Hèt USHER AUDIO topic

Started by Dirc, June 11, 2010, 09:46:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

whoknows

#1100
tja,

Wat ik wel kwalijk vind is dat ze voor de USA een andere "voicing" dus afstemming hebben dan in andere landen. Van wat ik vernomen heb zijn die amerikaanse beter dan die hier verkrijgbaar zijn ... :devil:

Ik dacht dat er andere scheidingsfilters toegepast worden.

Overigens heeft sense of music niets meer staan en schijnen ze die ook niet meer  te leveren ....
htpc --> minidsp 4x10hd --> Hypex ncore --> avalon compass like cloon

frank2

Quote from: contour3.0 on July 25, 2012, 14:14:28
Maar Hij is toch geen dealer van Usher??
zijn er trouwens dealers in de regio Den Haag??
het valt me trouwens wel op(nu ik ook een beetje aan het rondkijken ben) dat usher het goed doet op de Nederlandse en Amerikaanse markt.
maar bv Duitsland Engeland en Frankrijk......daar hoor je weinig tot niets over het merk.

Rob

wenw audio is importeur van Usher voor de nederlandse en duitse markt, tevens dus dealer
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

contour3.0

ja dat weet ik frank, maar ook voor mij is WenW iets te ver weg....... ;)
als ik trouwens even mag doormopperen: het aantal top dealers in mijn regio is flink aan het afnemen :(

Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

frank2

Wees gerust er komen nog veel minder dealers dan nu, iedereen kijkt alleen maar naar de laagste prijs. De marges worden dus aanmerkelijk kleiner dus of de omzet moet omhoog en dat gaat niet in deze tijd of ze gaan failliet. En de MM´s nemen het over. En ja die hebben niet zoveel merken maar voor de doorsnee koper meer dan voldoende.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Peerless Monster

Quote from: frank2 on July 25, 2012, 16:59:35
Wees gerust er komen nog veel minder dealers dan nu, iedereen kijkt alleen maar naar de laagste prijs. De marges worden dus aanmerkelijk kleiner dus of de omzet moet omhoog en dat gaat niet in deze tijd of ze gaan failliet. En de MM´s nemen het over. En ja die hebben niet zoveel merken maar voor de doorsnee koper meer dan voldoende.

De MM 's heeft alleen maar schreeuw reclame.
Dat schrikt heeeeeeeeeeeeeel veel mensen af (gelukkig).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

frank2

Zeker Rens, maar (helaas) te weinig om al die dealers een goede boterham te laten verdienen al gun ik ze het van harte..
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Rusher

Quote from: whoknows on July 25, 2012, 12:00:52
Hello,

Weet iemand waar ik mini dancer 1 of 2 (eventueel 718)  kan vinden in Zuid Holland of omgeving (noordholland,brabant,utrecht ook ok)?  Wil ze ook wel eens horen in mijn zoektocht naar nieuwe speakers.

Ik zie dat er op dit moment niets staat op de site van sense of music ....en een reisje naar enschede is wel een heel end ....

Misschien iets te ver, namelijk Uitgeest, maar wel in Noord Holland: HifiCompany
http://www.hificompany.nl/Site/Welkom.html

treky22

#1107
Quote from: Maro on July 23, 2012, 18:51:15
Ik ben wk 32 met vakantie dus helaas... :nopompom:  wel jammer.. ::)

Zou ik van jou wat maten mogen weten ?

Wat zijn de afmetingen van de MD2-speaker op zich ?
Graag de maten van de speaker zelf, en de maten van de voet eronder.

Thanks  :thumbs-up:

Dit omdat ik met een meubel bezig ben op dit moment.
Ik zit alleen nog even met hoe breed het moet worden ....
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Rusher

Door Usher opgegeven:
B 34 x D 48 x H 122,9 cm

Misschien kan Maro dit (niet) bevestigen en bepalen of de voet misschien groter is....

treky22

Quote from: Rusher on July 25, 2012, 21:05:20
Door Usher opgegeven:
B 34 x D 48 x H 122,9 cm

Misschien kan Maro dit (niet) bevestigen en bepalen of de voet misschien groter is....

Had ik gezien ja.
De vraag was eigenlijk of dit de maat van de speaker is, of speaker met voet dus.
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

treky22

Ben nu de keuze aan het maken voor een meubel.
Of 1.50 mtr of 2.00 mtr breed.

