Zef's HT --->> Kijkgenot

Started by Zefanja, October 5, 2010, 17:49:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Zefanja

#575
Quote from: HTip on February 23, 2012, 19:26:48
Heb je het over je LS-kabels? Die zijn inderdaad richtingsgevoelig, maar in jouw geval is het door de bi-wiring slechts mogelijk in 1 richting ;) Interlinks hebben het ook...

Ja heb het idd over de LS kabels.
Peter zei dat idd ook. Hij gaf aan dat de kabels richting gevoelig zijn nadat ze zijn ingespeeld.

Maar als ze direct richtingsgevoelig zijn heb ik wel een probleem.
Dan heb ik 1 van de kabels voor de fronts verkeerd aangesloten.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Madhouse

Net ff bijgelezen, maar mooie upgrades zo Zefanja!

Wat betreft je Subdude, dat had ik ook, doordat de vloer geen trillingen meer afvoert staat je sub te hard zeg maar, bij mij was opnieuw inmeten voldoende.

Je kunt beter een Radioshack Analoge dB meter aanschaffen, deze is veel nauwkeuriger dan een digitale (heb die ook gehad).
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Zefanja

Quote from: Madhouse on February 23, 2012, 20:23:53
Net ff bijgelezen, maar mooie upgrades zo Zefanja!

Wat betreft je Subdude, dat had ik ook, doordat de vloer geen trillingen meer afvoert staat je sub te hard zeg maar, bij mij was opnieuw inmeten voldoende.

Je kunt beter een Radioshack Analoge dB meter aanschaffen, deze is veel nauwkeuriger dan een digitale (heb die ook gehad).

Hey Roy dank je wel!
Gaat langzaam maar zeker de goede kant op en er gaan hopelijk binnenkort nog wat kleine upgrades bij komen.

Klopt ik heb met de subdude eronder een nieuwe audyssey meting gedaan en dat scheelde gelijk een stuk.
Een dB meter moet ik nog aanschaffen dus de radioshack hou ik zeker in gedachte.
En als het een beetje meezit komt Frank ergens in de nabije toekomst een meting bij me doen.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Zefanja

Gister de nieuwe kabel voor de center ertussen gehangen.
En man wat een verschil.
Niet ingespeeld klinkt de kabel al zoveel beter dan wat ik ertussen had zitten.
Stemmen klinken helder, bas heeft een lekkere punch en is strak en het geluid leeft gewoon meer.

En terwijl ik zat te luisteren had ik eigenlijk gelijk zoiets dat de rears ook maar snel gedaan moeten worden.
Ik weet ook al welke kabels het gaan worden, maar vind het alleen een lastige keuze wanneer ik dit ga doen.
Voor de rears heb ik zeker 2 x 10m nodig en dat word een flink bedrag.
Mijn probleem is dat ik nu wel voor veel geld die kabels kan aanschaffen, maar ik weet niet of ik in een andere woning ook met die lengtes uit zal komen.
De verwachting is dat ik hier niet nog jarenlang ga blijven wonen.
Dus ja beetje lastig.
Iemand advies/tips?
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Madhouse

Quote from: Zefanja on February 24, 2012, 11:49:22
Een dB meter moet ik nog aanschaffen dus de radioshack hou ik zeker in gedachte.

Anders mag je die van mij wel ff lenen  ;)

Waar woon je nu op dit moment? Moet gewoon nog een keer bij je komen luisteren natuurlijk.

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Zefanja

Quote from: Madhouse on February 24, 2012, 12:39:54
Anders mag je die van mij wel ff lenen  ;)

Waar woon je nu op dit moment? Moet gewoon nog een keer bij je komen luisteren natuurlijk.



Dat is ook een idee idd.
Ik woon tegenwoordig in Utrecht.
En je bent altijd van harte welkom dus dan moeten we maar eens wat plannen.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Martijnst1990

En mocht je de mijne eens willen lenen is dat ook geen probleem, woon in ieder geval een stukje dichterbij ;)

Mooie kabel hoor, fijn ook dat het al gelijk een hele verbetering is. En dat terwijl hij nog niet eens ingespeeld is. Wat betreft je rears, tja moeilijk inderdaad. Als je nu al echt concrete plannen hebt wat betreft verhuizen zou ik nog wachten. Zo niet, zou ik waarschijnlijk tot de koop overgaan en hopen dat 2x10m ook in het nieuwe huis voldoende is. Zo niet, moet je ze in het ergste geval verkopen en zelf langere zoeken. Als je 2x10m tweedehands kan vinden(betwijfel of dat mogelijk is met deze kabel ;)) dan is dat helemaal mooi natuurlijk, maak je zo min mogelijk verlies als je ze toch moet verkopen.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Zefanja

#582
Quote from: Martijn90 on February 24, 2012, 15:48:11
En mocht je de mijne eens willen lenen is dat ook geen probleem, woon in ieder geval een stukje dichterbij ;)

Mooie kabel hoor, fijn ook dat het al gelijk een hele verbetering is. En dat terwijl hij nog niet eens ingespeeld is. Wat betreft je rears, tja moeilijk inderdaad. Als je nu al echt concrete plannen hebt wat betreft verhuizen zou ik nog wachten. Zo niet, zou ik waarschijnlijk tot de koop overgaan en hopen dat 2x10m ook in het nieuwe huis voldoende is. Zo niet, moet je ze in het ergste geval verkopen en zelf langere zoeken. Als je 2x10m tweedehands kan vinden(betwijfel of dat mogelijk is met deze kabel ;)) dan is dat helemaal mooi natuurlijk, maak je zo min mogelijk verlies als je ze toch moet verkopen.

Dank voor het aanbod, goed om te weten  :)
Wil later dit jaar ook eens een soort van M&G gaan plannen.
Maar Roy zou sowieso nog eens komen luisteren.

Ja erg tevrede mee. Had een dergelijk verschil ook niet verwacht eigenlijk.
De plannen zijn nog niet heel concreet, maar met 2 jaar zeker en als eerder kan ook.
Tweedehands heb ik ze van die lengtes nog niet gezien en nieuw betaal je er ruim €600,- voor.
Aan de andere kant zal je denk ik niet snel te weinig hebben aan 2 x 10m.
En anders zijn deze kabels wel vrij waardevast en zal ik ze vast nog voor een mooi bedrag kwijt kunnen.
Ik kan ook via ebay bestellen en dan is het een stuk goedkoper, maar weet niet of ik dat wil.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Madhouse

Gaan we binnenkort zeker een keer doen Zefanja! Aankomende maand zit ik ff druk en de 1e helft van april ook maar daarna geen probleem.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Moeilijke vraag wat de rears betreft. Martijn's advies is op zich een goede, maar je weet niet hoe je nieuwe woonkamer eruit komt te zien. Aan de andere kant kan je 2x10m ook als onafgewerkte kabel van andere lengtes verkopen. Ik denk overigens wel dat je je gaat storen aan de onbalans in de bubble bij surround. En aangezien je de receiver nog wil laten upgraden zou ik het zeker doen. Kortom, na wat hardop gedacht te hebben... ik zou het doen.

De kabel zal nog strakker gaan klinken, maar tijdens het inspelen kan het ook nog even minder worden. Gewoon volhouden, want na 100 uur klinkt ie zoals het hoort.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Zefanja

Quote from: Madhouse on February 24, 2012, 18:52:11
Gaan we binnenkort zeker een keer doen Zefanja! Aankomende maand zit ik ff druk en de 1e helft van april ook maar daarna geen probleem.

Ik ben zelf tot eind mei ook vrij druk, maar tegen de tijd jij het wat rustiger hebt kunnen we even wat plannen.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Zefanja

Quote from: HTip on February 24, 2012, 19:58:58
Moeilijke vraag wat de rears betreft. Martijn's advies is op zich een goede, maar je weet niet hoe je nieuwe woonkamer eruit komt te zien. Aan de andere kant kan je 2x10m ook als onafgewerkte kabel van andere lengtes verkopen. Ik denk overigens wel dat je je gaat storen aan de onbalans in de bubble bij surround. En aangezien je de receiver nog wil laten upgraden zou ik het zeker doen. Kortom, na wat hardop gedacht te hebben... ik zou het doen.

De kabel zal nog strakker gaan klinken, maar tijdens het inspelen kan het ook nog even minder worden. Gewoon volhouden, want na 100 uur klinkt ie zoals het hoort.

Na 1 keer film kijken stoorde ik me er al aan  :-X
Nou eigenlijk al eerder. Vond het vanaf het begin al niks, maar ik had/heb niks anders.
En nu stoor ik me er alleen maar meer aan.
Dan word de keus, doe ik het via Ebay en kom ik rond de €400,- of doe ik het via een forum sponsor en dan kom ik over de €600,- uit.

Receiver ga ik zeker upgraden, maar dat zal 2de helft jaar worden. Wil dan het liefst ook gelijk de speler aanpakken of een andere speler aanschaffen.

Ik ben komend weekend nauwelijks thuis dus ga muziek laten spelen.
En na de ervaring met LS-1108 maak ik me er niet druk om.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

HTip

Dan zou ik het zeker doen. Het gaat erom dat je geniet. En €200 is wel een groot verschil zeg. Misschien een beetje onderhandelen voor meer zekerheid?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Zefanja

Quote from: HTip on February 24, 2012, 22:02:52
Dan zou ik het zeker doen. Het gaat erom dat je geniet. En €200 is wel een groot verschil zeg. Misschien een beetje onderhandelen voor meer zekerheid?
[/quote

Ja ik moet maar eens gaan kijken wat er mogelijk is.
Er moet vast wel een mooie prijs te regelen zijn.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Martijnst1990

Als je zeker weet dat het via Ebay goed gaat, zou ik persoonlijk die €200,- besparen, hoe graag ik het de sponsoren ook gun. Is de zekerheid minder en je kan, zoals Philip ook aangeeft, een beetje onderhandelen met een sponsor, zou ik dat weer doen :P
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Zefanja

Quote from: Martijn90 on February 25, 2012, 19:21:44
Als je zeker weet dat het via Ebay goed gaat, zou ik persoonlijk die €200,- besparen, hoe graag ik het de sponsoren ook gun. Is de zekerheid minder en je kan, zoals Philip ook aangeeft, een beetje onderhandelen met een sponsor, zou ik dat weer doen :P

Hahaha lastig allemaal.
Ik bestel het liefst via een sponsor, dan weet ik zeker dat ik het juiste spul krijg, maar via ebay lijkt in dit geval ook wel betrouwbaar.
Ga toch maar eerst met een sponsor kijken.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Zefanja

Zojuist een kleine upgrade besteld.  ;D
Het was op voorraad dus als het meezit eind van de week binnen.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

HTip

Quote from: Zefanja on February 29, 2012, 20:20:22
Zojuist een kleine upgrade besteld.  ;D
Het was op voorraad dus als het meezit eind van de week binnen.
Rara wat zou dat nu zijn...? :unsure: ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Zefanja

Quote from: HTip on February 29, 2012, 20:41:46
Rara wat zou dat nu zijn...? :unsure: ;D

Hahaha nou zal er maar geen geheim van maken  ;D
Heb 2 setjes soundcare superspikes besteld voor mijn fronts.

Hoor net dat ze vrijdag op de post gaan, dus zal pas begin volgende week worden dat ik ze heb vermoed ik.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

RonG

Heb even door je topic gebladerd, mooie set heb je. Ik heb niet alle pagina's gelezen maar staan er ergens foto's van de ruimte waar al dit moois staat :D

Zefanja

Quote from: RonG on February 29, 2012, 21:12:10
Heb even door je topic gebladerd, mooie set heb je. Ik heb niet alle pagina's gelezen maar staan er ergens foto's van de ruimte waar al dit moois staat :D

Hey,

Dank je wel.
Nee ik heb geen foto van de algehele ruimte.
Die moet ik nog een keer maken.
Je houd em tegoed.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Zefanja

Ik heb het al in het monitor audio topic gepost, maar nog even hier.
Gister bij Hificorner dit beluisterd.

Ook naar de RX8 geluisterd, maar dat was beneden.

De RX8 heb ik op de volgende versterkers beluisterd:
NAD pre/pro combi (weet niet meer welke types)
Marantz PM-15S2
Marantz SR7005
Bron was een NAD cd speler.
Ik kan vrij kort zijn over mijn bevindingen.
Allereerst dat ik zeer tevreden ben met mijn speakers. Voor het geld zijn ze echt van zeer goede kwaliteit.
En tot mijn verbazing ontdekte ik dat mijn SR7005 niet of nauwelijks onder doet voor de andere combi's.
Hij heeft dan minder power, maar als ik het volume gelijk maakte (dus het aantal db) was het kwalitatief gelijk.
De NAD combi was wat warmer. Iets te warm naar mijn smaak.
De pm was het zelfde qua klank alleen net wat mooier afgerond allemaal. Het klonk net allemaal wat strakker en helderder dan de SR.
Conclusie: Ik ben en mag zeer tevreden zijn met mijn SR7005

Ik heb ook de GX300 beluisterd. De GX200 en de PL's niet en ik denk dat het maar goed is dat ik de PL's niet heb beluisterd.
Maar de GX300, man wat een speakers.
Ik heb ze beluisterd op een Primare combi.
Primare pre32
Primare A34.2
Primare CD32

Man dat klonk echt fantastisch! De set was niet ingespeeld en was met momenten wat vermoeiend om te beluisteren, maar het klonk echt heel goed.
De muziek was zeer ruimtelijk en je werd helemaal in de muziek gezogen.
Veel detail, maar niet te. Naar mijn idee weinig kleuring, het geheel klonk zeer neutraal.
Bas was niet overheersend maar snel, strak en gecontrolleerd.
Hoog was helder, niet scherp en goed in balans met de rest.
Een mooie speaker dus met een mooie sound dat in balans is.
Alleen het vreemde was dat ik, zoals eerder genoemd, op een gegeven moment toch vermoeiend vond om te luisteren. Maar dat kan dus nieuwigheid zijn geweest.
Na het inspelen zou het geheel nog iets rustiger moeten gaan klinken.

Als ik meer met stereo wil gaan doen dan zou ik voor een dergelijke combi gaan. Of het zou gewoon een mooie upgrade zijn voor in een dedi room.
Maar voor nu blijf ik lekker genieten van mijn huidige set en ga ik proberen verder te finetunen.
Denk dat er nog heel veel uit mijn set te halen valt.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Zefanja

Gister even aan het rommelen geweest met de set up van de speakers.
Ik heb soundcare spikes besteld en heb deze inmiddels ook binnen en ik dacht laat ik de plinten van de RX8 er ook maar eens onder zetten.
De soundscare spikes zitten er helaas nog niet onder, omdat ik de verkeerde maat heb besteld  :-[ :-X
Maar de plinten zitten er inmiddels wel onder. En tot mijn verbazing doet dit dus toch een hoop met het geluid van de speakers.
Het geluid komt nu een stuk losser van de speakers. Wel snap ik nu ook waarom men deze speakers te boomerig kunnen vinden.
Met de plinten eronder is de bas een stuk zwaarder. Gelukkig is dat de corrigeren en dat heb dan ook gelijk gedaan.
De speakers nu ook een klein stukje verder uit elkaar gezet en iets minder toe in gegeven.
Klinkt nu een stuk lekkerder. Komend weekend even verder uitproberen.

Wat betreft de soundcare spike moet ik kijken of ik de juiste maat kan achterhalen.
Kan ze dan weer omruilen bij Peter.

Van het weekend toen ik bij Hificorner was ook nog een kleine upgrade gekocht.
Inmiddels heb ik de HDMI kabels voor tussen de PS3 en de XBOX360 vervangen voor Audioquest Pearl kabels.
Die kunnen dus van het lijstje af, maar de Soundcare superspikes helaas nog niet.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

HTip

Altijd leuk luisteren naar nieuwe apparatuur :music: Jammer dat je de verkeerde maat spikes had, maar dan heb je nog iets tegoed.

En dat je Marantz een mooie receiver is, dat is voor jou nu ook weer bewezen :wub:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Zefanja

Quote from: HTip on March  6, 2012, 15:50:27
Altijd leuk luisteren naar nieuwe apparatuur :music:
Ja is zeker leuk om te doen en je leert zo ook nog eens nieuwe merken kennen.

QuoteJammer dat je de verkeerde maat spikes had, maar dan heb je nog iets tegoed.
Blijkbaar zijn de soundcare spikes niet te krijgen in de maat die ik nodig heb  :-\
Dus ben nu aan het kijken of ik iets met een verloopstukje kan doen.
De plakspikes als alternatief vind ik niks, ik kan dan niet waterpas afstellen.

QuoteEn dat je Marantz een mooie receiver is, dat is voor jou nu ook weer bewezen
Daar ben ik wel echt heel blij mee.
het heeft mij ook een heel duidelijk beeld gegeven wat ik moet doen als ik verbetering wil halen.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |