Fritzbox 7170 en OSx - bizar langzaam

Started by VlisChris, September 19, 2010, 14:10:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

VlisChris

Wie heeft er ervaring met xs4all icm een fritzbox en een draadloos netelwerk?
Als ik bij mijn vriendin draadloos op het netwerk wil maakt die wel netjes verbinding. Alleen het internet via mijn macbookpro is echt gewoon walgelijk langzaam te noemen. De ene time out na de andere of echt heeel lang wachten. Af en toe ga ik zelfs het vuilnis maar buiten zetten (2verdiepingen lager) om maar bezig te zijn.
Als ik via haar laptop met xp wil internetten gaat dat wel goed, net zoals met mijn iphone/itouch.
Een instelling die verkeerd staat, of wat zou dit kunnen zijn?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Net via speedtest.nl een testje gedaan; als ik geluk heb kom ik op 40kbps uit.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Kjelt

Heeft niets met de fritzbox te maken denk ik die staat vrij goed aangeschreven. Eerst even een softwarereset/restart van de modem/router doen via het menu, daarna nog eens testen met alleen je macbook connected. Als dat geen verbetering geeft dan andere plek in huis (wellicht zit je net in een zwak punt) en als dat ook niet helpt en je hebt wel een beveiligd netwerk en geen andere aangesloten gebruikers, dan weet ik het niet meer.

VlisChris

Die fritzbox had ik op internet al gelezen dat die vrij goed schijnen te zijn ja.
Via het menu? Is dat naar het ip-adres van de modem gaan? Dat zijn toch altijd standaard ip-adressen?
Andere plek in huis maakt helaas niets uit. Of ik nu boven op bed of beneden op de bank of aan tafel werk; internet geeft meer time-outs dan normaal internet :)
Maar zal proberen te ontdekken hoe ik in het menu van die fritz kom en dan kan resetten. Bedankt voor het meedenken.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Kjelt

ja router heeft vaak standaard adres, iets van 10.0.0.2 of 1 ofzo gewoon in je boekje kijken en via internet browser daar inloggen. Reset van de ADSL verbinding helpt bij mij meestal wel.

riwi

Maar het feit dat het via de XP pc wel goed werkt geeft al wel een beetje aan dat er met de fritz niks mis is.
Ik heb ook een 7170 met xs4all. Werkt perfect nu op 10Mbit ADSL. Wifi connect goed met XP en vista, ook met ipod ipad en dergelijke apple spulleboel geen probleem. Ik gebruik WPA2/PSK als security.

default IP van fritz is : http://192.168.178.1

VlisChris

Bedankt heren.
Geen kans op gekke dingen als ik ga resetten? Vind het wat enger om die van mijn vriendin te resetten dan van mezelf. Als het bij mij fout gaat kan ik op mijn dooie akkertje gaan kijken/bellen/internetten om het op te lossen. Mijn vriendin is wat oplossing gerichter zeg maar :P
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Audiofiel

Ik draai al anderhalf jaar met dezelfde Fritzbox op mijn Macs en heb geen problemen. Net even de lijn bij speedtest.net getest en ik kom op 13.51 Mbit down en 0.86 up. Ping is 17 ms. Afstand <50 mi.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

VlisChris

Zo te zien communicatie-fout ofzo dan tussen mijn MBP en die Fritzie.
Morgen avond eens een reset uitvoeren. Ben benieuwd.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Kjelt

Quote from: Christiaan S on September 20, 2010, 15:40:03
Bedankt heren.
Geen kans op gekke dingen als ik ga resetten?
Je moet NIET je modem factory resetten want dan ben je al je gegevens (key etc.) kwijt, ik bedoel dus de ADSL verbinding resetten. Hoe dat bij de fritz gaat weet ik zo niet, zit nog met een ander modem, ga binnenkort wel over op de fritz.
Dat adsl reset moet bij mijn xs4all abo zo'n beetje iedere twee maanden. Ik weet niet waarom, vermoeden is dat het aan de slechte verbinding of kabels ligt maar ik heb hetzelfde probleem. Ik zit dan samen met mijn vriendin online en dan heeft een van de twee nauwelijks bandbreedte terwijl de ander prima kan werken. Het lijkt er een beetje op dat een vorm van loadbalancing (ken de wifi terminologie niet) niet goed functioneert, echter na een ADSL lijn reset en weer opbouwen (duurt een minuutje) is het weer prima in orde.

Audiofiel

Kjelt, dat klinkt eerder alsof de WiFi buffers zijn volgelopen. Een normale herstart zou dan ook moeten helpen. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

riwi

Reset van de fritzbox kan door powercycle of in het menu (web interface) onder settings -> system => reset

Click here to restart FRITZ!Box. The Events will be reset upon restart. All other settings remain intact.

Er is een apart menu om de factory settings terug te zetten (dat zit in de tab naast de normale reset).

VlisChris

Quote from: riwi on September 20, 2010, 14:54:43
Maar het feit dat het via de XP pc wel goed werkt geeft al wel een beetje aan dat er met de fritz niks mis is.
Ik heb ook een 7170 met xs4all. Werkt perfect nu op 10Mbit ADSL. Wifi connect goed met XP en vista, ook met ipod ipad en dergelijke apple spulleboel geen probleem. Ik gebruik WPA2/PSK als security.

default IP van fritz is : http://192.168.178.1


Hm. Daarmee kom ik helaas niet in de fritzbox :-\
Edit: bm. Via mijn iphone weer wel. Jammer genoev net accu kaptop leeg.
Morgen maar een nieuwe poging.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

KeGeL

via http://fritz.box kan ik in mijn fritzbox komen maar ik gebruik een windows PC

misschien dat het bij jou ook werkt  :unsure:
Onkyo TX-RZ710 Onkyo BD-SP807 Canton Karat M80DC  CM7DC  M10DC  REL Stampede HTPC Logitech Harmony One Panasonic TX-P42G20

Audiofiel

Dat werkt op een Mac ook (als de Fritzbox je router is).
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

VlisChris

Bizar. Via mbp werkt dat niet. Via iphone wel. Bloeddruk begint onderhand al redelijk te stijgen hier. Ik kan daar echt absoluut onzettend slecht tegen; slecht (of in dit geval meer "niet") werkend internet...
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

LightStar

Mischien eens gaan mailen met XS4ALL dat die modem/router zo brak als een hoedje is ?? heb er zelf ook nog 1 liggen (gebruik hem niet meer heb nu Ziggo) maar die is me altijd goed bevallen.
Marantz NR1605, PM7004, UD5007, NA7004, BD5004 (project htpc)

Audiofiel

Of misschien eens het systeem van je MBP goed onder de loep (laten) nemen?


Je hebt de laatste tijd aardig wat OSX gerelateerde topics gestart... is er misschien meer nodig dan een simpel antwoord?

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=104505
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=104072
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=104315
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=101676
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=101535

Absoluut niet l*ll*ig bedoeld, maar wordt het niet eens tijd voor professioneel systeemonderhoud als je je Mac zakelijk nodig hebt? ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

VlisChris

Het is meer een kwestie dat dingen die ik hiervoor als ik het niet kon vinden maar zijn gang liet gaan.
Maar tegenwoordig wil ik zowel voor mezelf als voor mijn werk dingen die niet werken zoals ik wil/het hoort gewoon werkend wil krijgen. Dus ben ik momenteel sneller geneigd om op internet hulp te vragen :)
Met mijn pc had ik toch absoluut vaker dingen die niet gingen zoals ik het wilde hebben.
Een systeem onderhoud is wellicht iets voor in de toekomst om te onthouden :) Ik heb zo'n vermoeden wie zich daar graag voor aanbiedt ;)
@ Lightstar: ook nog een optie ja. Misschien bekend iets, misschien gewoon een doodsimpele instelling. Kan ik eens kennis maken met de hulpdesk van XS :P
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Ziet er naar uit dat het probleem toch in een combinatie tussen een doodpunt en mijn MBP ligt.
Heb mijn iMac nu hier boven staan bij mijn vriendin, en ik kan gewoon zonder veel problemen internetten via draadloos. Af en toe een hickup, maar niets echt schokkends.
De laptop werk tegenwoordig beneden ook gewoon naar behoren op een uitzondering na. Het valt momenteel op dat het niet werkt, waar het een tijd geleden opviel als het wel werkte. Even hopen dat het zo blijft nu.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Audiofiel

Geen draadloze telefoon (DECT) in de buurt staan? Ik had laatst bij een klant een signaal wat voor 90% wegviel, wat uiteindelijk lag aan een DECT die binnen een meter afstand was opgesteld. Bereik was extreeeeeeem slecht geworden en viel continu uit. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

VlisChris

Dat zou dan bij buren moeten zijn. Hier in huis niets. Hoop dat mijn internet binnenkort overgezet wordt. Gewoon mijn eigen modem, router enz en gewoon bereik ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.