XXX

Started by yorkie13, October 7, 2010, 16:06:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

yorkie13

1 klaar, nummer 2 is eenvoudiger

helaas moet ik toch solderen

yorkie13

de MKII filters zitten erin 8)

Er is duidelijk in het stemmengebied e.a. verbeterd

eerste indruk is zeker positief, morgen eens wat kritischer luisteren.

yorkie13

Na een aantal maal de gelegenheid te hebben gehad om de VR4 en VR5 modellen van von Schweikert te mogen beluisteren
wil ik in de XTZ de mogelijkheid van ambient tweeters gaan uitproberen.

Een tweeter aan de achterzijde speelt dan een deel van het hoog mee om een soort van dipool effect te verkrijgen.

hiervoor heb ik een paar Vifa d26nc-66-06 tweeters met neodymium magneet liggen.

Martijnst1990

Grote plannen dus. Hoe wil je dat aan gaan sluiten? Lijkt mij niet dat je gelijk een gat in de achterkant maakt en de tweeter erin plaatst om te proberen?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

dre73

gewoon even er op plakken lijkt me prima om te testen.

condensator er voor en een paar weerstandjes om een prima  te krijgen.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

yorkie13


yorkie13

Een ander item wat ik nog wil aanpakken is de (ont)koppeling van de topkasten van de onderkasten.

Nu zijn dat eenvoudige rubber dempers die standaard bijgeleverd worden door XTZ.

Maar ik wil hier toch eens mee aan de slag.
Een plaatje graniet of massief metaal zoals aluminium of staal lijkt me wel iets.

dre73

ebben hout,dempers van clearlight audio of een combinatie van beide hebben bij mij echt prima gewerkt.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

yorkie13

ebben houten dempers heb ik al eerder iets over gelezen

maar denk behoorlijk $$$$$$$$$

dre73

zeker,voor een tientje of 4 zaag je er makkelijk een stuk of 30. :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

yorkie13

Nu wil ik de L26 van Seas echt stereo gaan aansturen.

hiervoor zal ik een passief 12 db filter gaan gebruiken, en als het goed is later een passend actief filter.

het laag moet op 63 hz gefilterd worden en zowel Links als rechts apart aangestuurd worden.

dit idee dus

Interficior

Quote from: RA SUBS on December 13, 2011, 15:23:13
Nu wil ik de L26 van Seas echt stereo gaan aansturen.

hiervoor zal ik een passief 12 db filter gaan gebruiken, en als het goed is later een passend actief filter.

het laag moet op 63 hz gefilterd worden en zowel Links als rechts apart aangestuurd worden.

dit idee dus
Pfoeee, denk je dat je daarmee "weg komt", zeker als je de tweede impedantiepiek meeneemt? Waar is die speaker eigenlijk op getuned? Het is toch een BR?
Take it or lease it

yorkie13

ik kan de afstemming BR of gesloten laten zijn

op dit moment is dat gesloten, met muziek als doel

Interficior

Quote from: RA SUBS on December 13, 2011, 19:56:54
ik kan de afstemming BR of gesloten laten zijn

op dit moment is dat gesloten, met muziek als doel
Hm, Top op de 41 Hz met een FWHM van 17 Hz? Ben benieuwd!
Take it or lease it

yorkie13


Interficior

Quote from: RA SUBS on December 13, 2011, 21:09:27
2de impedantie piek
Op het moment dat je dat ding in een gesloten kast prakt schuift je impedantiepiek een stuk op. Naar rechts.
Take it or lease it

yorkie13

Gaat idd lastig worden met een passief filter.

Spoel wordt erg groot en vooral erg duur.


yorkie13

Volgende stap in het XTZ traject is het opwaarderen van de 99.26 center.

Deze krijgt in elk geval een mkII filter.
Verder zal er een 2,5 weg systeem van gemaakt worden door het toevoegen van een Seas CA18rnx woofer.

Deze wordt ook toegepast in de grotere  99.36

Ik ga deze basmidden unit tot 250 hz mee laten spelen en wordt in een eigen behuizing onder de center geplaatst.

knubbe

Respect voor al je projecten Ralf !
Ben benieuwd naar je resultaten.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Martijnst1990

Je bent er erg druk mee Ralf, mooi project weer :) Ben heel benieuwd hoe de extra unit voor de center gaat bevallen.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

yorkie13

hier een opzetje van de center met extra woofer

helaas iets te groot, maar klinkt al veelbelovend met oude filter

de woofer is hier een scanspeak 18w8546 met kevlar conus

Martijnst1990

Jij hebt weinig last van WAF zo te zien :D De vorm van de onderste kast past er wel mooi bij, jammer dat hij iets te hoog word. Enne.. als je zo blijft spelen wel even de tweeter draaien hé ;)

Hoe sluit je de extra woofer aan op de center trouwens?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

yorkie13

het is deze geworden

de L18RNX/P, misschien later de CA18RNX


yorkie13

en 2 x L18Ex units van XTZ onderweg  :inlove: