Kunnen grapjes over audiofiele "voodoo" wel of niet?

Started by Raphie, October 17, 2010, 11:42:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mag je grappen maken over zaken die voor sommigen hier nog al onwaarschijnlijk overkomen?

Nee, iedereen heeft het recht op eigen hobby beleving, hoe ongeloofwaardig dit soms ook klinkt
21 (21%)
Maakt me echt niet uit, ik kan er wel om lachen
30 (30%)
Ik kan er niet om lachen en voel me persoonlijk in de zeik genomen
4 (4%)
Nee, ik vind niet dat mensen hier kritisch mogen zijn
3 (3%)
Ik vind het heerlijk, Ga vooral zo door!
42 (42%)

Total Members Voted: 100

Kjelt

Quote from: celerontje on October 18, 2010, 13:27:45
Pfffff, dat post ik in 1 dag als ik de vaart er lekker in heb! ;D
Er is een verschil tussen kwantiteit en kwaliteit  ;)

Raphie

Quote from: Hanky Panky on October 18, 2010, 14:34:36
Ik vind dit topic best lachen, ondanks dat het door een gestresste BMW-rijdende manager met een God-complex is gestart  :D
valt wel mee hoor :D humor is goede therapy!
JBL PRX Power!

Kjelt

Mag ik mijn vote nog veranderen, het maakte me in het begin niet veel uit, maar na tig pagina's van dit topic,
begint het me toch wel de keel uit te hangen  :wacko:

AbZ

Quote from: Kjelt on October 18, 2010, 15:02:37
Er is een verschil tussen kwantiteit en kwaliteit  ;)
:worship:

(Dit is bv reden dat ik de MSN-achtige 'privé-topics' niet lees, maar het gebeurt ook elders.
Verder niets ten nadele vd humor van Celerontje.)

Raphie

Quote from: Kjelt on October 18, 2010, 15:09:38
Mag ik mijn vote nog veranderen, het maakte me in het begin niet veel uit, maar na tig pagina's van dit topic,
begint het me toch wel de keel uit te hangen  :wacko:
Het is maar een topic Kjelt,

Maar weet je? ben de beroerdste niet, zal ik de poll anders gewoon helemaal resetten, kijken of er nog meer zwevende kiezers zijn?
JBL PRX Power!

ajbeefde

Quote from: Kjelt on October 18, 2010, 13:22:59
Als je anderen aanvalt omdat ze in jouw ogen onzinnige niet wetenschappelijk bewezen uitspraken doen dan kan deze van je zelf er ook wel bij  ;)
Er zijn alleen al 1440 members met meer dan 100 posts op dit forum, 2130 members met meer dan 50 posts. Dat lijken me dan toch behoorlijk aktieve members?

Dat ligt er aan wanneer deze zich aangemeld hebben en wat de datum is van de laatste post....  ;)

Als van sommige members de laatste post gedaan is in b.v. 2006, hoe aktief zijn ze dan nog?
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

ajbeefde

Quote from: Hanky Panky on October 18, 2010, 14:34:36
Ik vind dit topic best lachen, ondanks dat het door een gestresste BMW-rijdende manager met een God-complex is gestart  :D

;D ;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

PuNkEnStEiN

Quote from: Blue-Eyes on October 17, 2010, 12:00:35Een grap is maar zelden leuk als die een tweede, laat staan een derde maal verteld, goed ;)
Het is evenmin leuk als de aanleiding van de grap keer op keer weer wordt opgelepeld. Dat is vragen om (flauwe) grappen.  :-X

Ik heb overigens "Maakt me echt niet uit, ik kan er wel om lachen" gestemd.

Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

B.

Offtopic:

Heeft het zin om de CA plates onder mijn wekkerradio te leggen?

Hanky Panky

Quote from: B. on October 18, 2010, 18:54:30
Offtopic:

Heeft het zin om de CA plates onder mijn wekkerradio te leggen?

Alleen als je in de sweetspot van de wekkerradio slaapt  :)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

B.

Quote from: Hanky Panky on October 18, 2010, 18:59:15
Alleen als je in de sweetspot van de wekkerradio slaapt  :)

De luidspreker wijst naar boven en ik ben geen vleermuis.

AbZ

Quote from: B. on October 18, 2010, 18:54:30
Offtopic:

Heeft het zin om de CA plates onder mijn wekkerradio te leggen?

Net zoveel zin als onder andere apparatuur!

B.

Quote from: AbZ on October 18, 2010, 19:05:54
Net zoveel zin als onder andere apparatuur!

Bij m'n koelkast had het weinig zin...

