sound Ultima/Iris 12" | Michell Gyro SE Black/SME 309/DIY PSU | Mytek Manhattan II met Roon Ready kaart

SB MARANTZ

#9
Afwerkings niveau van de Marantz 7 is bijna niet te evenaren.

De ''klank'' van die kloon is prima.
Alleen die felle blauwe LED effe dempen.....

Marantz tube gear.

Klipsch RF-7 modified by SB Marantz
classicmarantz@gmail.com

audiolover

Die blauwe led is prima af te plakken met duct-tape, oplossing die ik al bij andere apparaten in gebruik heb.
Ik wil de kloon wellicht gebruiken i.p.v. mijn Meridian 502, ik heb buizen eindbakken en wil helemaal op buis overstappen.
Het enige wat ik in die kloon zou missen is een remote voor het volume maar gezien de ruimte in de kast moet een kitje wel in te bouwen zijn?

Heeft iemand ervaring met importeren uit China van dit soort spul?
Meridian M-30 speakers; dedicated audio-pc
S.M.S.L-U-9DAC/voorversterker;
Audioquest kabels: Carbon USB - Mackenzie RCA, Supra Lo-Rad, Supra MK-06

Pjotr27

Quote from: audiolover on November 25, 2010, 16:00:16
Die blauwe led is prima af te plakken met duct-tape, oplossing die ik al bij andere apparaten in gebruik heb.
Ik wil de kloon wellicht gebruiken i.p.v. mijn Meridian 502, ik heb buizen eindbakken en wil helemaal op buis overstappen.
Het enige wat ik in die kloon zou missen is een remote voor het volume maar gezien de ruimte in de kast moet een kitje wel in te bouwen zijn?

Heeft iemand ervaring met importeren uit China van dit soort spul?

Nee wel met andere spullen, bedenk wel: hoe veilig is het apparaat, zal vast geen EEG keurmerk opzitten, verder is de kans groot dat je invoerrechten en btw zult moeten betalen...
Maar goed in totaal kan je er verder weinig in deze optische ( klank moet je afwachten) staat voor dit geld kopen..
Houd ons op de hoogte!
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

audiolover

Wát is het risico als er geen keurmerk opzit, waar moet ik aan denken m.b.t. veiligheid?
Meridian M-30 speakers; dedicated audio-pc
S.M.S.L-U-9DAC/voorversterker;
Audioquest kabels: Carbon USB - Mackenzie RCA, Supra Lo-Rad, Supra MK-06

Pjotr27

#13
Buizenversterker = hoogspanning - hoe is het afgeschermd?
Stel je voor je raakt de kast aan die onder spanning staat....
Lijkt me dat je haren daar aardig van overeind gaan staan, het zal relatief weinig stroom (A) zijn maar nooit lekker... ;)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.