Updaten RSP-1066

Started by martin, October 5, 2003, 17:37:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

martin

Het zal de reveu al een paar keer gepasseerd zijn maar even voor de duidelijkheid.

Ik wil dus gaan updaten en voordat ik begin moet ik dus de 1066 aan mijn computer aansluiten via com1. dan alles aanzetten en dan?

http://europe.rotel.com/support/files/techup-h16-files/upgradeinstructions.pdf

is dit de volgorde???

Moet ik nog eerst dit bestandje downloaden??

http://europe.rotel.com/support/techups/techup-H16.htm

RSP1066/RSX1055 V2.26 Software

graag hoor ik de experts

Scarp

Martin, check eerst welke firmware je hebt. Is dat 2.2x dan kan je prima de 2.26 erop zetten, anders moet je 1.6x versie gebruiken.

Die instructies kloppen, zo moet dat. Je hebt wel de firmware zelf nodig, dat is die andere link.

suyver

Is inderdaad allemaal heel makkelijk. Een waarschuwing echter: het uploaden van de nieuwe firmware naar de 1066 duurt erg lang (zeker gezien de grootte van 250 kb). Reken rustig op een half uur. Niet schrikken dus als het lijkt dat je computer hangt...

Succes!

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

blue-eyes

Mocht je het via een laptop doen, zorg er dan iig voor dat je de stroominstellingen goed hebt staan. Dwz continue stroom! Niet bijv. de HDD na 10 minuten uitzetten oid!

Dit kan natuurlijk voor PC's gelden.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

martin

Quote from: Scarp on October  5, 2003, 18:11:02
Martin, check eerst welke firmware je hebt. Is dat 2.2x dan kan je prima de 2.26 erop zetten, anders moet je 1.6x versie gebruiken.

Die instructies kloppen, zo moet dat. Je hebt wel de firmware zelf nodig, dat is die andere link.

Hee bedankt voor de reacties ( ik krijg geen melding via email na reactie??)

Dus ik moet eerst het bestandje ( RSP1066/RSX1055 V2.26 Software) op mijn PC zetten ?? en wat hiermee tedoen ???

Ik heb inderdaad versie 2.2x op mijn scherm staan.

Ik ga van het weekend op mijn gemak uitproberen.

Mocht het misgaan, blijft dat de oude versie wat nu in de 1066 zit gewoon gehandhaafd??? of is dan alles weg.

suyver

#5
Ha Martin,

Heb je deze uitgebreide thread op Club Rotel over het upgraden al eens gelezen? Staat veel nuttige info in.

Je kan hier de nieuwste firmware downloaden. Let er wel op dat je 'Firmware for 1055 and 1066 Version 2.26 (July 4 2003)' moet hebben!

Als het uploaden niet lukt, dan kan het wel eens zijn dat je Rotel helemaal niets meer doet. Niet schrikken, rustig blijven. :D Gewoon de 1066 even een paar minuutjes uit zetten, en dan opnieuw doen. Ik heb wel eens verhalen gehoord van mensen die het 5x moeten doen voordat het allemaal werkte (Microsoft inside? ;) ) Bij mij ging het wel in een keer goed.

Extra tip: Zorg ervoor dat alle andere software uit staat als je met het uploaden bezig bent. Ook screensaver en auto-shutdown van harddisc etc.

Voor het daadwerkelijke updaten, moet je inderdaad de procedure in http://europe.rotel.com/support/files/techup-h16-files/upgradeinstructions.pdf volgen. Is niet moeilijk.

Succes!
-Freek.

PS: om een e-mailtje te krijgen als er een reactie is, moet je 'notify' aan zetten. Zie onderaan deze pagina, rechts van 'reply'.
EDIT: Je krijgt geen reply, omdat je e-mail adres ongeldig is!
Never underestimate the predictability of stupidity...

dvd-martin

pff, mijn oude email adres was niet meer geldig, vandaar ik geen berichtjes meer kreeg op reacties, dus vandaar mijn nieuwe nick-name en mijn pasword kon ik niet meer opvragen omdat hij het steeds naar het ongeldige e-mail adres toe stuurden.

Maar goed ik ben er weer.

suyver

Hoi!

Welkom op het forum, new member. ;)

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

dvd-martin

zo net even tijd gehad om de 1066 te voorzien van 2.2.6 update.

het ging sneller dan verwacht, precies gedaan wat in het pdf bestandje stond en binnen 5 minuten stond het erop.

ik had het te downloaden bestandje op mijn PC opgeslagen, deze geselecteerd en het was zo gepiept.

ik zag die 3 rijen stippellijntjes vlug vollopen en klaar was klara, even gechecked om 5 sec de mute knop in te houden en in het menu van de 1066 stond 2.2.6.  dus dalijk evn luisteren of er inderdaad verschillen inzitten en dat het plofje weg is.

Scarp

Ow jah, gister met iemand van B&W nederland gepraat over de Rotel 1066. De multi-channel fix (twee weerstandjes doorsnijden) is nu in nederland ook officieel doorgekomen en kan worden uitgevoerd zonder verlies van garantie. Ik kan iedereen aanraden om deze fix te doen of hem door de importeur te laten uitvoeren. Het geluid van multi-channel analoge formaten zal er zeker op verbeteren (omdat er geen bass verdubbeling meer plaats vind)

riwi

Ik heb vanmiddag de 1066 opengemaakt en de weerstandjes aan 1 kant losgeknipt. En het werkt! bij 2 kanaals SACD blijft de sub nu stil (en standby). Bij 5 kanaals SACD (met LFE kanaal) doet ie het ook goed de sub klinkt op het juiste volume. Dit is zoals het hoort. Ik ben helemaal blij  :D

zie ook http://www.datasync.com/~firebird/1066/

Weerstandjes RW167 en RW170 op het 5.1 input bordje gaat het om :




Scarp


Sullivan

Quote from: riwi on October 19, 2003, 19:56:15
Ik heb vanmiddag de 1066 opengemaakt en de weerstandjes aan 1 kant losgeknipt. En het werkt! bij 2 kanaals SACD blijft de sub nu stil (en standby). Bij 5 kanaals SACD (met LFE kanaal) doet ie het ook goed de sub klinkt op het juiste volume. Dit is zoals het hoort. Ik ben helemaal blij  :D

zie ook http://www.datasync.com/~firebird/1066/

Weerstandjes RW167 en RW170 op het 5.1 input bordje gaat het om :





Wauw. Dit was een groot nadeel waardoor ik deze pre-amp misschien niet wilde. De oplossing in de link is eigenlijk nog mooier. Met de schakelaar kan je altijd weer terug naar de oude situatie.

Mag je dit zelf doen met behoud van garantie Riwi, of ben je nu je garatie kwijt.

Trouwens werkt de crossover nu helemaal niet meer bij multichannel, of is alleen double bass weg? Anders ben je dus afhankelijk van het bassmanagment van je DVD spelers (zoals bij veel pre-amps).

mvg,
Frank

riwi

Volgens de Rotel importeur op de VAD mag je de weerstandjes zelf knippen met behoud van garantie. Als je de hele kast vol boort met gaten en schakelaars zal Rotel wel moeilijk doen denk ik.
De weerstand knip methode is ook met een druppeltje tin en een soldeerbout ongedaan te maken als je de weerstandjes laat zitten en een beetje metaal aan beide zijden van de knip laat zitten.

De 6 kanaals input werkt nu zoals het hoort : geen BM acties meer op de 6 kanaals ingang, dus geen crossover of wat voor digitale acties dan ook. Bij de rotel 1098 is dit software matig te kiezen naar het schijnt.

Zonder tweak is het feitelijk geen crossover maar een kopieeractie van de bass van de main kanalen naar de subwooferuitgang. Het feit dat je mains dan de bassen niet weergeven en de sub wel zou dan het correcte frequentieplaatje op moeten leveren.

Ik ben wel een beetje een tweaker de laatste tijd  :) Ik heb nu al een prom in m'n TV vervangen, firmware van de dvdspeler geupgrade, service menu van de projector onder handen gehad en m'n koffiezet/espresso apparaat opgevoerd door een weerstandje in serie met de temp sensor te solderen  ;D

Richard

Scarp

Inderdaad, met de modificatie is het een echte pass through geworden. Wat ie daarvoor deed is alle kanalen bij elkaar pakken die sommeren en door een lowpass filter van 100 Hz halen. Dat wordt naar de subwoofer gestuurd. De rest blijft onveranderd. Dit was oorspronkelijk gemaakt met het idee dat er geen LFE zou gebruikt worden bij sacd/dvd-audio formaten. Maar indien dat er wel is krijg je bass verdubbeling omdat je de bas van alle kanalen op zowel je sub als je speakers zelf krijgt. Ook is de crossover niet instelbaar.

Deze modificatie is een aanrader voor iedereen die nu een echte passthrough wil hebben. Na deze modificatie zijn eigenlijk alle problemen van de 1066 weg. Bassmanagement werkt geheel correct. Eventueel kan B&W zelf deze modificatie vast wel voor je doen (Rotel in amerika doet het ook).

De 1098 heeft een software optie voor dit gedrag. Je kan ervoor kiezen het aan te doen of niet. Ik heb het altijd uit staan (dus passthrough). Voor een multichannel input moeten ze of gewoon afblijven of volledig digitalizeren en volledige bassmanagement op doen, maar niet half :)