Cinejowi 2010

Started by jowi, August 9, 2010, 13:02:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Koen K

Welkom terug  ;)

Ik blijf het een prachtige ruimte vinden, en een mooie set bovendien  :smile:

Martijnst1990

Wauw! Echt een hele mooie huiskamer  8) Staat ook heel mooi dat rack met de DD15 er netjes onder!
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Snutchz

zeer mooie set.. maar wat 'n ongezellige boel zeg  :D
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Koen K

Ach ja joh, dan zet je er toch wat schemerlampen en een staartklok neer, alsmede een antieke kast. Dan nog een Perzisch tapijtje erbij en het is helemaal zoals je gewend bent  :-X  ;D

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

MdB

Mooie inrichting,

maar hoe bevallen de KEF model4 nu?
Beter duur dan niet te koop.

celerontje

Quote from: Snutchz on August  9, 2010, 16:30:47
zeer mooie set.. maar wat 'n ongezellige boel zeg  :D
Ik vind 't zeer geslaagd, modern, maar toch niet te kil.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Davey

Dat zijn een paar serieuze upgrades die je hebt gedaan. Mooi hoor.

Ik dacht dat een Velodyne DD zo makkelijk te integreren is doordat er een SMS aan boord zit. Wat maakt het zo lastig dan?

Quote from: celerontje on August  9, 2010, 18:13:56
Ik vind 't zeer geslaagd, modern, maar toch niet te kil.

Helemaal mee eens.

jowi

#33
Quote from: MdB on August  9, 2010, 18:08:55
maar hoe bevallen de KEF model4 nu?
Erg goed. Klinken toch een stuk verfijnder dan de model 2, vooral (vrouwen)stemmen en snaarinstrumenten klinken veel opener, geluid komt ook meer los van de speakers. In het grote surround geheel valt dat verschil met de model 2 niet zo heel erg op, maar toch weer genoeg om een klein beetje spijt te hebben dat ik destijds niet meteen alle 4 de Model 4 heb genomen ;)

jowi

#34
Quote from: Davey on August  9, 2010, 18:15:17
Ik dacht dat een Velodyne DD zo makkelijk te integreren is doordat er een SMS aan boord zit. Wat maakt het zo lastig dan?
Het lastige is dat je ten eerste wel moet weten hoe een goed geintegreerde sub zou moeten klinken :) verder kun je erg ver gaan met de eq, je zit al snel veel te veel en veel te grote aanpassingen te maken om het ding maar zo recht mogelijk te krijgen, terwijl de kunst natuurlijk is om met zo min mogelijk aanpassingen het ding zo goed mogelijk te krijgen. Nu zal ie ook nog wel een beetje ingespeeld moeten worden (hij staat hier pas sinds donderdag) dus voorlopig ga ik even helemaal los met alles wat het ding kan :D

Mooi voorbeeld. Crossover op de Arcam staat op 80Hz. Bjorn had al een beetje zitten luisteren en had de polariteit op + gehouden en alvast wat fase op gehoor toegevoegd. Als ik dan ga meten, blijkt dat er rond de 100Hz een behoorlijke dip zit (dus feitelijk in de KEF's) echter als ik de polariteit van de Velodyne naar - zet, is die dip vrijwel verdwenen... maar klinkt het geheel veel te boemerig. Of met andere woorden, je hebt heel erg de neiging om te luisteren met je ogen ;)

Davey

Ah, dan snap ik het. Teveel spielerij erop, heerlijk  :D

Snutchz

..waar heb je de Wii verstopt, Jow?  :P
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

MartijnR

#37
Leuke set en inrichting zo.

Quote from: jowi on August  9, 2010, 13:02:44

Qua apparatuur is er ook flink geupgrade. De Denon 3805 heeft plaats gemaakt voor een Arcam AVR600, en de Denon 3910 CD speler is vervangen door een Squeezebox Duet. Verder heb ik dankbaar gebruik gemaakt van de Velodyne zomeractie van BB&G en is de Velodyne SPL-1200Ultra van de week vervangen door een Velodyne DD15 8)


Ik vermoed dat je SPL-ultra een nieuw plekje bij mij thuis gaat vinden, er van uitgaand dat je deze hebt ingeruild.

Martijn
Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

jowi

Quote from: MartijnR on August  9, 2010, 19:50:09
Ik vermoed dat je SPL-ultra een nieuw plekje bij mij thuis gaat vinden, er van uitgaand dat je deze hebt ingeruild.
Zoiets had ik ook begrepen ja :) ben er heel zuinig op geweest, altijd binnen gestaan :D

deniax

Of het nou voor en na foto's zijn, beide situaties laten een smaakvolle inrichting zien.
D-Box - Velodyne - Screen Research - JVC - Audyssey

Grindtegel

Gave pics, ook erg leuk gedaan die gang met al die lockers, super!
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Roeland

#41
Quote from: jowi on August  9, 2010, 13:28:17
Qua stereo ben ik er nog niet uit, hij is ongetwijfeld beter, maar stereo is bij mij gewoon altijd een beetje ondergeschoven kindje geweest. Het kan me simpelweg niet zo boeien, ik krijg er haast nooit de ruimtelijkheid en dynamiek en grootsheid mee die ik bij heel veel DD of DTS of DTS-MA tracks wel heb. Heb wel een tijdje de Squeezebox en de Denon 3910 kunnen vergelijken, maar ik hoorde er geen verschil tussen. Dus ik heb de Squeezebox maar gehouden :)

Het is een beetje onduidelijk op het internet of de Arcam ook een "volledige" bypass van analoog kan doen.
Lijkt erop dat hij analoog toch eerst digitaliseert.
Anders kun je er een leuke dac tussen zetten. Idee?

ps leuk dat je er weer bent
de vp50 wordt nog volop gebruikt

JeKa

Wat heb je toch een vet appartement en je style is ook goed! Toch ga ik zeuren, je salontafel kan echt niet... Werkelijk alles is op elkaar afgestemd (en ook juist weer niet, maar dat is ook de bedoeling), maar het tafeltje misstaat daar echt, sorry...

Leuk je terug te zien trouwens, weer een beetje vuur op het forum!  :D :devil:

jowi

Ik heb de SB nu via SPDIF aangesloten, en dit is 1 van de dingen waar ik een keer mee verder wil proberen, een andere voeding voor de SB, en wellicht een DAC. Zit al een beetje op ebay te kijken naar defecte Arcam CD of DVD spelers om dat alles dan in een Arcam behuizing te bouwen 8) anders heb je voor je het weet weer een hele stapel losse kleine kastjes ergens staan.

@JeKa: je hebt helemaal gelijk (over dat tafeltje :D )

beunky

Welkom terug Jowi, prachtige set in een mooi ingericht appartement :)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Roeland

Misschien wel een handig lijstje.
Kun je niet alleen naar een behuizing speuren, maar ook de DAC chipversie controleren
http://www.docstoc.com/docs/33234579/CD-Player-DAC-Transport-List

Starred

Geen foto van het krabpaaltje?  ;)


jowi

Quote from: Starred on August  9, 2010, 20:58:46
Geen foto van het krabpaaltje?  ;)
Haha... dat is niks speciaals hoor, design van de gemiddelde dierenwinkel, en het ding is verkleurd, halfgaar en het touw is inmiddels totaal losgekrabt :laugh:

Roger Black

Wederom prachtig. Ik kan me ergens herinneren dat die muur eerst niet glad was, klopt dat?

pagr

Ziet er mooi, rustig en smaakvol uit.  Klasse!

Zeker (nog) geen kinderen?
Audio/Video:  Philips Essence (42PES0001D) | Denon AVR-4310 | HDI Dune Base 3.0 | Pioneer DV-696AX | Focal Chorus 826W | Kef Q10c | Kef HTS 2001 / Q5 | REL Quake II
Fun stuff:  PS3 Slim | Wii | PS2 | PlaySeat + Logitech DFP | iPad 32+3G | iPhone 3GS | iPod Classic | Qnap 109 ProII | Callaway X-22