2,000 euro voor een instap set?

Started by GeorgeK, May 8, 2010, 14:32:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

aMUSEd

Quote from: GeorgeK on June  1, 2010, 17:13:02
Epos heeft toch bijna geen laag? Of is dit onzin, ik lees namelijk op heel veel sites dat ze erg magere bass produceren.
Ik vind dat meevallen. Het gaat ook niet om kwantiteit maar om kwaliteit.. en die is goed bij Epos.
Ik heb liever een muzikale magere bas dan irritant gebonk en geneurie.

GeorgeK

Quote from: aMUSEd on June  1, 2010, 21:26:28
Ik vind dat meevallen. Het gaat ook niet om kwantiteit maar om kwaliteit.. en die is goed bij Epos.
Ik heb liever een muzikale magere bas dan irritant gebonk en geneurie.

Goed punt, ik hou ook niet van dat gebonk, zijn er nog meer speakers in het genre van Epos? Misschien Totem?

gr

george

koosnaampje-audiofiel

Ushers 500 of 700 serie toch eens beluisteren.

Niet omdat ik ze zelf bezit, maar met een goede versterker hebben deze een diep laag en een prachtig hoog.

Mocht je ze tegen komen zou ik ze zeker een keer beluisteren.

Leuke betaalbare monitoren, zowel uiterlijk als innerlijk goed gebouwd.


Klipsch, Denon.

aMUSEd

Quote from: GeorgeK on June  2, 2010, 00:21:28
Misschien Totem?
Absoluut. Prijskwaliteit is wel iets minder goed tov Epos.

Rage

Ik vond het laag van Epos zeer lekker klinken, misschien niet het diepste laag wat ik gehoord heb maar het klonk goed. Ik heb alleen de Epos M16i gehoord, de Epos M22i gaat nog een stuk lager (10 hz).

S@m

Quote from: Rage on June  3, 2010, 10:52:10
, de Epos M22i gaat nog een stuk lager (10 hz).

Dat zou heel bijzonder zijn...

Rage

Niet zo heel duidelijk van mij :P ik bedoelde de Epos M22i gaat 10 hz lager dan de Epos M16i (38 hz ipv 48 hz).

S@m

Quote from: Rage on June  3, 2010, 15:33:34
Niet zo heel duidelijk van mij :P ik bedoelde de Epos M22i gaat 10 hz lager dan de Epos M16i (38 hz ipv 48 hz).

;D ;)

aMUSEd

Ik heb besloten mijn speakers (Von Schweikert VR2) te verkopen, misschien is het wat voor je.
Ik zal binnenkort een advertentie plaatsen met foto's.
Overigens heb er ook nog een mooie versterker bij te koop maar dan wordt je budget wat krap. ;)

GeorgeK

ik zal zal er naar kijken amused.

Ik ga eerst even luisteren naar totem en epos.

welke versterkers zijn mooi om de combineren bij deze speakers?

Ik hou niet van te analytisch geluid overigens.

gr

George

aMUSEd

Quote from: GeorgeK on June  4, 2010, 18:55:39
Ik ga eerst even luisteren naar totem en epos.

welke versterkers zijn mooi om de combineren bij deze speakers?
Ik vind dat Arcam goed gaat met deze twee.
Welke totem ga je luisteren? Staff of Arro? En welke Epos?

Quote from: GeorgeK on June  4, 2010, 18:55:39
Ik hou niet van te analytisch geluid overigens.
Ik ook niet  :)

GeorgeK

Quote from: aMUSEd on June  4, 2010, 20:54:10
Ik vind dat Arcam goed gaat met deze twee.
Welke totem ga je luisteren? Staff of Arro? En welke Epos?
Ik ook niet  :)

Ik denk zelf aan de dreamcatcher en arro van totem en de m12i en m16i van epos.

aMUSEd

Quote from: GeorgeK on June  4, 2010, 21:14:44
Ik denk zelf aan de dreamcatcher en arro van totem en de m12i en m16i van epos.
Mooi. Veel plezier.

aMUSEd

Quote from: aMUSEd on June  3, 2010, 21:27:39
Overigens heb er ook nog een mooie versterker bij te koop maar dan wordt je budget wat krap. ;)
Misschien dat dit nog wel meevalt.. ik heb eventueel nog een mooie usb-dac in de aanbieding  ;)

PeterGriffin

Even bumpen..

Ik heb gekozen voor een NAD 355 versterker en NAD 545 cd speler en heb een aantal speakers erbij gehoord B&W 685, Monitor AudioRX1, DynaudioX12 en Dali Lektor2. Bij alle speakers vond ik NAD het beste klinken dus deze genomen.
Echter ik twijfel erg tussen de speakers, de rx1 klonk heel lekker maar wellicht ook vermoeiend op de lange termijn, 685 klonk erg huge..als een vloerstaander, misschien te veel voor mijn kamer. Dynaudio was erg mooi wat minder in your face. Lektor 2 was stuk goedkoper maar wel verassend goed.

Ik twijfel erg tussen de 4 bovenstaande speakers, echter Epos m12i heb ik niet kunnen beluisteren. Hebben jullie nog adviezen voor de NAD355 die ik nog kan demo'en?
Gaat om monitor speakers, ik heb ongeveer 60 cm ruimte tussen speaker en afstand tot de muur.

hifi | Roderick


JCL

Quote from: PeterGriffin on August 26, 2010, 16:04:25
Even bumpen..

Ik heb gekozen voor een NAD 355 versterker en NAD 545 cd speler en heb een aantal speakers erbij gehoord B&W 685, Monitor AudioRX1, DynaudioX12 en Dali Lektor2. Bij alle speakers vond ik NAD het beste klinken dus deze genomen.
Echter ik twijfel erg tussen de speakers, de rx1 klonk heel lekker maar wellicht ook vermoeiend op de lange termijn, 685 klonk erg huge..als een vloerstaander, misschien te veel voor mijn kamer. Dynaudio was erg mooi wat minder in your face. Lektor 2 was stuk goedkoper maar wel verassend goed.

Ik twijfel erg tussen de 4 bovenstaande speakers, echter Epos m12i heb ik niet kunnen beluisteren. Hebben jullie nog adviezen voor de NAD355 die ik nog kan demo'en?
Gaat om monitor speakers, ik heb ongeveer 60 cm ruimte tussen speaker en afstand tot de muur.

Vond je de 685 zo groots klinken ja? Ik vind dat hier wel meevallen, maar mijn kamer zal totaal anders zijn dan die van jou. Wat voor mij hét voordeel is van de 685 is dat het hoog zo mooi is! Zeker icm. de juiste kabels (die heus niet altijd erg duur hoeven te zijn) kun je er een fantastisch sprankelend hoog uithalen!