Hèt USHER AUDIO topic

Started by Dirc, June 11, 2010, 09:46:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Former member 78

Quote from: contour3.0 on May 31, 2011, 20:24:47
en ze zijn ook errug groot!!! :worship:

Flink laagnummer op hoog volume afspelen......wasrek ervoor en droog is de was ;D

Rob

Zelfs op een normaal volume is het al bijzonder, neemt niet
weg dat ik het ff stevig aan heb gezet met Yello ;D

Alex Groningen

Quote from: ArjanR1 on May 31, 2011, 17:56:22
Het is behoorlijk stil hier...

Heb enkele weken terug de onderstaande Ushers gehoord.
Heel erg mooi ;D




In welke discotheek heb je deze foto genomen? :D Laat me raden in dancing W&W. ;)

ajbeefde

#452
Quote from: Alex Groningen on June  1, 2011, 06:52:27
In welke discotheek heb je deze foto genomen? :D Laat me raden in dancing W&W. ;)

Was toch een soos (hangplek) ?
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Former member 78

Quote from: Alex Groningen on June  1, 2011, 06:52:27
In welke discotheek heb je deze foto genomen? :D Laat me raden in dancing W&W. ;)

Klopt ;D
Erg indrukwekkend die D2.

Quote from: ajbeefde on June  1, 2011, 08:54:04
Meh meh meh, blaat...

Zucht.

Alex Groningen

#454
Quote from: ArjanR1 on June  1, 2011, 10:20:57
Klopt ;D
Erg indrukwekkend die D2.t.

Dat geloof ik graag. Hoop dan ook dat ik binnenkort weer naar W&W ga en dat ze er dan nog staan. Niet dat ik er belang bij heb, maar gewoon uit nieuwsgierigheid wil ik ze wel eens beluisteren.

Former member 78

Quote from: Alex Groningen on June  1, 2011, 18:50:09
Dat geloof ik graag. Hoop dan ook dat ik binnenkort weer naar W&W ga en dat ze er dan nog staan. Niet dat ik er belang bij heb, maar gewoon uit nieuwsgierigheid wil ik ze wel een beluisteren.

Helaas, ze zijn al verkocht.

Rusher

Wat een geweldenaren, die D2's. Jelle heeft me een aantal weken geleden bij W&W een demonstratie gegeven. Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt. Jelle vertelde dat iemand de luisterruimte binnenkwam en vroeg waar het geluid nou vandaan kwam.... Het zijn kennelijk zulke imposante luidsprekers, dat je hersenen het aanvankelijk niet snappen.
Maar plaatsing in mijn burgerlijke tussenwoning wordt lastig (lees: onmogelijk) :wacko:.

Former member 78

Rusher,

Hoe is het trouwens met jouw set afgelopen?
Jij had toch moeite om het lekker te laten klinken? (zo iets staat mij bij)


Om het even on-topic te houden, dit staat sinds een half een te spelen.
Blijven rond een maand staan, dan zijn de nieuwe Be10 DMD's binnen.


Rusher

Hoi Arjan,

Bedankt voor je belangstelling:
Je vertelde mee eens dat de combi U.R. Unico II Secondo en Usher's 8571 muziek zou moeten kunnen maken. Dat is gelukt!!! (Met heel wat geduld). Iets anders dan de attenuators om rust te creëren heb ik niet (geprobeerd). Vrienden hebben zonder dat ik over de oplossing gesproken had, naar mijn set geluisterd en vonden het zeer mooi klinken. Dat ik het mooi vond klinken, had ik al besloten, maar hun mening bevestigde mijn tevredenheid over de set.
Sinds kort heb ik twee occasion Audio Agile clear 2 netfilters staan die ik bij Karel heb gekocht. Eén voor de CD speler en één voor de U.R. Persoonlijk vind ik het vooral invloed hebben op de bas. De mid en hoge tonen lijken niet anders. Wel is er meer rust. En zoals uit mijn vorige posts blijkt is het precies dat waar ik naar op zoek ben: rust.

Met andere woorden: ik ben zeer blij met m'n spulletjes.

Een nieuwe ontdekking is mijn allereerste platenspeler (ik ben opgegroeid met CD). Ook weer bij Karel: een occasion Thorens TD318 mkIII. Ik ben nog een beetje aan het klungelen met afstellen.... Maar dat heeft z'n charme.

Belangrijkste is dat ik momenteel heerlijk naar muziek kan luisteren.

Ruben.

Former member 78

Ruben,

Goed om te horen dat jij er tevreden mee bent! ;D
Dat is waar het tenslotte om gaat ;)

Wel ben ik persoonlijk van mening, dat het muziek moet maken zonder de attenuators.

Gaaf dat je ook bezig bent nu met een draaier, zal vast erg mooi klinken! :inlove:

frank2

De nieuwe Usher BE10 zijn in nederland met DMD tweeter. Arjan die ze net heeft merkt op dat ze in tegenstelling tot de "oude" be 10 wat smoother klinken. Aangezien ze nog erg nieuw zijn en nog niet ingespeld, zal ik dit in de gaten houden en hier vermelden als ze nog steeds zo klinken nadat ze ingespeeld zijn.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Maro

#461
Mooi spul zeg...helaas beetje boven budget maar wat niet is.... :hehe:

Zelf sinds 2 weken de Usher collectie uitgebreidt met een setje Usher s520mkII. Zou eerst in mijn luisterkamer maar staan nu dapper in mijn HT set mee te spelen.



Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Former member 78

Quote from: Maro on August  8, 2011, 21:28:43
Mooi spul zeg...helaas beetje boven budget maar wat niet is.... :hehe:

Zelf sinds 2 weken de Usher collectie uitgebreidt met een setje Usher s520mkII. Zou eerst in mijn luisterkamer maar staan nu dapper in mijn HT set mee te spelen.





Dat zijn hele fijne speakers, die 520'ers!
Daar past de zo vaak gelezen term ''spelen ver boven hun prijs'' erg goed bij!



Ik was nog helemaal vergeten mijn nieuwe Ushers hier te posten.
Bij deze wat foto's. Zal een deze dagen wat mooiere foto's maken met
de camera. Deze komen van mijn mobiel namelijk.




FDLARRY

Imposant zeg, erug mooie speaker. :inlove:
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

contour3.0

errug vet wauw!!! wat een mooie kasten! ;D
als dit je opstelling is................kunnen de luidsprekers ook in een betrekkelijk kleinere ruimte presteren,of vertekend de foto??

Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

Former member 78

Quote from: contour3.0 on August  9, 2011, 11:20:21
errug vet wauw!!! wat een mooie kasten! ;D
als dit je opstelling is................kunnen de luidsprekers ook in een betrekkelijk kleinere ruimte presteren,of vertekend de foto??

Rob

De kamer is een goede 47+ vierkante meter.

contour3.0

Quote from: ArjanR1 on August  9, 2011, 12:25:02
De kamer is een goede 47+ vierkante meter.
okee, maar vooral lang??
die ene speaker staat toch redelijk dicht tegen de zijmuur??
mooie set hoor ;D

Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

Former member 78

Rob,

Ik ga even een meetlint zoeken, en meten (is weten :P ) hoe ver ze van de muur af staan.

Former member 78

Ze staan 50cm van de muur af. (zijkant)
De voorkant staat 120cm van de muur af.

De speakers staan in het smalle stuk van de kamer, de voorkant van de
rechter speaker staat ''vrijer'' dan de linker. Is een gevalletje kan niet anders
in deze woonkamer.

contour3.0

Quote from: ArjanR1 on August  9, 2011, 14:15:12
Ze staan 50cm van de muur af. (zijkant)
De voorkant staat 120cm van de muur af.

De speakers staan in het smalle stuk van de kamer, de voorkant van de
rechter speaker staat ''vrijer'' dan de linker. Is een gevalletje kan niet anders
in deze woonkamer.

op de centimeter nauwkeurig had niet nodig geweest hoor ;D
maar geeft een beter beeld van de afstanden...Thanks.
Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

frank2

Mijn speakers staan vanaf de voorzijde gemeten naar de muur 128 cm van de muur af. (ik heb dezelfde, weliswaar de oudere BE10)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

contour3.0

Quote from: frank2 on August 10, 2011, 18:32:59
Mijn speakers staan vanaf de voorzijde gemeten naar de muur 128 cm van de muur af. (ik heb dezelfde, weliswaar de oudere BE10)

maar dat zegt toch niet alles frank?
de speakers hebben de baspoorten aan de achterkant, toch? en zijn vrij diep.....het is mijn inziens beter om de achterzijde speaker tot aan de muur te meten(als je al wilt meten)

Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

Former member 78

Quote from: contour3.0 on August 10, 2011, 19:18:15
maar dat zegt toch niet alles frank?
de speakers hebben de baspoorten aan de achterkant, toch? en zijn vrij diep.....het is mijn inziens beter om de achterzijde speaker tot aan de muur te meten(als je al wilt meten)

Rob

Je kan er vanuit gaan dat Frank het zei, omdat ik het ook op die manier zei ;)

Frank en ik hebben ze beide op gehoor zo neergezet, en voor wat er mogelijk is
binnen de woonkamer.

contour3.0

Quote from: ArjanR1 on August 10, 2011, 20:08:13
Je kan er vanuit gaan dat Frank het zei, omdat ik het ook op die manier zei ;)

Frank en ik hebben ze beide op gehoor zo neergezet, en voor wat er mogelijk is
binnen de woonkamer.
oh maar ik ga er(bijna) blindelings van uit dat het bij jullie goed klinkt! ;D
alleen de manier waarop frank de afstanden weergeeft zegt niet zoveel, als niet bekend is hoe diep de kasten zijn, baspoorten voor achter of bodem...dat zijn toch zaken waar je rekening mee houdt bij het plaatsen ;)
maar jullie hebben beide droomluidsprekers


Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707