MG76's Underground *surround speakers opgehangen, scherm klaar + posters*

Started by MG76, August 24, 2010, 19:10:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

1e film om HT in te wijden

Sherlock Holmes A Game of Shadows
4 (9.5%)
The Dark Knight
15 (35.7%)
Dark Knight Rises
7 (16.7%)
HSDD disc van frankp
6 (14.3%)
Tron Legacy
9 (21.4%)
Battleship
1 (2.4%)

Total Members Voted: 42

MG76

Quote from: Roger Black on March  3, 2011, 15:40:09
Nog verder gekomen?

Ja er is heel veel gebeurd de laatste maand, toevallig wilde ik vanavond al een update plaatsen aangezien vandaag het huis eindelijk helemaal wind- en waterdicht is...hmmm in ieder geval winddicht nu maar over dat laatste later meer...

Aangezien foto's meer zeggen dan 1000 woorden  ;D  Ook de regenpijpen zijn vandaag geplaatst en ze blinken nog iets teveel, maar dat is over een paar dagen al minder...



<foto's verwijderd vanwege veiligheids redenen....>

MG76

Quote from: Stress!!!!! on March  3, 2011, 19:20:13
Als eigenaar van "the Underworld" ga ik "the Underground" natuurlijk volgen tot aan de voltooiïng.
Klasse!  :headbanging:

Ik heb meteen even jouw "Underworld" bekeken maar zag dat je er een paar jaar "tussenuit" bent geweest, de ontknoping moet nog komen zag ik...Ben heel benieuwd hoe dat is geworden!

Maar als ik zie hoe jij je ruimte hebt gebouwd, dat is pas klasse! Bij ons stelde het niets voor met jouw kelder vergeleken, wat een klus moet dat zijn geweest!

Stress!!!!!

Quote from: MG76 on March  3, 2011, 20:13:31
Ik heb meteen even jouw "Underworld" bekeken maar zag dat je er een paar jaar "tussenuit" bent geweest, de ontknoping moet nog komen zag ik...Ben heel benieuwd hoe dat is geworden!

Maar als ik zie hoe jij je ruimte hebt gebouwd, dat is pas klasse! Bij ons stelde het niets voor met jouw kelder vergeleken, wat een klus moet dat zijn geweest!

Inderdaad een paar jaar low profile geweest maar nu weer langzaam aan het opstarten.
Een aardig klusje ja, maar jij bouwt er nog even een heel huis bovenop... Kan je wat meer ingaan op de ventilatie van de kelder? Hoe gaat dat geregeld worden? Want bij de meesten van ons met een kelder blijft luchtvochtigheid toch steeds een aandachtspunt.
Denon AVR-4311 - JVC DLA-X3 - Oppo BDR-93EU

Roger Black

Zo! Mooi zeg! Wat een prachtig huis...

Denon Focal

Wat een mooi huis, lekker bling die regenpijpen  ;D
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

rijstfj

Je zou niet zeggen dat daar nog een kelder onder ligt :D Mooi huis hoor :worship:

MG76

Quote from: Roger Black on March  4, 2011, 06:53:16
Zo! Mooi zeg! Wat een prachtig huis...

Quote from: Denon Focal on March  4, 2011, 09:29:36
Wat een mooi huis, lekker bling die regenpijpen  ;D

Quote from: rijstfj on March  4, 2011, 12:00:50
Je zou niet zeggen dat daar nog een kelder onder ligt :D Mooi huis hoor :worship:

Bedankt allemaal voor de lovende woorden, we zijn er zelf ook erg blij mee dat het tot nu toe zo mooi geworden is...
Is toch altijd spannend als je de tekeningen met een architect maakt en dan alleen maar de tekening ziet, je weet nooit hoe het dan in 't echt eruit gaat zien, maar we vinden het nu toch veel mooier dan we dachten vanuit de tekening gezien...
Dan kunnen we nu gaan beginnen met de afwerking waar de HT ruimte natuurlijk ook deel vanuit maakt!

MG76

Quote from: Stress!!!!! on March  4, 2011, 05:06:31
Inderdaad een paar jaar low profile geweest maar nu weer langzaam aan het opstarten.
Een aardig klusje ja, maar jij bouwt er nog even een heel huis bovenop... Kan je wat meer ingaan op de ventilatie van de kelder? Hoe gaat dat geregeld worden? Want bij de meesten van ons met een kelder blijft luchtvochtigheid toch steeds een aandachtspunt.

We hebben in het hele huis balansventilatie, dus ook in de kelder. Er zijn een aantal toevoerpunten van verse lucht en dus ook afvoerpunten. Er is goed berekend hoeveel per kamer de doorstroom van verse lucht moet zijn dus ik ben niet bang voor een vochtige kelder want de lucht wordt volgens mij een paar keer per dag volledig ververst.

MG76

Quote from: MG76 on March  3, 2011, 20:10:28
Ja er is heel veel gebeurd de laatste maand, toevallig wilde ik vanavond al een update plaatsen aangezien vandaag het huis eindelijk helemaal wind- en waterdicht is...hmmm in ieder geval winddicht nu maar over dat laatste later meer...

Om terug te komen op het wind- en waterdicht, we hadden een "lekkage" in onze kelder dus onze aannemer heeft de kelderbouwer gebeld en kwamen na een paar dagen al langs kom te kijken. Ze vroegen nog wel of er een scheur in de muur zat want dat komt wel eens vaker voor zeker als ´t een redelijk lange muur is. Wij konden niets zien dus de kelderbouwer kwam langs om het op te lossen.
Ze zagen al meteen dat er een scheur zat ?! Wij nog eens kijken en inderdaad er zat een heel ieniemienie haarscheur wat blijkbaar al genoeg is om het water er doorheen te persen...
Het water liep er niet echt uit maar was meer een natte vlek, maar goed de kelderbouwer heeft er 8 "pluggen" ingeboord waardoor hij 1 of ander chemisch goedje er in heeft gespoten die dan zich in de "scheur" gaat nestelen en daar uitzet... (op de foto is goed te zien dat het "spul" er op andere plekken gewoon uit de muur komt). Dit is afgelopen donderdag gebeurd en tot nu toe ziet het er weer helemaal droog uit en heeft het goed gewerkt!

Je hoort wel altijd dat gegoten betonkelders 100% waterdicht zijn maar dat hoeft dus niet altijd, maar gelukkig hebben ze het snel en goed opgelost dus niets dan lof voor onze Belgische kelderbouwer  ;D

HTip

Gelukkig kom je er nu achter en niet als je HT al klaar is. Blijft natuurlijk wel balen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

MG76

Quote from: HTip on March  7, 2011, 08:52:15
Gelukkig kom je er nu achter en niet als je HT al klaar is. Blijft natuurlijk wel balen...

Ja idd geluk dat we er nu achter komen  ;D
Moet zeggen dat t me eigenlijk niet uitmaakt dat t überhaupt gebeurd is want we hebben er verder geen vertraging door en ook geen overlast oid. Ze zijn t snel komen maken zonder gezeur dus prima geregeld wat mij betreft...

DD2

Ik kijjk altijd naar dat engelse programma, Grand Designs...  daar lekt de kelder ook altijd.. ;)  zal dus toch lastig zijn blijkbaar.. :)

blij dat het nu gevonden en opgelost is.

Het schiet al lekker op trouwens!.. 

Janbo

Quote from: MG76 on March  6, 2011, 21:45:31
Je hoort wel altijd dat gegoten betonkelders 100% waterdicht zijn maar dat hoeft dus niet altijd, maar gelukkig hebben ze het snel en goed opgelost dus niets dan lof voor onze Belgische kelderbouwer  ;D

Is de kelder in het werk gegoten of in de fabriek? Bij de bouw hier heb ik mij laten vertellen dat de eerste methode voor grindnesten en een minder egaal opdrogende wand kan zorgen (hoeft niet, maar kan). Bij de tweede wordt het beton onder ideale condities op een trillende plaat uitgehard en na transport worden de complete wanden ter plekke 'gelijmd'.

Btw, de kelder hier is vanaf het begin 100% droog. Ventilatie houdt de luchtvochtigheid continu tussen de 50 en 60%.

Btw2, gaaf dat het steeds verder opschiet. Straks aan de slag met je HT  :) :)

neverywhere

50 tot 60%????Dat is toch best wel redelijk hoogl?
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

Former member 78


MG76

Na schiet al lekker op, mag ook wel want we zijn al ongeveer 2 jaar bezig inclusief de voorbereidingen etc. Sinds vorig jaar juni zijn we nu aan t bouwen maar we waren nog lang niet zover geweest als we net zo'n strenge winter als vorig hadden gehad... Maar iedereen die zelf gebouwd heeft weet hoeveel tijd in t hele proces gaat zitten.
Tis hier nu carnaval dus op de bouw gebeurd niet veel deze week, maar volgende week komt er isolatie in de kelder en wordt de vloerverwarming overal "gelegd". Dus als de dekvloer erin ligt dan kan ik al langzaam gaan beginnen aan de HT-ruimte  :pompom:

Vwb de kelder, die is in t werk gestort (ong, 12,5 bij 8,5 meter). Ik dacht dat je alleen prefab kelders in de fabriek kon laten maken maar die hebben dan maar n max breedte van 3,5 meter omdat ze anders niet over de weg vervoerd kunnen worden.
Maar goed, als je zo'n lange wand in de fabriek laat fabriceren en ter plaatse gaat "lijmen" dan kan daar natuurlijk ook altijd een "lek" onstaan bij de naad.

@Janbo
Hoe ventileer jij je kelder en wat voor verwarmingsysteem heb je in de kelder?
Is de temperatuur in de zomer echt zo lekker koel als t in de rest vh huis begint op te lopen bij langdurige hitte?

MG76

Quote from: neverywhere on March  8, 2011, 23:09:12
50 tot 60%????Dat is toch best wel redelijk hoogl?

Dacht dat 40-60% de ideale luchtvochtigheid is....

HTip

Quote from: MG76 on March  8, 2011, 23:17:50
Dacht dat 40-60% de ideale luchtvochtigheid is....
Klopt. 40% is de ondergrens en 60% is de bovengrens. Onze hygrometer geeft onder de 40% "dry" aan en boven de 60% "wet".
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Janbo

Quote from: MG76 on March  8, 2011, 23:16:02
@Janbo
Hoe ventileer jij je kelder en wat voor verwarmingsysteem heb je in de kelder?
Is de temperatuur in de zomer echt zo lekker koel als t in de rest vh huis begint op te lopen bij langdurige hitte?

De kelder is gewoon aangesloten op de mechanische ventilatie. Voor warmte zorgt een flinke radiator met thermostaatkraan. De CV is van het type 'lage temperatuur', nooit meer dan ca. 40 graden. Voldoende om in de winter de kelderruimte op ca. 20 graden te houden. In de zomer blijft het zo ongeveer dezelfde temperatuur, dus inderdaad enorm koel. Als je naar boven loopt, knal je echt tegen een muur van vochtige warmte  8) Aanvankelijk had ik er ook een ontvochtiger staan, maar de luchtvochtigheid is onder vrijwel alle omstandigheden zeer constant (zie boven). Ik heb geen vergelijkingen met andere kelders, maar als ik kijk naar de bouw en zoals jullie het aanpakken zou je daar dezelfde toch wel ideale omstandigheden moeten kunnen creëren  :) :)

Etiennevh

Geweldig mooi huis! Ben benieuwd naar de rest van dit verhaal! Veel succes gewenst met alle voorbereidingen en klusplezier!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

MG76

Er is inmiddels alweer heel wat gebeurd, vloerverwarming is gelegd, alle smeervloeren zitten erin en waar tegels komen die zijn ook al gelijk gelegd...

Mooi dat het nu qua weer lekker goed natuurlijk kan drogen, voorbereidingen worden getroffen voor de stucadoor dus die komt er ook de komende weken in dus schiet lekker op!

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

silent cinema

Sony 75" - Sonos - B&W

Raafie

Echt een mooi huis! Lijkt me echt super om zo'n grote kelder te hebben.  8)
Marantz SR6005 | Marantz PM7004 | Marantz BD7004 | KEF iQ30 | KEF iQ10 | KEF iQ60C | BK xxls400FF |  Panasonic plasma

Mijn slaapkamer setup

screw

Schiet al goed op, had ik eigenlijk ook moeten doen met de bouw van mijn huis  :D (nu moet ik wachten tot een van de kinderen de deur uit gaat)
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.