Hèt USHER AUDIO topic

Started by Dirc, June 11, 2010, 09:46:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Peter focus

Het zijn goede allround speakers.


ccpl

Ik zoek nl iets dat kan omgaan met HT, maar ook met prog rock (Rush, Kansas, ...) : layered muziek met veel detail met ook strakke bas
Ik zat bij Klipsch, Tannoy, Quadral...

Maro

Quote from: ccpl on April 25, 2014, 13:37:04
Ik zoek nl iets dat kan omgaan met HT, maar ook met prog rock (Rush, Kansas, ...) : layered muziek met veel detail met ook strakke bas
Ik zat bij Klipsch, Tannoy, Quadral...

Ik heb Usher 5.0 en dat gaat met films heel goed. Mijn muziek is oa ook veel Rush en dat klinkt (even de vaak mindere opnames van Rush daar gelaten)erg indrukwekkend.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

vik

Ik heb vandaag de Usher Mini dancer 2 DMD horen spelen.

De omstandigheden bij deze persoon waren niet ideaal waardoor er amper laag uit kwam maar dat had echt met de ruimte en de plaatsing te maken.

Ik vind de DMD een zeer mooie tweeter en zelfs in deze vrij harde ruimte was het prettig luisteren. Het uiterlijk van de speaker is absoluut niet mijn smaak maar ik kan deze speaker zeker waarderen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

thepioneer

Is een set cp8571mk2 dan niets voor je? Heb je een ander uiterlijk, en zelf vind ik de Be tweeters iets prettiger dan de dmd. Maar goed dat is persoonlijk.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

vik

Nee ik ben dol gelukkig met mijn Elac FS 609 CE



Quote from: thepioneer on May  8, 2014, 20:23:41
Is een set cp8571mk2 dan niets voor je? Heb je een ander uiterlijk, en zelf vind ik de Be tweeters iets prettiger dan de dmd. Maar goed dat is persoonlijk.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

thepioneer

Dat is wel een heel andere speaker
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

vik

Quote from: thepioneer on May  8, 2014, 22:35:30
Dat is wel een heel andere speaker

Dat klopt. Ik was erg nieuwsgierig naar de Mini dancer 2 DMD omdat ik er veel over lees op ons forum.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Tabcam

Is er ook een forumlid die de Mini Dancer 1 of 2 DMD met een Arcam AVR600 als HT speelt? Ik zit nog in dubio of dit uit te breiden is tot 5 Ushers of dat je toch beter elke speaker apart kan gaan versterken.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

sicob

Een 2 tal vragen?

Zie op het markt topic een paar Usher Mini Dancer 1 te koop staan met BE tweeter, op marktplaats staan een set met DMD tweeter. Zit er een heel groot verschil qua geluid?

2e vraag, Hoe zijn de ervaringen Mini Dancer 1 met combinatie Denon X4000?
The sign of intelligence is that you are constantly wondering. Idiots are always dead sure about every damn thing they are doing in their life

Xander32

Quote from: sicob on June 22, 2014, 12:34:35
Een 2 tal vragen?

Zie op het markt topic een paar Usher Mini Dancer 1 te koop staan met BE tweeter, op marktplaats staan een set met DMD tweeter. Zit er een heel groot verschil qua geluid?

2e vraag, Hoe zijn de ervaringen Mini Dancer 1 met combinatie Denon X4000?
... de DMD heb ik als een upgrade ervaren van de BE bij mijn ex monitoren 718. Echter, de BE-versie is echt al heel erg goed, echt heel veel speaker voor het geld. De BE tweeters kennen een grote resolutie, geven een erg fraai hoog en een groot en stabiel geluidsbeeld. De DMD gaan nog iets verder. Desondanks zijn er mensen die een voorkeur hebben voor de BE.

En dan hebben we het nog niet eens over de fraaie afwerking gehad van een MD-1 (BE en DMD identiek).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rusher

Beste Usher-mannen (en vrouwen?),

Indien iemand ooit zijn/haar Usher Mini Dancer II (BE of DMD) maple in de verkoop zet, mag ik dan als eerste reageren? [emoji2]

Geen eis: BE of DMD tweeter
Wel eis: Maple

http://www.everestaudio.com/products/Usher-Audio-Mini-Dancer-2_files/image008.gif

audiosetup

Jij speelt toch al met de CP-8571 MKII? Is toch minimaal even goed als de md 2 dmd?
Blumenhofer Genuin FS 3 mk2, Pathos Logos, T+A mp8 streamer, Metrum Acoustics Onyx, Kimber Bifocal en Kimber Hero.

Rusher


Quote from: diepenbroek on August 31, 2014, 20:57:39
Jij speelt toch al met de CP-8571 MKII? Is toch minimaal even goed als de md 2 dmd?

Je bent alert !!! [emoji2][emoji106]

Soms doen we dingen die enkel gebaseerd zijn op associaties, ik in ieder geval wel, zo ook met de uiteindelijke vervulling van mijn wens de Usher Mini Dancer II Maple voor een mooie occasionprijs over te kunnen nemen.

Jaren geleden, toen ik voor het eerst "hifi" luidsprekers wilde aanschaffen, ontdekte ik het merk Usher. Meteen trok mij de bouwkwaliteit en de gebogen houtconstructie aan. De klank was mij nog onbekend, maar bij "ons Karel" kon ik de Usher luidsprekers "voor het echie" bekijken en naar luisteren.
Dus met mijn lieftallige eega in de auto gestapt en 138 km tuffen richting W&W Audio. Ceedeetjes meegenomen.
Daar aangekomen moesten we even wennen aan de echte "mannenzaak", maar we hoefden maar kort te wennen aan de vriendelijkheid van Karel en Jelle die ons hielpen. Allereerst geluisterd naar de Mini Dancer II, jawel, in de kleur... maple! Ik was "diep van onderen ingedrukt" na de aanblik en luistersessie! En die kennismaking heb ik nooit meer uit mijn kop gekregen.
Daarna hebben we naar de CP-8571 mk II geluisterd, niet omdat we die zouden aanschaffen, dat wisten Karel en Jelle ook wel, maar gewoon omdat ze in de luisterruimte stonden en het snel aangesloten was; just for fun. En toen wist ik: dat zijn mijn droomluidsprekers! Ook mijn vrouw was flabbergasted! Ze is verliefd op mij maar misschien nog wel meer op de liedjes "Song For Shelly" en "Wonder of Wonders" van Tim Christensen. Goh, wat hebben we die vaak gedraaid bij Karel. Zijn het goede test-tracks? Nee, maar wel prachtig. Op de Mini Dancer II vonden mijn vrouw en ik de songs onbegrijpelijk mooi. Op de CP-8571 mk II vonden wij ze rechtstreeks uit de hemel komen.
Na drie uur luisteren zijn we alsnog zonder luidsprekers aan de 138 km terugreis begonnen. Tot op de dag van vandaag ben ik die luistersessie nooit meer vergeten, ook mijn vrouw niet. En als we thuis Tim Christensen op hebben staan, dan dwingen mijn hersenen mij om aan die dag te denken.
Kort na die dag hebben we de Usher BE-718 (Beryllium) met bijpassende stands bij Karel gekocht. De droomluidsprekers CP-8571 mk II kwamen later pas, toen er genoeg gespaard was en ik een stel prachtige occasions vond.

Maar die ene dag associeer ik nog altijd met de Mini Dancer II, niet Walnut, niet Cherry, maar wel maple! De Mini Dancer II, eigenlijk de luidspreker waarvoor ik destijds naar Karel ging...

Maro

#1414
Als ze bij Karel al zo overdonderend klonken kun je na gaan hoe ze dat in een fatsoenlijke akoestiek doen. :D Ik ben op soortgelijke wijze verliefd geworden op Usher. Velen hier op het forum hebben het er niet zo op maar ik heb naar mijn smaak zelden mooier geluid gehoord. Mijn MD's are here to stay!
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

audiosetup

Quote from: Rusher on August 31, 2014, 22:21:27
Je bent alert !!! [emoji2][emoji106]

Soms doen we dingen die enkel gebaseerd zijn op associaties, ik in ieder geval wel, zo ook met de uiteindelijke vervulling van mijn wens de Usher Mini Dancer II Maple voor een mooie occasionprijs over te kunnen nemen.

Jaren geleden, toen ik voor het eerst "hifi" luidsprekers wilde aanschaffen, ontdekte ik het merk Usher. Meteen trok mij de bouwkwaliteit en de gebogen houtconstructie aan. De klank was mij nog onbekend, maar bij "ons Karel" kon ik de Usher luidsprekers "voor het echie" bekijken en naar luisteren.
Dus met mijn lieftallige eega in de auto gestapt en 138 km tuffen richting W&W Audio. Ceedeetjes meegenomen.
Daar aangekomen moesten we even wennen aan de echte "mannenzaak", maar we hoefden maar kort te wennen aan de vriendelijkheid van Karel en Jelle die ons hielpen. Allereerst geluisterd naar de Mini Dancer II, jawel, in de kleur... maple! Ik was "diep van onderen ingedrukt" na de aanblik en luistersessie! En die kennismaking heb ik nooit meer uit mijn kop gekregen.
Daarna hebben we naar de CP-8571 mk II geluisterd, niet omdat we die zouden aanschaffen, dat wisten Karel en Jelle ook wel, maar gewoon omdat ze in de luisterruimte stonden en het snel aangesloten was; just for fun. En toen wist ik: dat zijn mijn droomluidsprekers! Ook mijn vrouw was flabbergasted! Ze is verliefd op mij maar misschien nog wel meer op de liedjes "Song For Shelly" en "Wonder of Wonders" van Tim Christensen. Goh, wat hebben we die vaak gedraaid bij Karel. Zijn het goede test-tracks? Nee, maar wel prachtig. Op de Mini Dancer II vonden mijn vrouw en ik de songs onbegrijpelijk mooi. Op de CP-8571 mk II vonden wij ze rechtstreeks uit de hemel komen.
Na drie uur luisteren zijn we alsnog zonder luidsprekers aan de 138 km terugreis begonnen. Tot op de dag van vandaag ben ik die luistersessie nooit meer vergeten, ook mijn vrouw niet. En als we thuis Tim Christensen op hebben staan, dan dwingen mijn hersenen mij om aan die dag te denken.
Kort na die dag hebben we de Usher BE-718 (Beryllium) met bijpassende stands bij Karel gekocht. De droomluidsprekers CP-8571 mk II kwamen later pas, toen er genoeg gespaard was en ik een stel prachtige occasions vond.

Maar die ene dag associeer ik nog altijd met de Mini Dancer II, niet Walnut, niet Cherry, maar wel maple! De Mini Dancer II, eigenlijk de luidspreker waarvoor ik destijds naar Karel ging...

Mooi verhaal, leuk om te lezen. Wil je de md 2 dan naast jouw speakers gaan gebruiken?
Blumenhofer Genuin FS 3 mk2, Pathos Logos, T+A mp8 streamer, Metrum Acoustics Onyx, Kimber Bifocal en Kimber Hero.

Rusher


Quote from: Maro on August 31, 2014, 22:28:11
Als ze bij Karel al zo overdonderend klonken kun je na gaan hoe ze dat in een fatsoenlijke akoestiek doen. :D Ik ben op soortgelijke wijze verliefd geworden op Usher. Velen hier op het forum hebben het er niet zo op maar ik heb naar mijn smaak zelden mooier geluid gehoord. Mijn MD's are here to stay!

Mine too, al heb ik de MD's (nog) niet [emoji2][emoji2][emoji2]

Former member 78

Quote from: diepenbroek on August 31, 2014, 20:57:39
Jij speelt toch al met de CP-8571 MKII? Is toch minimaal even goed als de md 2 dmd?

De 8571 gaat wel een stapje verder dan de MD2.

audiosetup

Blumenhofer Genuin FS 3 mk2, Pathos Logos, T+A mp8 streamer, Metrum Acoustics Onyx, Kimber Bifocal en Kimber Hero.

Rusher


Quote from: diepenbroek on August 31, 2014, 22:37:30
Mooi verhaal, leuk om te lezen. Wil je de md 2 dan naast jouw speakers gaan gebruiken?

De MD's wil ik gebruiken voor mijn buizenset. Met 90dB en 4Ohm moet dat lukken. De 8571's zijn veel te zwaar om aan te sturen door een buis.

audiosetup

Blumenhofer Genuin FS 3 mk2, Pathos Logos, T+A mp8 streamer, Metrum Acoustics Onyx, Kimber Bifocal en Kimber Hero.

ericbe

Quote from: Rusher on August 31, 2014, 23:34:05
De MD's wil ik gebruiken voor mijn buizenset. Met 90dB en 4Ohm moet dat lukken. De 8571's zijn veel te zwaar om aan te sturen door een buis.

Zie hier op mp.


http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m848486905-usher-mini-dancer-2-be.html?
Meridian DSP 5200 SE + Synergistic Research master
Meridian SW 1600
Meridian 218 + Farad 3 SRP + Roon
Gigawatt PowerPrime

frank2

Mooi verhaal herkenbaar, rommelzaak maar mooie spullen.
Ik ben begonnen met de 8577 die besteld in berken, na hier te zijn aangekomen, verkeerde kleur, was niet leverbaar, dus 1 type duurder gepakt, de demo speakers hier 4 mnd te leen gehad, toen kwamen mijn eigen speakers, de be10, en die staan hier nog...  Mogen van mijn vrouw ook het huis niet meer verlaten. Ze laten alles wat je ervoor zet aan apparatuur altijd goed horen soms een zegen soms een verschrikking....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Rusher


Quote from: ericbe on September 17, 2014, 19:49:40
http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m848486905-usher-mini-dancer-2-be.html?

Dank voor je opmerkzaamheid! Ik had het inderdaad gezien ("Usher" is mijn standaard zoekactie op de App van Marktplaats [emoji2], die ik elke dag bekijk...)

Binnenkort maar eens die enkele reis van 138 km maken [emoji2]... ff checken hoe mooi ze zijn...

Rusher


Quote from: frank2 on September 17, 2014, 20:00:13
Mooi verhaal herkenbaar, rommelzaak maar mooie spullen.
Ik ben begonnen met de 8577 die besteld in berken, na hier te zijn aangekomen, verkeerde kleur, was niet leverbaar, dus 1 type duurder gepakt, de demo speakers hier 4 mnd te leen gehad, toen kwamen mijn eigen speakers, de be10, en die staan hier nog...  Mogen van mijn vrouw ook het huis niet meer verlaten. Ze laten alles wat je ervoor zet aan apparatuur altijd goed horen soms een zegen soms een verschrikking....

Kennelijk hebben we naast de overeenkomst Usher ook allebei een lieve vrouw! [emoji2]