Cinejowi 2010

Started by jowi, August 9, 2010, 13:02:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jowi

#675
Quote from: Blue-Eyes on November  9, 2011, 17:06:14
Benieuwd welke aantallen je kwijt raakt, dat zegt mij iets over de kwaliteit enhet nodig zijn van de app. in de markt!
Hoeveel KURO's zijn verkocht wereldwijd?
Geen idee... ik verwacht ook niet dat ik veel van de app zal verkopen, het blijft sowieso een niche natuurlijk. Maar het zou wel leuk zijn als mensen het zouden kopen. Zelf denk ik dat het dingetje voor €1,99 ofzo in de appstore zal gaan staan, zoiets. Maar goed voorlopig ben ik er nog mee aan het bouwen, er gaat zo enorm veel vrije tijd inzitten... ik ben inmiddels wel zover dat het een universele app wordt, dus zowel voor iPhone als iPad. En dan ben ik daarnaast nog bezig met een Arcam IP remote voor de iPad, een iPad versie van de Kuro ISF tool, de Frutselizer wil ik ook een iPad versie van maken (al denk ik niet dat Apple die zal goedkeuren..) plus ik ben nog bezig met de Locutus medialibrary, daar moet dus ook een iPad app voor komen... en ik heb nog wel wat ideetjes... pfff... :D

blue-eyes

Ik blijf dit gaaf vinden ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

jowi

En ondertussen ben ik bezig met leren van html, php, javascript, mysql, smarty, drupal... voor mijn echte werk... :crazy:

blue-eyes

Als je nog een stage opdracht zoekt :D :D


Ik heb een baggerwebsite :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

jowi

Als je dat al hebt hoef ik niets meer voor je te maken toch :D

eduard


jowi

#681
:)

Mooi moment voor een update... er is niet veel gebeurd hier qua hardware, maar ik heb inmiddels wel een NOS Metrum Quad DAC in bestelling, om eens te kijken of ik de Squeezebox Duet daar wat mee kan pimpen. Over een week of 4 moet ie binnen zijn...


DVDGuy

Dag Johan; welkom (terug  8))
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

HTip

Welcome back! Ik ben nog steeds erg blij met die triggerkabel die je voor mij hebt gemaakt :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

jowi

Zo lekker snel... de NOS Metrum Quad DAC is binnen, in nog geen 3 weken :)
Staat nu te draaien, 1e indruk is goed. Alles klinkt een tikkie zuiverder, met meer ruimte en diepte.

jowi

Omdat de Kuro inmiddels, na 3 jaar op 10.000 uur staat :D is BarcoCRT hier vanavond even geweest om het ding nog eens kritisch te bekijken... grayscale was iets verlopen, maar ook weer eenvoudig recht te krijgen, de Kuro lijkt verder geen enkele moeite te hebben met 10.000 uur, als het zo door gaat kunnen er makkelijk nog 10.000 bij, ding geeft geen krimp :) nog steeds een super TV 8)

BarcoCRT

Inderdaad! Kuro presteert nog steeds helemaal geweldig. Calibratie was peanuts. Lichtopbrengst was ook nog steeds goed. 10.000 of 20.000 uur erbij zou geen enkel probleem moeten zijn.

En het blacklevel van een Kuro is nog steeds ongeëvenaard, het beeld was jaw-dropping mooi.
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

Peerless Monster

Quote from: jowi on March 16, 2012, 23:12:04
Omdat de Kuro inmiddels, na 3 jaar op 10.000 uur staat :D is BarcoCRT hier vanavond even geweest om het ding nog eens kritisch te bekijken... grayscale was iets verlopen, maar ook weer eenvoudig recht te krijgen, de Kuro lijkt verder geen enkele moeite te hebben met 10.000 uur, als het zo door gaat kunnen er makkelijk nog 10.000 bij, ding geeft geen krimp :) nog steeds een super TV 8)

Ehm Johan... Dat is iets meer dan 9 uur per dag?
Internet je ook op dat ding?

Ik haal in een half jaar net de 300 uur met de beamer en dat vind ik al hoog...
(TV zal daar niet eens de helft van halen)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

jowi

#688
Ja ik zat ook te kijken of het geen 4 jaar was, maar het zijn er echt 3 :D Zit even te rekenen, 's ochtends staat ie een half uurtje aan voor ontbijt & nieuws, en dan als ik thuis kom tegen 17:00 staat ie aan tot een uur of 23:30 ofzo... dus dan zit je doordeweeks al op 6 uur per dag. In het weekend staat ie al 's middags aan, als behang... tja... het is inderdaad misschien wel wat veel :D

Maar het is dus niet zo dat ik 9 uur per dag actief zit te kijken hoor... maar ik moet zeggen, ik kijk de laatste 1,5 jaar wel erg veel series, elke avond van het 1 of ander toch wel 2 soms 3 afleveringen.

jowi

Toch wel weer erg prettig kijken zo; met de F1, dan zie je in 1 shot een paar knalrode Ferrari's letterlijk van je scherm spatten, gele helmen en andere kleuren lijken haast neon, terwijl in hetzelfde shot dingen als huidskleur en materiaal gewoon levensecht blijven, en gras en bomen ook... Ondanks dat ie niet echt heel veel bijstelling nodig had, is het effect wel erg zichtbaar :)

jowi

#690
Beetje verder geknutseld aan mijn 'Locutus' database (all your media will be assimilated and added to the collective) ;) even ter herinnering; een service die continue alle bluray's dvd's, episodes, muziekbestanden en andere media op je netwerk bijhoud, en in een database opslaat. Ook als je bestanden copieert of op externe schijven zet etc wordt bijgehouden.

De bedoeling is om dan een iPad app te maken waarmee je dus door je materiaal kunt browsen op een meer logische wijze, dus op basis van series met seizoenen en episodes, of films gesorteerd op categorie, soort, alfabet, of dat nu blurays of dvd's zijn, maar ook of een serie nu op een bluray staat of uit losse episodes, maakt niet meer uit. De fysieke plek of vorm is dus niet langer van belang...

Hieronder een screenshot van waar het heen gaat. Een app die werkt zoals de Twitter app, met losse vensters die over elkaar heen kunnen schuiven waarmee je steeds 'dieper' in je data 'kijkt' en met je vingers de vensters heen en weer 'swiped'... Deze app kan nu dus al live de info uit de online (!) database service halen, en tonen. Natuurlijk moet er nog veel meer aangekleed worden met plaatjes en kleurtjes, denk aan Yadis achtige look & feel...

Wat trouwens ook al werkt is dat als ik in onderstaand voorbeeld de episode aanklik, de Dune deze ook meteen begint af te spelen 8)

Raymen

Hee die jowi,

Hier al interesse,

En waar sla jij dan je data op, server nas of op de dune intern

Mvrg,
Raymen

Nog steeds zeer tevreden met de kuro app
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

VlisChris

Als zo iets voor de iPhone komt hou ik me zeker aanbevolen!
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

jowi

De database (een SQLite db) draait op een pc... en ja ik weet het, dat is een beperking/nadeel. Ik zou het liefst iets maken wat óók op een (linux based) NAS zou werken en daar hetzelfde zou doen... ik heb daar echter nog geen ervaring mee.

BarcoCRT

Quote from: jowi on May 21, 2012, 17:28:25
ik heb daar echter nog geen ervaring mee.

Volgens mij is dat bij jou nooit een belemmering geweest om er toch mee aan de slag te gaan.
MySQL kan je zo mee aan de slag.
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

jowi

Ja ik weet het, maar ik heb echter amper linux kennis. Ik heb nu bijv. een windows service gemaakt die alles doet mbv file/folder watchers etc, omdat het iets is wat 'onder water' altijd moet draaien. Ik zou niet weten welk mechanisme ik in linux zou moeten gebruiken... wat ik wel eens wil doen is experimenteren met Mono onder Linux. Dan zou ik wellicht redelijk snel de .NET app kunnen porten naar iets wat ook op een linux based NAS zou kunnen werken.