Vraag over de denon pma 1500 AE

Started by Henk Risch, November 20, 2010, 13:53:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Henk Risch

Hallo,

Ik ben in het bezit van de denon avr3311 ,op film gebied ben ik tevreden maar in 2channel
stereo komt ie duidelijk te kort,nu heb ik mijn oog op de denon pma 1500 AE stereo versterker
laten vallen ivm de de power amp direct functie,wanneer ik de als eindversterker gebruik zal dit
dan een beetje gelijk zijn aan het geluid van de denon avr 3311?

Groet,Richard



Henk Risch

Quote from: richard51 on November 20, 2010, 13:53:35
Hallo,

Ik ben in het bezit van de denon avr3311 ,op film gebied ben ik tevreden maar in 2channel
stereo komt ie duidelijk te kort,nu heb ik mijn oog op de denon pma 1500 AE stereo versterker
laten vallen ivm de de power amp direct functie,wanneer ik de als eindversterker gebruik zal dit
dan een beetje gelijk zijn aan het geluid van de denon avr 3311?

Groet,Richard





Niemand een antwoord? ???

Henk Risch


Denon Focal

Geluid van de eindtrappen zal vrijwel gelijk zijn.
Welke speakers sluit je erop aan dat je extra power nodig hebt?
Sluit je de CD speler wel direct aan op de 1500?
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Henk Risch

#4
Quote from: Denon Focal on November 26, 2010, 23:00:39
Geluid van de eindtrappen zal vrijwel gelijk zijn.
Welke speakers sluit je erop aan dat je extra power nodig hebt?
Sluit je de CD speler wel direct aan op de 1500?

Hallo,

Bedankt voor je reactie,

De denon avr 3311 komt in stereo kracht te kort,maar ik wil wel zo'n beetje dezelfde klankkleur behouden
ivm surround,toen dacht ik gelijk aan de Denon PMA 1500 AE vanwege die theater direct functie.
De speakers die ik waarschijnlijk ga kopen zijn de Audio Physic / Yara II Classic front, en de Audio Physic / Yara II Compact
als surround, en de Audio Physic / Yara II Center.op dit moment speel ik met de mission m70 serie en het werd tijd voor
wat anders.de cd's worden afgespeeld door de denon 2500bt en de subwoofer is de monolith 500+.
Ik vraag mijzelf dus af of ik met de denon pma 1500 AE een beetje dezelfde klankkleur zou behouden als de surround receiver.

Groet,Richard


Denon Focal

Ik zou eerste de speakers aan sluiten (mooie keus die Audio physics)
daarna kijken of je echt te kort komt, kan tussen speakers erg verschillen.
De klankkleur van beide versterkers komt overeen.
Als je enkel power nodig hebt kun je ook enkel een of twee eindversterkers kopen, helaas heeft Denon die niet/
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

twdi

Interessant topic want ik dacht/denk er aan mijn Denon 925R te vervangen voor de 3311.
Waarom komt die te kort bij stereo en waar merk je dat aan?

mtissink

Ik wil over enige tijd het omgekeerde doen. Nu heb ik alleen die PMA1500AE, maar wil dit in de toekomst uitbreiden waarbij deze versterker de eindversterker wordt voor de frontspeakers.

Aangezien het hetzelfde merk is zal de match tussen die twee wel goed zijn, maar of het veel invloed heeft durf ik niet te zeggen.
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

Henk Risch

Quote from: twdi on December 24, 2010, 17:33:16
Interessant topic want ik dacht/denk er aan mijn Denon 925R te vervangen voor de 3311.
Waarom komt die te kort bij stereo en waar merk je dat aan?


De denon is op stereo leuk,maar buiten dat feit is deze denon in stereo geen echt krachtpatser
en ook een feit is dat er weinig surround receiver/versterkers echt goed presteren in stereo,
aangezien de audio physic yara II zeer goede speakers zijn verdienen deze ook dan een goede
versterker,ik merk dus een grote tekortkoming op elk gebied,vandaar mijn beslissing om
een versterker erbij te kopen.


twani

Heb 2 jaar tot volle tevredenheid met deze Denon gedraaid echter de genoemde Audio Physic`s verdienen een nóg betere versterker, denk ik.............
De Denon echter is in zijn segment een prima vertegenwoordiger met als handige optie de HT direct ingang en een goede 2e hands marktwaarde, ook handig indien je weer hogerop wilt! 

zzr600

De denon pma 1500EA is een mooi betaalbare versterker. Mooi krachtig en ietwat warmere klankkleur. Bij een goede match met je speakers, een erg mooi en goed product (voor deze prijs.....)

mtissink

Bij mij is dan ook inderdaad deze versterker weer beschikbaar. Ook mijn Audio Physics hadden toch wat meer nodig dan deze versterker kon leveren!
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>