Eenvoudige camera gezocht

Started by eduard, October 11, 2010, 02:42:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eduard

Al,
Ik ga waarschijnlijk binnenkort flink verbouwen. En om deze verbouwing een beetje te vast te kunnen leggen wil ik hier geregeld foto's van maken.
Nu heb ik helemaal niks met het maken van foto's en heb dus jullie hulp nodig met het zoeken naar een nieuwe camera.
Mij huidige "digitale"camera is een kodak dc3200 hoe weinig foto's ik nu ook maak deze camera voldoet totaal niet meer (uit 2001).
Ik ben nu op zoek naar een camera tot 200 euro waarmee ik zonder dat ik van alles moet instellen foto's kan maken.

Wat kunnen jullie mij aanraden en waar moet ik deze online bestellen.

Eduard

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

eduard

#2
Bedankt voor de link, een erg groot aanbod :)

Ik heb even zitten zoeken maar nog steeds geen idee wat ik moet kiezen. :)

eduard

Ik heb zelf maar even een kort lijstje gemaakt

Sony Cybershot H55 Zwart
Canon Powershot SX210 IS Zwart
Panasonic Lumix DMC-TZ8 Zwart
Panasonic Lumix DMC-FS30 Zwart


Hanky Panky

Ik zou voor 1 vd panasonics gaan. Heb zelf een FZ 18 en die bevalt megagoed.

Onlangs heeft een vriend van me een klein videocameratje van Panasonic gekocht en is er helemaal blij mee en verbaast hoe goed de beeldkwaliteit is voor de prijs.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

millon

De Pana,s zijn prima toestellen.
Let wel op ,of er een hdmi aansluiting op zit.
De TZ8 heeft die niet !!
De TZ7 en 10 hebben wel een HDMIaansluiting.

eduard

Met al die gadget en elektronica fans op het forum had ik gehoopt op een iets groter response. :)

Joozz

Heb ook een Panasonic TZ10, super
Kun je ook HD mee filmen, en records ook gelijk je GPS locatie !
Bij Smits gekocht in Arnhem bruto 399 -> netto 280 euro

Volgens mij is dievhele TZ lijn de moeite waard

Groet Joost
Tag Mclaren AV32R DP, Mark Levinson ML335 *Fronts*, Tag Mclaren 100x5R Bi-amp Center + Rear, Tag Mclaren DVD32R, Tag Mclaren CD20R, Pioneer LX71 Bluray, Pioneer PDP-LX5090H, Tannoy TD10 "Front", Elac CC241 "Center", Elac IW-1230 In-wall "Surround", Elac SUB 211.2 ESP, Art speak cables.

J.A.F._Doorhof

Het is een wat moeilijk gebied een videocamera tot 200,00 denk ik.
Persoonlijk heb ik er totaal geen ervaring binnen maar zou qua merken neigen naar panasonic of Canon.

Maar ik vrees dat je voor 200 wel tegen flink wat beperkingen aan gaat lopen qua kwaliteit.
Misschien een demo of 2e hands model een betere keuze ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

eduard

Heren,
Ik ben niet opzoek naar een video camera het gaat me om het nemen van fotos. Ik wil gewoon snel en makkelijk fotos kunnen maken zonder dat ik eerst alles per foto moet instellen.

J.A.F._Doorhof

Hi,
Je zet het in het film/video topic :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

WickedGame

Quote from: eduard on October 11, 2010, 12:47:26
Ik heb zelf maar even een kort lijstje gemaakt

Sony Cybershot H55 Zwart
Canon Powershot SX210 IS Zwart
Panasonic Lumix DMC-TZ8 Zwart
Panasonic Lumix DMC-FS30 Zwart



Pak asjeblieft de Sony Cybershot HX5v ipv de H55.
En de TZ-8 is opzich prima of als je iets groter scherm wilt een TZ-10 (gebruik zelf de TZ-10)
SX210 IS vond ik niet lekker in de hand liggen.

Ik zelf zou het tussen de HX5v of de TZ-10 houden. Beide toptoestelletjes in hun klasse.

VlisChris

Geen idee welke prijsklasse ze zitten, maar je kan ook een Canon G8 bijvoorbeeld overwegen. Fijne camera's als je de verhalen mag geloven. En wordt/werd vaak gebruikt door mensen die ook een DSLR hebben maar geen zin hebben om met die bakbeesten rond te rennen.
Panasonic zou ook erg goed moeten zijn zoals al eerder geschreven.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

eduard

Frank,
Bedankt voor het verplaatsen :)

Cyrus·

Panasonic TZ8 of TZ10 vind ik dé aanrader in deze klasse. Mooie Leica objectiefjes, goede ruisprestaties, uitgebreid in te stellen (inclusief P/A/S/M-standen) maar volautomatisch ook prima resultaten. Ga je geen spijt van krijgen.
Groeten,
Edwin

eduard

Heren ik heb de TZ8 besteld bedankt voor de hulp.

thxselect

panasonic is wel een goed camera

_ MarcelloW _

Ik heb laatst een Canon ixus 130 overgenomen van iemand op het forum.

Geweldige camera voor het point en shoot werk. Ook bij minder licht nog best aardige foto's mee te maken bij lagere iso-stand.
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!