AbZ

Quote from: B. on October 18, 2010, 19:06:28
Bij m'n koelkast had het weinig zin...

Daar is een heel korte en eenvoudige verklaring voor:
Quote
Een obstakel bij het omgaan met voetjes en aanverwandten is vaststellen van de werking: wat van wat je hoord is wat het toevoegt aan de geluidsweergave, en wat is wat je eventueel meer waarneemt van de intrinsieke 'sound' van de weergaveketen. Voegd het een uniforme karakter-laag aan de weergave toe, of neemt het de invloed van schadelijke trillingsenergie uit de weergaveketen weg en laat de set meer als 'zichzelf' klinken (hoewel niet automatisch daardoor 'beter' of 'muzikaler'!). Een uniforme karakter-laag toevoegen is simpel, maar imo. alleen minimaal gewenst, echter het overgrootte deel van de beschikbare voetjes doet niets meer dan dit: iedere tussenlaag voegd iets van zijn eigen karakter toe aan de 'sound' van de weergaveketen (van binnenbanden via kogellagers tot houten deurknoppen, alles heeft zo zijn karakter; de term 'soundboard', een 'paneel dat klinkt', is niet bemoedigend). Om te zien of een voetje, buiten dat het minimaal iets van zijn karakter toevoegt, bereikt dat het de intrinsieke 'sound' van de weergaveketen meer vrijgeeft, zal je 1) het kernkarakter van de weergaveketen moeten kennen en 2) alle betrokken variabelen (in dit geval in de plaatsingsopties) moeten wegnemen zodat die ene variabele 'voet' optimaal waarneembaar is. Meerdere plaatsingsopties (voetjes, racks, schappen, ed.) toepassen zorgt voor een interactie tussen die opties en zo een samengestelde uitwerking op de weergave. Wat is de klank van de keten wanneer je een van die toepassingen wegneemt, of alle ? Pas daarna is het mogelijk de invloed van ieder optie apart waar te nemen. Als de weergaveketen een smaak-complexe gebonden soep is, is het lastig de smaak van een enkel ingrediënt vast te stellen enkel en alleen door deze aan de soep te te voegen en dan de soep te proeven. Lastig, maar een geoefend proever zal zeker iets van de smaak van de losse ingrediënt kunnen benoemen. De conclusie die je trekt betreffende je waarnemingen staan vast, en daarover van mij geen kritiek: iets van de uitwerking van de specifieke toepassing (de Plate) zal benoemt zijn. Hoe je tot conclusies komt is een proces, van meten en/of luisteren, dat binnen onze hobby altijd wel tot discussies zal blijven leiden.

Misschien ff wat Ceraballs erin?

ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Snowmaster

Natuurlijk mogen grappen, ik juich het van harte toe !

Maar.....er hoort wel een vorm van respect aanwezig te zijn.
Blijkbaar wordt de TS hier gebruikt als graadmeter voor het humorgebruik.
Dus klets ik hem er ook maar in  ;D.
Om Raphie's opmerkingen moet ik meestal wel lachen en ook zijn relativerende inbreng is nooit verkeerd.
Hij heeft mij ook wel eens het bloed onder de nagels vandaan gehaald, omdat hij soms doorschiet.
Dat heeft ook weer zijn leuke kanten als je even in de helicopter stapt.

Juist voor de humor en soms even lekker doorschieten moet ruimte zijn op dit forum.
Als het too much wordt dan kunnen forumleden elkaar dit rustig kenbaar maken.
Mocht dat niet lukken dan hebben wij altijd nog onze good old mods  :D.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Denon Focal

Quote from: The Vampire on October 18, 2010, 19:42:09
Snowmaster:  :worship:


:withstupid:

Humor kan altijd imho zolang je elkaar en elkaars mening maar respecteert. Als je merkt dat mensen er echt niet tegen kunnen is het tijd om gas terug te nemen.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Raphie

Vraag: Mag je grappen maken over zaken die voor sommigen hier nog al onwaarschijnlijk overkomen?

Nee, iedereen heeft het recht op eigen hobby beleving, hoe ongeloofwaardig dit soms ook klinkt  21 (21%)
Maakt me echt niet uit, ik kan er wel om lachen                         30 (30%)
Ik kan er niet om lachen en voel me persoonlijk in de zeik genomen  4 (4%)
Nee, ik vind niet dat mensen hier kritisch mogen zijn                      3 (3%)
Ik vind het heerlijk, Ga vooral zo door!                                       42 (42%)

Totaal aantal stemmen: 100

Lijkt me een mooie afsluiter!
JBL PRX Power!