Hèt USHER AUDIO topic

Started by Dirc, June 11, 2010, 09:46:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Former member 78

Quote from: Rusher on November 11, 2015, 16:55:02
I know... !!! Ook lange tijd gedaan. De 8571 mkII staan bij mij op zolder, nu aangesloten op Pink Faun mono blokken voor het laag en een Pink Faun stereoversterker op het hoog. Machtig! Voorversterking gebeurt door een Fet Pre van Pink Faun welke ik ooit zal vervangen door de Tube Pre van Pink Faun... Dan heb ik hetzelfde idee als de hybride Secondo, want dat is wel heel mooi vloeiend, buizen in de voor- en transistor in de eindversterking.

Zo speel ik nu ook.
Mij cd/pre is ook een buizen ding, die gaat naar de 2x R1.5 die elk een D3 voeden.


Rusher

Ik orienteert op een eerste subwoofer van mijn leven, in een stereoset, bij de Usher BE-718 monitoren... Welke "grafdiepe" sub in pianolak wit is dan aan te raden? Ik gooi deze vraag ook even in het Subwoofer topic. Misschien verschillende meningen?

Xander32

... Ik was niet helemaal content over de combi met een BK XXLS400. Die dus niet.


Quote from: Rusher on November 24, 2015, 20:02:13
Ik orienteert op een eerste subwoofer van mijn leven, in een stereoset, bij de Usher BE-718 monitoren... Welke "grafdiepe" sub in pianolak wit is dan aan te raden? Ik gooi deze vraag ook even in het Subwoofer topic. Misschien verschillende meningen?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rusher


Quote from: Xander32 on November 24, 2015, 20:06:11
... Ik was niet helemaal content over de combi met een BK XXLS400. Die dus niet.
Betekent dat meteen "geen BK" of puur het type?

Former member 78

Als je een sub echt goed wil integreren, dan moet je er DSP bij gaan gebruiken.

Xander32

#1455
De overige typen die ik van BK ken, zijn of gepoort of kennen kleinere drivers en zouden daardoor sowieso voor mij al afvallen voor inzet in het stereo.

De XXLS400 is echt geen verkeerde sub, maar ik kreeg die niet naadloos ingeregeld; hij bleef ietwat trager dan de 718's. Als je dat eenmaal hoort, blijf je het horen. Daarna twee stuks Velodyne SPL-800 Ultra gehad. Dat ging al wat beter, maar ook die bleef ik traceren in het geluidsbeeld en stonden op het laatst meer uit dan aan.

Tot op heden heb ik ook nog geen set mogen beluisteren, waarin een enkele sub in het stereo niet te traceren was.


Quoteautaar=Rusher link=topic=101558.msg2862374#msg2862374 date=1448392733]
Betekent dat meteen "geen BK" of puur het type?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rusher

Bedankt Xander32. Erg nuttig te lezen!

Former member 78

Quote from: Xander32 on November 24, 2015, 20:43:14
De overige typen die ik van BK ken, zijn of gepoort of kennen kleinere drivers en zouden daardoor sowieso voor mij al afvallen voor inzet in het stereo.

De XXLS400 is echt geen verkeerde sub, maar ik kreeg die niet naadloos ingeregeld; hij bleef ietwat trager dan de 718's. Als je dat eenmaal hoort, blijf je het horen. Daarna twee stuks Velodyne SPL-800 Ultra gehad. Dat ging al wat beter, maar ook die bleef ik traceren in het geluidsbeeld en stonden op het laatst meer uit dan aan.

Tot op heden heb ik ook nog geen set mogen beluisteren, waarin een enkele sub in het stereo niet te traceren was.

DSP is daarin het toverwoord.
Toen ik nog in de woonkamer met de Be10 speelde icm met 2x 18'' en 2x 15'' waren ze niet te lokaliseren.

Ze waren ingeregeld door Keyser, dus een beetje ervaring is wel een must. (ik kan het niet)
Zelf de kritische Frank2 was er van onder de indruk.

Rusher


Quote from: ArjanR1 on November 24, 2015, 20:38:12
Als je een sub echt goed wil integreren, dan moet je er DSP bij gaan gebruiken.
Oei, wordt dus toch meer investeren? Jullie zetten mij aan het denken. Dat is goed!

Rusher

Is DSP wellicht eenmalige inmeting en afstelling? Of een apparaat?

Xander32

#1460
De Velo's kenden EQ en een beperkte DSP.
De BK was i.c.m. een AM.

Ook al meerdere keren een Velo uit de DD-serie mogen beluisteren. Die bezitten een veel meer uitgebreide EQ/DSP, maar ook die kon ik traceren in het geluidsbeeld.


Quote from: ArjanR1 on November 24, 2015, 20:47:05
DSP is daarin het toverwoord.
Toen ik nog in de woonkamer met de Be10 speelde icm met 2x 18'' en 2x 15'' waren ze niet te lokaliseren.

Ze waren ingeregeld door Keyser, dus een beetje ervaring is wel een must. (ik kan het niet)
Zelf de kritische Frank2 was er van onder de indruk.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Erik van Voorst (in memoriam)

Monitors verkopen en een slag grotere speakers kopen....ipv geld uitgeven aan sub en electronisch gereedschap om het goed proberen te laten integreren.
Het echte sublaag kun je missen in je muziek in tegenstelling tot film.

Wil je misschien niet horen maar is mijn mening  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Rusher

Het doel is muziek zonder sub te luisteren en bij films de sub aan te (kunnen) zetten.

Xander32

Oke, dat is een waardevolle toevoeging; dan kan je 'iedere sub' pakken. Bij voorkeur minimaal 12" en i.c.m. Eq/DSP.


Quote from: Rusher on November 24, 2015, 22:27:14
Het doel is muziek zonder sub te luisteren en bij films de sub aan te (kunnen) zetten.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rusher

Quote from: Rusher on November 24, 2015, 22:27:14
Het doel is muziek zonder sub te luisteren en bij films de sub aan te (kunnen) zetten.
Toevoeging op mijn eigen (kortzichtige) opmerking: liefst heb ik af en toe in de muziek ook wat meer droge diepe bas, maar ik begin te begrijpen dat dit lastig te combineren is in een stereo-set.

Toch snap ik niet het verschil met film. Is dan timing zoveel anders? Dan lopen toch ook hoge en lage tonen (tegelijkertijd) door elkaar, net als bij muziek?

Xander32

Voor de filmbeleving is men vaak op zoek naar duidelijk voelbare bass, welke tot minimaal 20 hz. doorloopt ( de explosies e.d.). Dat is wat eenvoudiger/goedkoper te realiseren middels een gepoorte sub, welke het vaak wat lastiger heeft om een droge, snelle bass te leveren zoals je dat bij muziek zou willen.
Voor muziek wil men dus vaak een snelle, droge bass, die betreft timing de hoofd ls. naadloos volgt. Dat is wat eenvoudiger te realiseren middels een gesloten sub, maar die is weer wat minder sterk in die filmbeleving, of je moet (fors) dieper in de buidel tasten.

Indien je zelf twee rechter handen bezit, kan je zelf gaan bouwen. Dat schijnt iig. financieel erg interessant te zijn. Daarover lopen er op dit forum al de nodige draadjes van en door liefhebbers.

... ff kort door de bocht.


Quote from: Rusher on November 24, 2015, 22:47:43
Toevoeging op mijn eigen (kortzichtige) opmerking: liefst heb ik af en toe in de muziek ook wat meer droge diepe bas, maar ik begin te begrijpen dat dit lastig te combineren is in een stereo-set.

Toch snap ik niet het verschil met film. Is dan timing zoveel anders? Dan lopen toch ook hoge en lage tonen (tegelijkertijd) door elkaar, net als bij muziek?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Ik heb bij een audio vriend de dd18 ism de ushers 718 gehoord. De sub was afgeregeld door garmt, ik hoorde duidelijk wanneer de sub meedeed. Ben het met Arjan eens, alleen een dsp kan uitkomst bieden, maar persoonlijk zou ik dan een voorstander kopen ipv sub. Iets uit de dancer serie.

Ik speel overigens naar volle tevredenheid nog steeds met de usher be10.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Rusher


Quote from: frank2 on November 25, 2015, 07:07:35
Ik speel overigens naar volle tevredenheid nog steeds met de usher be10.
Zonder sub, toch? BE10 gaan diep zat!

Op zolder staan mijn 8571 mkII. Klein broertje van de BE10, maar te groot voor beneden. De BE-718 zijn nette ls voor een woonkamer met beperkte ruimte. Daarom dacht ik: een onopvallende pianolak witte sub erbij en knallen met die handel.

Kennelijk niet zo eenvoudig. Bedankt voor jullie bijdragen. Ook de laatste van Xander32 is helder over snelheid van droge diepe bas.

frank2

Inderdaad zonder sub, die heb ik niet nodig.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Staaled

Quote from: Rusher on November 24, 2015, 20:02:13
Ik orienteert op een eerste subwoofer van mijn leven, in een stereoset, bij de Usher BE-718 monitoren... Welke "grafdiepe" sub in pianolak wit is dan aan te raden? Ik gooi deze vraag ook even in het Subwoofer topic. Misschien verschillende meningen?
Pianolak wit beperkt de keuze.
REL, Canton, BK kan ik zo 123 vinden.
Of één (laten) maken.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Rusher

#1470
Quote from: Staaled on November 25, 2015, 09:29:36
Pianolak wit beperkt de keuze.
REL, Canton, BK kan ik zo 123 vinden.
Of één (laten) maken.
Ja, Rel T9 had forumsponsor Marcel (H&C Hifi) te koop! Is al vergeven.

chansig

Ook in stereo kan een sub (of meerdere) een zeer goede aanvulling zijn. Hoeft dan niet per  definitie te gaan om meer laag. Maar wel om een beter (dynamischer, meer druk, meer gedetailleerd) laag te krijgen wat dan weer ten goede komt aan je totale plaatje.

Een dsp is dan wel nodig...maar het resultaat is in mijn geval geweldig. En nog niet iemand hier op bezoek gehad die de subs "hoort".

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rusher

#1472
Is DSP een apparaat of inmeting? Googlen lijkt mij te bevestigen dat het een apparaat is en dat wil ik niet; ik wil zo weinig mogelijk beneden in de woonkamer.

knubbe

Een apparaat. Het kan natuurlijk in een ander apparaat zitten zodat je niet met meer apparatuur komt te zitten :D
Bv Audyssy in een AV receiver of de AM2.0 welke een prima dac heft etc.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

chansig

Die AM zorgt inderdaad al voor een hele grote verbetering. Overigens ook een prima VV.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.