TV/audio wall

Started by Drtorky, February 7, 2010, 12:09:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Drtorky

IK ben bezig met verbouwingen(sloopwerken:p) in mijn appartement en ben op het idee gekomen van een valse wand waar in mijn Vierra 42" en de 3 front speakers zou inwerken.
De wand heb ik al geplaatst zonder gyproc omdat ik nog speaker cabinets moet plaatsen in die wall.

Hier enkele foto's



De driver's zijn B&W CWM cinema, CWM650 en als rear speakers CWM500
Mijn versterker is een Onkyo txsr 607 waar ik tot nu toe zeer tevreden over ben :)
De verkoper zei dat ik ze open air mocht monteren wat ik dus niet van plan ben.
Heeft er iemand nog tips of opmerkingen waarmee ik rekening moet houden?(materiaal, isolatie, groote....)
IK ben een grote fan van audio maar inwall is nog iets wat ik nog nooit gedaan heb :d

Caris

Heb je de wand gewoon tegen panlatten vastgeschroefd?
Doe je de wand meestukadoren?

Crissis

Hoe wil je dat precies met je speakers doen? Ik zou ze niet in de wand plaatsen, dit gaat je geluid niet ten goede komen.
Marantz SR6004, Sony PS3, DUNE SMART D1, 2 x Kef Q5, 2 x Kef iQ1, Kef 6Qc, BK XXLS400, Medion MD30053 (720p), Canare, Kimber, Ixos,  and upgrading ;D

Stefke_toyo

Toch even mijn ervaring meedelen:

1/ speakers in wall klinken wat mij betreft zeker niet slechter dan een vrijstaande speaker. Ikzelf speel met Tannoy en was bijvoorbeeld meer te vinden voor een in-wall van Tannoy dan voor een monitor speaker van Focal type 706V

2/ Installatie is niet zo moeilijk, eigenlijk is het gewoon een gat zagen en speaker vastdraaien. Het verschil met of zonder kist kan ik niet zeggen. De meesten verkopen wel een back-can, dus ik neem aan dat je de inhoud van deze kan overnemen. Denk dat dit vooral invloed gaat hebben op de kick-bas. Binnenkort ga ik hier ook wat mee spelen in de nieuwe opstelling

3/ Eerst de wand schilderen, dan goed laten drogen. Dan eventueel de randen van de speakers schilderen en pas als alles droog is installeren. Indien je niet kan wachten ga je verf lostrekken als je ze er een keertje uitneemt!

4/ voor isolatie heb ik al gehoord van schapenwol. Heb ook wel interesse wat hiervoor geschikt is

Groeten

Stef

XiPHiAS

knap knap doet een beetje aan mijn project denken -ahum- ;-)
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=91536.175

Maar ... heb jij gewerkt met kisten voor je speakers of speel je free-air? (free-air : gewoon open in de valse wand)

Drtorky

ik was idd op zoek op internet naar voorbeelden van inwall speakers ;) en zo ben ik op dit forum terecht gekomen :d de b&w's had ik al :d

XiPHiAS

Quote from: XiPHiAS on September 11, 2010, 21:50:58Maar ... heb jij gewerkt met kisten voor je speakers of speel je free-air? (free-air : gewoon open in de valse wand)
Ahum? :-)

Denon Focal

Ik speel met Inwall speakers en InCeiling speakers van Focal, zowel in de keuken als in de woonkamer en ze klinken prima, zeker een aanrader want het ziet er mooier uit.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=101147.0
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks