Hèt USHER AUDIO topic

Started by Dirc, June 11, 2010, 09:46:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Maro

De Marantz is zeker sterk genoeg hoor. Ik draai met een volledige 5.1 Usher set op een Onkyo 808 en geloof me dat gaat heftig te keer... :headbanging:  Ik denk ook dat je met een 6371 set je in stereo beter af bent zonder sub maar gewoon in Pure direct. Ik draai in stereo nooit met een sub erbij. Ik heb dan ook nooit het gevoel dat ik iets mis. De 6371 gaan gewoon vet laag van zichzelf.

Ik ben komende 2 weekenden wel thuis dus PM me maar voor een luister afspraak.  :coffee:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Dirc

Ik draai in stereo altijd Pure Direct. De sub staat aangesloten via high-level als muziek en low-level voor films.

Maro

High level zou ik vergeten met speakers die voldoende diep gaan. De Stadium is wel 'muzikaal' maar als je speakers genoeg geven is een sub in stereo geen toegevoede waarde...voor mij...maar goed dat is een totaal andere discussie natuurlijk.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Dirc

Klopt, zou ook zonde zijn van de stadium trouwens. Theoretisch gaat hij nog steeds dieper dan de Ushers.

S@m

Quote from: Dirc on December 11, 2011, 11:21:33
Klopt, zou ook zonde zijn van de stadium trouwens. Theoretisch gaat hij nog steeds dieper dan de Ushers.

Wat niets zegt over de muzikale balans en beleving...

Dirc

Correct. Maar ik ben tevreden over de Stadium en als ik hem weg doe dan betwijfel ik of de Ushers (of het nu de 6311, 6371 of 6391 is) voldoende power hebben om hem zowel voor films als voor muziek kan vervangen.

Ik wil natuurlijk niet een sub en speaker naast elkaar die hetzelfde resultaat geven. Dus OF de Ushers zouden hem compleet moeten vervangen zodat ik hem kan verkopen OF een upgrade heeft ineens veel minder voordelen.

S@m

Quote from: Dirc on December 11, 2011, 11:31:01
Correct. Maar ik ben tevreden over de Stadium en als ik hem weg doe dan betwijfel ik of de Ushers (of het nu de 6311, 6371 of 6391 is) voldoende power hebben om hem zowel voor films als voor muziek kan vervangen.

Ik wil natuurlijk niet een sub en speaker naast elkaar die hetzelfde resultaat geven. Dus OF de Ushers zouden hem compleet moeten vervangen zodat ik hem kan verkopen OF een upgrade heeft ineens veel minder voordelen.

Helder, misschien toch Maro zover krijgen om bij je langs te komen (uiteraard tegen vergoeding als de koop niet zou doorgaan)...?!

Dirc

Wat ik betwijfel is dat de 6371 met een 7" woofer even laag en strak gaat als de stadium met een woofer van 10 inch in een kast dedicated voor laag.
Maar wie mij wilt overtuigen, graag.

Dirc

Het nadeel wat ik net zie is dat het diepte verschil er wel voor zorgt dat de speaker bijna tegen de muur staat met de bovenkant, waar mijn 6311 zeker 10-15 cm vrij staan.

S@m

Quote from: Dirc on December 11, 2011, 13:37:48
Het nadeel wat ik net zie is dat het diepte verschil er wel voor zorgt dat de speaker bijna tegen de muur staat met de bovenkant, waar mijn 6311 zeker 10-15 cm vrij staan.

Met 2 woofers kan de plaatsing en de snelheid van de weergave op een hoger plan komen.

De luidsprekers 10-15 cm naar voren schuiven zou wellicht uitkomst bieden  :satisfied:

Former member 78

Quote from: Dirc on December 11, 2011, 13:37:48
Het nadeel wat ik net zie is dat het diepte verschil er wel voor zorgt dat de speaker bijna tegen de muur staat met de bovenkant, waar mijn 6311 zeker 10-15 cm vrij staan.

En dat is al te weinig ;)

Maar even over de sub.
Voor film, heb je eigenlijk altijd een sub nodig. Voegt gewoon wat extra toe.
Al heb je hele grote speakers, met een sub is een film gewoon mooier.

Mijn persoonlijke mening he!

Dirc

Quote from: S@m on December 11, 2011, 13:43:06
Met 2 woofers kan de plaatsing en de snelheid van de weergave op een hoger plan komen.

De luidsprekers 10-15 cm naar voren schuiven zou wellicht uitkomst bieden  :satisfied:

Dat is een no-go......ik woon niet alleen :nowink:
Ik heb al een tv meubel laten maken die dieper is dan normaal zodat het lijkt dat de speakers niet ver naar voren komen.

Maar goed, ook al evenaren ze het laag van de Rel.....ze hebben geen LFE kanaal........

Former member 78

Quote from: Dirc on December 11, 2011, 13:46:52
Dat is een no-go......ik woon niet alleen :nowink:
Ik heb al een tv meubel laten maken die dieper is dan normaal zodat het lijkt dat de speakers niet ver naar voren komen.

Maar goed, ook al evenaren ze het laag van de Rel.....ze hebben geen LFE kanaal........

Dan zal ik het afblazen als ik jou was.

Want als je die Ushers letterlijk tegen de muur gaat zetten, ga je echt problemen in
het laag krijgen.

frank2

Als ik zou moeten kiezen tussen de versie met 1 of 2 basdrivers zou ik ogenblikkelijk kiezen voor de versie met 2. Ik heb beide speakers regelmatig beluisterd en de versie met 2 basdrivers klinkt een stuk beter dan met 1. en daar bedoel ik niet de hoeveelheid bas mee. Bij de versie met 2 basdrivers is het midden gebied een stuk beter voller. Bij de versie met 1 basdriver zit er een "gat" in het geluid, het gebied met mid laag tot midden dat hoor je, bij de andere versie is dat probleem er niet.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Dirc

#639
Voor mensen die visueel ingesteld zijn:






Oke ik heb gelogen, ik heb nog 2-3 centimeter speling naar voren....

Xander32

#640
Quote from: Dirc on December 11, 2011, 11:31:01
Correct. Maar ik ben tevreden over de Stadium en als ik hem weg doe dan betwijfel ik of de Ushers (of het nu de 6311, 6371 of 6391 is) voldoende power hebben om hem zowel voor films als voor muziek kan vervangen.

Ik wil natuurlijk niet een sub en speaker naast elkaar die hetzelfde resultaat geven. Dus OF de Ushers zouden hem compleet moeten vervangen zodat ik hem kan verkopen OF een upgrade heeft ineens veel minder voordelen.
De Stadium heb ik bij twee muziekvrienden leren kennen als een super sub betreft het meerknaals lfe-geweld (nadruk op geweld!) maar in het stereo ervaar ik die steevast als te traag, veel druk en veel bass maar "0" resolutie ...

Ik denk dat Wim het bij het rechte eind heeft in deze. Maar smaken verschillen (gelukkig) ook.

Maar jouw opmerking betreft de SIII weg moeten doen kan ik niet plaatsen: ik zou deze, voor `t meerkanaals (LFE), zeer zeker aanhouden!. Alleen in het stereo ben ik niet overtuigd (of high-level heeeeel laag affilteren en de gain nauwelijks open).



Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Dirc

Maar dan spreek je over stereo en niet over 5.1 film.
Daar is je LFE kanaal toch wel onmisbaar en zullen de Ushers (welke je ook hebt) toch de LFE informatie missen....

Maar waarschijnlijk probeer je te zeggen dat dit niet per se een stadium 3 hoeft te zijn maar ook een veel goedkopere BK.

Dirc

Wat een optie voor mij zou kunnen zijn:

-Usher cp6311 inruilen op
-Usher cp6371

-Rel stadium 3 verkopen, omdat ik geen sub meer nodig heb voor muziek
-BK sub aanschaffen voor het .1 kanaal bij film

Twijfel ik alleen nog over het feit of de 6371 voldoende ruimte hebben hier. Meer vrij van de muur klinkt vast nóg beter, maar je moet schikken naar de ruimte die je hebt.
Ik mag aannemen dat de 6371 met beperkte afstand tegen de muur nog steeds beter klinkt dan de 6311 met beperkte afstand van de muur.


Xander32

Quote from: Dirc on December 11, 2011, 14:40:35
Maar dan spreek je over stereo en niet over 5.1 film.
Daar is je LFE kanaal toch wel onmisbaar en zullen de Ushers (welke je ook hebt) toch de LFE informatie missen....

Maar waarschijnlijk probeer je te zeggen dat dit niet per se een stadium 3 hoeft te zijn maar ook een veel goedkopere BK.
Nee hoor, dat bedoel ik niet; de SIII is echt een heel mooie sub voor het meerkanaals - zou daar zuinig op zijn. Echter, in het stereo (2.0 / pure direct) zou ik die niet mee laten lopen, dat alleen over de fronst (of alleen in high-level vanaf een Hz. of 40 en de gain minimaal open). In meerkanaals de SIII gewoon middels low-level z`n werk laten doen, ongeacht of het een film of concertregistratie betreft.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Dirc

Hij is afgesteld door Rob (Stadium III) dus dat zal geen probleem zijn.
De vraag is alleen als hij muzikaal niet meer gebruikt wordt / nodig is het dan niet zonde is hem te laten staan.
De BK monolith heb ik dan nieuw (en zou je voor films zelfs al upgrade kunnen zien) als ik de Rel verkoop.

Al met al, los van de afmetingen, luisteren etc.. zouden mijn REL + CP6311 ingewisseld kunnen worden tegen een monolith + 6371 zonder dat ik een extra hypotheek nodig heb  :smile:

Xander32

#645
Quote from: Dirc on December 11, 2011, 15:00:29
Hij is afgesteld door Rob (Stadium III) dus dat zal geen probleem zijn.
De vraag is alleen als hij muzikaal niet meer gebruikt wordt / nodig is het dan niet zonde is hem te laten staan.
De BK monolith heb ik dan nieuw (en zou je voor films zelfs al upgrade kunnen zien) als ik de Rel verkoop.

Al met al, los van de afmetingen, luisteren etc.. zouden mijn REL + CP6311 ingewisseld kunnen worden tegen een monolith + 6371 zonder dat ik een extra hypotheek nodig heb  :smile:
Rob is ook 1 van die beide muziekvrienden waar ik op doelde :). Dan is de S III zeker goed ingeregeld.
Een sub is nooit te krachtig, te sterk ...

Waarom een S III weg doen ten gunste van een Monolith (ook een beest) ? Wat wil je er mee bereiken?


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Dirc

Monolith is volgens mij goedkoper en doet niet onder op filmgebied voor de rel dacht ik.

Maar goed het is allemaal stof tot nadenken....

Maro

Ik heb de Ushers vergelijkbaar met jou opgesteld staan. Niet te ver van de muur want ook hier leven meer zielen dan ik alleen. Heb zelf geen problemen kunnen constateren met deze plaatsing.

Mocht je bij mij langs willen komen kun je de Ushers icm een BK Monolith horen. Heb hem niet high level aangesloten maar evt wil ik dat wel klaar leggen.

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Dirc

Ik moet even het totaalplaatje bekijken en wat de voor en nadelen precies zijn.

Namelijk ik kan een nieuwe BK monolith+ aanschaffen voor de prijs die mij Stadium opbrengt (en wellicht hou ik dan nog over ook).
Dan kan ik bijleggen bij deze 6371.

Uiteindelijk zou ik dus een betere kwaliteit hebben zonder extra kosten te maken. Het klinkt te mooi om waar te zijn.
Sommige mensen beweren zelfs dat de BK voor film zeker niet onderdoet voor de Rel. Als dan de Usher op muziekgebied het laag van de Rel over kan nemen, zou ik klaar zijn.....

Dirc

Quote from: Xander32 on December 11, 2011, 16:09:39
Rob is ook 1 van die beide muziekvrienden waar ik op doelde :). Dan is de S III zeker goed ingeregeld.
Een sub is nooit te krachtig, te sterk ...

Waarom een S III weg doen ten gunste van een Monolith (ook een beest) ? Wat wil je er mee bereiken?


Sander.

Om op je vraag terug te komen: geld overhouden om de grotere broertjes van mijn 6311 te financiëren....