Hèt USHER AUDIO topic

Started by Dirc, June 11, 2010, 09:46:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Lord Elrond

Hallo allemaal ,

Na een zeer lange tijd van afwezigheid op dit forum en in de audio wereld heeft het virus weer toe geslagen  :crazy: .

Weet alleen niet of ik nu in de juiste topic zit om mijn vraag te stellen zo niet bij deze mijn excuses daar voor.

Ik ben nu op dit moment serieus aan het kijken naar een andere versterker die de Usher 6311 zal moeten gaan aansturen.
Heb mijn oog laten vallen op de Classe CAP-101 of het zwaardere broertje de CAP-151 alleen deze combi heb ik nog niet horen spelen .
Mijn vraag is nu zijn er forum leden die Classe en Usher hebben horen spelen of misschien zijn er forum leden die classe en Usher thuis hebben staan .
Graag zou ik willen horen wat jullie van deze combi vinden posi en negative reactie's zijn beide welkom ik ga ook proberen om een Classe versterker hier thuis te krijgen om zelf een mening te vormen .

alvast bedankt L.E
Atmos 5.1.4  setup Usher CP6311 > X-616 > 3 paar Usher S520 MkII
Marantz SR7011 en Marantz MM7025 , Sony BDP 800 MkI
Sub Yamaha

frank2

Als ik jou was zou ik meerdere merken op en Usher beluisteren en dan de keuze maken. Ik zou naar wenw gaan die heeft veel staan en je kunt uitgebreid luisteren en van te voren thuis ook. (wenw is importeur van Usher) Ik heb wel vele combinaties met Ushers gehoord alleen Classe juist niet.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Lord Elrond

Hoi Frank

Bedankt voor je reactie  :)

Ben een paar jaar geleden al eens bij Karel van  WenWaudio geweest hun service gaat heel ver en bijna niets is te gek  :)

De reden dat ik nu aan het kijken ben naar Classe is dat ik al een aantal sets voorbij heb zien komen die uit deze combi bestaan
en erg nieuwschierig ben hoe deze met elkaar Matchen.

Heb ervaring met:

Duson                  : (huidige versterker) klinkt gedetaileerd maar net iets te veel voor mijn smaak en onvergevelijk met weergave van slechte cd opnamens en te weinig power voor het laag weergave.
Advance Acoustic :Tja die maakt er echt een rommeltje van.

Gr E.L
Atmos 5.1.4  setup Usher CP6311 > X-616 > 3 paar Usher S520 MkII
Marantz SR7011 en Marantz MM7025 , Sony BDP 800 MkI
Sub Yamaha

frank2

#803
Ik zou eens kijken naar Plinius doet het schijnbaar erg goed met Usher vlgs Karel. De 9200 en anniversary (die heeft Karel staan)
Schijnt een mooi vol geluid te zijn, Clase is een goed merk maar van diverse kanalen hoor ik dat het nogal overpriced is (o.a. door cinemike)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Former member 78

Quote from: frank2 on February 14, 2012, 11:07:12
Ik zou eens kijken naar Plinius doet het schijnbaar erg goed met Usher vlgs Karel. De 9200 en anniversary (die heeft Karel staan)
Schijnt een mooi vol geluid te zijn, Clase is een goed merk maar van diverse kanalen hoor ik dat het nogal overpriced is (o.a. door cinemike)

Die Plinius is zeker mooi, maar is absoluut een andere prijsklasse dan waar hij info om vraagt ;)

Lord Elrond

#805
Hola,

De site van WenWaudio is de hele dag al onbereikbaar maar idd de Plinius is zowie zo te duur mijn budget stopt bij
1100 euro .
Heb namelijk al een CAP-101 gezien voor 700 euro en dat vindt eigenlijk wel een mooie kandidaat ben inmiddels ook aan het mailen
met de verkoper.


Gr L.E

@ Frank

Heb net op de site van WenW audio gekeken maar die Plinius is echt veel te duur 4800 eurotjes :crazy: :crazy: je krijgt wel waar voor je geld maar ja als je het niet hebt dan houd het op  ;) ;)
Atmos 5.1.4  setup Usher CP6311 > X-616 > 3 paar Usher S520 MkII
Marantz SR7011 en Marantz MM7025 , Sony BDP 800 MkI
Sub Yamaha

Rusher

Als we de beroemde merken niet vergeten, maar wel even "on hold" zetten, dan kom je zowaar een prachtig Nederlands merk tegen genaamd Pink Faun. Ik heb het voorrecht gehad twee ex-demo Pink Faun D-power 180 monoblokken te mogen aanschaffen. Nieuw veel goedkoper dan Plinius en ik ben met de ex-demo's spekkoper geweest.
Ze sturen mijn Usher CP-8571 mkII 's aan. De monoblokken geven geen krimp. Zeer, zeer, zeer stabiel! Maar ook open, gemak en rust zijn (denk ik) de kenmerken van de monoblokken. Ik heb ze net, dus misschien babbel ik wel mijn wensen na. In ieder geval: succes met vergelijken, luisteren en je uiteindelijke keuze. Bovenal heb plezier in de speurtocht.

Ruben.

Former member 78

Pink Faun is ook niet niet echt goedkoop.
Hou even rekening met de max van €1100,- zoals L. E. aangaf ;)

Rusher

Klopt, ik kan niet lezen! Excuus heren!

Former member 78

Quote from: Rusher on February 14, 2012, 22:35:52
Klopt, ik kan niet lezen! Excuus heren!

Dát probleem hebben we allemaal wel eens! ;D

Rusher

Over Classe met Usher kan ik helaas niet oordelen. Ik heb eind 2010 gezocht naar een betaalbare (occasion) geïntegreerde versterker. Toen dacht ik aan:
- AudioAero Prima (occasion bij Karel voor 1000)
- Unison Research Unico Primo (occasion met phono op Marktplaats voor 850)
- Unison Research Unico Secondo (grote broer van Primo)
- Copland CSA 14 (occasion op Marktplaats voor 750)
- Astin Trew AT2000 (occasion op Marktplaats voor 799)
Allemaal hybride geïntegreerde versterkers! Dat bleek mijn smaak te zijn. Uiteindelijk gekozen voor een ex-demo Unison Research Unico Secondo. Erg mooi, zeer muzikaal, meer vloeiend dan analytisch. Dat kan Arjan bevestigen, toch? (hij heeft dezelfde combi gehad als ik, dus Unison Research Unico Secondo met Usher CP-8571).
Nu met de Pink Faun monoblokken stuur ik ook aan met een buis, dus weer hybride. Kennelijk inderdaad mijn smaak.
Ik denk dat als je naar nauwkeurigheid zoekt, de Classe het zal winnen van de bovengenoemde Hybride's. Als je van een wat "analoog" geluid houdt, dan zullen de genoemde hybride's misschien mooi zijn. De Unison Secondo moet je voor een occasion even naar speuren, want bij Karel W&W heb ik 'm niet goedkoper gezien dan rond de 1500 euro.
Succes met de CAP-101. Mag je deze beluisteren?

Lord Elrond

Hallo rusher,

Jou luidsprekers zijn mij niet geheel onbekend  ;D ;D heb deze eens eerder mogen beluisteren bij iemand in Enschede ben helaas zijn naam vergeten wat ik er nog van herinner dat deze weergevers iets weten neer te zetten waar ik blij van wordt.

Ik op dit moment aan het mailen met de verkoper en zoals het er nu naar uit ziet is hij  bereid om naar mij toe te komen
heb de verkoper ook gzegd dat ik bereid was om enigzins te gemoed te komen in de reiskosten .

Nu hebt ik net een review gelezen dat de Cap101  net ff wat moeite heeft met 87 db luidsprekers en laat nou net mijn luidsprekers 87 db zijn  :hehe: :hehe:, dan zou de CAP151 een betere kandidaat zijn maar ja die is een stuk duurder.

een andere oplossing zou kunnen zijn om de CAP 101 in de toekomst als VV te gaan gebruiken en dan een EV op de kop te gaan tikken  :crazy: :crazy:.

Atmos 5.1.4  setup Usher CP6311 > X-616 > 3 paar Usher S520 MkII
Marantz SR7011 en Marantz MM7025 , Sony BDP 800 MkI
Sub Yamaha

Rusher

Is de Electrocompaniet ECI-3 een optie? Stabiel tot 0,5 Ohm. Volgens mij een puristisch product. Bij De Hifistudio voor € 1075 als ex-demo, normaal € 2150. (Net) binnen het budget! Op Marktplaats voor de vraagprijs van € 800.
Of de Donizetti monoblokken van Audio Analogue? Deze heb ik bij Karel W&W geluisterd en deden het beregoed op de Usher CP-8571!!! Ik heb ze pas nog ergens gezien voor ruim onder de duizend euro. Iets doorsparen voor een leuke voorversterker (bijvoorbeeld de Bellini van Audio Analogue) en je hebt in mijn ogen een prachtset voor je Ushers. Bij Studio107 zijn de Donizetti monoblokken helaas voor € 999 te koop.
Tof dat de verkoper van de CAP101 de versterker meeneemt om te luisteren op je Ushers! Veel luisterplezier!

Lord Elrond

Hola

Helaas de verkopende partij heeft zich terug getrokken ivm het niet weg kunnen gaan omdat er een kleintje opkomst is
wat heel begrijpelijk is.


Atmos 5.1.4  setup Usher CP6311 > X-616 > 3 paar Usher S520 MkII
Marantz SR7011 en Marantz MM7025 , Sony BDP 800 MkI
Sub Yamaha

Peerless Monster

Quote from: frank2 on February 14, 2012, 11:07:12
Ik zou eens kijken naar Plinius doet het schijnbaar erg goed met Usher vlgs Karel. De 9200 en anniversary (die heeft Karel staan)

Dat riep ik al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren.... ;D (toch? ;D)

Ik ben nu wel benieuwd naar de combi van Usher met Kr Audio...
Ik kan alleen niet zomaar even op bezoek komen met ze a 40 kilo per stuk. ;D

Die Electrocompaniet ECI-3 is ook een hele mooie volgens mij in combi met de Ushers...


Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

drees62

#815
Aangezien er soms wat mensen op zoek zijn:

Op MP nu een setje BE 718's te koop.  :wub:
Komen niet zo vaak voorbij, al is dit setje wel stevig aan de prijs. Maar ja, het is inmiddels ookal een klassieker  :pompom:

Lord Elrond

Hola


Idd stevig aan de prijs maar ja het zijn wel goede luidsprekers waar je veel plezier aan zult hebben .
Atmos 5.1.4  setup Usher CP6311 > X-616 > 3 paar Usher S520 MkII
Marantz SR7011 en Marantz MM7025 , Sony BDP 800 MkI
Sub Yamaha

Koen70

Quote from: Lord Elrond on February 22, 2012, 21:10:23
Hola


Idd stevig aan de prijs maar ja het zijn wel goede luidsprekers waar je veel plezier aan zult hebben .

leuk om te lezen als je een setje hebt.....  :withstupid:
bedankt voor alle info!

Alex Groningen

Quote from: drees62 on February 22, 2012, 19:40:29
Aangezien er soms wat mensen op zoek zijn:

Op MP nu een setje BE 718's te koop.  :wub:
Komen niet zo vaak voorbij, al is dit setje wel stevig aan de prijs. Maar ja, het is inmiddels ookal een klassieker  :pompom:

Ik vind de prijs wel netjes. Denk zelf dat als je een bod zou doen van rond de €1400,- dat ze opgehaald mogen worden.

drees62

Quote from: Alex Groningen on February 22, 2012, 22:56:24
Ik vind de prijs wel netjes. Denk zelf dat als je een bod zou doen van rond de €1400,- dat ze opgehaald mogen worden.

Das dan toch € 250 onder de vraagprijs. Ik wilde er maar mee zeggen dat het geen koopje is.
Maar altijd het proberen waard, kan deze geweldige speakers van harte aanbevelen  ;) ;D

Alex Groningen

Deze mensen zullen hoog met de prijs beginnen. Zo kunnen ze met de eventuele koper nog leuk onderhandelen en uiteindelijk de prijs er voor krijgen die ze graag willen.  ;)

Maar de luidsprekers zijn inderdaad een aanrader.

Lord Elrond

Hola

Zij er toevallig forum leden die de Usher Center S525 hebben horen spelen zoja wat vonden jullie van deze weergever.

Gr Mr.D
Atmos 5.1.4  setup Usher CP6311 > X-616 > 3 paar Usher S520 MkII
Marantz SR7011 en Marantz MM7025 , Sony BDP 800 MkI
Sub Yamaha

Maro

Quote from: Lord Elrond on February 25, 2012, 20:39:51
Hola

Zij er toevallig forum leden die de Usher Center S525 hebben horen spelen zoja wat vonden jullie van deze weergever.

Gr Mr.D


Geloof dat Shorkan die onlangs gekocht heeft. Gebruikt hij samen met de CP-6311 set.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Shorkan

Quote from: Maro on February 25, 2012, 21:10:39
Geloof dat Shorkan die onlangs gekocht heeft. Gebruikt hij samen met de CP-6311 set.

Dat klopt!

Binnenkort Usher S520's erbij als rears  8)

De center bevalt erg goed! Heel heldere dialogen en alles heeft wat meer body. Had hiervoor ook niet echt een hele goede center.

Wat heb je verder in je set Mr. D?
Anthem MRX 510 Oppo BDP 93 (Multiregio) Humax 5200C Logitech Squeezebox Touch Popcorn Hour C200 Technics SL-1200 MKII Usher CP 6311 / Usher S525 / Usher S520 / Klipsch SW-311 Panasonic TX-P42VT30 (ISF)

calli43

Hoi,

Kan een paar usher x929 overnemen van 9 maanden oud. Wat is een reële prijs voor
deze mooi klinkende luidsprekers? Vraagprijs is 1400 euro. De Ushers werden aangestuurd met een Krell KAV 300i,
zelf speel ik met een naim nait 5i zal dit voldoende zijn of heb ik echt meer vermogen nodig om de Ushers te laten zingen.
Dan nog een laatste vraag, hoe ver moeten deze speakers minimaal van de achterwand staan i.v.m. de reflex poort aan de achterzijde.

Vond vooral het midden en hoog, mooi uit de verf komen, ook de ruimtelijkheid van het stereobeeld was erg goed. Wat mij een beetje tegenviel
in vergelijking met mijn huidige tannoy Dorsett was de attack/slam in de bas.

Groetjes
naim nait 5i (stereo)
Rotel RSX1056 (surround)
AH njoe tjoeb CD
Panasonic Blu-ray BDT 100 Usher X929 front speakers Castle Howard S3 surround speakers B&W LCR60 center XCAN 2 hoofdtelefoonversterker Tuner ST4000 marantz