Hèt USHER AUDIO topic

Started by Dirc, June 11, 2010, 09:46:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Former member 78

Quote from: drees62 on December  5, 2011, 19:17:53
Had ik niet ergens gelezen dat je bi-wire lskabels gebruikt? In dat geval moeten de bruggetjes er tussen uit nl.

Dat maakt voor zijn probleem niet uit.
Al je bi-wire aan sluit met brugjes, is het ''single-wire''

Former member 78

Quote from: drees62 on December  5, 2011, 12:45:38
Ik heb ze hier in huis gehad, dus ik heb recht van spreken  ;) ;D

Maar ik kom in de komende weken een keer een avondje bij je luisteren, graag zelfs.
(Pup is inmiddels een jaar  :blush:)

Is dat alweer zo lang geleden! ???

koen1985

Als je de lspr bi-wire aansluit en alleen de via de terminals je hoog aanstuurd komt er dan uit beide speakers geluid.
Zo is het namelijk makkelijk om te kijken of je tweeters werken je hebt dan geen mid en laag.
2 boxen met wat kabeltjes en zo een ding met een volumeknop . Beetje prik en knallen maar . Hoog eind

Former member 78


Qlivian

Quote from: koen1985 on December  5, 2011, 20:43:34
Als je de lspr bi-wire aansluit en alleen de via de terminals je hoog aanstuurd komt er dan uit beide speakers geluid.
Zo is het namelijk makkelijk om te kijken of je tweeters werken je hebt dan geen mid en laag.

hoe test ik dat zonder iets te vernielen.
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

Former member 78

#580
Gewoon (bijvoorbeeld) alleen de bovenste terminals aansluiten.
Dan zet je het spul aan op normaal volume...


Qlivian

Quote from: ArjanR1 on December  5, 2011, 23:10:00
Gewoon (bijvoorbeeld) alleen de bovenste terminals aansluiten.
Dan zet je het spul aan op normaal volume...



en dan de bruggetjes er tussen weg?
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

Former member 78

Ja, anders heeft het geen nut ;)

Qlivian

heb het aangesloten en norah jones erop de stem is duidelijker rechts te horen maar de tweeters doen het wel allebij alleen de rechter wat harder lijkt het
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

S@m

Quote from: Qlivian on December  5, 2011, 23:40:47
heb het aangesloten en norah jones erop de stem is duidelijker rechts te horen maar de tweeters doen het wel allebij alleen de rechter wat harder lijkt het

Tweeters demonteren en in de andere luidsprekers monteren om uit te sluiten of het filter/interne bekabeling in orde is...

koen1985

Is het bij jou versterker mogelijk om de speakers mono aan te sturen .
of bij een surround versterker in de bi-amp modus allebei de speakers op 1 kant aan te sturen.
Dan moet je hetzelfde geluid uit de speakers krijgen.
Je kan ook als die in de buurt is een stereo versterker proberen .
Ik zie dat je een denon hebt staat er niet 1 van de frontspeakers op small of misschien toch aan de achterkant een verkeerde aansluiting gepakt bijv die van de achterspeakers .
En vraagt deze naar een audessy niet of u deze instellingen wil bevestigen ?
Probeer anders je versterker is terug te zetten naar fabrieksinstellingen staat wel in het boekje hoe dit moet.
Succes ermee
2 boxen met wat kabeltjes en zo een ding met een volumeknop . Beetje prik en knallen maar . Hoog eind

yorkie13

terug naar de dealer dus, niet zelf aan de luidsprekers gaan rommelen.

Zo te lezen heb je weinig ervaring met bouwen van luidsprekers, dus gewoon afblijven
voor je de boel sloopt.

koen1985

Zelf inderdaad niet loshalen dan vervalt evt garantie .
Maar ik ga er vannuit dat hij ze eerst bij de dealer/verkopende partij heeft beluisterd dan had dit euvel toch boven water moeten komen.
Als dit aan de speakers zal liggen.
Je zou dus denken dat een instelling in zijn huidige electronica niet goed staat.
2 boxen met wat kabeltjes en zo een ding met een volumeknop . Beetje prik en knallen maar . Hoog eind

S@m

Quote from: koen1985 on December  6, 2011, 09:51:07
Zelf inderdaad niet loshalen dan vervalt evt garantie .
Maar ik ga er vannuit dat hij ze eerst bij de dealer/verkopende partij heeft beluisterd dan had dit euvel toch boven water moeten komen.
Als dit aan de speakers zal liggen.
Je zou dus denken dat een instelling in zijn huidige electronica niet goed staat.

Als je terug leest dan zie je dat met de electronica niets aan de hand kán zijn  ;)

Het is de tweeter of het filter, maar daar kom je alleen achter als je de tweeters omwisselt...

koen1985

.
Quote from: S@m on December  6, 2011, 09:57:11
Als je terug leest dan zie je dat met de electronica niets aan de hand kán zijn  ;)

Het is de tweeter of het filter, maar daar kom je alleen achter als je de tweeters omwisselt...
Ik kan mij niet voorstellen dat het tijdens het beluisteren bij die zaak anders niet boven gekomen was .
Ik denk dat hij de speakers op een stereo versterker beluisterd heeft , en dat een surround receiver toch een heel ander geluidsbeeld neerzet .
Om maar niet te praten over de talloze instellingen om je geluid te veranderen .
evt een dvd speler in 5.1 weergave staan ipv 2ch stereo wil ook nog wel eens een gek resultaat opleveren 
2 boxen met wat kabeltjes en zo een ding met een volumeknop . Beetje prik en knallen maar . Hoog eind

S@m

Quote from: koen1985 on December  6, 2011, 11:14:06
.Ik kan mij niet voorstellen dat het tijdens het beluisteren bij die zaak anders niet boven gekomen was .
Ik denk dat hij de speakers op een stereo versterker beluisterd heeft , en dat een surround receiver toch een heel ander geluidsbeeld neerzet .
Om maar niet te praten over de talloze instellingen om je geluid te veranderen .
evt een dvd speler in 5.1 weergave staan ipv 2ch stereo wil ook nog wel eens een gek resultaat opleveren 

Op het moment dat de luidsprekers van plaats wisselen komt het manco aan de andere zijde naar voren...1 + 1 = 2    ;)

yorkie13

maar je gaat toch niet in een paar geleende luidsprekers zelf de tweeters verwisselen ?

S@m

Quote from: RA SUBS on December  6, 2011, 11:33:11
maar je gaat toch niet in een paar geleende luidsprekers zelf de tweeters verwisselen ?

Dat moet een ieder maar voor zichzelf uitmaken lijkt me...

yorkie13


Former member 78

Quote from: S@m on December  6, 2011, 11:38:55
Dat moet een ieder maar voor zichzelf uitmaken lijkt me...

Zo lang de speakers nog van de dealer zijn, is dat de persoon die het spul los moet halen.
Als hij uit zal schieten, en de boel bekrast...

Ik weet dat de Be tweeters, en ook de DMD, per set worden verkocht.
Als ze per ongeluk 2 verschillende tweeters hebben gepakt, kan daar verschil in zitten
qua gevoeligheid. In mijn Be20 zaten toen tweeters van 91db +6. Bij Frank zaten er tweeters
in van 89db met +1 in.

Als ze hier niet naar gekeken hebben, is het al vrij makkelijk te verklaren.

Qlivian

Quote from: ArjanR1 on December  6, 2011, 11:53:40
Zo lang de speakers nog van de dealer zijn, is dat de persoon die het spul los moet halen.
Als hij uit zal schieten, en de boel bekrast...

Ik weet dat de Be tweeters, en ook de DMD, per set worden verkocht.
Als ze per ongeluk 2 verschillende tweeters hebben gepakt, kan daar verschil in zitten
qua gevoeligheid. In mijn Be20 zaten toen tweeters van 91db +6. Bij Frank zaten er tweeters
in van 89db met +1 in.

Als ze hier niet naar gekeken hebben, is het al vrij makkelijk te verklaren.

Jongens, heel erg bedankt voor jullie uitleg en moeite maar het ligt inderdaad aan de tweeters.
Zitten 2 BE tweeters in maar de een heeft net een andere waarde.haha foutje. Morgen word de goede geleverd.



Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

yorkie13

Kijk toch de oorzaak boven water  :clapping:

Qlivian

Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

Former member 78

Ben benieuwd wat je er van vindt, als je ze eens goed kunt beluisteren :)

Qlivian

en de nieuwe tweeters zitten erin , en ineens ben ik niet meer doof aan 1 oor. :nowink:
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -