Slechtste films?

Started by Oracle, September 19, 2003, 09:50:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Oracle

Hai,

om maar eens een andere kant op te gaan: wat is jullie top-5 aan slechtste films, die je gezien hebt?

Mijn lijstje, in willekeurige volgorde:

- Blues Brothers 2000 (waardeloos...)
- Filmpje (enige film die we na 20 minuten uitgezet hebben! :( )
- Freddy got fingered (gewoon smakeloos)
- Speed 2 (de boot door de haven, yeah right! )
- The avengers (na het origineel, een zware domper...)

Groet,
Mark

J.A.F._Doorhof

Freddie got fingered (mee eens)
Maar het kan slechter.............
Abbraxas

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Scarp

Mission Impossible II ... enorm "oh jahoor" gehalte en 99% van de tom cruise in beeld.

bmateijsen

Het kan altijd nog slechter.. bijv Dead in the Water.. of Styx..

garmtz

Quote from: Scarp on September 19, 2003, 10:02:35
Mission Impossible II ... enorm "oh jahoor" gehalte en 99% van de tom cruise in beeld.

Je ziet hem liever 100% van de tijd? :) Ik vond MI2 wel aardig eigenlijk...

Scarp

Quote from: garmtz on September 19, 2003, 10:16:50
Quote from: Scarp on September 19, 2003, 10:02:35
Mission Impossible II ... enorm "oh jahoor" gehalte en 99% van de tom cruise in beeld.

Je ziet hem liever 100% van de tijd? :) Ik vond MI2 wel aardig eigenlijk...
In ieder geval niet continue in beeld ... maar de meeste van die aktiescenes waren zo erg triest ... ergelijke film.

Spacebass

Weet je eigenlijk vergeet ik dat soort films totdat jullie ze opschrijven :) .

Wat is jullie definitie van slecht.
Soms vind ik een verhaal bagger, oeps sorry, spreekt een verhaal mij niet aan ;) , maar zitten er prachtige muzikale stukken of effecten tussen (Mullholland Drive, Ghost of Mars= muziek OK) en dan wil ik zo'n film toch wel kopen.

ps.
Ik geloof dat ik bij Speed 2 zelfs de bioscoop uitgelopen ben.. Dat was overigens de enige keer.

garmtz

Quote from: Spacebass on September 19, 2003, 10:28:52
Soms vind ik een verhaal bagger, oeps sorry, spreekt een verhaal mij niet aan ;) , maar zitten er prachtige muzikale stukken of effecten tussen (Mullholland Drive, Ghost of Mars= muziek OK) en dan wil ik zo'n film toch wel kopen.

Wat, vind jij Mulholland Drive slecht?!?!?!?!? ??? ??? ??? Ik vind het een briljante film. Als je een goed verhaal wilt lees je toch gewoon een boek? Mulholland Drive heeft dan weliswaar geen hapklaar verhaal, de structuur van de film is gewoonweg boeiend en verwarrend. Love it!

Lone Ranger

Alles met Bassie en Adriaan.

En Hans Otjes. ;D

Spacebass

Dat had ik je toch verteld...die zes uur in de auto ;D

Het gaat mij niet zo zeer om het hap klaar of niet..
Ik snap dat mensen het een mooie film vinden ...(de twin peakers onder ons) maar dit is als verhaal gewoon niet aan mij besteed..
Ik hou toch van een ononderbroken rode draad, een reis waar ik in meegevoerd wordt maar toch de ruimte heb om mijn eigen interpretaties te hebben en ook actief moet opletten en nadenken/deduceren.

Dus niet een draad die spontaan van kleurveranderd, omdat een regisseur/schrijver de lezer/kijker wil verrassen en/of anders wil zijn.

garmtz

Quote from: Spacebass on September 19, 2003, 10:40:19
Dat had ik je toch verteld...die zes uur in de auto ;D

Jaja, we hebben het er over gehad.

QuoteIk hou toch van een ononderbroken rode draad, een reis waar ik in meegevoerd wordt maar toch de ruimte heb om mijn eigen interpretaties te hebben en ook actief moet opletten en nadenken/deduceren.

En dat is nou precies wat die film heeft vind ik! Er is namelijk wel een uitleg mogelijk voor het ogenschijnlijk ondoorzichtige verhaal... Is alleen wat denk- en giswerk voor nodig.

QuoteDus niet een draad die spontaan van kleurveranderd, omdat een regisseur/schrijver de lezer/kijker wil verrassen en/of anders wil zijn.

Ik vind dat juist leuk. Hoe verwarrender hoe mooier. Ik word graag uitgedaagd.

Spacebass

Als voorbeeldje toch nog:

De hele tijd zie je alle mogelijke daders in beeld...een van de 5 heeft het gedaan...Dat is de rode draad dus.

En vlak voor het eind heeft ineens de neef van de buurvrouw, die jaren geleden gedood was in een auto ongeluk op vakantie, blijkbaar toch niet dood was en wraak kwam nemen....
Die hele neef heb je dan geen enkel moment in het voorafgaande gezien of gelinkt gekregen... :P

Ja zo kan ik ook een plot schrijven...mmmm dat deed ik zojuist ;)

Oracle

Is dit de plot van Mulholland drive? in dat geval: bedankt! :-\ Ik moet die film nog zien...

Groet,
Mark

patrick_vdb

#13
Hi Mark,

Nee, het plot van SB is niet een van de mogelijke plotten van Mulholland Drive (of ik snapte niets van het plot ;D ), gewoon gaan kijken dus want het is idd een pareltje 8)

Mijn slechte films......uhmm? Kom er ook zo 1 2 3 niet op ???

Mvrgr

Patrick

Oracle

Quote from: patrick_vdb on September 19, 2003, 10:53:39
Nee, het plot van SB is niet een van de mogelijke plotten van Mulholland Drive (of ik snapte niets van het plot ;D ), gewoon gaan kijken dus want het is idd een pareltje 8)

Dacht ik ook wel... Ik had wellicht e.e.a. iets anders moeten formuleren. Ik ben inderdaad benieuwd, al verwacht ik dezelfde problemen als die ik had met Donnie Darko... Die snapte ik ook niet helemaal, en vond ik ook bijzonder vaag... :-[

Maar kom, jullie kunnen vast nog wel een paar slechte films verzinnen (die je gezien hebt!)? Heeft iemand bijvoorbeeld Battlefield Earth gezien? Police Acadamy 16 of voor mijn part Rocky 9? ;D

Groet,
Mark

garmtz

Quote from: Mark Lemmens on September 19, 2003, 11:01:02
Ik ben inderdaad benieuwd, al verwacht ik dezelfde problemen als die ik had met Donnie Darko... Die snapte ik ook niet helemaal, en vond ik ook bijzonder vaag... :-[

Ik snapte hem precies! Als je hem echt snapt wordt het idee briljant! Vaag o.k., maar wel errug goed...!

Oracle

Nou snappen... Laat ik het zo zeggen: na het lezen van de discussies rond deze film, kreeg ik toch het gevoel dat ik een hoop gemist had. Ik snapte de clou dan wel, en ook wel hoe het opgebouwd was, maar een hoop dieper liggende zaken is gewoon aan mij voorbijgegaan. Ach, wellicht misschien niet mijn soort film? ???

Groet,
Mark

garmtz

Ja, nouja, ik hou ook wel van vage films. Waar ik naderhand compleet met open bek en een groot vraagteken boven mijn hoofd van wegloop... :D Een kloppend verhaaltje is ook leuk hoor, maar een zeer vaag verhaal (wat ook een open einde mag hebben of waar totaal niets van klopt) vind ik ook prima. het gaat mij bij een film om het geheel. Als het verhaal 'slecht' is, zijn er vaak andere zaken (fotografie, spel, etc.) die wel heel erg mooi zijn aan de film. Als zelfs dat achterwege blijft rest er voor mij niets anders dan de film als 'slecht' te bestempelen... :)

Spacebass

Kijk Donnie Darko (zie betreffende thread) vond ik weer wel goed....er zat een mooie rode draad in die door de film heen verklaarbaar was, waarbij alles op het eind, op zijn plek viel..als je dan nog een keer kijkt, dan heb je, ja zie je wel daar doet hij dat inderdaad...
Misschien moet ik eerst een "paddo" eten wil ik enthousiast raken van Mullholland drive ;D

Mark, ik was geensinds van plan je plezier aan Mullholland drive te ontnemen ;)

Vandaar mijn vraag wat versta je onder een slechte film...

Oracle

Quote from: garmtz on September 19, 2003, 11:14:19
het gaat mij bij een film om het geheel. Als het verhaal 'slecht' is, zijn er vaak andere zaken (fotografie, spel, etc.) die wel heel erg mooi zijn aan de film.

Dat heb ik dus met Glengarry Glen Ross. Vind ik een prachtige film! verhaaltje stelt op zich niets voor, maar er wordt echt goed gespeeld, en een hele mooie sfeer neergezet. Geldt overigens ook voor The Straight Story, waar een hele mooie sfeer wordt neergezet (alhoewel dat verhaal al wt uitgebreider is).

Groet,
Mark

garmtz

Quote from: Spacebass on September 19, 2003, 11:18:25
Vandaar mijn vraag wat versta je onder een slechte film...

Een film die me niet iets laat voelen of die me verveelt of zelfs irriteert vind ik slecht. Aan de andere kant zijn er films die me mateloos irriteren, maar ik oh zo graag vaak kijk, omdat dat irritante me dan enorm trekt in die film. :) Het ergste is een film die gewoon zonder inhoud is en niet alleen duidelijk commercieel, maar ook nog eens clichee en/of zwaar onorigineel.

Spacebass

#21
Dus als ik het goed begrijp..

Goede film:

  • Onbegrijpelijk (zelfs een beetje kunst)
  • Slecht verhaal maar technisch een topper
  • Goed verhaal maar technisch een flopper
  • Goed verhaal en technisch een topper
Met technisch bedoel ik dan hoogstandjes qua beeld/geluid of een mooie cinematografie...

Klopt dit een beetje Garmt?

garmtz

Niet echt...  ;D  Een slechte film heeft gewoon niets bijzonders. Tja, moeilijk uit te leggen. Wanneer vindt iemand muziek slecht? Is natuurlijk vreselijk subjectief, dus hou nou maar op met pesten Space...  ::) :-* ;D

Oracle

Quote from: Spacebass on September 19, 2003, 11:18:25
Mark, ik was geensinds van plan je plezier aan Mullholland drive te ontnemen  ;)
No harm done! Ik dacht alleen tijdens het lezen 'hij zal toch niet in zijn enthousiasme de plot weggeven....'  ;D maar dat was dus niet het geval..

Quote from: Spacebass on September 19, 2003, 11:18:25
Vandaar mijn vraag wat versta je onder een slechte film...

Een slechte film:
- cliche's van voor tot achter
- slecht geacteerd/ongeinteresseerde acteurs
- gaat voorbij aan het doel (bv. een comedy die niet leuk is of een thriller die niet spannend is)

Kortom: een zeg maar overbodige film of een film die niet gemaakt had hoeven worden.

Ben ik een beetje duidelijk?

Groet,
Mark

Spacebass

#24
LOL  ;D

Daarom vind ik het zelf ook zo moeilijk... soms zie ik een film jaren later en dan vind ik de film slecht, die ik toen juist waanzinnig vond en andersom geld het ook natuurlijk.

Zelfde geldt idd ook voor muziek...blijft moeilijk.

En ik geniet overigens nog steeds van de Rocky reeks Mark..juist dat banale en HET muziekje, doen het 'em  ;D

Sorry mark...

Ja je bent helemaal duidelijk...de wereld zou niets missen als de film niet gemaakt was.....uhmmm  3 kwart van mijn bescheiden collectie  ;D