Led verlichting in HT, welke hebben jullie ?

Started by addy, October 26, 2010, 07:46:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

addy

Van de week bij iemand gezien, een dimbaar systeem wat onderlangs de muur loopt, heel netjes.
Lijkt me ook wel wat, bij de bouwmarkten kun je deze denk ik ook wel kopen, maar ja, kwaliteit ?

Lees hier dat verschillende van jullie deze ergens bestellen, waar is dat, kan ik daar ook eens naar kijken.

Gr Ad

jaco

Ik heb Philips ledlino armaturen (met led controller ingebouwd)
Dimmen nog niet super met Lutron ELVI units achter een Grafik Eye. Er moet een Ohmse belasting in het circuit komen om het goed te kunnen dimmen blijkbaar.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

MaxxMark

Ik heb een ledslang (koof variant met ledjes dichter op elkaar) in mn koof zitten, werkt op netspanning maar is helaas niet dimbaar. Best prijzig (240eu voor +-10 meter) . Na een klein jaar functioneren is op 2 plekken een meter ledjes af en toe stuk. Gaat een dezer dagen terug naar de leverancier zodat ze het probleem kunnen beoordelen.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

planeet

Ik heb 15 meter LED 5050 SMD RGB, 60 leds/meter, 24V versie.

Aangezien ik zelf importeer en verdeel is de prijs zo geen issue  ;D

Bij interesse in leds, geef maar een seintje. Binnenkort komt mijn website online. (integratie van interieur/domotica/verlichting/geluid en beeld).


MaxxMark

@planeet; heb je een url met specs van die ledslang (ik ga er van uit dat dat een slang is)?

Edit: negeer maar, ik heb ze al gevonden. Een keer googlen en had hem ;)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

addy

Thanks guys,
Bij planeet ga ik eens te raden, maar ook bij deboled verlichting bij Nijmegen ga ik eens kijken, demo ruimte etc.
Schijnt allemaal eenvoudig aan te sluiten te zijn, en dat heb ik me toch graag.

SpeedyAndré

Ik heb een RGB ledstrip in m'n vitrine kast (vol met bd's en hddvd's) geplakt.
Op Ebay vond ik hem incl. controller en remote voor €16  :D



::)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

addy

Quote from: SpeedyAndré on October 26, 2010, 22:16:56
Ik heb een RGB ledstrip in m'n vitrine kast (vol met bd's en hddvd's) geplakt.
Op Ebay vond ik hem incl. controller en remote voor €16  :D



::)

André  8)


Ziet er super uit Andre !


SpeedyAndré

Is best leuk al zeg ik het zelf, nu nog een langere strip voor m'n projectiescherm regelen :)
Daar heb ik nu nog een (dimbare) lichtslang met lampjes voor (onzuinig en 1 kleur).
Overigens kan je het ding ook met een Harmony remote bedienen als je die de codes aanleert.
Vervolgens kan je het film kijken starten met een lichtend ritueel naar eigen smaak  :P

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Mario D

Ik heb me zonet een setje gekocht van Paulmann, 3x30cm ledstrip.

Ongeveer 15 kleuren mogelijk en ook dimbaar incl. ab.

Je kan deze set uitbreiden tot 8 strips (die je appart kan bijkopen) op 1 adaptor.

Ook los verkrijgbaar zijn hoekverbinding.
Je kan de strips aan elkaar bevestigen of er voor kiezen om met tussenruimte (of andere vormen) te werken dmv stukjes kabel van max. 20cm lengte.

Ik vond dit dus een heel modulair systeem, enig nadeel vond ik de aankoopprijs.  ;)


Mausman

Quote from: kalimero on November  1, 2010, 06:22:56
Ik heb me zonet een setje gekocht van Paulmann, 3x30cm ledstrip.

Ongeveer 15 kleuren mogelijk en ook dimbaar incl. ab.

Je kan deze set uitbreiden tot 8 strips (die je appart kan bijkopen) op 1 adaptor.

Ook los verkrijgbaar zijn hoekverbinding.
Je kan de strips aan elkaar bevestigen of er voor kiezen om met tussenruimte (of andere vormen) te werken dmv stukjes kabel van max. 20cm lengte.

Ik vond dit dus een heel modulair systeem, enig nadeel vond ik de aankoopprijs.  ;)



hoi kalimero,

Waar heb je dit gekocht als ik vragen mag?

Wil wellicht ergens in de toekomst ook iets gaan doen met dimbare ledverlichting.

alvast bedankt en groeten,
Maurice

Mario D

Quote from: Mausman on November  1, 2010, 09:47:33

hoi kalimero,

Waar heb je dit gekocht als ik vragen mag?

Wil wellicht ergens in de toekomst ook iets gaan doen met dimbare ledverlichting.

alvast bedankt en groeten,
Maurice

Bij de winkel hier om de hoek (Euroshop) waarvan er een 7 tal zijn in BE.
Via google vind je nog wel andere (Web)winkels waar je deze kan kopen.  ;)

RalphH

Sorry dat ik deze even uit het stof haal, maar ik ben op zoek naar witte, dimbare GU10 LEDs voor de HT.
En met wit bedoel ik echt wit, zoals een TL dus niet het blauwachtige of warmwitte.
Kan zo even niets (betaalbaars) vinden. Mocht het totaal niet lukken dan wordt het schakelen naar de spaarlamp variant denk ik.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Dirk

Quote from: RalphH on December 29, 2010, 00:01:48
Sorry dat ik deze even uit het stof haal, maar ik ben op zoek naar witte, dimbare GU10 LEDs voor de HT.
En met wit bedoel ik echt wit, zoals een TL dus niet het blauwachtige of warmwitte.
Kan zo even niets (betaalbaars) vinden. Mocht het totaal niet lukken dan wordt het schakelen naar de spaarlamp variant denk ik.
ik weet niet wat je zelf "betaalbaar" noemt, maar enkele maanden terug kocht ik voor een project (beursstand) bij ons op het werk nog zo'n 100 (4800°K) dimbare GU10 LED-bulbs, aan een stukprijs van iets rond de 48€. (excl BTW)
Niet bepaald goedkoop, maar wel érg goed, 100% kleurvast en betrouwbaar.
btw ; die fabrikant had geloof ik een viertal kleurtemperaturen in z'n gamma, dus ook daarin was nog keuze
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

RalphH

Dank je, kleurtemp is inderdaad waar ik naar op zoek ben.
Valt alleen net ff buiten het "betaalbaar" spectrum. Heb r 9 nodig voor de HT en het budget is er een beetje doorheen gegaan de laatste maanden  ;D.
Tot wanneer is de beursstand in gebruik?  :D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer