HDTV series 2011 (USA)

Started by jowi, September 17, 2010, 10:57:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jowi

#50
Quote from: Martinus on September 27, 2010, 16:43:09
van web-dl (overigens ook maar een naam voor releasegroep)
Hier ga je behoorlijk de fout in. Web-dl is geen 'clubje' of clan of groep, het slaat op het feit dat het materiaal van oorsprong en vrijwel direct bij iTunes etc. dus de netwerken zelf, vandaan komt. Beter is er haast niet te krijgen. Het is geen clubje script kiddies die met een gare xvid encoder ofzo aan de gang gaat en geen idee heeft wat het aan het doen is. Integendeel. Ja tenzij er iets als web-dl.bluray.xvid.H4x0rClAn ofzo in staat, dan is de web-dl weer gejat en vervolgens verziekt door iemand.

Mijn ervaring is tot nu toe dat de grotere MPG2 en H264 bestanden zoals o.a. de web-dl's, veel minder compressie artifacts en dingen als color banding laten zien, en een veel dynamischer beeld geven. Ook de hogere bitrate zorgt voor meer detail en scherpte. Daar kunnen de meeste (niet alle) x264 en xvidjes echt niet aan tippen. Een enkeling daargelaten, maar die zijn dan ook meteen een stuk groter...

Martinus

Quote from: jowi on September 27, 2010, 16:56:38
Hier ga je behoorlijk de fout in. Web-dl is geen 'clubje' of clan of groep, het slaat op het feit dat het materiaal van oorsprong en vrijwel direct bij iTunes etc. dus de netwerken zelf, vandaan komt. Beter is er haast niet te krijgen. Het is geen clubje script kiddies die met een gare xvid encoder ofzo aan de gang gaat en geen idee heeft wat het aan het doen is. Integendeel. Ja tenzij er iets als web-dl.bluray.xvid.H4x0rClAn ofzo in staat, dan is de web-dl weer gejat en vervolgens verziekt door iemand.
Mijn ervaring is tot nu toe dat de grotere MPG2 en H264 bestanden zoals o.a. de web-dl's, veel minder compressie artifacts en dingen als color banding laten zien, en een veel dynamischer beeld geven. Ook de hogere bitrate zorgt voor meer detail en scherpte. Daar kunnen de meeste (niet alle) x264 en xvidjes echt niet aan tippen. Een enkeling daargelaten, maar die zijn dan ook meteen een stuk groter...
Ik heb ff wat nagezocht, deels heb je gelijk. web-dl komt idd via itunes e.d. op het "net" terecht (mogelijk kom ik altijd dezelfde groep van release tegen, vandaar mijn error). Dat het mss het beste is, betwijfel ik, bv series van NBC zijn om te huilen van web-dl. Daar zijn hdtv rips, of nog mooier de .ts files. die zijn over het algemeen de grootste en mooiste.
Maar goed, blijft fijn zo zonder reclame en high qualitty.
............

jowi

Quote from: Martinus on September 27, 2010, 19:32:13
Dat het mss het beste is, betwijfel ik [...] de .ts files. die zijn over het algemeen de grootste en mooiste.
Daar heb je gelijk in, al zijn de web-dl's wel weer vaak heel erg 'clean' en vrijwel foutloos. De .ts .h264 en .mpg caps niet altijd.

jowi

Dexter S05E01 (c-dex501) 6.4GB MPG2 :)

En Saturday Night Live Season 36 (!) is ook begonnen! Leuk! Even toevoegen aan de lijst.

jowi

#54
Quote from: Sappien on September 26, 2010, 20:42:58
Niemand die Sickbeard gebruikt? Ideaal als je het icm SABnzbd gebruikt, de afleveringen komen dan automatisch binnen stromen.

http://code.google.com/p/sickbeard/
Ik heb het even geprobeerd, het idee lijkt me goed, echter ik wordt er geen wijs uit. Ik weet niet wat het is, maar op 1 of andere manier is open source software blijkbaar altijd vreselijk onlogisch en onhandig om in te stellen. Het is niet voor niets gratis... Nu ben ik niet bepaald onbekend met computers en software, maar als ik er na 5 minuten niet uit kom dan flikker ik het meestal meteen weg. In dit geval wil ik wel een uitzondering maken... is er ergens een goede help of documentatie te vinden HOE alles zou moeten werken? Want ik wil een show toevoegen en dan vraagt ie om een directory, en dan klaagt ie dat de folder leeg is. Ja duh... er staan nog geen afleveringen in, dom pakket, dat probeer ik je nu wijs te maken... Ik krijg wel meteen allerlei tvinfo.nfo shit en fanart en JPG's en xml's op mijn machine waar ik helemaal niet om gevraagd heb... :plain:

Bottom line, ik wil eigenlijk gewoon de nzb naam of serie of kenmerken aan kunnen geven, en dus OOK dat ik NIETS met x264 of xvid wil... dus uitzonderingen... anders krijg je binnen een uur dat een serie is uitgezonden tientallen xvids en x264 en andere clan shit, en dat wil ik écht niet. Dus ik wil echt explicitiet aan kunnen geven hoe de serie heet, kwaliteit, hoe de filename/nzb naam er uit ziet, zaken als 720p, kernwoorden als web-dl of ctrl-hd maar bijv. NIET xvid of x264 etc... kan dat? En kan ie ook van andere NZB sites halen?

Als de NZB's dan klaar staan start ik ze zelf wel met Newsleecher, hoeft voor mij niet automatisch.

*edit* eigenlijk doet Newsleecher's SuperSearch precies wat ik wil en nodig heb ;) al moet je het wel steeds met de hand laten zoeken...

riwi

Quote from: jantje112 on September 17, 2010, 15:41:38
Tijdje terug iets gelezen over een serie die ging over journalistiek of iets dergelijks in de jaren 60/70, iemand een idee welke dat is?

Je bedoelt Mad Men. Ik heb 3 seizoenen staan hier, maar ben nog niet begonnen te kijken. Schijnt wel goed te zijn inderdaad. Seizoen 4 loopt ook al even (7 of 8 afleveringen nu).

'prettige' series die ik de laatste tijd heb gekeken : True Blood (3 seizoenen), Breaking Bad (3 seizoenen)

jowi

#56
Family Guy S09E01 is inmiddels ook verkrijgbaar (iTunes.WEB-DL) en voor het eerst in 16:9 ;)

svmnb

"Tijdje terug iets gelezen over een serie die ging over journalistiek of iets dergelijks in de jaren 60/70, iemand een idee welke dat is?"

Quote from: riwi on September 28, 2010, 13:28:41
Je bedoelt Mad Men. Ik heb 3 seizoenen staan hier, maar ben nog niet begonnen te kijken. Schijnt wel goed te zijn inderdaad. Seizoen 4 loopt ook al even (7 of 8 afleveringen nu).

Knap dat je op Mad men uitkomt, terwijl dit in de fifties speelt en over reclamebureaus op Madison Avenue gaat. ;D
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

jowi

Quote from: svmnb on September 28, 2010, 19:37:54
"Tijdje terug iets gelezen over een serie die ging over journalistiek of iets dergelijks in de jaren 60/70, iemand een idee welke dat is?"

Knap dat je op Mad men uitkomt, terwijl dit in de fifties speelt en over reclamebureaus op Madison Avenue gaat. ;D
Klopt toch ook dan? Of mis ik iets... overigens had ik deze vraag een tijdje terug al beanwoord... ;)
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=104527.msg1791901#msg1791901

riwi

#59
Quote from: svmnb on September 28, 2010, 19:37:54
Knap dat je op Mad men uitkomt, terwijl dit in de fifties speelt en over reclamebureaus op Madison Avenue gaat. ;D
Knap he?  ;D En ik had niet  gespiekt bij het antwoord dat jowi al had gegeven :)


Quote from: jowi on September 28, 2010, 19:44:07
Klopt toch ook dan? Of mis ik iets... overigens had ik deze vraag een tijdje terug al beanwoord... ;)
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=104527.msg1791901#msg1791901

Jeetje.. :) Zat ik weer eens te slapenwerken tijdens het forummen :)

Ik moet ze nog kijken die mad men afleveringen, maar er zijn nog een paar series die ik eerst moet kijken ;)

Pos

Quote from: svmnb on September 28, 2010, 19:37:54
"Tijdje terug iets gelezen over een serie die ging over journalistiek of iets dergelijks in de jaren 60/70, iemand een idee welke dat is?"

Knap dat je op Mad men uitkomt, terwijl dit in de fifties speelt en over reclamebureaus op Madison Avenue gaat. ;D

Lijkt mij ook Mad Men. Speelt zich volgens mij af begin jaren zestig, komt wel aardig in de buurt dus.
Marantz PM 8003 * BA A26 * Block DAC 100 * Kimber PR8 * Atlas Equator mkII * TW2900 * AKG K701 * TEAC WAP

svmnb

De consensus is dus dat journalistiek en reclame hetzelfde zijn en de 50's en 60's/70's eveneens.
Whatever, zal ik maar zeggen. :D
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

jowi

Quote from: svmnb on September 28, 2010, 20:28:44
De consensus is dus dat journalistiek en reclame hetzelfde zijn en de 50's en 60's/70's eveneens.
Whatever, zal ik maar zeggen. :D
Jij mist voor het gemak de beschrijving 'of iets dergelijks'. Met ons associatieve vermogen zijn dat genoeg aanwijzingen om de juiste link te leggen ;)
Sterker nog, er bestaat geen HD serie over journalistiek in de de jaren '60.

MaxxMark

#63
Ik mis trouwens nog een aantal series in je OP :)
- Gossip Girl (S04)
- Smallville (S10)
- Big Bang Theory (S04)
- Modern Family (S02)
- One Tree Hill (S08)
- How I Met Your Mother (S06)
- Pretty Little Liars (S01 al zijn die al bij hun midseason stop na e10)
- Cougar Town (S01)

Family Guy was trouwens best een verrassing dat ie in 16:9 was, en direct al in HD (vorige seizoenen was het maar afwachten of je geluk had dat ie in 720p te vinden was). De aflevering zelf vond ik trouwens dramatisch tegenvallen (ook al was het een dual ep season opening).

In mijn ervaring is 99% van de populaire series de dag na US air date te bekijken. Uiteraard zijn er uitzonderingen die de regel bevestigen (Family Guy met de voorgaande seizoenen. En Merlin, waarvan alleen de eerste 4 ep's ofzo in 720p te vinden waren en de rest niet :( )

De kalender op http://pogdesign.co.uk/cat/ is daarom mijns inziens bijzonder handig aangezien zij de ep's off-by-one-day weergeven :)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

jowi

Quote from: MaxxMark on September 28, 2010, 21:39:51
In mijn ervaring is 99% van de populaire series de dag na US air date te bekijken.
Dat klopt maar meestal heb je dan een lage bitrate x264 of xvid of andere clan meuk of re-encodes. Soms is het wel ok maar ik wacht liever 1 of 2 dagen extra voor de betere versies zoals de ctrl-hd en web-dl versies.

MaxxMark

Quote from: jowi on September 28, 2010, 21:49:41
Dat klopt maar meestal heb je dan een lage bitrate x264 of xvid of andere clan meuk of re-encodes. Soms is het wel ok maar ik wacht liever 1 of 2 dagen extra voor de betere versies zoals de ctrl-hd en web-dl versies.

Nee man, gewoon de 1.2gb rip's. Deze zijn dan meestal van CTU of Dimension (95%).

En in mindere mate komen dan nog voor: 2HD, Sinners en Orenji.

Allemaal stuk voor stuk goede kwaliteit. Natuurlijk, het zijn geen WEB-DL's (al zie ik die de laatste tijd ook steeds vaker binnen 24h na airtime) maar het zijn ook absoluut geen low-res low-qual rips. Volgens mij zit CHD ook meer in de Movie scene dan in de Series. Bij movies ben ik het er trouwens wel mee eens. Daar wacht ik liever een dagje of wat extra om het kaft van het koren te scheiden. Maar bij series is het me in al die jaren nog nooit voorgekomen dat ik met een paar dagen extra wachten substantieel veel betere qual krijg (muv de terechte WEB-DL's).
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

riwi

Quote from: MaxxMark on September 29, 2010, 03:51:18
Nee man, gewoon de 1.2gb rip's. Deze zijn dan meestal van CTU of Dimension (95%).

Die vind ik dus meestal te beroerd om te kijken.
Alleen als het echt niet op een andere manier beschikbaar komt wil ik me wel eens verlagen tot dit materiaal :) maar liever niet eigenlijk.

jowi

Quote from: riwi on September 30, 2010, 18:39:11
Die vind ik dus meestal te beroerd om te kijken.
Alleen als het echt niet op een andere manier beschikbaar komt wil ik me wel eens verlagen tot dit materiaal :) maar liever niet eigenlijk.
+1 ... maar dat was al duidelijk :D

bmateijsen

Quote from: MaxxMark on September 28, 2010, 21:39:51

- Cougar Town (S01)

Hoe is deze?

QuoteDe kalender op http://pogdesign.co.uk/cat/ is daarom mijns inziens bijzonder handig aangezien zij de ep's off-by-one-day weergeven :)

8) ;)

MaxxMark

#69
Quote from: riwi on September 30, 2010, 18:39:11
Die vind ik dus meestal te beroerd om te kijken.
Alleen als het echt niet op een andere manier beschikbaar komt wil ik me wel eens verlagen tot dit materiaal :) maar liever niet eigenlijk.

Dan ben ik wel heeeel erg benieuwd welke releases (muv de WebDL's uiteraard) jullie dan pakken :crazy:.


Quote from: bmateijsen on September 30, 2010, 19:20:16
Hoe is deze?

8) ;)

Heb er pas 2 of 3 afleveringen opzitten. Ik ben er nog niet ondersteboven van.

Ik was meer eerder blij verrast door Pretty Little Liars. Hoewel het natuurlijk hoog gehalte Highschool/Teen-Drama heeft vind ik die tot nu toe best vermakelijk.

In de comedy richting zou ik "Modern Family" en "Parks & Recriation" dan eerder aanraden (beide beetje in realityshow formaat, zeg maar zoals "The Office")
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

riwi

Quote from: MaxxMark on September 30, 2010, 19:56:51
Dan ben ik wel heeeel erg benieuwd welke releases (muv de WebDL's uiteraard) jullie dan pakken :crazy:.

Alleen web-DL of .ts files. En nog liever mkv van bluray rip ipv web-DL. Ik vind alleen de 12G per aflevering m2ts van blurays wat te groot om lang te bewaren.

Pos

Dan wacht je tot er een BR van de serie uit is? Je "volgt" de serie dus niet als in een dag/week nadat in de US de serie is uitgezonden.
Marantz PM 8003 * BA A26 * Block DAC 100 * Kimber PR8 * Atlas Equator mkII * TW2900 * AKG K701 * TEAC WAP

riwi

Quote from: Pos on September 30, 2010, 20:59:12
Dan wacht je tot er een BR van de serie uit is? Je "volgt" de serie dus niet als in een dag/week nadat in de US de serie is uitgezonden.

Ik houd ervan om eerst een seizoen bij elkaar te sparen, en dan pas te kijken. Soms lig ik zo ver achter dat inderdaad de bluray al uit is :)

MaxxMark

#73
Ooooh, ja, maar dan is het allemaal wel logisch.

Ik dacht even dat ik compleet gestoord aan het worden was (als ik dat nog niet ben ::) ) en dat ik quality rips aan me neus voor bij liet gaan.

Wachten op een BR rip is voor mij niet te doen. De snelheid waarmee ik door series heen ga is absurd hoog. Ik ben met iedere serie die ik volg volledig bij, dus ik kijk meestal de dag na airtime (hooguit 2 of 3 dagen erna) een aflevering. Als er dan een WebDL is is het mooi, zoniet, dan kijk ik degene die voorhanden is.

Voor alternatieve versies (zoals BR rips) duurt het meestal maanden voor ze er zijn. Daar ga ik niet op wachten. Als ik zeker wist dat WebDL's binnen een week voor handen zouden zijn zou ik er op wachten. Maar .ts en web-dl's releases zijn zeer onregelmatig.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

bmateijsen

Quote from: MaxxMark on September 30, 2010, 19:56:51

In de comedy richting zou ik "Modern Family" en "Parks & Recriation" dan eerder aanraden (beide beetje in realityshow formaat, zeg maar zoals "The Office")

Modern Family ben ik ook aan begonnen, maar vind Ted O'Neill dan ook leuk ;D.