X-fi High-End Audioshow 2010 - 23 & 24 oktober - gratis entree

Started by reMC, September 29, 2010, 11:53:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

citac

Zaterdag een halve dag op de shows verbleven.
Bij X-Fi klonken de Harmonix Bravo speakertjes /AMR versterker/cd speler erg goed , Nat King Cole wat een stem heeft die man!
De nieuwe goedkopere 47 Labs lijn met Konus Audio Essence kon niet echt laten horen wat het kon door de breedte opstelling in een veel te smalle kamer.

In de grote hal van AV-Nu stond Hans Kortenbach met zijn Musical Affairs luidsprekers , zulke prachtige speakers in een dergelijke ruimte!


Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

denoontje

wellicht komen we vanmiddag even langs als we de av-nu hebben gehad

snikkeltje

Gisteren ook naar de X-FI geweest. Prettig ontspannen sfeer waar lekker geluisterd kan worden.

Opvallers waren voor mij de Bach luidsprekers, kende het merk niet maar wat die kleine kastjes lieten horen was zeer fraai.


Ook de avantgarde hoorns waren een positieve verassing, het diepste laag viel mij iets tegen maar de rest klonk heerlijk ontspannen. Ik vermoed dat het laag minder klonk omdat deze niet door een hoorn werd geproduceerd en hierdoor het laag een ander afstraalgedrag heeft dan het midden en hoog.



Heb het langste gezeten in de Hanze hifi ruimte, heerlijk ontspannen plaatjes luisteren op de thorens draaitafel en sonics monitoren. Echt een set die gewoon lekker klinkt wat je ook afspeelt.

Tegenvallers waren voor mij de 3A speakers, deden mij echt helemaal niets, ook de Audio Note speakers moeten "your cup-of-tea" zijn zeg maar...
Amp: Onkyo Integra A-9911, CD: Onkyo Integra DX-7711, Speaker: Scanspeak Reference SE, Sub: 2x BK XLS200FF MkII , Plasma: Panasonic 42PV60, Mediaplayer: Openelec: Raspberry PI2 incl. Hifiberry Digi+

tiptop

Die Bachspeakers hangen bijna in elke haarlemse horeca gelegenheid ;)

Wel raar idd dat je ze nooit in de winkel tegenkomt, maar misschien dat daar nu verandering in gaat komen. :)

Jammer dat ik nu pas lees dat er een ander show ook was. :-[ Zit nog te weinig op te forum waarschijnlijk. :(

Volgens jaar beter in de gaten houden. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

denoontje

Quote from: denoontje on October 24, 2010, 08:52:46
wellicht komen we vanmiddag even langs als we de av-nu hebben gehad

Niet meer aan toegekomen helaas

WimB

Leuke beurs, mooie demo's bij Beta en Number 4 Audio, bij X-fi waren ze aan het einde van de show flink aan het blazen met de set.

kippekop

Ik vond de von schweikert op Kronzilla setup waanzinnig goed klinken... bijzonder schoon, rustig en met een prettige diepte. Alleen jammer toen ik het prijskaartje van het alles zag (alleen de speakerkabels al 33.000 euro  :wacko:)
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Deleted member

Oops, ik heb m'n ervaringen van deze show in 't AV-NU topic (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=91703.msg1818444#msg1818444) gepost samen met de ervaringen van AV-NU! Nou ja, maakt niet uit. Ik kan hier nog toevoegen dat ik, als meer "audiofiel" dit de leukere show vond. Meer gericht op de "meer gevorderde" audiofiel én muziekliefhebber, ik zie dus liever deze show uitgroeien tot iets groots dan de AV-NU. :) En die Prosecco die moeten ze er in houden!  :clapping:

edit: Wie weet er trouwens welke Avantgarde's er stonden te spelen en wat dat kost?  :)

Koen K

Vanmiddag ben ik ook even langsgeweest. Remko tegen het lijf gelopen, lekker geluisterd naar mooie sets en na een uurtje of twee rondbanjeren weer vertrokken.

De positieve uitschieter was voor mij (ik had het van tevoren nooit kunnen voorspellen  ;D ) de 47Labs/Harbeth set die, ondanks dat deze wat kleuring in het lage middengebied ondervond, wellicht door de kamer, de 'imposantere' sets die aanwezig waren naar mijn mening toch best wel naar huis speelde qua coherentie, evenwichtigheid en de mate van geloofwaardigheid als speaker om lang naar te luisteren. Dat ik een voorkeur voor deze set had kan - ik geef het gelijk toe - ook komen doordat mijn eigen setje er qua karakter wel wat overeenkomsten mee heeft. Hoe dan ook, geluidsmatig wat mij betreft erg prettig wat er neergezet werd. Sidsel Endresen & Bugge Wesseltoft klonken fijn en overtuigend. Het laag uit de kleine monitortjes schiet voor mijn muzieksmaak denk ik toch een ietsje tekort, maar was wel mooi strak en in balans.

In deze tijd waarin de basreflexen het definitief gewonnen lijken te hebben is zoiets naar mijn mening een verademing. Net als de Audio Note set overigens. In het laag ook hier een tikje moeite met de eigenschappen van de demoruimte, maar over het algemeen toch een prima geheel dat wat mij betreft evenwel ietsjes meer body had mogen hebben.

Voor het overige vielen veel van de sets me toch weer wat tegen. De Kharma's hadden duidelijk last van de bijna vierkante afmetingen van de luisterkamer - waardoor er een vrij sterke, smalle piek in het laag ontstond, hopeloos irritant bij contrabasloopjes - en de Avantgardes maakten op mij gewoon geen coherente indruk. Jammer. "Sonics by Joachim Gerhard" was best leuk spul maar niet bijzonder, naar mijn mening.

Al met al een leuke en interessante middag, met de voor mij verrassende conclusie dat 47Labs, een merk waar ik in principe toch zeker niet op af zou gaan, een prachtige prestatie neerzette in combinatie met de Harbeths. De kamer waarin dat gebeurde was naar mijn smaak overigens ook de best ingerichte. Wie weet heeft dat mijn beoordeling nog wat extra positief gemaakt  ;D

rb1968

Quote from: tiptop on October 24, 2010, 13:42:12
Die Bachspeakers hangen bijna in elke haarlemse horeca gelegenheid ;)

Wel raar idd dat je ze nooit in de winkel tegenkomt, maar misschien dat daar nu verandering in gaat komen. :)

Jammer dat ik nu pas lees dat er een ander show ook was. :-[ Zit nog te weinig op te forum waarschijnlijk. :(

Volgens jaar beter in de gaten houden. :)

ik weet niet welke winkels je allemaal komt? in kroegen wel zo te horen :)

S@m

Quote from: kippekop on October 24, 2010, 22:28:50
Ik vond de von schweikert op Kronzilla setup waanzinnig goed klinken... bijzonder schoon, rustig en met een prettige diepte. Alleen jammer toen ik het prijskaartje van het alles zag (alleen de speakerkabels al 33.000 euro  :wacko:)

Er werd bekabeling gebruikt van Heavens Gate Audio, volgens mij was het de Ultra Supreme XL met een prijskaartje van €1365,-... ;)

victor11

Ik was zelf de zaterdag aanwezig, want ik was benieuwd naar de Avantgarde Acoustic luidsprekers. Viel mij echter tegen, de bassen te zwaar en zeer gecontroleerd door de Bryston versterker. Heb ik wel eens beter gehoord. De hoorns lieten echter wel goed horen wat er muzikaal mogelijk is.

Beste geluid kwam van de Harbeth luidsprekers. Je mist wat in het laag, maar wat een puurheid!. Een half uur lang geboeid naar zitten/staan luisteren. Ben benieuwd hoe dat op Accuphase draait, want ik zoek nog luidsprekers voor de set in de slaapkamer.

Andere posititieve uitschieter was de Dr Feickert Woodpecker draaitfafel. Met een redelijk element als de Denon 103R tot muzikale emotie in staat.

Al met al een goede show, met veel verschillende merken en waar ik dacht binnen 2 uur weer buiten te staan, was ik uiteindelijk 5 uur verder voor ik buiten stond...
Stereo: New Audio Frontiers Supreme 300B Special Edition | Lindemann 820S | Avantgarde Acoustics Uno

S@m

Quote from: victor11 on October 28, 2010, 13:05:35
Beste geluid kwam van de Harbeth luidsprekers. Je mist wat in het laag, maar wat een puurheid!. Een half uur lang geboeid naar zitten/staan luisteren. Ben benieuwd hoe dat op Accuphase draait, want ik zoek nog luidsprekers voor de set in de slaapkamer.

Fantastisch... ;)


Deleted member

Quote from: Antoine on October 25, 2010, 00:33:00
edit: Wie weet er trouwens welke Avantgarde's er stonden te spelen en wat dat kost?  :)

Bedankt voor jullie overweldigende aantal hulpvaardige reacties op mijn bovenstaande vraag!!  ;) ;D Maar serieus, ik lees net op HiFi.nl dat het om de Duo Grosso's ging, wat ze kosten kan ik niet vinden maar dat was ook slechts om een idee te krijgen.

http://www.hifi.nl/artikel_pagina2/2125/X-Fi-High-End-Audio-Show-2010-AudioXperience,-Triple-M-audio-shop-en-Number-4-Audio.html

victor11

Stereo: New Audio Frontiers Supreme 300B Special Edition | Lindemann 820S | Avantgarde Acoustics Uno

neverywhere

Stond op een briefje dat voor die grosso,s stond...vanaf 13500.....is gek maar ik vond het niet eens duur... :worship:
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

Deleted member

Quote from: victor11 on October 28, 2010, 20:52:36
Prijslijst staat op http://www.avantgarde-acoustic.de/download/de/preise_produkte_g2.pdf, maar vanaf 16.000 euro

Thanks, en dat op de site van de fabrikant, daar vind je meestal geen prijzen. :) Het getoonde paar in Utrecht, de Duo Grosso, komt dus op €25.000/paar, dat valt me enorm mee! Mocht ik nog eens groter gaan wonen dan wordt 't op basis van de korte demo die ik hoorde een serieuze optie. :)

Ik zag op Audiomarkt.de trouwens een paar Duo Mezzo voor €17.900 (nieuwprijs €35.000) :o http://www.audiomarkt.de/_markt/item.php?id=0455629484&;

citac

Quote from: Antoine on October 28, 2010, 23:07:00
Mocht ik nog eens groter gaan wonen dan wordt 't op basis van de korte demo die ik hoorde een serieuze optie. :)


Denk dat jouw VR-5`s toch niet onderdoen voor die Avantgardes?
Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

Deleted member

Quote from: citac on October 28, 2010, 23:46:42
Denk dat jouw VR-5`s toch niet onderdoen voor die Avantgardes?

De prijsklasse is ongeveer gelijk, de VR-5's zijn zelfs duurder qua nieuwprijs maar dat zegt natuurlijk niet zo veel. Ik denk dat er karaktertrekken van beiden zijn overeenkomen (open, dynamisch & groots) maar om daar er echt zeker van te zijn en ook de verschillen/plus- en minpunten te kunnen beoordelen zou ik ze thuis, al dan niet eens naast mekaar moeten horen. Maar dat is voorlopig niet aan de orde hoor, ik kan die grote hoornsystemen sowieso niet kwijt hier en ben zeer tevreden met de VR-5's en ga ook binnenkort aan de slag met de akoestiek hier om er nog meer uit te kunnen halen. De demo van de Avantgardes sprak me wel erg aan maar zoals gezegd heb ik maar even kunnen luisteren en heb dus ook niet veel verschillende muziek gehoord. :)

Robiwan

Quote from: victor11 on October 28, 2010, 13:05:35
Ik was zelf de zaterdag aanwezig, want ik was benieuwd naar de Avantgarde Acoustic luidsprekers. Viel mij echter tegen, de bassen te zwaar en zeer gecontroleerd door de Bryston versterker. Heb ik wel eens beter gehoord. De hoorns lieten echter wel goed horen wat er muzikaal mogelijk is.

Beste geluid kwam van de Harbeth luidsprekers. Je mist wat in het laag, maar wat een puurheid!. Een half uur lang geboeid naar zitten/staan luisteren. Ben benieuwd hoe dat op Accuphase draait, want ik zoek nog luidsprekers voor de set in de slaapkamer.

Andere posititieve uitschieter was de Dr Feickert Woodpecker draaitfafel. Met een redelijk element als de Denon 103R tot muzikale emotie in staat.

Al met al een goede show, met veel verschillende merken en waar ik dacht binnen 2 uur weer buiten te staan, was ik uiteindelijk 5 uur verder voor ik buiten stond...

Dat van die woodpecker met denon kun je toch niet menen. Dat stond me een partij te vervormen niet normaal meer :(

Robin
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2