Pronto ervaringen, verhalen

Started by blue-eyes, August 25, 2010, 13:33:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

blue-eyes

Op verzoek van andere mijn eigen HT topic gesplitst.

Dit deel gaat over ervaringen van een aantal mensen mbt PRONTO's.



Er is inmiddels een site gemaakt waarop PRONTO files te vinden zijn: http://pronto.blue-eyes.nu .
Deze site is middels FTP te benaderen, belangstellenden voor UPLOAD kunnen een account krijgen. Voor downloads is geen account nodig, volg de link ;)

Veel plezier!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

riwi

Quote from: Blue-Eyes on August 25, 2010, 13:33:06
De RFX is onder voorbehoud verkocht. Ik hoef dus geen advertentie meer te maken ;)

Ik kon de steekjes van Jaco niet langer aan me voorbij laten gaan. Ik _moet_ er nu mee aan de slag  :P
Zal nog wel iets moeten doen met mijn wifi netwerk hier, omdat ik in principe altijd wired werk met PC's.
Ik heb wel wifi, achter de firewall (in de DMZ :) )

Ik zal hem morgen komen ophalen bij BE.

blue-eyes

of een extra router van Belkin erbij? Je kan de routerfunctionaliteit uitschakelen, dus een switch met WIFI.
Ik gebruik het ook zo, voor de TV en BD speler. WIFI voor de kamerlaptop.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

riwi

Quote from: Blue-Eyes on August 25, 2010, 13:40:37
of een extra router van Belkin erbij? Je kan de routerfunctionaliteit uitschakelen, dus een switch met WIFI.
Ik gebruik het ook zo, voor de TV en BD speler. WIFI voor de kamerlaptop.

Zoiets zou kunnen. Ik probeer het eerst wel met wifi vanuit de DMZ. Je kan dan wel naar buiten, maar niet bij files op het interne netwerk.

jaco

Ik heb voor de pronto en de RFX een oudere Wi-Fi router los staan. De beveiliging op de pronto is niet zo geweldig: alles moet haast open staan. Omdat ik toch niets van internet haal kan dat ook..
Je kunt altijd nog met een routertje of een firewall een koppeling met dat segment maken en op basis van mac adressen en ip adressen dubbel gaan filteren of zo.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Teejoo

#5
Quote from: jaco on August 25, 2010, 13:44:31
Ik heb voor de pronto en de RFX een oudere Wi-Fi router los staan. De beveiliging op de pronto is niet zo geweldig: alles moet haast open staan. Omdat ik toch niets van internet haal kan dat ook..
Je kunt altijd nog met een routertje of een firewall een koppeling met dat segment maken en op basis van mac adressen en ip adressen dubbel gaan filteren of zo.
Nou, dat is wel verbeterd: Je kunt met de laatste firmware WAP beveiligen en op je router via MAC. Het enige wat niet handig is dat je netwerknaam moet uitzenden, anders ziet de pronto het niet.

@ Riwi: ik zie het Classéscript wel verschijnen  :D

Verder merk ik dat hij wel goed verbinding maakt met mijn oude 3Com, maar niet met mijn Netgear WNDR3700.

CoSo

Quote from: Teejoo on August 25, 2010, 14:10:42
Nou, dat is wel verbeterd: Je kunt met de laatste firmware WAP beveiligen en op je router via MAC. Het enige wat niet handig is dat je netwerknaam moet uitzenden, anders ziet de pronto het niet.

@ Riwi: ik zie het Classéscript wel verschijnen  :D

Verder merk ik dat hij wel goed verbinding maakt met mijn oude 3Com, maar niet met mijn Netgear WNDR3700.
Ik heb ook de Netgear WNDR3700 en bij doet ie het wel goed alleen niet met WAP beveiliging, heb hem dus alleen met Mac beveiligd.

Teejoo

Quote from: CoSo on August 25, 2010, 15:52:00
Ik heb ook de Netgear WNDR3700 en bij doet ie het wel goed alleen niet met WAP beveiliging, heb hem dus alleen met Mac beveiligd.
Dat heb ik niet geprobeert. Alleen met WAP aan. Wel gek dat mijn 3Com het perfect doet. Die heb ik ook als accespoint ingericht.

jaco

Als je van WEP naar WAP gaat is dan de wakeup tijd niet nog slechter ?
Ik had de gedachte alles open, dan gaat het wat vlotter allemaal.
Als iemand met mijn router een verbinding maakt komt hij toch nergens  ;)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

xynyx

Damned :-X >:( >:( Nou heb ik naast de pot gepiest......... ;D

Riwi,
suc6 met de RFX! Zal allemaal best wel gaan lukken. Lekker prutsen!
Veel plezier ermee.

riwi

Quote from: xynyx on August 25, 2010, 17:53:41
Damned :-X >:( >:( Nou heb ik naast de pot gepiest......... ;D

Riwi,
suc6 met de RFX! Zal allemaal best wel gaan lukken. Lekker prutsen!
Veel plezier ermee.

Ja helaas wel voor je  ::)
Maar er zullen e4r nog wel meer te koop komen toch? Af en toe zie je ze wel.
En anders nieuw kopen bij bv. GTdesign kan ook nog.

bmateijsen

Quote from: riwi on August 25, 2010, 18:22:27
Ja helaas wel voor je  ::)
Maar er zullen e4r nog wel meer te koop komen toch? Af en toe zie je ze wel.
En anders nieuw kopen bij bv. GTdesign kan ook nog.

Of via ons... wij zijn ook Philips Pronto dealer en binnenkort zelfs Certified ;)

blue-eyes

Er staat nog een te koop voor 450 euro.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

xynyx

Ik heb er al eentje en wilde een tweede erbij, gewoon voor de lol. Dus zo erg is het nou allemaal ook niet, hoor.

Die in Groningen staat al een hele tijd te koop. Ik koop alleen bij vertouwde personen. En die verkoper ken ik niet. En wat de boer niet kent............
Nou ken ik Eisse ook niet maar hij leek me wel vertrouwd........ ;D Toch? :devil:

blue-eyes

Quote from: xynyx on August 25, 2010, 19:07:27
Ik heb er al eentje en wilde een tweede erbij, gewoon voor de lol. Dus zo erg is het nou allemaal ook niet, hoor.

Die in Groningen staat al een hele tijd te koop. Ik koop alleen bij vertouwde personen. En die verkoper ken ik niet. En wat de boer niet kent............
Nou ken ik Eisse ook niet maar hij leek me wel vertrouwd........ ;D Toch? :devil:

Volgens mij wel, ik kreeg je auto een maand mee oid?  :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

xynyx

Quote from: Blue-Eyes on August 25, 2010, 19:15:25
Volgens mij wel, ik kreeg je auto een maand mee oid?  :D

Zwaar getafeld? :D

blue-eyes

Net geslapen en gedroomd denk ik :D


@riwi: heb jij de Oppo al ingevoerd? Ennuh,  :D :D :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

jaco

Quote from: bmateijsen on August 25, 2010, 18:26:18
Of via ons... wij zijn ook Philips Pronto dealer en binnenkort zelfs Certified ;)
Eindelijk fancy 2-weg communicatie voor je klanten  :clapping:

Certified voor wat als ik vragen mag ?
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

blue-eyes

Vooralsnog valt het programmeren best mee. Heb de Pronto al werkend tot frustratie van mijn vriendin. PRE uit, aan. Andere input, etc.
Ere wie ere toekomt, dat had Teejoo gemaakt. Maar ik snap nu het principe al wel.
Dus al druk doende om wat pagina's om te bouwen, aan te passen, weg te gooien, etc.
Eerst de Oppo invoeren.

Een eigen format maken komt dan later wel, eerst de zaken maar leren kennen.
En macro's uiteraard.

Is wel leuk, maar het gaat wel lang duren denk ik :D :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Beertender

Wat is het voordeel van een afstandsbediening met 2 weg communicatie?
Denon AVR-4810  °  Denon-DVD 2500BT  °  KEF 6xQ7 & Q9  °  Pioneer LX608D(ISF)  °  PS3  °  Dune HD Smart D1
BK XXLS 400  °  Antimode 8033-C  °  Samsung DCB H380R  °  Atacama Equinox
Nad C320BEE  *  Nad C521BEE  *  Nad C432 *  Pananasonic 50st50

CoSo

Quote from: Blue-Eyes on August 25, 2010, 20:20:21

Is wel leuk, maar het gaat wel lang duren denk ik :D :D
Je bent eigenlijk nooit klaar ;D

Bart_M

Quote from: Beertender on August 25, 2010, 20:23:55
Wat is het voordeel van een afstandsbediening met 2 weg communicatie?

Je kan de status van de apparaten uitlezen.

Teejoo

#22
Quote from: Blue-Eyes on August 25, 2010, 20:20:21
Vooralsnog valt het programmeren best mee. Heb de Pronto al werkend tot frustratie van mijn vriendin. PRE uit, aan. Andere input, etc.
Ere wie ere toekomt, dat had Teejoo gemaakt. Maar ik snap nu het principe al wel.
Dus al druk doende om wat pagina's om te bouwen, aan te passen, weg te gooien, etc.
Eerst de Oppo invoeren.

Een eigen format maken komt dan later wel, eerst de zaken maar leren kennen.
En macro's uiteraard.

Is wel leuk, maar het gaat wel lang duren denk ik :D :D
Het is het eenvoudigst als je de Oppo als apparaat toevoegt, en dan de Pioneer vervangt (bij project components) door de Oppo. Veel knoppen staan dan met een beetje geluk al meteen goed, zolang de omschrijving maar goed is.

De layout is natuurlijk smaak. Mijn stijl is gewoon zakelijk en strak. Die van Riwi is een stuk spannender.

blue-eyes

Ik ben er alleen nog niet achter hoe ik EIGEN achtergronden, logo's kan toevoegen.

Maar even verder zoeken ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Quote from: Blue-Eyes on August 25, 2010, 21:38:52
Ik ben er alleen nog niet achter hoe ik EIGEN achtergronden, logo's kan toevoegen.

Maar even verder zoeken ;)

Ik kan ze toevoegen, plaatjes en logo's. Maar eigenlijk moet het in de gallary komen te staan.
Met name de achtergrond.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey