Het XTZ speakers/subwoofers/apparatuur ervaringen-topic

Started by XpanD, October 2, 2010, 21:42:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

sparda

Quote from: mscofield on February 19, 2011, 19:06:27
Het komt nog niet zo los en klinkt nog niet zo uitbundig als toen in Eindhoven. Zal een kwestie van inspelen zijn, ik ben veel te ongeduldig!

Akoestiek is ook niet te verwaarlozen he ;) Mijn speakers zijn nu wel goed ingespeeld maar ik weet dat ze veel beter zullen klinken eens
ze hun eigen ruimte krijgen :) Misschien dat je daar dus ook wat mee kan spelen?
WoonkamerHT: LG 55OLEDC6 - Marantz SR7010 -  Front: Klipsch RP-280F - Center: Klipsch RP-450C - Rear: Klipsch RP-260F - Sub: Klipsch R-115SW - Pioneer BDP-LX58 - PS4

Martijnst1990

Quote from: mscofield on February 19, 2011, 19:06:27
Het komt nog niet zo los en klinkt nog niet zo uitbundig als toen in Eindhoven. Zal een kwestie van inspelen zijn, ik ben veel te ongeduldig!
Al wat verder met je zoektocht naar nieuwe kabels? Of misschien klinkt het inmiddels al een stuk beter door het inspelen.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

mscofield

Quote from: Martijn90 on March  1, 2011, 20:33:34
Al wat verder met je zoektocht naar nieuwe kabels? Of misschien klinkt het inmiddels al een stuk beter door het inspelen.
Hij klinkt al wat beter na o.a. wat meer ingespeeld te zijn en brugjes te vervangen.
Deze week nog even kijken voor stands, want dat zal ook vast verschil maken.
Ik vind zelf de dynaudio stands wel erg mooi elegant.
Ik ga binnenkort ook kijken voor o.a. de xtz subwoofer, een externe dac en een digitaal optisch kabeltje van m'n macbook naar de receiver.

Martijnst1990

Quote from: mscofield on March  1, 2011, 22:54:10
Hij klinkt al wat beter na o.a. wat meer ingespeeld te zijn en brugjes te vervangen.
Deze week nog even kijken voor stands, want dat zal ook vast verschil maken.
Ik vind zelf de dynaudio stands wel erg mooi elegant.
Ik ga binnenkort ook kijken voor o.a. de xtz subwoofer, een externe dac en een digitaal optisch kabeltje van m'n macbook naar de receiver.
Had gelezen dat je inmiddels ook stands hebt. Is het geluidsbeeld nog wat verbeterd erdoor? En al een XTZ sub aangeschaft?  8)

Ik zit zelf een beetje met het idee te spelen om voor een andere receiver te gaan kijken. Moet er natuurlijk eerst nog voor sparen, maar ik denk dat ik er wel een flinke verbetering mee kan halen. Speel momenteel met een Pioneer 919-AH, wat toch een redelijk goedkope receiver is (395 euro aanschafprijs).

Nou spreekt Marantz mij altijd al aan qua design, maar qua geluid lijkt mij het ook erg mooi. Wat warmere klank, wat wel lekker is met XTZ en voor muziek ook erg goed. Iemand hier ervaring met XTZ en Marantz? Of een heel ander merk natuurlijk.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

mscofield

Quote from: Martijn90 on March 26, 2011, 11:12:24
Had gelezen dat je inmiddels ook stands hebt. Is het geluidsbeeld nog wat verbeterd erdoor? En al een XTZ sub aangeschaft?  8)

Ik zit zelf een beetje met het idee te spelen om voor een andere receiver te gaan kijken. Moet er natuurlijk eerst nog voor sparen, maar ik denk dat ik er wel een flinke verbetering mee kan halen. Speel momenteel met een Pioneer 919-AH, wat toch een redelijk goedkope receiver is (395 euro aanschafprijs).

Nou spreekt Marantz mij altijd al aan qua design, maar qua geluid lijkt mij het ook erg mooi. Wat warmere klank, wat wel lekker is met XTZ en voor muziek ook erg goed. Iemand hier ervaring met XTZ en Marantz? Of een heel ander merk natuurlijk.
He Martijn,
Ze klinken al een stuk beter dankzij de dynaudio stands en het inspelen. Had een tijdje terug een center en de w12.16ice sub besteld, die ga ik volgende week denk ik ophalen.
Het speelt bij mij nu op een Denon 3310. Met als bronnen: Sonos, Xbox360, AppleTV en soms een laptop voor de zware bestanden.
Ik wil eerst wachten op de center en sub. Daar even mee spelen en daarna kijken voor rears. Dit worden waarschijnlijk RXFX'en, zodat ik ze tegen de muur, boven de bank kan plaatsen.
Een andere surround receiver zou een leuke en de meest logische volgende upgrade zijn denk ik ja.

Martijnst1990

Quote from: mscofield on March 26, 2011, 17:51:24
He Martijn,
Ze klinken al een stuk beter dankzij de dynaudio stands en het inspelen. Had een tijdje terug een center en de w12.16ice sub besteld, die ga ik volgende week denk ik ophalen.
Het speelt bij mij nu op een Denon 3310. Met als bronnen: Sonos, Xbox360, AppleTV en soms een laptop voor de zware bestanden.
Ik wil eerst wachten op de center en sub. Daar even mee spelen en daarna kijken voor rears. Dit worden waarschijnlijk RXFX'en, zodat ik ze tegen de muur, boven de bank kan plaatsen.
Een andere surround receiver zou een leuke en de meest logische volgende upgrade zijn denk ik ja.
Oja, dat van die sub wist ik al, bedenk ik me net ;)

Mooi dat ze al beter klinken, inspelen kost ook wel even tijd heb ik gemerkt. De center en sub zullen je zeker bevallen en zeker de sub komt het film kijken ten goede ;)

Ik ga gewoon langzaam aan maar is verdiepen in een andere receiver. Heb helaas nog zoveel wensen: Antimode voor de sub, nieuwe BD speler die ook SACD speelt (Marantz UD5005 of OPPO 93) en dus ook een nieuwe receiver. Ach, dromen kan altijd ;D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

yorkie13

Welke filter setting gebruiken jullie voor de XTZ 99.25/99.26 of 99.38

ik heb nu de +4 db tijdelijk van een bruggetje voorzien, en kijken of dit een iets meer open
hoog geeft.

MrCupra

Ik heb ze eruit, behalve bij de 99.38 daar zitten ze in +3db voor het laag.
PIONEER || EMOTIVA || XTZ || BK || KORDZ || QED || HARMONIC TECHNOLOGY
MrCupra's HT

Martijnst1990

Ik heb ze er ook uit. Vind het hoog van XTZ al aanwezig genoeg onder het nog is aan te zetten. Misschien binnenkort toch is een keer testen, anders weet je het nooit.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Apoc@

Persoonlijk gebruik ik de filter settings ook niet :eh:
Marantz NR1608 • XTZ 99.26 & W10.17P Front • XTZ 99.25 Center • MKII crossover filter upgrade Front & Center • XTZ 99 W12.16 ICE Subwoofer • XTZ Sub Amp 1 • Auralex GRAMMA

Martijnst1990

Quote from: Apoc@ on April 14, 2011, 23:31:57
Persoonlijk gebruik ik de filter settings ook niet :eh:
Trouwens even een vraagje (of wie dan ook met een bassreflex subwoofer).

Ik merk vaak dat als er een scene is met behoorlijk wat laag, zonder veel herrie op de achtergrond, dat ik best veel last heb van poort ruis.

Ik heb (als je recht tegen de sub aankijkt) de linker poort open en de rechter dicht, dit zou moeten zorgen voor de laagste tonen, maar dan hoor ik dus echt de lucht uit de bassreflex poort stromen, wat erg vervelend kan zijn. Heeft iemand hier een oplossing voor, zonder dat de tuning an de sub veranderd?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

yorkie13

Gebruik je bij die stand dan ook de Eq op de subwoofer ?

Martijnst1990

Nee, Eq 1 en 2 heb ik 1 keer aangehad, maar dat vond ik niks. Ook het high pass filter stata uit.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

yorkie13

kun je aan de hand van testsignalen achterhalen welke frequenties dit veroorzaken ?

de baspoort heeft toch een diameter van 7 cm ?

Martijnst1990

Diameter is inderdaad 7 centimeter, ik ga eens wat testsignalen zoeken. Misschien heb ik ze nog op de pc staan.

Edit: Heb een basstest gevonden van 360 hz aftellend naar 10 hz. Op redelijk volume ( kan ik straks nog even nameten met de dB meter) hoor ik vanaf 80, 90hz de poortruis en dit gaat door tot 10 hz. Bij 40,50 hz is het op zijn ergst.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

yorkie13

http://www.realtraps.com/test-cd.htm

en dan vanaf nummer 2, loopt op vanaf 20 hz per 1 hz

kan je het iets nauwkeuriger bepalen

Martijnst1990

Quote from: RA SUBS on April 17, 2011, 15:30:07
http://www.realtraps.com/test-cd.htm

en dan vanaf nummer 2, loopt op vanaf 20 hz per 1 hz

kan je het iets nauwkeuriger bepalen
Heb 20-29 hz en 30-39 hz achter elkaar gespeelt. De poortruis begint gelijk bij 20 hz en speelt door tot ongeveer 1/2 van de track 30-39 hz. Dus denk tot 35/36 hz ongeveer.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Apoc@

Omdat ik dus last had van de ruis, ik stoorde me daar aan en toen heb ik dus beide buizen dicht zoals ik je laatst al eens zei.
Het is natuurlijk niet de oplossing, dat snap ik ook wel. Maar heb geen tijd/zin en geen goede setting nu waarin afstellen dat misschien zou kunnen oplossen.
Komt wel als ik ben verhuisd, dan ga ik der eens naar kijken.
Marantz NR1608 • XTZ 99.26 & W10.17P Front • XTZ 99.25 Center • MKII crossover filter upgrade Front & Center • XTZ 99 W12.16 ICE Subwoofer • XTZ Sub Amp 1 • Auralex GRAMMA

mscofield

Zijn er nog meer mensen die XTZ bestellingen hebben lopen?

yorkie13

ik heb wel eens wat afbesteld, nadat ik na 4 weken te horen kreeg dat de luidsprekers pas in Zweden besteld werden als de cd spelers er weer
waren...........dat vond ik toch wel erg vreemd.

Anders gewoon even contact zoeken met Eindhoven

Ground 16v

Ik ben vorige week bij IntoSurround binnengevallen. Ik had wel geen afspraak zoal sgebruikelijk is, maar ben zeer netjes ontvangen door Marc.
Ik heb hem even snel uitgelegd wat ik wilde. Namelijk een subwoofer om mijn Avalanche Audio DS1 speakers aan te vullen in het laag. Als eerste geluistersd naar de XTZ 99 W10.16, een zeer aangename sub die een goede indruk achter liet. Daarna geluisterd naar de XTZ 99 W8.16, en deze deed precies wat ik zocht. En een aankoop prijs die al mijn DIY ontwerpen die ik in gedachten had deed vervagen...ppfff

Je hoorde hem niet tot je de sub uitschakelde..Dan pas miste je hem. Binnenkort haal ik er een op. En kan ik gaan stoeien met de verschillende afstel mogelijkheden zoals Marc mij heeft uitgelegd.

- Analogue Audio Puccini SE +Analogue Audio Meastro CD 24/96 (en tevens Dac voor de sony bravia blue ray speler)
-sony bravia blue ray- Sony Bravia kdl-40nx720f 
-Klipsch Rf7

tommie1

Ik ga binnen kort ook een xtz sub halen.
De xtz w 10.16 of de xtz w 12.16 ben nog aan het twijfelen of ik beter voor die 70 euro meer door kan sparen.
Mischien kan iemand mij hier mee helpen.
Hij gaat mijn jamo s 604 ondersteunen in het laag.

Martijnst1990

Quote from: tommie1 on May 28, 2011, 14:03:33
Ik ga binnen kort ook een xtz sub halen.
De xtz w 10.16 of de xtz w 12.16 ben nog aan het twijfelen of ik beter voor die 70 euro meer door kan sparen.
Mischien kan iemand mij hier mee helpen.
Hij gaat mijn jamo s 604 ondersteunen in het laag.
Misschien een idee om is te gaan luisteren naar het verschil bij Intorsurround? En je kan je vraag ook stellen aan Marc van Intosurround per e-mail, hij heeft hij mij altijd snel gereageerd en beantwoord mijn vragen altijd.

Overigens is het prijsverschil € 100,- tussen de 10" en 12" volgens de site.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

tommie1

Hey.
Ik ga denk ik voor de 10 inch versie.

Heb marc gemaild en kreeg een nette reactie terug.
Het vermogen was het zelfde alleen de 12 inch versie ging iets dieper.
Maar omdat ik geen super grote kamer heb 4 bij 4 ongeveer raade hij mij de 10 inch versie aan.
Martijn welke kleur heb jij mat zwart of piano zwart.

Martijnst1990

Quote from: tommie1 on May 29, 2011, 16:44:48
Hey.
Ik ga denk ik voor de 10 inch versie.

Heb marc gemaild en kreeg een nette reactie terug.
Het vermogen was het zelfde alleen de 12 inch versie ging iets dieper.
Maar omdat ik geen super grote kamer heb 4 bij 4 ongeveer raade hij mij de 10 inch versie aan.
Martijn welke kleur heb jij mat zwart of piano zwart.
Ik heb mat zwart, met painolak was ik de bang voor vette vingers en stofjes.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT