Hèt USHER AUDIO topic

Started by Dirc, June 11, 2010, 09:46:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

ener

Ik heb de cp6371 met berileum tweeters een meter van de muur af staan maar met ondersteuning van een sub zou de sub niet willen missen. De cp6371 gaan diep echter als ik mijn sub aan zet infinity sw12 dan heb ik toch een betere plaatsing en een stakkere bas. De sub is high level aangesloten en de overgangs ferquentie op 40 hz. De sub heeft wel een eenvoudige roomcorrectie welke wel goed werkt. Het geheel staan in een woonkamer/keuken van ca 60m2. :smile: :smile: :bigsmile: :bigsmile: Ben er zeer tevreden mee, versterker primare i30.

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Dirc

Blijft nog steeds het feit dat het mij niets zou kosten als ik het hele verhaal wissel. Of ik zie iets over het hoofd :ph34r:

ener

Ja als de sub uit is dan is het laag wolliger dan met de sub aan. Ik overweeg zelfs een velodyne sub.

Dirc

Staat je sub dan niet veel te hard, als hij het wollige van de Usher overstemd?
Ik kan me voorstellen als je sub goed afgesteld staat, je dan inderdaad het laag overneemt van je Usher, maar je zet je crossover toch waar je Ushers het niet meer trekken lijkt me?

Het kan mijn mening zijn, maar is 40 Hz niet wat hoog voor je sub als de Ushers op papier onder de 30 komen (en ik heb gehoord dat ze inderdaad ver komen in het laag)?

Xander32

Quote from: Maro on December 11, 2011, 22:27:24
Met sub een strakkere bas?
`t kan echt Wim, je bent hier nog niet geweest ;). Zelf heb ik ook een SW12 gehad en die speelde behoorlijk strak en droog.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

S@m

Quote from: ener on December 11, 2011, 22:42:09
Ja als de sub uit is dan is het laag wolliger dan met de sub aan. Ik overweeg zelfs een velodyne sub.

Als je ervaart dat de Usher wollig klinken zou ik eens een andere versterker proberen... ;)

Xander32

#657
Quote from: Dirc on December 11, 2011, 22:45:03
Staat je sub dan niet veel te hard, als hij het wollige van de Usher overstemd?
Ik kan me voorstellen als je sub goed afgesteld staat, je dan inderdaad het laag overneemt van je Usher, maar je zet je crossover toch waar je Ushers het niet meer trekken lijkt me?

Het kan mijn mening zijn, maar is 40 Hz niet wat hoog voor je sub als de Ushers op papier onder de 30 komen (en ik heb gehoord dat ze inderdaad ver komen in het laag)?
Dat zijn waarden op papier ... (30Hz.), uiteindelijk is het bereik afhankelijk van de ruimte en opstelling. Met een sub kan je soms zelfs staande golven, met als bron de fronts (lees: veroorzaakt door ...), positief beinvloeden waardoor het geheel strakker klinkt.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Dirc

Quote from: Xander32 on December 11, 2011, 14:55:43
Nee hoor, dat bedoel ik niet; de SIII is echt een heel mooie sub voor het meerkanaals - zou daar zuinig op zijn. Echter, in het stereo (2.0 / pure direct) zou ik die niet mee laten lopen, dat alleen over de fronst (of alleen in high-level vanaf een Hz. of 40 en de gain minimaal open). In meerkanaals de SIII gewoon middels low-level z`n werk laten doen, ongeacht of het een film of concertregistratie betreft.


Sander.

Sander,

Als ik dit zo van je lees, zie ik onderstaande nog steeds als optie:

-Usher cp6311 inruilen op
-Usher cp6371

-Rel stadium 3 verkopen, omdat ik geen sub meer nodig heb voor muziek
-BK sub aanschaffen voor het .1 kanaal bij film

Als het goed is kost het mij dan niet meer dan een paar tientjes, heb ik een nieuwe sub en een upgrade van fronts.
Zou dus eigenlijk gek zijn om het niet te doen (even niet meegerekend dat Wim aan de andere kant van NL woont :police:)

dre73

lijkt me ook geen verkeerde deal!
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Xander32

#660
Quote from: Dirc on December 12, 2011, 08:57:25
Sander,

Als ik dit zo van je lees, zie ik onderstaande nog steeds als optie:

-Usher cp6311 inruilen op
-Usher cp6371

-Rel stadium 3 verkopen, omdat ik geen sub meer nodig heb voor muziek
-BK sub aanschaffen voor het .1 kanaal bij film

Als het goed is kost het mij dan niet meer dan een paar tientjes, heb ik een nieuwe sub en een upgrade van fronts.
Zou dus eigenlijk gek zijn om het niet te doen (even niet meegerekend dat Wim aan de andere kant van NL woont :police:)

Hahaha ...  :D ...


Doe het nou maar gewoon - volgens mij heb je al een besluit genomen ;). En afstanden binnen NL stellen m.i. weinig voor, wel even een geschikt moment kiezen (zaterdag-/zondag ochtend). Neem ook ff een tas vol software mee om de Ushers goed aan de tand te voelen, dat je een indruk krijgt.


Echter, nog 1 maar; groter is niet vanzelfsprekend beter wanneer je er niet de ruimte voor hebt, maar dat kan jij zelf het beste bepalen.



Suc6 & have fun.


Sander.


Oja, je kan bij Wim trouwens direct het kunnen van een Monolith ervaren dan wel diens samenwerking met de Ushers.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Dirc

9x5 is de ruimte.


damn waarom maken mensen conclusies voor mij.

wel even de juiste volgorde:
1.) sub verkopen
2.) monolith bestellen
3.) speakers ruilen

Former member 78

Je vergeet om die dingen eerst eens te beluisteren ;D

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

S@m

Quote from: Dirc on December 12, 2011, 11:49:39
damn waarom maken mensen conclusies voor mij.

Misschien omdat je daarom vraagt...?

Quote
wel even de juiste volgorde:
1.) sub verkopen
2.) monolith bestellen
3.) speakers ruilen

4. En toen waren ze reeds verkocht.  :unhappy:

Former member 78


Dirc

Quote from: S@m on December 12, 2011, 11:53:52
Misschien omdat je daarom vraagt...?

4. En toen waren ze reeds verkocht.  :unhappy:

Oh te laat:-)
Damn

Ik wacht eerst eens af waar Maro precies woont heh heh

S@m

Quote from: Dirc on December 12, 2011, 13:12:55
Oh te laat:-)
Damn

Ik wacht eerst eens af waar Maro precies woont heh heh

Anders spreken jullie toch halverwege af.

Hij de luidsprekers, jij de bron en versterker....

...vast wel ergens in het midden een gezellige parkeerplaats langs de snelweg  :D

Dirc

Neem jij de aggregaat mee?  :pompom:

S@m


Dirc

Een kijken of er 2 paar Ushers binnenkort verplaatsen zuiden <=> noorden

Maro

Quote from: Dirc on December 12, 2011, 17:15:30
Een kijken of er 2 paar Ushers binnenkort verplaatsen zuiden <=> noorden

:pompom:

Dan gaan er ook weer 2 stuks Noorden -> Noorden... :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Quote from: Dirc on December 12, 2011, 11:49:39


..........

damn waarom maken mensen conclusies voor mij.

.......



:angel: Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Dirc

we weten wel dat je Sander heet inmiddels  :pompom:

Xander32

#674
Quote from: Dirc on December 12, 2011, 20:21:08
we weten wel dat je Sander heet inmiddels  :pompom:
Automatisme, om m`n naam te zetten onder hetgeen ik heb geschreven ... (van orgine verpleegkundige - destijds veel moeten rapporteren ;)).


Sander dus :D.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT