Pulp Fiction, Pulp Fiction, Pulp Fiction en nog eens Pulp Fiction

Started by fugazi_2009, September 23, 2010, 23:25:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fugazi_2009

Eindelijk maar eens wat tijd genomen om naar de verschillen te kijken van de verschillende Pulp Fiction versies die ik op Blu-ray heb. Volgens mij zijn er 5 verschillende versies, echter de franse versie heeft vaste ondertiteling dus die viel per definitie af. Blijven over de versies uit Scandinavie, Australie, Hong Kong en Polen.




Vooropgesteld dat ik waarschijnlijk met elk van de 4 versies uitstekend zou kunnen leven (zo groot zijn de verschillen dus ook weer niet), kwam ik tot het volgende.


  • Scandinavie Deze versie geeft je wel erg het gevoel dat het contrast erg opgeschroeft is. Er zal vast een betere technische uitleg voor zijn, maar daar waag ik mij niet aan. Deze eindigt voor mij in ieder geval op de laatste plaats.
  • Australie Dit is een 1080i 50Hz versie. Dat willen we natuurlijk niet en zo hier en daar valt het ook op. Toch zou ik deze nog liever hebben dan de scandinavische omdat het qua kleur e.d. toch beter oogt.
  • Polen en Hong Kong Deze twee zijn in mijn ogen gewoon gelijk en erg prettig. Uiteindelijk zal ik denk ik de Hong Kong versie houden, puur vanwege het feit dat daar de menu's ook in het engels zijn. Maar verder qua film zou ik deze twee denk ik niet uit elkaar kunnen houden. Wel is de Hong Kong versie een Zone A versie, dus dat kan voor sommige mensen een reden zijn om toch voor de Poolse versie te gaan.

Dus tot dat Criterion op het geweldige idee komt om deze film uit te brengen, voor mij dus de Hong Kong versie.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

celerontje

Heb je de regiocode van de Hong Kong versie getest?
Dus de de modchip op regio B zetten en vervolgens het schijfje erin?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

fugazi_2009

Quote from: celerontje on September 23, 2010, 23:29:40
Heb je de regiocode van de Hong Kong versie getest?
Dus de de modchip op regio B zetten en vervolgens het schijfje erin?

Goed punt, volgens mij staat mijn speler nu op B en hij speelde hem gewoon af. Dus niks aan de hand!
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

celerontje

Dacht al zoiets gelezen te hebben. ;)

Welke versie heeft de beste Engelse subs? (mijn Engels is op zich prima, maar het verstaan kan nog wel eens lastig zijn)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

fugazi_2009

Quote from: celerontje on September 23, 2010, 23:40:48
Dacht al zoiets gelezen te hebben. ;)

Welke versie heeft de beste Engelse subs? (mijn Engels is op zich prima, maar het verstaan kan nog wel eens lastig zijn)

Niet echt op gelet. De scandinavische heeft helemaal geen engelse ondertiteling in ieder geval. Ik gebruik nooit ondertiteling (althans niet bij engelse films, behalve dan weer bij Snatch)
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Robert

Qua beeldkwaliteit is de Poolse Blu-ray de beste, gevolgd door de Franse en de Scandinavische Blu-ray.
Voor het verschil tussen de Franse en Poolse Blu-ray, kijk hier naar de screenshot comparison.
Met 15 verschillende shots genoeg keus (zonder muis erover zie je de Franse en met muis erover zie je de Poolse).

Daarnaast heeft de Poolse Blu-ray de Engelse ondertiteling in wit en geel.

fugazi_2009

Ja, de franse versie heb ik dus niet gezien. Maar de Poolse is inderdaad beter dan de Scandinavische, zoals ik hierboven ook al aangaf. Naar de ondertiteling heb ik dus verder niet gekeken, behalve dan dat ik geconstateerd heb dat de Scandinavische helemaal geen engelse ondertiteling heeft.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

riwi

Waar koop je die poolse versie?
En is er al een release datum bekend voor de US versie?

fugazi_2009

Quote from: riwi on September 24, 2010, 19:53:42
Waar koop je die poolse versie?
Je kan mijn exemplaar eventueel overnemen, ik heb hem zelf via eBay gekocht.

Quote from: riwi on September 24, 2010, 19:53:42
En is er al een release datum bekend voor de US versie?

Zover ik weet niet, heb het in ieder geval nog nergens gezien.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

riwi

Quote from: fugazi_2009 on September 24, 2010, 19:56:17
Je kan mijn exemplaar eventueel overnemen, ik heb hem zelf via eBay gekocht.

Zover ik weet niet, heb het in ieder geval nog nergens gezien.

Is goed PM je prijs maar.