Bij 1.50 houd ik aan iedere kant van het meubel 1.15 mtr over om een speaker te plaatsen

Bij 2.00 houd ik aan iedere kant van het meubel 0.90 mtr over om een speaker te plaatsen.

Voor het 1.50 mtr meubel geldt dan:
Zeg dat ik voor een MD2 ga, dan zou dit volgens mij wel moeten lukken. LS staat dan 60 cm van het gordijn, en zou dan 40/50 cm van de muur erachter af staan. Hetzelfde geldt dan natuurlijk ook voor de RS, alleen staan die dan 60 cm van de koelkast  ;)

Voor het 2.00 mtr meubel geldt dan:
Zeg dat ik voor een MD2 ga, dan zou dit volgens mij wel moeten lukken. LS staat dan 45/50 cm van het gordijn, en zou dan 40/50 cm van de muur erachter af staan. Hetzelfde geldt dan natuurlijk ook voor de RS, alleen staan die dan 45/50 cm van de koelkast  ;)

Is dit acceptabel voor de MD2 ?

Eerst nog gaan luisteren natuurlijk  :music:
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

whoknows

Quote from: Rusher on July 25, 2012, 20:01:56
Misschien iets te ver, namelijk Uitgeest, maar wel in Noord Holland: HifiCompany
http://www.hificompany.nl/Site/Welkom.html

Thx ik zal het daar eens proberen ...
htpc --> minidsp 4x10hd --> Hypex ncore --> avalon compass like cloon

frank2

Quote from: treky22 on July 26, 2012, 13:37:07
Ben nu de keuze aan het maken voor een meubel.
Of 1.50 mtr of 2.00 mtr breed.

Bij 1.50 houd ik aan iedere kant van het meubel 1.15 mtr over om een speaker te plaatsen

Bij 2.00 houd ik aan iedere kant van het meubel 0.90 mtr over om een speaker te plaatsen.

Voor het 1.50 mtr meubel geldt dan:
Zeg dat ik voor een MD2 ga, dan zou dit volgens mij wel moeten lukken. LS staat dan 60 cm van het gordijn, en zou dan 40/50 cm van de muur erachter af staan. Hetzelfde geldt dan natuurlijk ook voor de RS, alleen staan die dan 60 cm van de koelkast  ;)

Voor het 2.00 mtr meubel geldt dan:
Zeg dat ik voor een MD2 ga, dan zou dit volgens mij wel moeten lukken. LS staat dan 45/50 cm van het gordijn, en zou dan 40/50 cm van de muur erachter af staan. Hetzelfde geldt dan natuurlijk ook voor de RS, alleen staan die dan 45/50 cm van de koelkast  ;)

Is dit acceptabel voor de MD2 ?

Eerst nog gaan luisteren natuurlijk  :music:

Persoonlijk zou ik 1,50 meter pakken, 2 meter is erg breed hoor. Maar ik heb pas geleden de MD2 vergeleken met de BE10. Jaja ik weet het een groot verschil in prijs, maar niet in geluid, de BE10 is een stuk meer gedetailleerd is preciezer ales kun je horen, bij de MD2 is dat aanmerkelijk minder, je "mist" eigenlijk de middentoon speaker. Maar verder speelt hij in bergelijking behoorlijk mee. Wel is dan de 8571 een betere keuze, die heeft een middentoner en dat hoor je, ik denk/weet zeker dat deze dichter bij de be 10 zit dan de MD2. Als je de keuze hebt en het verschil in prijs is niet erg groot zou ik persoonlijk voor de 8571 gaan.

Houd daar dus ook rekening mee als je nog aan het overwegen bent.

Wel vind ik dat de MD2 erg mooi geluid geeft voor de prijs.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

1198


Wie heeft er ervaring met Usher subs?? Bij WenW begonnen ze er gelijk over toen ik het woord subwoofer liet vallen. Kan echter op het internet nauwelijks informatie hierover vinden. Neig dus erg naar de bekende merken als SVS en Velodyne of BK.

beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3

treky22

Quote from: frank2 on July 26, 2012, 15:57:17
Persoonlijk zou ik 1,50 meter pakken, 2 meter is erg breed hoor. Maar ik heb pas geleden de MD2 vergeleken met de BE10. Jaja ik weet het een groot verschil in prijs, maar niet in geluid, de BE10 is een stuk meer gedetailleerd is preciezer ales kun je horen, bij de MD2 is dat aanmerkelijk minder, je "mist" eigenlijk de middentoon speaker. Maar verder speelt hij in bergelijking behoorlijk mee. Wel is dan de 8571 een betere keuze, die heeft een middentoner en dat hoor je, ik denk/weet zeker dat deze dichter bij de be 10 zit dan de MD2. Als je de keuze hebt en het verschil in prijs is niet erg groot zou ik persoonlijk voor de 8571 gaan.

Houd daar dus ook rekening mee als je nog aan het overwegen bent.

Wel vind ik dat de MD2 erg mooi geluid geeft voor de prijs.

Ik heb zojuist Karel een mail gestuurd met een optie  ::)
Kijken hoe hij daarop reageert ...
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Former member 78

Quote from: 1198 on July 26, 2012, 19:47:02
Wie heeft er ervaring met Usher subs?? Bij WenW begonnen ze er gelijk over toen ik het woord subwoofer liet vallen. Kan echter op het internet nauwelijks informatie hierover vinden. Neig dus erg naar de bekende merken als SVS en Velodyne of BK.

Luister er eens naar, dan kun je zelf beslissen ;)

treky22

Hebben de MD2's er een losse sub bij nodig ?

Ik zag bij W&W nu 2 Usher sub's staan.

Usher SW-212 Subwoofer
Product Description
    Subwoofer: 12"(1202A)
    Sensitivity: 69dB 1 watt / 1m
    Nominal impedance: 4 ohms
    Frequency response (-3 dB): 20 Hz ~ 150 Hz

De MD2 begint bij 28 Hz.

Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Former member 78

Voor muziek heb je absoluut geen sub nodig!
Als je erg veel waarde hecht aan sublaag bij films, dan wel.

Maar die dingen geven behoorlijk veel druk, en denk persoonlijk dat je ook
met films behoorlijk happy zal zijn :)

1198

#1118
Quote from: treky22 on August  3, 2012, 22:55:55
Hebben de MD2's er een losse sub bij nodig ?

Ik zag bij W&W nu 2 Usher sub's staan.

Usher SW-212 Subwoofer
Product Description
    Subwoofer: 12"(1202A)
    Sensitivity: 69dB 1 watt / 1m
    Nominal impedance: 4 ohms
    Frequency response (-3 dB): 20 Hz ~ 150 Hz

De MD2 begint bij 28 Hz.


Grappig. Had vandaag nog even met WenW gebeld over de Subs. Mocht ze vrijblijvend proberen. Alleen toen ik hoorde dat ze 1700 en 1300euro kosten en de interne versterkers slechts 350watt leveren stond ik wel even raar te kijken :hmmm: :hmmm:  Volgens hun was het verschil dat Usher een A(B) versterker gebruikte en de rest allemaal klasse D. Conclusie volgens WenW zijn de Ushers subs hierdoor muzikaler. Ben zelf geen techneut dus zou het niet weten. Als ik jou was zou ik gewoon eerst even gaan luisteren naar de MD2 in eigen omgeving en als je dan wat mist in het laag weet je wat de volgende stap is. Maar heb je ze nu beluisterd en hoe klinken ze???

Had in mijn beleving gister eigenlijk al een BK XLS 400 gekocht hier op het forum maar de eigenaar besloot hem toch aan RA SUBS terug te verkopen. Beetje raar gegaan dus, BK valt wat mij betreft nu ook gewoon af. Jammer, want indien die was bevallen had ik er hoogstwaarschijnlijk gewoon eentje extra bijgekocht met de subdudes, antimode en was ik alsnog een stuk goedkoper uit geweest. Maar goed dat gaat hem dus niet worden.

Vandaag nog even met HIFIcorner gebeld voor de SVS SB13plus maar de verkoper die ik er eerder over had gesproken was niet aanwezig. Zou worden teruggebeld dus even afwachten. Wel vandaag alvast de Auralex Subdude besteld bij bax.nl (die heeft ze nu met leuke korting staan). Zal dus vast niet lang meer duren voor er wat staat.  :angel:
beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3

chansig

Quote from: ArjanR1 on August  4, 2012, 00:31:52
Voor muziek heb je absoluut geen sub nodig!

Zal afhangen van de muziek die je draait. Ik ben zelf helemaal gek van orgelmuziek.... :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

german

Quote from: 1198 on August  4, 2012, 00:36:02

Had in mijn beleving gister eigenlijk al een BK XLS 400 gekocht hier op het forum maar de eigenaar besloot hem toch aan RA SUBS terug te verkopen. Beetje raar gegaan dus, BK valt wat mij betreft nu ook gewoon af. Jammer, want indien die was bevallen had ik er hoogstwaarschijnlijk gewoon eentje extra bijgekocht met de subdudes, antimode en was ik alsnog een stuk goedkoper uit geweest. Maar goed dat gaat hem dus niet worden.


Ik heb dit topic gisteren gezien, maar was helaas al te laat. Maar de gang van zaken verbaasde mij ook :confused:, volgens mij was je de eerste die reageerde.
Pathos Ethos geïntegreerde versterker. Audio-GD-D77 dac. Atrium Initio luidsprekers. SVS SB3000.
ROON Rock.

yorkie13

#1121
Even kort reactie van mijn kant, de koper besluit aan wie hij verkoopt lijkt me,ik was de eerste die gewoon de gevraagde 400 euro bood.

1198 vond het nodig om een lager bod van 375 euro te doen per PM (iets wat ik later vernomen heb) , wel even erbiij vertellen dan .
heb hier nu een mooie glossy black xxls400 staan die goed bij de rest van mijn glossy black XTZ 5.0 past  8)

Nu weer on topic over Usher,
Want door gaat dit topic immers over .


Edit, ging hier om een gewone particuliere aankoop van een xxls400 voor een hele mooie prijs.
met een 400 watt klasse A?B versterker.



Xander32

Quote from: ArjanR1 on August  4, 2012, 00:31:52
Voor muziek heb je absoluut geen sub nodig!Als je erg veel waarde hecht aan sublaag bij films, dan wel.

Maar die dingen geven behoorlijk veel druk, en denk persoonlijk dat je ook
met films behoorlijk happy zal zijn :)
Kan mij in bovenstaande maar beperkt vinden: onder de 30 Hz. wordt niet heel veel informatie meer weergegeven aangaande muziek, maar die informatie is er zeker wel ! Mijn ervaring in eigen set en vele, heel diverse sets van anderen, is dat een (kwalitaieve) sub mits goed op-en afgesteld, zeker van meerwaarde is, ook bij muziek !
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Quote from: treky22 on August  3, 2012, 22:55:55
...

De MD2 begint bij 28 Hz.
Op papier, in de praktijk sterk afhankelijk van de ruimte waarin deze staan ... (zoals dat voor iedere speaker zal gelden).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

1198

#1124
Quote from: RA SUBS on August  4, 2012, 09:08:32
Even kort reactie van mijn kant, de koper besluit aan wie hij verkoopt lijkt me,ik was de eerste die gewoon de gevraagde 400 euro bood.

1198 vond het nodig om een lager bod van 375 euro te doen per PM (iets wat ik later vernomen heb) , wel even erbiij vertellen dan .
heb hier nu een mooie glossy black xxls400 staan die goed bij de rest van mijn glossy black XTZ 5.0 past  8)
Wat de verkoper doet reken ik RA SUBS niet aan. Maar gezien de zakelijke profilering op dit forum had ik toch enige doordachtzaamheid verwacht bij particuliere verkoop van BK producten. Zeker als je zoals je zelf zegt later (als zijnde achteraf) pas vernomen had dat ik hem een bod had gedaan. Dan wist je dus dat je iemand tegen het hoofd ging stoten want je wist dat ik eerder had gereageerd. Dat je dan verschuild onder de noemer: de koper bepaald vind ik in deze niet echt handig. Daarnaast had ik om 08:15 s' ochtends al laten weten dat ik de 400 wilde betalen en jij reageerde pas om 09:02 met het bericht "PM".

Dat naschoppen met de zin... "heb hier nu een mooie glossy black xxls400 staan die goed bij de rest van mijn glossy black XTZ 5.0 past"  zucht... :-X  :closedeyes:

Back on topic. verder
beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3