Hèt USHER AUDIO topic

Started by Dirc, June 11, 2010, 09:46:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Former member 78

#825
Weet je zeker dat die set echt maar 9 maand is?
Het is namelijk een oud model, als ik het goed heb.

Jouw versterker ken ik niet, dus kan daar geen oordeel over geven.
Mooiste zal zijn om ze thuis te beluisteren :)

Review van de speaker: http://www.hifi.nl/recensies/2126/Usher-X-929-luidsprekers-High-end-uit-in-Taiwan.html

johan79

Quote from: calli43 on March  4, 2012, 03:07:24
Hoi,

Kan een paar usher x929 overnemen van 9 maanden oud. Wat is een reële prijs voor
deze mooi klinkende luidsprekers? Vraagprijs is 1400 euro.

Ik vind het top speakers, een vriend van me heeft ze staan.

Ze hebben wel wat ruimte nodig, hij speelt ermee in een kamer van 14m2.

Hij heeft er 1250,- voor betaald nieuw in doos bij wenw. Was wel bij een opruiming.

Ik weet zo niet de gevoeligheid van de speakers, maar volgens mij moet dat wel gaan met de Naim.

Succes.

Musical Fidelity KW550 - Marantz NA-7004 - Usher Dancer BE-8571mkII

calli43

@Johan

Was dat 1200 voor de set of per luidspreker.
naim nait 5i (stereo)
Rotel RSX1056 (surround)
AH njoe tjoeb CD
Panasonic Blu-ray BDT 100 Usher X929 front speakers Castle Howard S3 surround speakers B&W LCR60 center XCAN 2 hoofdtelefoonversterker Tuner ST4000 marantz

johan79

Quote from: calli43 on March  4, 2012, 11:36:23
@Johan

Was dat 1200 voor de set of per luidspreker.

1250,- de paar, maar was wel in de opruiming die wenw destijds hield, daar hebben Arjanr1 en ik destijds ook onze speakers gekocht.
Musical Fidelity KW550 - Marantz NA-7004 - Usher Dancer BE-8571mkII

calli43

Heb de speakers nu 3 dagen staan, vooral het stereobeeld en ruimtelijkheid is erg mooi,
Wel vindt ik ze soms fel in het hoog (bepaalde CD,s)

Heb ze nu bewired aangesloten, hoe spelen jullie single of bewired en wat is volgens jullie
het verschil in klank

Groeten
Karel
naim nait 5i (stereo)
Rotel RSX1056 (surround)
AH njoe tjoeb CD
Panasonic Blu-ray BDT 100 Usher X929 front speakers Castle Howard S3 surround speakers B&W LCR60 center XCAN 2 hoofdtelefoonversterker Tuner ST4000 marantz

Former member 78

Dag Karel,

Ik speel bi-wire.
Dit om de simpele reden, dat mijn LS kabels bi-wire zijn uitgevoerd.

Maar met welke cd's vind jij ze fel?

Alex Groningen

#831
Quote from: calli43 on March 17, 2012, 02:26:02
Heb de speakers nu 3 dagen staan, vooral het stereobeeld en ruimtelijkheid is erg mooi,
Wel vindt ik ze soms fel in het hoog (bepaalde CD,s)

Heb ze nu bewired aangesloten, hoe spelen jullie single of bewired en wat is volgens jullie
het verschil in klank

Groeten
Karel

Ik vraag vanaf nu aan iedereen wat men bedoeld met fel, om misverstanden te voorkomen. Wat bedoel jij met fel?
Ik heb ze overigens single aangesloten. Twijfel dan ook of er wel een verschil is waar te nemen tussen singel of bi wire.
Kan me dat namelijk niet echt meer herinneren toen ik met beide experimenteerde, misschien zegt dat dan ook genoeg.

Former member 78

Als ik fel lees, ga ik uit van een te fanatiek hoog :)

Alex Groningen

In Sander zijn topic bedoelde Frank wat anders met fel, dus vandaar mijn vraag. ;)

Former member 78

Ik snapte jouw link naar Frank.
Maar ik ga er van uit, wat er in het algemeen bedoeld wordt ;)

Alex Groningen

Als ik het goed heb gelezen heeft Calli43 nu de X 929. Tja, of die teveel in het hoog doet kan ik niets over zeggen. Heb zelf nu voor de 2e keer Ushers en dit probleem komt mij niet bekend voor. Ook niet bij de Ushers die ik heb mogen beluisteren bij Karel. Dus of dit dan een probleem is die alleen voorkomt bij de X 929 durf ik dus geen antwoord op te geven.

Former member 78

Ik ken bijna alle Ushers, maar de 929 ken ik ook niet.
Heb ook geen idee waar hij mee speelt, er staat zo veel in zijn sig.

Lijkt me handig dat hij daar wat meer over zegt.

Alex Groningen

Het zijn inderdaad allemaal componenten van diverse merken. Misschien dat daar de oorzaak in kan zitten?

johan79

Quote from: calli43 on March 17, 2012, 02:26:02
Heb de speakers nu 3 dagen staan, vooral het stereobeeld en ruimtelijkheid is erg mooi,
Wel vindt ik ze soms fel in het hoog (bepaalde CD,s)

Heb ze nu bewired aangesloten, hoe spelen jullie single of bewired en wat is volgens jullie
het verschil in klank

Groeten
Karel

Allereerst gefeliciteerd met je aankoop, want je hebt echt wel een stel prachtige speakers in huis gehaald.

Ik speel single.

Ik ken de speakers niet als fel, ik weet dat als ze nieuw uit de doos komen dat ze fel/pittig in het hoog kunnen klinken, maar jij hebt ze 2 de hands.
Tenzij de vorige eigenaar er niet veel naar geluisterd heeft.
Heb je dit ook bij de demo bij de persoon in kwestie geconstateerd?

Ik zou eerst lekker gaan luisteren, misschien vallen bepaalde cd's nu wel door de mand, omdat deze speakers wat eerlijker zijn, we hebben allemaal wel cd's die minder klinken, dat valt nu ook meer op.

Succes


Musical Fidelity KW550 - Marantz NA-7004 - Usher Dancer BE-8571mkII

calli43

#839
Hallo,

Met fel bedoel ik (te) veel hoog. Constateer dit vooral bij Queen. Nu ik iets langer luister
heb ik hier minder last van. Zal voor een gedeelte gewenning zijn. Ben er in ieder geval
zeer tevreden mee. Mijn sig zal ik eens aanpassen aan de actualiteit.

Speel nu met LS-kabels van Monster de Z4 bewire.

Allen bedankt voor jullie reacties,


Karel
naim nait 5i (stereo)
Rotel RSX1056 (surround)
AH njoe tjoeb CD
Panasonic Blu-ray BDT 100 Usher X929 front speakers Castle Howard S3 surround speakers B&W LCR60 center XCAN 2 hoofdtelefoonversterker Tuner ST4000 marantz

frank2

#840
Kan aan de cd liggen, Queen staat niet bekend om zijn goede opnames. Als je het probleem achteraf na lang luisteren blijft probeer eens andere interlinks of LS kabels ergens te lenen, Bij Usher speakers hoor je nogal gauw verschillen in bekabeling e.d.

Verder kan de oorzaak van een nogal hogere helderheid dus vanaf het middengebied ook nog komen door je Rotel. Voor zover ik mij kan herinneren zijn die nogal helder, maar zeker weten doe ik dat niet.
Ook zou je een keer ergens een andere surround reciever kunnen proberen, al prefereer ik een losse stereo versterker met ht trough en een surr. reciever.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

calli43

@Frank2

CD's gaan niet over de rotel maar rechtstreeks over de Naim Nait 5i.
De usher zijn via HT Through aangesloten op de Naim
bedankt voor je input

Karel

naim nait 5i (stereo)
Rotel RSX1056 (surround)
AH njoe tjoeb CD
Panasonic Blu-ray BDT 100 Usher X929 front speakers Castle Howard S3 surround speakers B&W LCR60 center XCAN 2 hoofdtelefoonversterker Tuner ST4000 marantz

Rusher

Wat is de output level van de CD speler?
Wat is de input sensitivity van de versterker?
Een output level van 2000 mV tegenover een input sensitivity van 600 mV is ( als ik het goed heb onthouden) een redelijk goede combi. Helaas is in veel gevallen de input sensitivity van de versterker veel lager waardoor je met de volumeknop op 09:00 uur 's ochtends al behoorlijk aan het blazen bent. De versterker lijkt daardoor (commercieel gezien) enorm sterk te zijn, maar het resulteert vaak in verschrikkelijke hoge tonen en zelfs oversturing/clipping.  :-X
Veel CD's klinken hierdoor niet zoals ze zouden kunnen klinken.
Zoals Frank2 al aangeeft kan het aan de cd liggen. Vergelijk maar eens een STS digital cd met een willekeurig andere (commerciële) cd. Dan ga je je meteen afvragen of een platenspeler echt wel zo mooi klinkt!  ;)
Ik weet zeker (denk ik  ;D) dat het niet aan de Usher's ligt. Maar wat is de werkelijk reden? Ik hoop dat je er achter kunt komen.

Lord Elrond

Goeie morgen

Klein vraagje zijn er toevallig leden die de combo Usher en Naim hebben beluisterd ???


Mvg Mr D
Atmos 5.1.4  setup Usher CP6311 > X-616 > 3 paar Usher S520 MkII
Marantz SR7011 en Marantz MM7025 , Sony BDP 800 MkI
Sub Yamaha

Former member 78


Alex Groningen

#845
Quote from: Lord Elrond on March 23, 2012, 09:29:48
Goeie morgen

Klein vraagje zijn er toevallig leden die de combo Usher en Naim hebben beluisterd ???


Mvg Mr D

Ik zelf nog nooit. Maar iets zegt me (vraag niet waarom) dat dit niet echt een juiste combi is.
Maar misschien zit ik er wel helemaal naast.

Maro

Quote from: Lord Elrond on March 23, 2012, 09:29:48
Goeie morgen

Klein vraagje zijn er toevallig leden die de combo Usher en Naim hebben beluisterd ???


Mvg Mr D

Nooit gehoord maar waarom zou het niet goed klinken. Als de versterker doet waar ie voor gemaakt is dan klinkt dat altijd goed hoor.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

frank2

Quote from: Alex Groningen on March 23, 2012, 14:15:53
Ik zelf nog nooit. Maar iets zegt me (vraag niet waarom) dat dit niet echt een juiste combi is.
Maar misschien zit ik er wel helemaal naast.

dat idee heb ik ook, heb ook deze combi ook nooit gehoord, maar de NAIM  is toch voor mijn gevoel een heldere tot analytische versterker, als dat zo is, dan lijkt mij een Usher niet op z'n plaats. Usher speakers klinken lekker op neutrale of iets warmere versterkers. Een Luxman bijvoorbeeld is en warme versterker daar klinkt een BE 10 of MD2 erg goed op (maar het blijft een smaakkwestie)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frank2

Als je echt zeker wilt weten of het "past" op naim bel Karel van WenW audio, hij is importeur van Usher en kan je dat zo zeggen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Maro

Als Karel niks van Naim heeft staan kan ik het antwoord wel al raden... ;)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -