Sfeer op het HTforum

Started by J.A.F._Doorhof, October 8, 2010, 08:01:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hoe vind jij in vergelijk met andere fora en de maatschappij de sfeer hier

Erg goed
33 (8.3%)
goed
192 (48.4%)
kan beter
65 (16.4%)
gewoon
52 (13.1%)
matig
42 (10.6%)
slecht
9 (2.3%)
slechter kan niet
4 (1%)

Total Members Voted: 397

Teejoo

#25
Quote from: Richi on October  8, 2010, 15:47:57
Wat mij betreft is de sfeer op het forum goed, dus dat heb ik dan ook gestemd. Echter, ik ben het met Audiofiel en Teejoo eens dat er steeds meer gepost wordt in niet HT topics. Misschien komt dat ook omdat veel mensen hier al jaren meedraaien, de zaakjes mooi op orde hebben en het forum meer en meer zien als een soort stamkroeg. Wat mij betreft zou de focus weer meer mogen op het stereo en HT gebeuren en minder op andere zaken.
Even ter verduidelijking: ik bedoel dus zeker niet (alleen) in de niet-HT topics. Het gaat net om de nutteloze posts in het andere topics / categorieën!

truckerwilco

Ik heb goed gestemd. En inderdaad kom je nog weleens tegen dat iemand zijn topic vervuild word met opmerkingen die er niks mee te maken hebben. Dat lijkt me voor de topic starter erg vervelend.
Philips 46PFL5507,  Marantz NR1603, Marantz CD6004 en Dali Ikon 1 MK2 met Dynaudio Stand 3 en Ps3

J.A.F._Doorhof

Ik weet zeker dat ALS we HT only zouden worden het forum een stuk minder goed gaat lopen en zelfs misschien stopt.
De kracht van dit forum is dat het een echte community is geworden door de loop der jaren, mensen voelen zich thuis, hebben meetings, praten over van alles en nog wat etc.

En zoals altijd zijn daar ook soms dissonanten bij.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MartijnR

Quote from: Richi on October  8, 2010, 15:47:57
Wat mij betreft is de sfeer op het forum goed, dus dat heb ik dan ook gestemd. Echter, ik ben het met Audiofiel en Teejoo eens dat er steeds meer gepost wordt in niet HT topics. Misschien komt dat ook omdat veel mensen hier al jaren meedraaien, de zaakjes mooi op orde hebben en het forum meer en meer zien als een soort stamkroeg. Wat mij betreft zou de focus weer meer mogen op het stereo en HT gebeuren en minder op andere zaken.

Goede reactie. Ben ik het zelf helemaal mee eens, met dien verstande dat de focus wat mij betreft meer op de software mag liggen.

Martijn
Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

VlisChris

#29
Wat ik me eigenlijk een beetje afvraag: de mensen die goed of erg goed hebben gestemd, hoe lang zitten jullie al op het forum?
Want ten opzichte van de begin tijd van dit forum is de sfeer absoluut anders geworden. Misschien niet per definitie slechter, maar er is wel duidelijk een verandering merkbaar.
Daarom dat ik eigenlijk verwacht dat de mensen die zeggen dat het kan beter of minder hebben gestemd de mensen zijn die de begintijd actief hebben meegemaakt.

Reflecteren wij oude rotten niet teveel naar "vroeger was alles beter" ?

Zelf heb ik overigens ook Kan beter gestemd.  (hm, zo lijkt het wel op de nick van een van de mensen op het forum hier :P)
Mede doordat er een hele kleine groep is die het bewust/onbewust lijkt te willen verzieken voor de rest van het forum met ongefundeerde posts zonder toegevoegde waarde.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

beunky

Christiaan, het 'vroeger was alles beter' gevoel wordt volgens mij veroorzaakt doordat we als mens geneigd zijn goede dingen te onthouden en minder goede dingen zo snel mogelijk te vergeten.
Als we dus reflecteren aan 'vroeger', dan zien we alleen de goede dingen.
Dus ja, ik denk dat dat zeker meespeelt.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

VlisChris

Ik zit me net te bedenken dat er "vroeger" op het forum ook genoeg gesodemieter is geweest met een zeer klein groepje members. Dus in dat opzicht is niets veranderd. Alleen over het algemeen gezien zijn de reacties nu wellicht wat rechter voor hun raap en minder subtiel omschreven.
Maar de echte "oorlogen" waren er vroeger helaas ook al.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

WimB

Ik zit hier nu 5 jaar aangemeld op dit forum en behalve wel eens een meningsverschil tussen forumleden vind ik de sfeer over het algemeen wel goed en ook respectvol voor elkaar.
Ben op een voetbalforum wel anders gewend waar men elkaar keihard aanvalt, op de man speelt en tot de schoenzolen afbrandt.
Zoveel mensen, zoveel meningen, zoveel verschillende manieren om ermee om te gaan.

peterrr

Ik zit hier sinds 2003,  en ik vind zeker de sfeer erg goed.
De kracht van dit forum zit juist in de niet ht gerelateerde zaken, waar we een andere mening over alledaagse dingen kunnen spuien of lezen.
ja sommige kunnen scherp het " debat " aangaan, maar de grens wordt wel door de meeste gerespecteerd.

De andere hobbies van de leden, zoals fotografie hebben ook een vaste plek gevonden verder is dit forum echt altijd voorop met de nieuwste techniek.
Een vraag over van alles en nog wat kun je altijd kwijt, en zal er vaak met humor op gereageerd worden.

Nee dit is de beste digitale " hangplek". Die er is  ;)

Groet peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

squeek

zelf toch gestemd op gewoon. ben hier nu ook toch al eventjes aant rondhangen en heb de sfeer wel zien veranderen. ben het grotendeels ook akkoord met audiofiel. waar zijn al die leuke meetings met apparatuur vergelijken, of elkaar een handje komen helpen om iets aan te sluiten. tegenwoordig als je zoiets vraagt krijg je eerst een reeks vragen te beantwoorden die niet ter zake doen, vijf report to mods, topic opschonen etc voor er iemand positief reageert.

ook het op de man spelen is enorm toegenomen heb ik het gevoel. als iemand een topic opent met een wat afwijkende vraag kan deze soms dagenlang nog irritante reacties slikken. in het bewuste topic maar ook in andere komen er "hints" bovendrijven.

gelukkig is het merendeel van het volk niet zo ingesteld en kan je hier nog een aangename tijd beleven. maar het mag vrolijker van mij.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Erik

Goh wat verrassend alweer dit topic net als zo'n beetje elke anderhalf jaar. Elk jaar krijgen we dezelfde klaagzang, oude koeien uit de sloot gehaald en elk jaar opnieuw verandert er niks. Beetje dreigen als een papieren tijger maar verder niks. 50 keer iemand dreigen met een ban van 1 dag (oeh een 1 dag ban bibber bibber dat zal ze leren), die natuurlijk zo goed als nooit wordt uitgevoerd. En elke discussie weer grotendeels dezelfde namen die maar doorgaan of trollen. Net zoals het eeuwige op de man spelen.

En als het echt te erg wordt, wat gebeurt er dan, het topic gaat op slot vanwege vijf man die niet stevig durft aan te pakken. Omdat die al 5 keer elk gewaarschuwd zijn. Jullie worden gewoon uitgetest tot hoever men kan gaan en het verbaasd me dat jullie wangen nog niet blauw zijn aan beide kanten.

Dus Frank tot volgend jaar maar weer. Jij en je mod club gaan namelijk ook dit jaar niets doen. Je bent zelf verantwoordelijk voor hoe het er hier aan toegaat. Deal with it.

Stemmen doe ik niet meer, mijn mening is ondertussen wel bekend.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Deleted member

Oei, ik merk dat ik 't met Erik eens ben alhoewel ik (nog) wel positief/hoopvol ben over de mogelijke verbeteringen/vooruitgang. In 't topic waar ik de poll voorstelde zei ik in elk geval iets soortgelijks:

QuoteSorry, ik haal een oud topic omhoog maar ik denk dat het een goed idee kan zijn om de sfeer weer eens opnieuw te meten. Mijns inziens rent die namelijk hard achteruit de laatste maanden en persoonlijk begin ik het echt flink zat te worden dat een aantal vaste individuen (ik mag uiteraard geen namen noemen) structureel topics verziekt. Ik lees dat 't meer mensen stoort en nu weet ik "de beste stuurlui staan aan wal" maar er mag wat mij betreft strenger gemodereerd gaan worden en minder gedreigd worden met bans maar kunnen ze sneller en voor langere tijd opgelegd worden. Wat mij betreft mag de sfeer en persoonlijk respect voorlopig weer voorop komen te staan, zelfs ten koste van de "vrije meningsuiting" van de eerder genoemde groep die dit argument misbruikt en de randjes van het toegelatene steeds vaker opzoekt.

Wat me is opgevallen is dat vooral Frank goed en eerlijk maar resoluut modereert, de rest van de mods is naar mijn mening soms wat te "voorzichtig" waardoor de mensen die sneaky rond de grenzen zit te trollen er te vaak mee wegkomen.

Daarnaast ben ik 't ook helemaal met Audiofiel, Teejoo en Richi eens. Het is me sowieso opgevallen dat ik 't tegenwoordig eng vaak met Audiofiel eens ben, dat was vroegâh wel anders! Wijsheid zal wel met de jaren komen! :D ;) Maar goed, terug to the point: naast het trollen, gaan ook kwaliteit en inhoud achteruit t.o.v. een paar jaar terug. Het aandeel off-topic onderwerpen en verkooptopics ligt daarmee relatief ook veel hoger. Op zich vind ik dat niet erg maar ik ga de inhoud uit de "oude bevlogen en ervaren rotten" steeds vaker missen.

J.A.F._Doorhof

Misschien achtergrond informatie maar alleen vandaag al zijn er 2 bans uitgedeeld, dus wat nu dreigen maar niets doen :D

Feit blijft dat het gewoon moeilijk is omdat mensen soms precies op het randje lopen, daarbij komt dat je natuurlijk niet ziet of er inderdaad ingegrepen word als bezoeker als je niet alles volgt.

Maar geloof me, het mod team is geen papieren tijger, hij bijt soms wel degelijk.
Misschien moet hij vaker bijten ?
Misschien wel, maar we hopen meestal netjes op het gedrag van de gewaarschuwde.

50x waarschuwen is overdreven, vaak is het na 2-3x toch echt gedaan.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Joozz

Ben het met bovenstaande eens. (antoine)
Ben niet de meest begaafde hifi freak, maar vind vooral van dit forum dat je 9 van de 10 keer een fatsoenlijk oprecht antwoord krijgt.

Wat ik niet snap, en ook niet lees, zijn de off-topic (off-htforum) onderwerpen zoals klaagplek en b.v. Gezondheid.
Wordt in Nederland over het algemeen genoeg geklaagd, ( sorry) als je dan ''s- avonds even lekker alle nieuwe posts aan het bekijken bent, wil je niet alleen maar gezeur voorbij zien komen.

Groet Joost
Tag Mclaren AV32R DP, Mark Levinson ML335 *Fronts*, Tag Mclaren 100x5R Bi-amp Center + Rear, Tag Mclaren DVD32R, Tag Mclaren CD20R, Pioneer LX71 Bluray, Pioneer PDP-LX5090H, Tannoy TD10 "Front", Elac CC241 "Center", Elac IW-1230 In-wall "Surround", Elac SUB 211.2 ESP, Art speak cables.

Audiofiel

Quote from: J.A.F._Doorhof on October  8, 2010, 21:04:19
Misschien achtergrond informatie maar alleen vandaag al zijn er 2 bans uitgedeeld, dus wat nu dreigen maar niets doen :D

Misschien onduidelijk dat omdat de lijst nog niet is bijgewerkt?
Nu is voor andere leden niet zichtbaar welke bans er uit zijn gedeeld.

Quote from: Antoine on October  8, 2010, 20:32:03
Het is me sowieso opgevallen dat ik 't tegenwoordig eng vaak met Audiofiel eens ben, dat was vroegâh wel anders! Wijsheid zal wel met de jaren komen! :D ;)

Dat doet mij goed, Antoine. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Miesepies

Ik hang nu zo'n 2 jaar hier op het forum... Over het algemeen vind ik het in de topics welke ik het meeste volg redelijk vrij van vervelende 'elementen'. Zo nu en dan komen sommige posts (ja, waarschijnlijk ook enkele van mij) een beetje onhandig, betweterig of soms zelf bot over. In het begin is dit ff slikken, maar op een gegeven moment begin je de bezoekers een beetje te kennen, en dan leer je er (net zoals IRL) beter mee omgaan.

Als starter en mede topic verlenger van het Emotiva topic ben ik (uiteraard) ook wel eens te vinden op het Emotiva forum...maar kan je zeggen dat het htforum echt een verademing is. Wat daar allemaal langs komt en gezegd wordt...

Ja, dingen veranderen, en zo ook het forum. Mensen gaan weg, nieuwe komen erbij...logisch dat er dan andere ideeen, andere vragen en andere antwoorden komen. Dus het kan goed zijn dat de sfeer, het gevoel voor sommige oudgedienden anders is geworden.

riwi

Ik vind de stemming best goed op het forum. Ik heb regelmatig meet & greets met forum leden, dat is erg gezellig. Ik post vrijwel uitsluitend on-topic over HT of gerelateerde zaken volgens mij. Ik bemoei me in ieder geval zo min mogelijk met de afterhours sectie en politieke, philosofische, theologische en kabel discussies meng ik me nooit in en lees ik meestal niet eens.

Kwa verharding : je leert door te lezen wel de mensen wat kennen en zo plaats ik de posts wel in context. Ik bedoel je hebt schreeuwers die je met een korreltje zout moet nemen en je hebt mensen die met 1 regel mijn volledige attentie krijgen.

Ik heb van de onrusten niks gemerkt de afgelopen dagen.

blue-eyes

Quote from: Antoine on October  8, 2010, 20:32:03

Wat me is opgevallen is dat vooral Frank goed en eerlijk maar resoluut modereert, de rest van de mods is naar mijn mening soms wat te "voorzichtig" waardoor de mensen die sneaky rond de grenzen zit te trollen er te vaak mee wegkomen.

Ik wil niet namens mezelf praten maar voor de anderen (zonder dat ze weten dat ik dit doe).

Ik denk dat je met deze uitspraak hun schromelijk tekort doet. Het zegt misschien wel iets over de wijze zoals jij over het modereren denkt. En dat is goed, dat waarderen we! Bedenk ook dat deze wijze door de meerderheid is gekozen om op deze manier te modereren.
Betekend imo wel dat we dus meer aan onze zichtbaarheid moeten doen. Ik vind je mening belangrijk, nemen we zeker mee!

Frank is behoorlijk naar de achtergrond gegaan, admin werk wordt door ons gedaan. Frank reageert nu erg specifiek op bepaalde zaken. Dagelijkse gang van zaken niet meer.
Dat is wellicht de verklaring voor je mening, immers, je ziet nu alleen nog maar als Frank optreed, en dus niet meer op het gebruikelijke chitchat.


Verder vind ik ook het forum achteruit gaan. Toen er minder admins waren (er waren weken dat ik alleen heb zitten werken) was ik soms meer dan 10 uur per dag met het forum bezig, corrigeren , bannen, etc. etc.
Dat is domweg een verharding van de mensen, minder respectvol gedrag en noem het maar op.
Dat vind ik jammer.

Mbt de opmerkingen over het HT deel en NIET HT deel........... Accepteer dat we een community zijn geworden. Mensen komen hier nu voor meer dan alleen als een vak/techniek forum. Hier zitten gelijkgestemden die meer en meer met elkaar delen.
Ik zie het soms al vervanging van een avondje stappen met je vrienden (je gelijkgestemden) waarmee je in de avond gezellig mee gaat ouwehoeren (afterhours). En waar als je dronken wordt ook serieuze gesprekken worden gevoerd ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Perfectionist

Quote from: Erik on October  8, 2010, 20:13:46
Goh wat verrassend alweer dit topic net als zo'n beetje elke anderhalf jaar. Elk jaar krijgen we dezelfde klaagzang, oude koeien uit de sloot gehaald en elk jaar opnieuw verandert er niks. Beetje dreigen als een papieren tijger maar verder niks. 50 keer iemand dreigen met een ban van 1 dag (oeh een 1 dag ban bibber bibber dat zal ze leren), die natuurlijk zo goed als nooit wordt uitgevoerd. En elke discussie weer grotendeels dezelfde namen die maar doorgaan of trollen. Net zoals het eeuwige op de man spelen.

En als het echt te erg wordt, wat gebeurt er dan, het topic gaat op slot vanwege vijf man die niet stevig durft aan te pakken. Omdat die al 5 keer elk gewaarschuwd zijn. Jullie worden gewoon uitgetest tot hoever men kan gaan en het verbaasd me dat jullie wangen nog niet blauw zijn aan beide kanten.

Dus Frank tot volgend jaar maar weer. Jij en je mod club gaan namelijk ook dit jaar niets doen. Je bent zelf verantwoordelijk voor hoe het er hier aan toegaat. Deal with it.

Stemmen doe ik niet meer, mijn mening is ondertussen wel bekend.

Dit is echt evident onjuist. We werken met een escalatiemodel. Dus eerst een aanwijzing, dan een waarschuwing en dan een ban. Zo heeft vandaag van mij op die manier Raphie een ban gekregen.

We zijn wel terughoudend met bannen, omdat bekend is dat fora waar dat snel en makkelijk gebeurd de sfeer er juist niet beter op wordt.

Een beter forum begint bij jezelf.

MovieMax

#44
Ik vind de sfeer wel meevallen. De meeste forum leden zijn wel liefhebbers en ik ben ook eens een paar keer bij sommige leden over de vloer geweest. De meeste leden zijn heel hulpvaardig. Mijn ervaringen met de markt sectie zijn alleen maar positief geweest. En dat zijn aankopen geweest van duizenden euro's.

Het is zo dat sommigen een heel kort lontje hebben. Een enorm overtrokken reactie meestal helemaal om niets. Maar dat zijn altijd dezelfden. Dus dan denk je echt, o dat is die-en-die weer. Als je twee van die dikke stierennekken tegenover elkaar hebt staan dan krijg je natuurlijk brokken.

Ik heb mij eens BEHOORLIJK lopen te ergeren aan een forum sponsor. Ik word niet snel kwaad en het is niet mijn aard om dat hier neer te pennen. Toch de fluwelen handschoentjes aangetrokken en beleefd opgemerkt dat we als even goede vrienden ieder zijns weegs gaan.

Als Frank het zo ervaart dat het forum aan het verharden is, dan heb ik, met alle respect, een tip voor hem: behandel anderen niet zoals je zelf ook niet behandeld wilt worden. Doe je dit toch dan verbaas je niet dat je dit terug op je brood gesmeerd krijgt.

I rest my case.
KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

Perfectionist

Quote from: Perfectionist on October  8, 2010, 22:22:19
Dit is echt evident onjuist. We werken met een escalatiemodel. Dus eerst een aanwijzing, dan een waarschuwing en dan een ban. Zo heeft vandaag van mij op die manier Raphie een ban gekregen.

We zijn wel terughoudend met bannen, omdat bekend is dat fora waar dat snel en makkelijk gebeurd de sfeer er juist niet beter op wordt.



Maar we hebben morgen een admin meeting, gaan dan weer eens wat zaken evalueren. Maar ook gezellig luisteren en wat eten.  :D
Een beter forum begint bij jezelf.

Joozz

Quote from: Blue-Eyes on October  8, 2010, 22:03:29

Mbt de opmerkingen over het HT deel en NIET HT deel........... Accepteer dat we een community zijn geworden. Mensen komen hier nu voor meer dan alleen als een vak/techniek forum. Hier zitten gelijkgestemden die meer en meer met elkaar delen.
Ik zie het soms al vervanging van een avondje stappen met je vrienden (je gelijkgestemden) waarmee je in de avond gezellig mee gaat ouwehoeren (afterhours). En waar als je dronken wordt ook serieuze gesprekken worden gevoerd ;)

Ben het daar niet helemaal mee eens, wil niet zeggen dat ik gelijk heb. Maar als je op een gegeven moment alleen aan het modden bent, kan ik me niet voorstellen dat je er op zit te wachten dat je ook nog de topics in de gaten moet houden wat helemaal niets met de HT passie te maken heeft, zeg maar de oorsprongnvan dit forum !

Snap natuurlijk ook wel dat het zo groeit.

Ik zie een forum als een kenniscentrum, daar waar je gericht naar info kunt zoeken of informeren.
Als ik het b.v. niet eens ben met het belasting stelsel, lijkt het mij niet de plek om dit op het HT forum te melden, maar ergens anders.

Genoeg geschreven.
Keep on the good work,

Groet Joost



Tag Mclaren AV32R DP, Mark Levinson ML335 *Fronts*, Tag Mclaren 100x5R Bi-amp Center + Rear, Tag Mclaren DVD32R, Tag Mclaren CD20R, Pioneer LX71 Bluray, Pioneer PDP-LX5090H, Tannoy TD10 "Front", Elac CC241 "Center", Elac IW-1230 In-wall "Surround", Elac SUB 211.2 ESP, Art speak cables.

blue-eyes

Quote from: Joozz on October  8, 2010, 22:32:00
Ben het daar niet helemaal mee eens, wil niet zeggen dat ik gelijk heb. Maar als je op een gegeven moment alleen aan het modden bent, kan ik me niet voorstellen dat je er op zit te wachten dat je ook nog de topics in de gaten moet houden wat helemaal niets met de HT passie te maken heeft, zeg maar de oorsprongnvan dit forum !

Snap natuurlijk ook wel dat het zo groeit.

Ik zie een forum als een kenniscentrum, daar waar je gericht naar info kunt zoeken of informeren.
Als ik het b.v. niet eens ben met het belasting stelsel, lijkt het mij niet de plek om dit op het HT forum te melden, maar ergens anders.

Genoeg geschreven.
Keep on the good work,

Groet Joost





Een eigen mening is altijd waar toch? Iig voor jezelf ;)



Dat is inderdaad wat je veel meer hoort en kan ik ook best begrijpen. Ik kan daar alleen maar op zeggen (zie het nu al een feit) dat het enige wat je daaraan kan doen is het dichtklappen van deze secties, hierdoor houd je de HT topics over.
En rapporteer als er teveel offtopic wordt gegaan.

En ja, zelfs de grootste tegenstander van non HT zaken verliest zich wel eens en post offtopic ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Deleted member

Quote from: Blue-Eyes on October  8, 2010, 22:03:29
Ik wil niet namens mezelf praten maar voor de anderen (zonder dat ze weten dat ik dit doe).

Ik denk dat je met deze uitspraak hun schromelijk tekort doet. Het zegt misschien wel iets over de wijze zoals jij over het modereren denkt. En dat is goed, dat waarderen we! Bedenk ook dat deze wijze door de meerderheid is gekozen om op deze manier te modereren.
Betekend imo wel dat we dus meer aan onze zichtbaarheid moeten doen. Ik vind je mening belangrijk, nemen we zeker mee!

Frank is behoorlijk naar de achtergrond gegaan, admin werk wordt door ons gedaan. Frank reageert nu erg specifiek op bepaalde zaken. Dagelijkse gang van zaken niet meer.
Dat is wellicht de verklaring voor je mening, immers, je ziet nu alleen nog maar als Frank optreed, en dus niet meer op het gebruikelijke chitchat.

Begrijp me niet verkeerd, ik denk dat de mods de spreekwoordelijke olie zijn die de machine laten lopen en alleen al om die reden veel waardering moeten krijgen, de mijne hebben jullie in elk geval. Ik denk dus dat jullie goed werk doen en wat ik er van zie zijn jullie ook goed "beschermd" door mekaar en door de forumregels en hebben jullie de steun van 't "publiek", allemaal precies zoals het hoort te zijn. Desalniettemin, het modereren in letterlijke zin dus het matigen/intervenieren kan mijns inziens soms wel wat fermer. Het lijkt wel eens of jullie met iedereen goede vrienden willen blijven/kritiek uit de weg gaan. Maar wellicht is het zoals je stelt meer een PR issue en vindt 't dus hoofdzakelijk op de achtergrond en daarmee grotendeels onzichtbaar voor de meesten plaats. Bijvoorbeeld zoals Audiofiel al stelde, het bantopic wordt al geruime tijd niet meer geupdate terwijl er wel geband wordt (ik lees dat Raphie vandaag een ban heeft gekregen)

Wie weet is 't meer onzichtbare modereren ook wel de beste manier van modereren trouwens, de kop niet boven 't maaiveld uitsteken maar dan in de goede zin bedoeld, net zoals goede luidsprekers ook niet meer aan te wijzen zijn als er muziek speelt of als een manager die zijn team faciliteert en niet dicteert! Jullie zullen er ongetwijfeld goed over hebben nagedacht. :)

HTip

Ik loop al wat jaren rond, de laatste 3 jaar wat actiever ;) en ook ik zie dat de sfeer in sommige topics niet al te best is, zowel HT als niet-HT-gerelateerd. Ik denk niet dat je dat kan goedpraten met de vergelijking met de maatschappij waarin we leven. Respect voor elkaars mening en ieder in hun waarde laten zijn naar mijn idee zaken die wel eens ontbreken. Dat is jammer, want dat zou het een stuk makkelijker maken, ook voor de Mods. Ik vermijd dat soort topics gewoon...

Ik heb overigens al moeite met het bijhouden van de topics die ik actief volg. Laat staan ALLE topics en die dan ook nog moeten scannen op gedrag. Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken en heb dan ook veel respect voor de mods die dit in allemaal in hun eigen tijd doen :worship:

Toch vind ik de sfeer op het forum goed. Ik heb het in ieder geval hier goed naar mijn zin. Vind het erg leuk om ook andere interesses (F1, fotografie) met medeforummers te delen. Dat houdt de afwisseling erin!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive