MTHT 5.2 - #tevredenman - Nieuwe foto's op pagina 36

Started by mtissink, October 11, 2010, 17:11:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mtissink

Was prima! Lekkere bubble, fijn beeld, bank hangt lekker en de film was ook nog wel aardig. Oblivion.
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

denoontje

nice en feil...al een goede naam verzonnen?

mtissink

#852
Nee, nog geen nieuwe naam verzonnen, wel even met de buren gebabbeld.
We hadden voor ons doen flink hard staan, maar niemand had wat gehoord.
Prima dus! :pompom:

Wel al direct aan het overwegen om een groter scherm te regelen.
70" is leuk, alleen 90" is natuurlijk veel leuker... :)

Wel uitzoeken wat we met de speakers gaan doen.
Die kunnen dan niet meer aan de zijkanten blijven staan....

Ook nog even wat foto's van de huidige status! :)




En de schuifdeur moet nog gemaakt worden:
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

StefaanD

Ziet er goed uit. Hoop wel dat die plankjes stevig genoeg zijn voor wat ze moeten draaien, anders wordt het serieuze koppijn  :D

mtissink

#854
Die stellingen zouden 55 kilo per 20 cm moeten houden.
Dus die versterker van een kilo of 25 en de beamer van een kilo of 10 moet dat prima kunnen hebben.
Ik moet zeggen dat het me verbaasde hoe stevig het hangt.

Kortom: ik zit er veilig onder.
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

HTip

Mooi gedaan Mark! :thumbs-up: Scherm kan met je huidige speakers nog een stukje groter zonder dat die in beeld komen. Dus een maatje groter (80") zou denk ik geen probleem zijn.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

mtissink

Quote from: HTip on March 26, 2014, 13:16:35
Mooi gedaan Mark! :thumbs-up: Scherm kan met je huidige speakers nog een stukje groter zonder dat die in beeld komen. Dus een maatje groter (80") zou denk ik geen probleem zijn.
En dan de speakers strak tegen  de muur aan bedoel je?
Zou dat niet ten koste gaan van het geluid?

Een ander idee wat ik heb is een 4 tal (kleinere) speakers te plaatsen. 2 boven het scherm en 2 onder het scherm.
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

HTip

Speakers gewoon zo laten staan, want dichterbij gaat inderdaad zeer waarschijnlijk ten koste van het geluid.
Ik bedoel dat je nog ruimte hebt tussen de speakers om nog een maatje groter te gaan.

Jouw idee kan ook. Ik heb een keer de Toys gehoord en die kon je gewoon tegen de muur plaatsen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Atmoz


Hé mtissink, ziet er goed uit :)
Leuk hoe dat gaat al die vorderingen! (ik ben in vogelvlucht nog eens door je topic gevlogen :))

Ik ben echter nergens de afmetingen van de kamer tegen gekomen... Wat zijn die als ik vragen mag?

Groet en succes/veel plezier met alles,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

mtissink

De ruimte is 3,50 lang bij 2,30 breed.
De ingang zit aan de zijkant en is 1,30 breed. Hier moet nog een schuifdeur komen.
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

mtissink

#860
Op verzoek van o.a. Etienne nog even een tweetal detailfoto's van het rack-systeem!
Hopelijk wordt het duidelijk op de foto.

Vanaf de muur heb ik 2 balken van 70x45 gemonteerd. (breedte ongeveer de poten van de apparatuur)
Daarop het railtje waar de leghaken in gehangen kunnen worden.
Vervolgens een plaat mdf 12mm waar ik de leghaken heb uitgespaard.
Toen planken mdf 18mm.

   
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

ruud2

simpel, heel eenvoudig
moeilijk en toch makkelijk.. :eh:

gtrn., Ruud
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Etiennevh

Ziet er netjes uit. Ga je de planken nog een kleurtje geven?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

mtissink

#863
Quote from: Etiennevh on April  1, 2014, 16:16:11
Ziet er netjes uit. Ga je de planken nog een kleurtje geven?
Yup, maar wilde nu even 'snel' de HT gebruiksklaar te krijgen!

Edit: net zoals er nog een fan in moet (ronde gat bovenin) en moet ik de barcodestickers nog verwijderen :)
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

mtissink

En het begint toch wel weer te kriebelen om een groter scherm te plaatsen.
Zou wel betekenen dat ik de huidige fronts moet 'opknippen'.

Mijn idee is nu om de fronts te verkopen en hier 2 of misschien wel 4 kleinere speakers voor terug te kopen.
Dit zodat ze niet meer voor het scherm staan als dat ongeveer van muur tot muur is...
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

denoontje

kun je 3 centers neerleggen onder het scherm en naar boven kantelen,
of kleinere fronts aan een beugel aan de zijmuur meer naar de bank toe, zodat je er omheen kan kijken.... (bijv kef-eitjes, sonus faber etc met een goede sub)

mtissink

#866
Ik wil het beeld toch wel wat groter hebben..., dus dan begint het te kriebelen en dan ga je weer experimenteren.
Gelukkig hadden we nog de oude rears liggen,...., dus die nu even voor het idee provisorisch als fronts neergezet...:



En gekeken wat de mogelijkheden waren. Het klonk opzich niet slecht, maar er mogen wel wat betere monitoren o.i.d. tegen de tijd voor in de plaats komen.
Dit samen met hetgeen denoontje al zei over een betere sub...

Dit zou dan het beeldresultaat aan winst kunnen worden:



De ruimte onder het scherm (zonder de rand) is 70 centimeter. Met rand zal het dan ook ongeveer op 60 uitkomen.

Jullie nog suggesties? Van RalphH al het idee gehad voor in-walls met akoestisch transparant doek vond ik wel een leuke, alleen de kabels komen met gaten uit de vloer en ik ga de muur achter het scherm niet openbreken/hakken om nieuwe kabels aan te leggen.
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

mtissink

Quote from: StefaanD on March 26, 2014, 10:50:39
Ziet er goed uit. Hoop wel dat die plankjes stevig genoeg zijn voor wat ze moeten draaien, anders wordt het serieuze koppijn  :D
En de plankjes hangen nog steeds op hun plek. Valt me niet tegen dat het zo prima hangt allemaal!
Het enige nadeel is de uitbreiding. Nu is er een Wii U bijgekomen; past nog net naast de HTPC.
Als er nog een Ziggo HD decoder bij moet wordt t wel krap!
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

RalphH

Quote from: mtissink on June 29, 2014, 11:48:19
alleen de kabels komen met gaten uit de vloer en ik ga de muur achter het scherm niet openbreken/hakken om nieuwe kabels aan te leggen.

Kabels zullen grotendeels achter het scherm verdwijnen, als je onder het scherm dan over de hele breedte nog strak een gipsplaatje maakt waar de kabels achterlangs lopen en wat je weer schildert, zie je r niets meer van.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

 ^^ :D :D :D :D

Krijg je je AP's niet achter het scherm dan qua ruimte dat je voor on/in walls moet gaan?

mtissink

Achter het scherm is eigenlijk geen optie, heb ze er liever voor. De ruimte is al niet zo groot, als het scherm dan ook nog eens een cm of 40 naar voren komt blijft er helemaal niets over.
In walls krijg ik er hier niet door en dat wil ik zelf ook niet.
Heb nu wel een leuke set fronts/monitors op het oog die er prima onder kunnen. Andere center erbij en netjes uitlijnen en dan zijn we er ook natuurlijk.

Maar eens opzoek naar een goed scherm (max 216 zichtmaat en 230 totaalmaat) en een stel stands....
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

RalphH

Onder is wel een compromis hoor.... stereo plaatsing wordt dan nooit geweldig ben ik bang. Vind het nu soms al hinderlijk met mijn center, 3 speakers onder oorhoogte lijkt me echt geen aanrader..
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Dan alles onder oorhoogte en 3 gelijke speakers?
speakers goed naar boven kantelen.

mtissink

Dat laatste voel ik inderdaad uit praktische overwegingen ook het meeste voor, maar is dat haalbaar en inderdaad voldoende om daarmee een mooie bubble te creëren?
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

RalphH

Een HT is niet praktisch, probeer het ook niet zo te maken ;D  ;).
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer